MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of 2005 !

zoeken in:
1. Kanye West ft. Jamie Foxx - Gold Digger
Bijna een onherkenbare Kanye West als je zijn laatste 2 albums erbij neemt. Wel reeds de topproducer die hij vanaf z'n debuut al was. Een leuke sample, fijne verses en een thema inspelend op pop culture maken een terechte hit!
Als Jamie Foxx niet net de oscar had gewonnen voor zijn vertolking van Ray Charles, had hij vast ook nooit diens sample hier mogen nazingen en had dit nummer nog altijd even goed geweest...

2. De Jeugd van Tegenwoordig - Watskeburt
Een van de laatste singeltjes die ik kocht, omdat ik in tegenstelling tot Dwejkk_ dacht dat dit garanti one-hit-wonders waren. Het taaltje, de bezopen persoonlijkheden, het straalde niet bepaald veel ambitie uit. Maar kijk, schijn bedriegt, dit jaar nog brachten ze hun beste single totnogtoe uit! Voor de tweede beste grijp ik nog steeds terug naar deze: humor, maar ze menen het serieus!

3. Pussycat Dolls - Don't Cha
"Don't cha wish your girlfriend was hot like me", meisjes zongen het overtuigd mee, jongens lieten zich overtuigd bezingen. Zonder al te veel moeite gezongen door de Dolls, wat het nog overtuigender maakt. Dat, en de zwoel gesamplede trompetjes in het refrein.

4. Gwen Stefani - Hollaback Girl
Ruig, maar eigenlijk toch helemaal niet, hé. What You Waiting For vond ik juist niks aan, maar deze shit is "B-A-N-A-N-A-S" (ruig ). Hierna had ze trouwens nog zo'n gelijkaardig ruige single: "Drive back baby, do me fast in your car, I'm here waiting, crash into me real hard". Ai papi...

5. Black Eyed Peas - Don't phunk with my heart
Het refreintje is net iets te makkelijk overgenomen van Lisa Lisa, maar ze hebben er wel een leuker nummer mee weten te maken. Na het grote succes van Elphunk wisten ze met dzez single alvast te bevestigen.

6. Snoop Dogg ft. Charlie Wilson & Justin Timberlake - Signs
G-Funk is het allang niet meer bij Snoop, hoogstens een beetje funky zoals deze. Justin mag dan een woordje meevloeken, het zijn toch een bende softies bijeen hier. Lekker funky wel.

7. Gorillaz - Feel Good Inc.
Had liever een andere single gezien, maar dit nummer kan ik toch meer appreciëren als toen. Goeie productie en De La Soul in the house, tuurlijk is dit een fijne song!

8. Katie Melua - Nine Million Bicycles
Rock & Roll antithese, het zal best.. ik hoef niet zo nodig op elke muziek een gitaar stuk te slaan.

9. Sugababes - Push the Button
Leuke popsingle, einde verhaal. De magie van Sugababes was hier reeds uitgedoofd.

10. Shakira ft. Alejandro Sanz - La Tortura
Het eerste nummer van Shakira dat ik een beetje wist te smaken. Misschien omdat het in niets opvalt...

Wat een verschil met 2003 en 2004.

01. Katie Melua - Nine Million Bicycles
02. Kelly Clarkson - Since U Been Gone
03. Coldplay - Speed of Sound
04. U2 - Sometimes You Can't Make it on Your Own
05. Anouk - Lost
06. Bob Sinclar - Love Generation
07. Pussycat Dolls - Don't Cha
08. Racoon - Love You More
09. Sugababes - Push the Button
10. Black Eyed Peas - Don't phunk with my heart

Vanaf plaats 3/4 is het eigenlijk alleen vulmateriaal. En de bovenste 3 zijn nou ook niet bepaald steengoede nummers.

Een oud bericht aangevuld met wat info:

10 blijvers? oei oei.....

Nou, vruit... van goeiste naar minder goeiste.

1. Gorillaz - Feel Good Inc.
Gewoon een erg leuke popsingle waar alles aan klopt. Gorillaz is een soort van side-project dat constant goud uit de mijnen weet te slaan.

2. Snoop Dogg ft. Charlie Wilson & Justin Timberlake - Signs
Het soort van moderne hiphop dat gewoon lekker relaxed wegluistert. Het heeft ook een hele lekkere retro-feel.

3. Kanye West ft. Jamie Foxx - Gold Digger
Goede hiphop met een snufje soul en sterke tekst.

-gat-

4. Coldplay - Speed of Sound
De beste single uit de X&Y-tijd. Deze ging van die reeks het minst vervelen.

5. U2 - Sometimes You Can't Make it on Your Own
Kwalitatief wel goed, maar duidelijk van een band die in hun nadagen zit.

Daniel Powter - Bad Day
Eendagsvliegje dat klonk als een betere Elton John.

Anouk - Girl
Anouk blijft voor mij toch altijd een zekere constante. Met haar stroperige ballads kan ik weinig, maar ze blijft altijd wel met scherpe singles aankomen. Dit heb ik al eigenlijk wel te vaak gehoord.

-aanzienlijk gat-

Robbie Williams - Tripping
Een nieuwe van Robbie is hoogstens aardig -zoals deze-, maar vaak ook erg belegen. Hier was ie al op de terugweg en het haalt het ook zeker niet bij een lead-off single zoals Rock DJ.

Pussycat Dolls - Don't Cha
Ook vrij mwah. Een weinig aan melodie, maar toch ook niet echt slecht.

Racoon - Love You More
Racoon die eventjes bakken met geld mocht binnenhalen. Niet echt slecht, maar ik hoor veel liever hun beginperiode (Feel Like Flying etc.).

Jammer dat ik dit nu pas ontdekt heb. Heb net even de Greatest Hits van 2002,2003 en 2004 zitten doorwroeten en wat een geweldige jeugdsentimentnummers zitten daar tussen . Had graag meegedaan.

2005 is wel ok. 1 t/m 4 vind ik goede popnummers. Vanaf 5 is het niks bijzonders meer.

1. Gorillaz - Feel Good Inc.
2. De Jeugd van Tegenwoordig - Watskeburt
3. Bob Sinclar - Love Generation
4. Kanye West ft. Jamie Foxx - Gold Digger

5. Madonna - Hung Up
6. Racoon - Love You More
7. Robbie Williams - Tripping
8. Snoop Dogg ft. Charlie Wilson & Justin Timberlake - Signs
9. Shakira ft. Alejandro Sanz - La Tortura
10. Pussycat Dolls - Don't Cha

Het is mijn favoriete hitjaar van de jaren '00 tot nu toe.

NewYorkCityLight schreef:
Jammer dat ik dit nu pas ontdekt heb. Heb net even de Greatest Hits van 2002,2003 en 2004 zitten doorwroeten en wat een geweldige jeugdsentimentnummers zitten daar tussen . Had graag meegedaan.

Je kan nog altijd je top 10 maken op basis van de finalelijst een paar posts geleden.
Deadline is vanavond 20.00u.

Van 2005 heb ik het ook al gedaan, vind het alleen jammer dat ik die van 2002, 2003 en 2004 gemist heb, die zijn namelijk al afgelopen.

Je kan alsnog je lijstjes van 2003 en 2004 met ons delen als je wil, behalve bij 2002.
Want daar loopt nu eerst de albumfinale. Als die klaar is, kan je ook daar nog een lijstje posten.

De deadline is inmiddels verstreken. Ik ga de punten bij elkaar optellen en kom dan zo meteen met de uitslag.

Het aftellen kan beginnen. Wat me ditmaal opviel was de gigantisch grote subtop. 6 platen steken er bovenuit en alles daaronder zit vrij dicht op elkaar. Verder was het erg spannend om de eerste plaats met een enorme nek-aan-nek-race. 22 deelnemers kwamen tot 11 verschillende nummer 1's.

20. Shakira ft. Alejandro Sanz - La Tortura (23, 6)
(de nummer 1 van musicfriek)

(afbeelding)

19. Anouk - Lost (33, 6)

(afbeelding)

18. Black Eyed Peas - Don't phunk with my heart (38, 8 )

(afbeelding)

17. Pussycat Dolls - Don't Cha (41, 10)

(afbeelding)

16. Daniel Powter - Bad Day (41, 11)
(evenveel punten als nummer 17, in dit geval laat ik het aantal stemmen doorwegen en dat valt in het voordeel uit van Daniel)

(afbeelding)

15. Gwen Stefani - Hollaback Girl (47, 9)

(afbeelding)

14. Sugababes - Push the Button (47, 12)
(de nummer 1 van NewYorkCityLight )

(afbeelding)

13. Kelly Clarkson - Since U Been Gone (48, 9)

(afbeelding)

Je bedoelt natuurlijk de nummer 1 van NewYorkCityLight .
Had toch stiekem hoger gehoopt voor de Sugababes. Ook jammer dat Shakira onderaan is geeindigd.

12. Snoop Dogg ft. Charlie Wilson & Justin Timberlake - Signs (48, 11)

(afbeelding)

11. Anouk - Girl (49, 9)
(de nummer 1 van Scorpion_21)

(afbeelding)

NewYorkCityLight schreef:
Je bedoelt natuurlijk de nummer 1 van NewYorkCityLight .
Had toch stiekem hoger gehoopt voor de Sugababes. Ook jammer dat Shakira onderaan is geeindigd.

Mijn excuses, ik heb het aangepast.

En Sugababes werd veel genoemd (alleen de singles in de top 6 nog vaker), maar door maar 2 mensen in hun top 5 gezet.

10. Kanye West ft. Jamie Foxx - Gold Digger (49, 9)
(de nummer 1 van Kemm)

Zelden zullen twee platen zo gelijk zijn geëindigd als hier de nummer 11 en 10:
-allebei 49 punten
-allebei 9 keer genoemd
-allebei 1 eerste plaats
-allebei 0 tweede plaatsen
-allebei 1 derde plaats

Kanye vergaarde 1 vierde plaats meer dan Anouk (2 om 1) en haalt dus met een fotofinish de top 10.

(afbeelding)

9. Bob Sinclar - Love Generation (50, 10)
(de nummer 1 van Arno)

(afbeelding)

8. Racoon - Love You More (51, 9)

(afbeelding)

7. Katie Melua - Nine Million Bicycles (55, 12)
(de nummer 1 van ranboy en chevy93)

(afbeelding)

En dan maken we een sprongetje met de puntenaantallen:

6. Robbie Williams - Trippin' (72, 14)

(afbeelding)

5. De Jeugd van Tegenwoordig - Watskeburt (82, 12)
(de nummer 1 van GrafGantz en Dwejkk_)

(afbeelding)

4. U2 - Sometimes You Can't Make it on Your Own (85, 13)
(de nummer 1 van Almu, johannesA en musiq48)

(afbeelding)

3. Madonna - Hung Up (102, 14)
(de nummer 1 van herman, El Ninjo en starbright boy)

(afbeelding)

Coldplay

of Gorillaz.

Ik hoop dat Coldplay wint .

Ik had goede hoop dat Madonna zou winnen, helaas dus.

Ik bedoel dat Coldplay mijns inziens veel te hoog staat. Vind Speed of Sound maar matig en het doet me te veel denken aan Clocks. Vind dat er veel leukere dingen in de lijst stonden.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:28 uur

geplaatst: vandaag om 10:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.