menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits Gids !

zoeken in:
avatar van Gretz
johan de witt schreef:
Klopt, heb ik ook. Edoch zijn er soms ook weken, of maanden, bij dat er geen interessante artiesten (voor mij dan) langskomen en dan zou het wel fijn zijn als je bij een ander topic alsnog aan je trekken kan komen. Maar goed, op een nieuw spel creëren staat sowieso geen verbod

Als er veel users behoefte hebben aan nog een forumspel waar wekelijks een editie plaatsvindt dan zou ik willen voorstellen om een oud initiatief nieuw leven in te blazen (Song Top 10 per jaar, Album Top 10 per jaar of Greatest Hits 1965-2021) of aan de slag te gaan met een spel met een andere opzet. Voor de overzichtelijkheid ben ik er zelf wel voorstander van dat Greatest Hits of... niet uiteenvalt in meerdere topics.

Of de naam van het topic de naam volledig dekt kun je over soebatten, maar het is gelukkig slechts een naam. De doorgewinterde MuMe'er zal ook wel begrijpen dat het bij veel artiesten eerder een Best Of... dan een Greatest Hits-spel is.

avatar van luigifort
Lastig, er moet wel wat op te bedenken zijn, ik kom er hopelijk nog op terug om een nieuwe variant te verzinnen. Ms wel 2 wekelijks ipv wekelijks, ook gezien de luisterlast zoals Etta aandraagt...

avatar van chevy93
Om eerlijk te zijn vraag ik me af hoeveel behoefte er werkelijk is aan nog een forumspel. Ik zou liever zien dat de bestaande spellen actiever worden of dat er meer tijd gestoken wordt door de deelnemers.

Met die laatste opmerking doel ik op twee zaken:
1. Ooit was het hier vrij gebruikelijk om nog wat begeleidende teksten te schrijven. Helaas wordt het steeds meer een kwestie van lijstjes dumpen. Daarmee is het als buitenstaander nauwelijks nog interessant om mee te lezen, behalve bij de artiesten die je toch al kent.

2. Ik heb me nooit aan de indruk kunnen onttrekken dat er betrekkelijk weinig geïnvesteerd wordt qua luistertijd. Dat er te vaak gestemd wordt o.b.v. vooroordelen (jazz = stem tegen, bv.). Een gevoel dat door meerdere gebruikers gedeeld wordt weet ik uit eigen ervaring. Dat zal bij dit spel allicht meevallen.

avatar van jordidj1
chevy93 schreef:
1. Ooit was het hier vrij gebruikelijk om nog wat begeleidende teksten te schrijven. Helaas wordt het steeds meer een kwestie van lijstjes dumpen. Daarmee is het als buitenstaander nauwelijks nog interessant om mee te lezen, behalve bij de artiesten die je toch al kent.


Ik denk dat de interesse juist hoger ligt dan voorheen (voornamelijk heeft dat met corona te maken, maar goed). Die begeleidende teksten komen juist eerder voor bij GH's van artiesten die nog nooit voorbij zijn gekomen. Waarom zou je iets neerpennen bij een (zoveelste) editie van de Stones/Beatles o.i.d., terwijl dat toch al een keer lang en breed besproken is?

avatar van luigifort
chevy93 schreef:
Om eerlijk te zijn vraag ik me af hoeveel behoefte er werkelijk is aan nog een forumspel. Ik zou liever zien dat de bestaande spellen actiever worden of dat er meer tijd gestoken wordt door de deelnemers.

Met die laatste opmerking doel ik op twee zaken:
1. Ooit was het hier vrij gebruikelijk om nog wat begeleidende teksten te schrijven. Helaas wordt het steeds meer een kwestie van lijstjes dumpen. Daarmee is het als buitenstaander nauwelijks nog interessant om mee te lezen, behalve bij de artiesten die je toch al kent.

2. Ik heb me nooit aan de indruk kunnen onttrekken dat er betrekkelijk weinig geïnvesteerd wordt qua luistertijd. Dat er te vaak gestemd wordt o.b.v. vooroordelen (jazz = stem tegen, bv.). Een gevoel dat door meerdere gebruikers gedeeld wordt weet ik uit eigen ervaring. Dat zal bij dit spel allicht meevallen.


Het gaat om een GH, het is niet de bedoeling van het topic om een artiest te leren kennen of bijna de hele discografie door te nemen binnen een week. Buiten het feit dat zoiets ondoenlijk is, heb je voor alles meerdere spins nodig om tot een goed oordeel te komen...

avatar van chevy93
jordidj1 schreef:
(quote)


Ik denk dat de interesse juist hoger ligt dan voorheen (voornamelijk heeft dat met corona te maken, maar goed).
Er doen misschien meer deelnemers mee, dat zou kunnen. Mijn opmerking blijft nog steeds staan. Voor de buitenstaander is er (vind ik) weinig aan om mee te lezen.

Die begeleidende teksten komen juist eerder voor bij GH's van artiesten die nog nooit voorbij zijn gekomen. Waarom zou je iets neerpennen bij een (zoveelste) editie van de Stones/Beatles o.i.d., terwijl dat toch al een keer lang en breed besproken is?
Vraag me ook af of jouw observatie gestaafd wordt door de feiten. Als ik kijk naar de laatste edities (en laten we dan die voor Bruce Springsteen nemen: Beach House, West-Afrika en Alicia Keys) worden er nauwelijks begeleidende teksten geschreven. Misschien is het romantiseren, maar mijn gevoel zegt dat dit vroeger veel vaker gebeurde.

Verder denk ik niet per se dat alles al lang en breed besproken is van die artiesten. Men zou ook eens een pleidooi kunnen doen bij het nomineren, die nummers zijn vaak onbekender.

avatar van chevy93
luigifort schreef:
(quote)


Het gaat om een GH, het is niet de bedoeling van het topic om een artiest te leren kennen of bijna de hele discografie door te nemen binnen een week. Buiten het feit dat zoiets ondoenlijk is, heb je voor alles meerdere spins nodig om tot een goed oordeel te komen...
Met dat argument kun je 90% van de spellen hier wel opdoeken (of gaan we met droge ogen beweren dat alle deelnemers aan de Ladder alle nummers "meerdere spins" geven?). Maar ervan uitgaande dat jouw opmerking klopt, dan zou dat alleen maar meer mijn punt bevestigen, namelijk dat er meer tijd geïnvesteerd mag worden, juist ómdat je niet even snel een discografie kunt doorgronden.

avatar van luigifort
De meeste nummers in de Ladder doen al jaren mee...
Daarom hebben we ook altijd dezelfde finale

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
chevy93 schreef:
Vraag me ook af of jouw observatie gestaafd wordt door de feiten. Als ik kijk naar de laatste edities (en laten we dan die voor Bruce Springsteen nemen: Beach House, West-Afrika en Alicia Keys) worden er nauwelijks begeleidende teksten geschreven. Misschien is het romantiseren, maar mijn gevoel zegt dat dit vroeger veel vaker gebeurde.
Als ik afga op de edities die ik zelf georganiseerd heb, deel ik je indruk. Een paar jaar geleden was het soms echt puzzelen om in de presentatie recht te doen aan al wat de deelnemers geschreven hadden, hetzij generiek, hetzij specifiek over een nummer, maar bij de laatste editie die ik organiseerde, was ik daar snel klaar mee.

En dat lag niet aan het aantal deelnemers (dat ligt bij mijn edities vrij constant ergens tussen de 10 en de 15) en evenmin aan het al eerder aan bod geweest zijn van de artiest (ik beperk me tot nu toe tot artiesten die niet eerder aan bod zijn geweest).

avatar van chevy93
luigifort schreef:
De meeste nummers in de Ladder doen al jaren mee...
Daarom hebben we ook altijd dezelfde finale
Ik maak hieruit op dat jouw antwoord 'ja' zou zijn. Ik geloof er niets van namelijk. Maar goed, andere discussie.

(Ik had overigens ook allerhande KO's/meters kunnen noemen die nu lopen maar dat terzijde)

avatar van luigifort
chevy93 schreef:
(quote)
Ik maak hieruit op dat jouw antwoord 'ja' zou zijn. Ik geloof er niets van namelijk. Maar goed, andere discussie.

(Ik had overigens ook allerhande KO's/meters kunnen noemen die nu lopen maar dat terzijde)


Een GH doe je aan mee, omdat het enigszins je band is. Minder goede nummers of bands in de ladder kunnen je minder schelen, zelfs al zou je ze meerdere keren beluisteren of beluisterd hebben. Dus je opmerking slaat kant noch wal.

avatar van johan de witt
‘Raakt’ kant noch wal

Het is wel zo dat er minder mensen comments plaatsen bij hun lijstjes bij GH. Maar wat en of we daar iets van moeten vinden weet ik niet.
Volgens mij worden er ook minder comments bij albums geplaatst tegenwoordig.

avatar van luigifort
johan de witt schreef:
‘Raakt’ kant noch wal

Ja, ik ben wat feller

Dat laatste komt vooral omdat de nieuwe mensen de forumknop in afzienbare tijd weten te vinden, waar wij er 5+ jaar over deden
Wij "moesten" wel op de albumpagina's schrijven, omdat er voor ons verder niks was

avatar van johan de witt
Voor mij was MusicMeter de eerste 10 jaar inderdaad AlbumMeter.
Pas daarna het forum ontdekt waar 95 procent van de topics song- en niet albumgericht is. Apart wel.

avatar van luigifort
Voor mij duurde het ook ettelijke jaren. Hoe in hemelsnaam konden we de forumknop niet vinden
Nu is het 1 druk op de knop. Of was de site toen anders ingedeeld?

avatar van johan de witt
Nee ik zag het wel, maar had toen geen zin in al die oppervlakkige spelletjes

avatar van luigifort
Gelukkig zijn die spelletjes nu wat diepzinniger geworden Je had toen natuurlijk ook geen knappe musici topics bv

avatar van chevy93
luigifort schreef:
(quote)


Een GH doe je aan mee, omdat het enigszins je band is. Minder goede nummers of bands in de ladder kunnen je minder schelen, zelfs al zou je ze meerdere keren beluisteren of beluisterd hebben. Dus je opmerking slaat kant noch wal.
Ik volg de logica in dit bericht niet, maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen. Ik zie ook niet hoe dit voortbouwt op de twee punten die ik eerder maakte, dus ik vind het gezegend.

avatar van luigifort
Ligt aan jou id

Gast
geplaatst: vandaag om 15:33 uur

geplaatst: vandaag om 15:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.