MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
We moeten nu een top tien maken toch [/stomme vraag]

Jep.

Blij dat Song 2 er toch bij zit, één van m'n favoriete nummers!

herman schreef:
Mag toch hopen dat Song 2 niet naar de finale gaat

vind je dat zo slecht dan? Het is toch een vermakelijk nummer?

1. This is a Low
2. Sing
3. Song 2
4. The Universal
5. There's no other Way
6. Beetlebum
7. Tender
8. Tracy Jacks
9. Parklife
10. To the End

1. Parklife
2. For Tomorrow
3. This Is a Low *
4. Stereotypes *
5. Country House
6. Music Is My Radar
7. Coffee & TV
8. You're So Great *
9. There's No Other Way
10. Tracy Jacks *

1. This Is a Low
2. Country House
3. End of a Century
4. No Distance Left to Run
5. You're So Great
6. Beetlebum
7. The Universal
8. Parklife
9. Tracy Jacks
10. Charmless Man

vigil schreef:
(quote)

vind je dat zo slecht dan? Het is toch een vermakelijk nummer?

Slecht nee (al zit er wel een productioneel foutje in), vermakelijk ja, maar ze hebben gewoon veel nummers die ik een stuk leuker vind.

Ik haat Blur.

1. Tender
2. Sing
3. This Is a Low
4. Beetlebum
5. Coffee & TV
6. Stereotypes
7. You're So Great
8. Country House
9. There's No Other Way
10. For Tomorrow

1. You're So Great *
Gewoon een van de schattigste liedjes ooit geschreven, punt. Bij het draaien van dit nummer wil ik altijd de straat op zweven en vreemden knuffelen.

2. The Universal
Ik snap het nummer niet en de clip nog minder, en toch wordt ik altijd volkomen meegesleept door dit... eh, wat is het, een soort gospel voor cynische cosmopolieten ofzo?

3. Tender
Beste langdradige nummer ooit!

4. Beetlebum
Nummer stelt op zich niet veel voor, maar weet zich met een hemels refrein al boven de middelmaat uit te trekken, en dan volgt dat gruizige einde nog, waarbij men alleen maar achterover kan zitten en de stereo naar elf draaien.

5. Coffee & TV
Brengt vaak een behoorlijke scheiding der geesten teweeg, maar ik vind het een heerlijk liedje. Die clip is ook nogal legendarisch.

6. End of a Century
Niets speciaals.

7. Stereotypes *
In een reeks kekke popliedjes die Blur in die tijd maakte is dit een van de slimste, de mafste en de leukste.

8. Parklife
'I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows, too, it gives me a sense of enormous well being...'

9. Sing *
Beetje de evil twin van de zomerse britpopsingles. Nooit zo goed geweten wat ik ermee moest, maar ik heb het ook nooit kunnen afzetten als ik het draaide.

10. Country House
Zo blasé dat de band dreigt te verdrinken in hun eigen ironie, heeft de tand des tijds toch verrassend goed doorstaan.

1. Song 2
2. Fool's Day
2. The Universal
3. Country House
4. Parklife
5. Charmless Man
6. There's No Other Way
7. Girls & Boys
8. To The End
9. Beetlebum
10. For Tomorrow

Dit is mijn Blur top 10, ik was rond Parklife en The Great Escape helemaal gek van deze band. dat is ook wel te zien aan de top 10 denk ik. Beetlebum viel net buiten de prijzen.

1. The Universal
2. To the End
3. Country House
4. End of a Century
5. Parklife
6. Song 2
7. There's No Other Way
8. Girls and Boys (dan wel het liefst de Pet Shop Boys single remix)
9. Charmless Man
10. This Is a Low

18. Coffee & TV (zeer matig en zelfs saai nummer, maar wel met een van de beste videoclips ooit en daardoor legendarisch maar zonder clip blijft er niks over).

1. The Universal
2. Girls and boys
3. Song 2
4. Country House
5. Tracy Jacks
6. Charmless man
7. Tender
8. Music is my radar
9. There's no other way
10. No distance left to run

1. This Is a Low *
Sinds de reunie-concerten op Hyde Park mijn topfavoriet van Blur. Dit is toch wel hun finest moment, wat mij betreft. Het hoogtepunt van het album Parklife.

2. Sing *
Een nummer uit hun beginperiode, tot mij gekomen via een fantastische scene in Trainspotting. Deprimerend doordrein-plaatje, maar wel eentje die goed aankomt.

3. End of a Century
Blur is voor mij toch ook wel een band van de prachtige ballads. Dit is na This Is A Low de beste.

4. Beetlebum
Lange tijd mijn favoriete Blur-nummer, deze eerste single van hun self-titled, waar ze de 'Amerikaanse' lo-fi tour opgingen. dEUS' Instant Street doet me hier vaak aan denken door het lange outro, zou me ook niets verbazen als Barman hierdoor geinspireerd was. Ik vind Beetlebum wel een stuk beter overigens.

5. The Universal
Lange tijd stond deze wat in de schaduw van de andere singles van The Great Escape, het eerste Blur-album dat ik leerde kennen. Uiteindelijk toch wel ruimschoots de beste track daarvan en de derde ballad in mijn top 5. Damon Albarn doet me in de clip altijd denken aan Alex uit A Clockwork Orange.

6. Parklife
Een van de grootste hits. Hoorde dit gisteren nog op de radio en het blijft onverwoestbaar. Britpop in optima forma.

7. You're So Great *
Schattig klein liedje van de 'Pavement'-plaat. Altijd een persoonlijke favoriet geweest dit, en ik ben blij en verrast dat het de finale gehaald heeft.

8. Music Is My Radar
Tussendoorsingle uit hun laatste periode. Door de dansjes uit de clip en het feit dat dit een 'bijbouwnummer' is heb ik dit altijd de Blur-variant op Daft Punk's Around the World gevonden.

9. Girls and Boys
Nog zo'n onverwoestbare britpopclassic en een van hun zeer schaarse top 40-hits in Nederland, zo niet de enige?

10. Country House
Een single op dezelfde leest geschroeid als Girls and Boys en Parklife, maar dan iets minder. Maar voor mij heel belangrijk, want dit nummer vond ik destijds helemaal fantastisch en zette me er toe aan voor het eerst een Blur-plaat te beluisteren.

Sandokan-veld schreef:
6. End of a Century
Niets speciaals.

Slowgaze schreef:
Ik haat Blur.

1. Tender
2. Sing
3. This Is a Low
4. Beetlebum
5. Coffee & TV
6. Stereotypes
7. For Tomorrow
8. You're So Great
9. Country House
10. Music Is My Radar

Dan ben je of een masochist of hopeloos verslaafd aan dit spel. Ik gok op het eerste.

Ben je nu ironisch? Dat was ik net wel.

herman schreef:
5. The Universal
Lange tijd stond deze wat in de schaduw van de andere singles van The Great Escape, het eerste Blur-album dat ik leerde kennen. Uiteindelijk toch wel ruimschoots de beste track daarvan en de derde ballad in mijn top 5. Damon Albarn doet me in de clip altijd denken aan Alex uit A Clockwork Orange.

Naar het schijnt is de video van 'The Universal' ook gebaseerd op A Clockwork Orange. En inderdaad, 'Girls & Boys' is Blurs enige top 40-hit geweest in Nederland. 'Country House', 'Beetlebum' en opmerkelijk genoeg zelfs 'Song 2' schopten het niet verder dan de tipparade.

DjFrankie (moderator)
1 There's No Other Way
Destijds mijn kennismaking met Blur, en ik heb dit altijd en nog steeds dus een geweldig nummer gevonden, werd bij ons toen in het jongerencentrum enorm veel gedraaid. Weinig stemmen hier echter

2 The Universal
3 Charmless Man
4 Girls and Boys
5 Coffee & TV
6 Sing
7 Song 2
8 Parklife
9 Country House
10 Beetlebum

Mijn top 10:

1.There's No Other Way
2.Girls and Boys
3.Coffee & TV
4.Parklife
5.Country House
6.Beetlebum
7.No Distance Left to Run
8. Song 2
9. Tender
10. Sing

11 top lijstjes voorlopig. Dat is nog niet echt denderend te noemen.

Ik kan alvast verklappen dat er drie songs op de 2de plaats staan.
Dus we kunnen nog wel wat scherprechters gebruiken in de top 10.

Gaat niet meer lukken, vrees ik. Het lijstje van herman komt aardig in de richting van wat ik zo uit het blote hoofd zou opnoemen, maar ik wil de andere finale-kandidaten niet tekort doen. Om een of andere reden heb ik me nooit heel intensief met het repertoire van Blur bezig gehouden. Misschien dat ik de volgende artiest eindelijk weer eens meedoe.

dix
1. This Is a Low
2. To the End
3. Girls and Boys
4. Coffee & TV
5. The Universal
6. Tender
7. End of a Century
8. Parklife
9. For Tomorrow
10. You're So Great

remcodulac schreef:
Om een of andere reden heb ik me nooit heel intensief met het repertoire van Blur bezig gehouden. Misschien dat ik de volgende artiest eindelijk weer eens meedoe.

Bij mij ook een handvol singles, maar voor de rest niet in verdiept.

Ik zie dat je op de albums van de volgende artiest jammer genoeg niet gestemd hebt.

Spannend, hé?

1. The Universal
2. Coffee & TV
3. Tender
4. Charmless Man
5. Beetlebum
6. To the End
7. Country House
8. Girls and Boys
9. For Tomorrow
10. Parklife

Moeilijk op een top-10 samen te stellen, het zijn bijna allemaal sterke songs (Song 2 vind ik iets minder), hun beste songs staan vooral op Parklife en The Great Escape.

Opvallend dat This Is A Low bij zoveel mensen in de top 10 ontbreekt. Is toch het populairste Blur-nummer bij de fans.

1. Parklife
2. Charmless Man
3. End of a Century
4. Beetlebum
5. For Tomorrow
6. Coffee & TV
7. Magic America
8. This Is a Low
9. Sunday, Sunday
10. There's No Other Way

Sgt. Revolver schreef:

7. Magic America
9. Sunday, Sunday

Sunday Sunday heeft het helaas niet gered in de nominatieronde, sergant. En Magic America doet ook niet mee. Je moet voor je top 10 kiezen uit deze lijst:

Beetlebum
Charmless Man
Coffee & TV
Country House
End of a Century
For Tomorrow
Girls and Boys
Music Is My Radar
No Distance Left to Run
Parklife
Sing *
Song 2
Stereotypes *
Tender
The Universal
There's No Other Way
This Is a Low *
To the End
Tracy Jacks *
You're So Great *

Oeps! Dan dit maar:

1. Parklife
2. Charmless Man
3. End of a Century
4. Beetlebum
5. For Tomorrow
6. Coffee & TV
7. This Is a Low
8. Country House
9. There's No Other Way
10. Tracy Jacks

dazzler schreef:
(quote)

Bij mij ook een handvol singles, maar voor de rest niet in verdiept.

Ik zie dat je op de albums van de volgende artiest jammer genoeg niet gestemd hebt.

Spannend, hé?

Dat hoeft op zich nog niets te betekenen. Maar spannend is het wel, ja.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:20 uur

geplaatst: vandaag om 22:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.