menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
avatar van The Eraser
9 nummers van mijn top 10 halen de uiteindelijk top 10 hier
Enkel No Cars Go had ik niet in mijn lijstje staan

avatar van dazzler
09. (123) Neighborhood #2 (Laïka)

De nummer 1 van Andres4 en 7744leon.


Teunnis schreef:
Laïka is een nummer die in eerste instantie niet echt opvalt. Heel lang staken Power Out, Rebellion en In the Backseat er voor mij duidelijk bovenuit. Dit nummer is heel langzaam in waardering gestegen en is ondertussen al twee van die drie nummers voorbij. Ik kan nu nog steeds niet aanwijzen wat hier nou zo bijzonder aan is binnen het oeuvre van Arcade Fire. Nja, het drumwerk valt wel in positieve zin op.

avatar van dazzler
08. (174) Neighborhood #3 (Power Out)

De nummer 1 van De-noir en Poeha.


The Eraser schreef:
Ongelooflijk krachtig nummer dat ik altijd luidkeels meezing. Fantastisch hoe Arcade Fire hier georganiseerde chaos tentoonspreidt. Zelden zo'n urgente song gehoord ook. Power Out weet een gevoelige snaar te raken, maar laat mij tegelijkertijd dansen. "You ain't fooling nobody with the lights out!"

avatar van dazzler
07. (180) Sprawl II (Mountains Beyond Mountains)

De nummer 1 van Arno en Dance Lover.


DjFrankie schreef:
Nog zo'n hoogtepunt waarin Regine je op reis neemt door de bergen. Prachtig gezongen, met de hele band achter haar. Nummer dendert voort op een weg maar op zo een prachtige manier met veel diversiteiten die voor de hobbels zorgen.

avatar van dazzler
06. (183) In the Backseat

De nummer 1 van GrafGantz, hoi123, The Eraser, Timo-otje en yeahyeahyeah..


yeahyeahyeah schreef:
Dit is uiteindelijk toch degene die me het meest raakt. Een kippenvelnummer van Régine. Voor mij gaat dit over (gedwongen) volwassen worden. Door het verlies van haar moeder krijgt ze opeens het stuur van haar eigen leven in handen geduwd en kan ze nooit meer ontspannen meeliften op de achterbank.

avatar van stoepkrijt
In the Backseat mijn nummer 1? Absoluut niet, hoor!

avatar van dazzler
05. (203) Intervention

De nummer 1 van 50tracks, aERodynamIC, chevy93,
El Ninjo, johannesA, Kees-Jan, Sandokan-veld en west.


west schreef:
Briljant nummer: met orgel van de Petite Église in Farnham, Quebec waar een groot deel van de nummers van mijn nummer 1 album Neon Bible zijn opgenomen. Inderdaad heeeeel jammer dat de goede songs van Reflektor er al uit zijn gestemd. Maar ja, dat is democratie.

avatar van dazzler
04. (205) No Cars Go

De nummer 1 van bone machine, Co Jackso, dumb_helicopter, itchy, stoepkrijt, Teunnis.


stoepkrijt schreef:
Dat roffeltje! Wat een heerlijk begin van een nummer. Als dan de accordeon erbij komt heb je het geraamte van No Cars Go al compleet en kan het nummer al niet meer stuk. Het kan nog wel beter en dat laat Arcade Fire horen ook. Vooral de laatste twee minuten van dit nummer zijn hemeltergend mooi. De accordeon, de steeds steviger roffelende drums, het mannenkoor en het langzaam aanzwellende trompetgeschal geven dit nummer een climax om nooit te vergeten. Mooier dan dit kan muziek bijna niet worden.

avatar van arcade monkeys
Reflektor wordt 3, maar welk van de 2 topfavorieten met de nummer 1 gaat lopen zou ik echt niet weten.

avatar van dazzler
03. (210) Reflektor.

De nummer 1 van nelis.en Tribal Gathering.


bone machine schreef:
Toch de single van het jaar voor mij, mooi lang nummer; synthesizers, vleugje Franse zag van Régine, de climax naar 't einde toe, topnummer. Hoe dan ook benieuwd hoe dit volgend jaar live zal uitpakken in Antwerpen. Naast Radiohead is Arcade Fire voor mij een van de relevantste groepen van de afgelopen 10 jaar. Niet voortbordurend op eerdere successen maar durven te evolueren met de nodige kwalitatieve platen, wat het ook zo spannend maakt.

avatar van dazzler
02. (262) Rebellion (Lies)

De nummer 1 van arcade monkeys, DjFrankie, Gretz, laxus11, LucM, mol, JoaMuse.


arcade monkeys schreef:
Het is ongelooflijk moeilijk om van Arcade Fire mijn favoriete nummer te kiezen want dan moet ik gradaties gaan maken binnen de perfectie. Toch steekt Rebellion (Lies) er net dat stukje bovenuit. Het is vooral die flow die het hem doet, een allesomvattende flow die altijd maar de spanning opdrijft tot de vioolsolo komt. Ik vind alle superlatieven tekort schieten om mijn band met dit nummer te beschrijven. Wat eigenlijk gedurende geheel Funeral speelt, mijn hoofd die leeg loopt en volledig beheerst wordt door de muziek is hier nog eens versterkt. Rebellion (Lies) is een wereld op zich. Ik kan dit ook blijven draaien, ik geraak het nooit beu. Dit is ook iets dat geldt voor praktisch alle Arcade Fire nummers, je krijgt ze niet grijsgedraaid.

avatar van dazzler
01. (264) Neighborhood #1 (Tunnels)

De nummer 1 van ArthurDZ, Dwejkk_, Gor en herman.


herman schreef:
Het eerste en laatste nummer van Funeral. Een album waarvan ik al kippenvel krijg als ik er aan denk. Het heeft zeker een half jaar nodig gehad voordat het begon te landen, inmiddels is het voor mij 1 van de 2 beste albums aller tijden (Different Class is de andere). De rest volgt op gepaste afstand. Neighborhood #1 was een paar maanden lang mijn wake-up-song 's ochtends, dan begin je de dag wel goed. Vaak draaide ik dan ook meteen het hele album af. Dan kan je dag al bijna niet meer stuk. Funeral is een plaat over verlies, rouwverwerking, terugkijken, maar vooral ook weer verder gaan. Ik vind het knap dat een plaat me zo op sleeptouw kan nemen.

avatar van stoepkrijt
Wauw, ik ben toch wel verrast door deze winnaar! Rebellion is van de troon gestoten. Dat is wel eens leuk, voor de afwisseling

avatar van arcade monkeys
Ook al vind ik Rebellion beter, ik heb geen probleem met Tunnels als winnaar. Rebellion is al vaker gelauwerd, dus inderdaad, goed voor de afwisseling. Dazzler

avatar van Fathead
Leuk om het zo vanaf twintig te doen! Toffe, meeslepende editie.

avatar van dazzler
Op 8 december 2010 begon Greatest Hits of ABBA als een ideetje.
Op 20 december 2013 eindigde Greatest Hits of Arcade Fire als een succes.

Daartussen werd drie jaar lang wekelijks een artiest in de spotlights gezet.
Voor jullie een kans om de artiest nog eens opnieuw te draaien of soms zelfs te leren kennen.
Ik ben de tel kwijt hoeveel artiesten de revue passeerden en hoeveel users er deelnamen.

Ik dank alle medespelers van harte voor hun trouwe of toevallige,
maar vooral enthousiaste deelname aan dit Greatest hits spelletje.

Hopelijk heb ik de laatste editie niet te veel rekenfouten gemaakt
en hebben alle 49 deelnemers hun nummer 1 kunnen terugvinden.

Hoe dan ook, voor mij is als spelleider mooi geweest na drie jaar.
Hoe en of het spel verder zou kunnen bestaan vertel ik jullie morgen wel.


Aquila
Dank, zeer veel dank.

En een mooie afsluiting - zo druk (ook al kon ik niet meedoen).

avatar van Teunnis
Een hele diepe buiging voor dazzler


En een mooie afsluiting met deze Greatest Hits of Arcade Fire, waar twee nummers er bovenuit staken en de strijd om het podium spannend bleek.

avatar van yeahyeahyeah
Niks aan toe te voegen; hulde aan Dazzler!

avatar van Gretz
Bedankt Dazzler voor de organisatie.

avatar van west
Reflektor op 3: daar stond ' ie bij mij ook, maar overall vind ik dat een leuke verrassing.

Ook nummers 8-5 staan prettig hoog. Had ik gehoopt, maar niet verwacht.

avatar van dumb_helicopter
Bedankt voor de jarenlange organisatie, Dazzler!

avatar van inquestos
Tof gedaan Dazzler, prachtige afsluiter, geniet ze van je pensioen.

avatar van chevy93
Hoppa, prachtige winnaar!

En Intervention is echt een veelvoud beter dan No Cars Go, maar dat terzijde.

Verder een welgemeend compliment (of eigenlijk een heleboel) van het organiseren van dit geweldige spel, dazzler. Dit spel zal zeker nog jarenlang één van dé prijstopics blijven van dit forum.

P.S. Volgende week eindigen waar het begon, geloof ik: ABBA!

avatar van herman
Schitterende editie dit inderdaad, mooi dat de beste band van na de millenniumwisseling alle topicrecords verbreekt.

En Dazzler, bedankt! Dit was in die drie jaar het topic bij uitstek om een artiest te herontdekken of beter te leren kennen.

avatar van Sandokan-veld
Ik wil me alleen even aansluiten bij alle voor Dazzler en de moeite die hij heeft gestoken in dit spel. Tnx man.

Buiten dat een late avond-luisterbeurt voor Funeral.

avatar van The Scientist
Dank u dazzler inderdaad...

Hoe gaan we volgend jaar verder? om de beurt? Ik weet nog wel enkele artiesten die wat mij betreft nog wel een keer langs mogen komen hier (White Stripes iemand?)

avatar van itchy
Dazzler bedankt! We gingen eruit met een knal.

avatar van LucM
Proficiat dazzler en bedankt voor dit topic, ik heb er vaak aan meegedaan.

avatar van ArthurDZ
Bedankt dazzler, dit was een geweldig topic!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:08 uur

geplaatst: vandaag om 04:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.