Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !
zoeken in:
0
geplaatst: 28 september 2012, 21:29 uur
Geen tijd meer gehad om een fatsoenlijke top 15 samen te stellen (had nog wat dingen willen herbeluisteren om goed te kunnen rangschikken). Jammer, maar alsnog leuk om te volgen natuurlijk.
0
geplaatst: 28 september 2012, 23:36 uur
Jelle, ik heb er één gevonden! Neem jij het touw mee, dan zoek ik alvast een boom uit.
0
geplaatst: 28 september 2012, 23:39 uur
Eight miles high and when you touch down...
Uit de MuMe Ladder.
250 The Byrds - Mr. Tambourine Man 1965 305 192 488 659
Wedden dat die van Ome Bob niet zo ver zal komen?
Uit de MuMe Ladder.

250 The Byrds - Mr. Tambourine Man 1965 305 192 488 659
Wedden dat die van Ome Bob niet zo ver zal komen?

0
geplaatst: 28 september 2012, 23:40 uur
Chevy heeft gewoon zin in een avondje non stop Simple Minds 

0
geplaatst: 28 september 2012, 23:55 uur
05. (120) Subterranean Homesick Blues (14)
De nummer 1 van dynamo d en Kees-Jan.
De nummer 1 van dynamo d en Kees-Jan.
The Scientist schreef:
Grootste omslagpunt als je chronologisch alle Dylan-albums afgaat. Het punt waar het echt elektrisch wordt, en eigenlijk zijn snelste nummer. Ook een refrein is in dit nummer volstrekt overbodig, hij zegt precies wat ie wil zeggen en doet precies wat ie wil doen.
Grootste omslagpunt als je chronologisch alle Dylan-albums afgaat. Het punt waar het echt elektrisch wordt, en eigenlijk zijn snelste nummer. Ook een refrein is in dit nummer volstrekt overbodig, hij zegt precies wat ie wil zeggen en doet precies wat ie wil doen.
0
geplaatst: 28 september 2012, 23:56 uur
Re: Mr Tambourine Man: De Mumeladder buiten beschouwing gelaten is die van Dylan echt veruit superieur op alle fronten imho. Ook misschien wel mijn favoriete Dylan-tekst:
Iemand moet mij trouwens wel eens een keer uitleggen waarom Stuck Inside Of Mobile zo consequent wordt aangemerkt als Dylanfavoriet. Ik vind het echt zo'n beetje het stomste nummer van Blonde on Blonde.
Maar terug naar de uitslag.
Though you might hear laughin’, spinnin’, swingin’ madly across the sun
It’s not aimed at anyone, it’s just escapin’ on the run
And but for the sky there are no fences facin’
It’s not aimed at anyone, it’s just escapin’ on the run
And but for the sky there are no fences facin’
Iemand moet mij trouwens wel eens een keer uitleggen waarom Stuck Inside Of Mobile zo consequent wordt aangemerkt als Dylanfavoriet. Ik vind het echt zo'n beetje het stomste nummer van Blonde on Blonde.
0
geplaatst: 28 september 2012, 23:59 uur
04. (125) Like a Rolling Stone (17)
De nummer 1 van dazzler.
De nummer 1 van dazzler.
dazzler schreef:
Misschien een wat foute keuze op 1. Meteen zijn doorbraak hit. Maar zo anders van muzikaal palet dan zijn tijdgenoten in de hitparade.
Misschien een wat foute keuze op 1. Meteen zijn doorbraak hit. Maar zo anders van muzikaal palet dan zijn tijdgenoten in de hitparade.
0
geplaatst: 29 september 2012, 00:04 uur
03. (132) The Times They Are A-Changin' (17)
De nummer 1 van dumb_helicopter, laxus11 en Titmeister.
De nummer 1 van dumb_helicopter, laxus11 en Titmeister.
Titmeister schreef:
De vroegwijze profeet Dylan predikt een verandering der tijden. Zeer treffend voor het tijdperk en het oeuvre van Dylan en niet minder dan een absoluut topnummer.
De vroegwijze profeet Dylan predikt een verandering der tijden. Zeer treffend voor het tijdperk en het oeuvre van Dylan en niet minder dan een absoluut topnummer.
0
geplaatst: 29 september 2012, 00:06 uur
Nou nog Ballad of a Thin Man op 1 en we hebben zowaar een schitterende eindlijst! 
En met Hurricane op 1 hebben we dat ook hoor.

En met Hurricane op 1 hebben we dat ook hoor.

0
geplaatst: 29 september 2012, 00:07 uur
02. (138) Ballad of a Thin Man * (13)
De nummer 1 van chevy93.
De nummer 1 van chevy93.
Cured schreef:
All Along The Watchtower had zeker er bij mij hoog ingestaan, maar ik knap helemaal af om die snerpende, irritante mondharmonica. Hurricane (absoluut) en Ballad of A Thin Man zijn duidelijk de favorieten van mij. Lay Lady Lay leerde ik kennen in de cover van de Everly Brothers van hun album EB 84; vind ik in die versie eigenlijk mooier, maar het origineel is dus van Bob Dylan (waar ik een zwak voor heb).
All Along The Watchtower had zeker er bij mij hoog ingestaan, maar ik knap helemaal af om die snerpende, irritante mondharmonica. Hurricane (absoluut) en Ballad of A Thin Man zijn duidelijk de favorieten van mij. Lay Lady Lay leerde ik kennen in de cover van de Everly Brothers van hun album EB 84; vind ik in die versie eigenlijk mooier, maar het origineel is dus van Bob Dylan (waar ik een zwak voor heb).
0
geplaatst: 29 september 2012, 00:12 uur
01. (192) Hurricane (18)
De nummer 1 van arcade monkeys en cured.
De nummer 1 van arcade monkeys en cured.
The Scientist schreef:
Tja, een goed nummer, ik kom er niet onderuit. Hier meen ik ooit over gelezen te hebben dat hij eigenlijk inhoudelijk niet veel over de rechtzaak kwijt wilde, maar dat vooral de manier waarop het hele proces verliep hem een doorn in het oog was. Dat wetende blijkt toch ook wel dat er het een en ander verzonnen is aan dit nummer. Dat maakt het echter niet een minder goed nummer, en vooral die huilende viool voegt een hoop toe (waar ik bij Dylan nooit een groot fan ben van overmatige orkestratie).
Tja, een goed nummer, ik kom er niet onderuit. Hier meen ik ooit over gelezen te hebben dat hij eigenlijk inhoudelijk niet veel over de rechtzaak kwijt wilde, maar dat vooral de manier waarop het hele proces verliep hem een doorn in het oog was. Dat wetende blijkt toch ook wel dat er het een en ander verzonnen is aan dit nummer. Dat maakt het echter niet een minder goed nummer, en vooral die huilende viool voegt een hoop toe (waar ik bij Dylan nooit een groot fan ben van overmatige orkestratie).
0
geplaatst: 29 september 2012, 00:15 uur
Sandokan-veld schreef:
Re: Mr Tambourine Man: De Mumeladder buiten beschouwing gelaten is die van Dylan echt veruit superieur op alle fronten imho. Ook misschien wel mijn favoriete Dylan-tekst: .
Re: Mr Tambourine Man: De Mumeladder buiten beschouwing gelaten is die van Dylan echt veruit superieur op alle fronten imho. Ook misschien wel mijn favoriete Dylan-tekst: .
Ik vind "let me forget about today until tomorrow" en het couplet ervoor huis het meest geweldige dat ie geschreven heeft na Hard Rain
0
geplaatst: 29 september 2012, 00:18 uur
Ik heb ooit op een verveelde avond geprobeerd een Nederlandse vertaling van Mr Tambourine Man te schrijven, toen raakte ik pas echt onder de indruk van hoe briljant die tekst is qua binnenrijm en rake beeldspraak. En dat staat ook nog op een plaat zij aan zij met It's Alright, Ma...
Oh, en mooi werk weer van Dazzler natuurlijk, fraaie eindlijst.
Oh, en mooi werk weer van Dazzler natuurlijk, fraaie eindlijst.
0
geplaatst: 29 september 2012, 00:24 uur
GREATEST HITS OF PLACEBO !
1ste RONDE nominatie
Nomineer 10 tracks die niet in de startlijst staan.
Battle for the Sun
Because I Want You
Black-Eyed
Bruise Pristine
Every You Every Me
For What It's Worth
Infra-Red
Meds
Nancy Boy
Pure Morning
Song to Say Goodbye
Special K
Special Needs
Taste in Men
Teenage Angst
The Bitter End
This Picture
Twenty Years
Without You I'm Nothing
You Don't Care about Us
De 10 meest genomineerde nummers gaan door.
Deadline 1ste ronde is maandagavond om 20.00u.
1ste RONDE nominatie
Nomineer 10 tracks die niet in de startlijst staan.
Battle for the Sun
Because I Want You
Black-Eyed
Bruise Pristine
Every You Every Me
For What It's Worth
Infra-Red
Meds
Nancy Boy
Pure Morning
Song to Say Goodbye
Special K
Special Needs
Taste in Men
Teenage Angst
The Bitter End
This Picture
Twenty Years
Without You I'm Nothing
You Don't Care about Us
De 10 meest genomineerde nummers gaan door.
Deadline 1ste ronde is maandagavond om 20.00u.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 29 september 2012, 00:29 uur

hier heb ik op gewacht Trouwens veel nummers die met een B beginnen valt me nu op!
Blind
Bright Lights
Burger Queen
Commercial for Levi
Haemoglobin
I Know
Julien
Slave to the Wage
Speak in Tongues
Summer's Gone
0
geplaatst: 29 september 2012, 00:30 uur
Aquila schreef:
Ik miste remcodulac in de finale, ik heb een vaag vermoeden dat Stuck Inside of Mobile dan misschien Top 10 had kunnen halen. Louter toppers verder.
Ik miste remcodulac in de finale, ik heb een vaag vermoeden dat Stuck Inside of Mobile dan misschien Top 10 had kunnen halen. Louter toppers verder.
Helaas was mijn remote login account voor mijn werk vanmorgen opeens geblokkeerd, zodat mijn vroeg te beginnen thuiswerkdag opeens omgezet werd in een laat begonnen uitwerkdag. Met uitloop nog wel, zodat ik ruim na het verstrijken van de deadline pas thuis kwam.
Had voor de top niets uitgemaakt, hoor. Hurricane en Ballad of a Thin Man zouden ook in mijn top 3 geëindigd zijn. Maar inderdaad zou Stuck Inside of Mobile wel de top 10 gehaald hebben.
0
geplaatst: 29 september 2012, 02:52 uur
Placebo
. (vorig jaar echt ontdekt)
36 Degrees
Blind
Breathe Underwater
Bulletproof Cupid
Days Before You Came
Drag
Johnny and Mary
Sleeping with Ghosts
Spite and Malice
The Never-Ending Why
Check eventueel nog even dit (vanaf halverwege de pagina en verder) (helaas teloorgegane) topic om wat ideeën op te doen.
. (vorig jaar echt ontdekt)36 Degrees
Blind
Breathe Underwater
Bulletproof Cupid
Days Before You Came
Drag
Johnny and Mary
Sleeping with Ghosts
Spite and Malice
The Never-Ending Why

Check eventueel nog even dit (vanaf halverwege de pagina en verder) (helaas teloorgegane) topic om wat ideeën op te doen.
0
geplaatst: 29 september 2012, 03:06 uur
Geinig, Placebo. Kan ik ook wel aan meedoen. Al was het na album 3 wel veel van hetzelfde. In ieder geval Brick Shithouse moet er nog bij, hun beste nummer misschien wel 
Hurricane is zeker geen slecht nummer, maar bepaald geen Dylan-favoriet van mij. Maar verder wel een hele mooie eindlijst.

Hurricane is zeker geen slecht nummer, maar bepaald geen Dylan-favoriet van mij. Maar verder wel een hele mooie eindlijst.
0
Aquila
geplaatst: 29 september 2012, 09:26 uur
Sandokan-veld schreef:
Re: Mr Tambourine Man: De Mumeladder buiten beschouwing gelaten is die van Dylan echt veruit superieur op alle fronten imho. Ook misschien wel mijn favoriete Dylan-tekst:
(quote)
Ik ben het twee keer met je oneens, misschien zit er een causaal verband in: dus als je snapt waarom The Byrds versie van Mr. Tambourine Man beter is (vind ik ook namelijk) snap je ook dat Stuck Inside of Mobile het beste nummer van Blonde on Blonde is.

Misschien kunnen we ook Jimi Hendrix / Ome Bob - versies van All Along the Watchtower in de vergelijking betrekken...
Mooie eindlijst verder, toch wel met de bekenden bovenin. De toppers trekken de meeste stemmers, met Ballad of a Thin Man daartussen.
Voor Placebo pas ik een weekje.
0
geplaatst: 29 september 2012, 10:24 uur
36 Degrees
Brick Shithouse
Bulletproof Cupid
Follow the Cops Back Home
Haemoglobin
I Know
Lady Of the Flowers
My Sweet Prince
Plasticine
Second Sight
Het was moeilijk om er 10 bij te nomineren... toch wel een dun repertoire.
Brick Shithouse
Bulletproof Cupid
Haemoglobin
I Know
Lady Of the Flowers
My Sweet Prince
Plasticine
Second Sight
0
geplaatst: 29 september 2012, 10:36 uur
Oei, had eerlijk gezegd niet verwacht dat Hurricane zo afgetekend zou winnen. Waarschijnlijk kan men er gewoon niet omheen, want 18 van de 21 namen het nummer in hun lijstje op.
Zou de lijst (significant) anders zijn als je alleen de top 10 mee zou nemen?
Zou de lijst (significant) anders zijn als je alleen de top 10 mee zou nemen?
0
geplaatst: 29 september 2012, 10:55 uur
Sandokan-veld schreef:
(...)
(...)
Aquila schreef:
Ik ben het twee keer met je oneens, misschien zit er een causaal verband in: dus als je snapt waarom The Byrds versie van Mr. Tambourine Man beter is (vind ik ook namelijk) snap je ook dat Stuck Inside of Mobile het beste nummer van Blonde on Blonde is.
Misschien kunnen we ook Jimi Hendrix / Ome Bob - versies van All Along the Watchtower in de vergelijking betrekken...
Mooie eindlijst verder, toch wel met de bekenden bovenin. De toppers trekken de meeste stemmers, met Ballad of a Thin Man daartussen.

Helaas niet toegekomen aan Dylan van de week. Maar om even mijn idee - al puberend was ik into The Byrds - over de Byrds vs Dylan te geven. The Byrds hebben die nummers meer flow gegeven en daarvoor geschikter gemaakt voor airplay - Bob's versies waren imo meer geschikt voor een intieme omgeving. Voeg de daarbij de sprankelende 12-snarige Rickenbacker (weinig gitaren kunnen zo'fraai geluid produceren, mits goed bespeeld) en het verschil is er: My Back Pages van Dylan is een klagerig zeurliedje, van The Byrds zit er veel meer schwung in - en ja de tekst is briljant. Bob kon het wel: in een paar minuten schreef ie - volgens de overlevering - op een servetje het begin van The Ballad of Easy Rider en die song mag er nog steeds zijn.
Placebo same as Aquila.
0
geplaatst: 29 september 2012, 10:55 uur
itchy schreef:
Geef maar een paar nominaties aan mij dan, want ik kom er een hoop te kort Het was moeilijk om er 10 bij te nomineren... toch wel een dun repertoire.

0
geplaatst: 29 september 2012, 11:05 uur
Allergic (To Thoughts of Mother Earth)
Bionic
Blind
Bulletproof Cupid
English Summer Rain
Julien
Kings of Medicine
Peeping Tom
Sleeping with Ghosts
Van ieder album minimaal 1 nummer. Niet uit principe, maar gewoon omdat Placebo geen enkele zwakke plaat heeft afgeleverd
Bionic
Blind
Bulletproof Cupid
English Summer Rain
Julien
Kings of Medicine
Peeping Tom
Sleeping with Ghosts
Van ieder album minimaal 1 nummer. Niet uit principe, maar gewoon omdat Placebo geen enkele zwakke plaat heeft afgeleverd

0
geplaatst: 29 september 2012, 11:09 uur
DjFrankie schreef:
Trouwens veel nummers die met een B beginnen valt me nu op!
Van alle nummers van Placebo die ik in Windows Media Player heb staan begint 17,65% met een B! Dat is inderdaad gigantisch veel.Trouwens veel nummers die met een B beginnen valt me nu op!
0
geplaatst: 29 september 2012, 11:13 uur
Brick Shithouse
Bulletproof Cupid
Burger Queen
Drag
Haemoglobin
Passive Agressive
Slave to the Wage
Summer's Gone
Brick Shithouse
Bulletproof Cupid
Burger Queen
Drag
Haemoglobin
Passive Agressive
Slave to the Wage
Summer's Gone
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 29 september 2012, 11:41 uur
Ik heb Slave of the Wage er nog ingezet, ik ging er van uit dat die in de startlijst zou staan, is toch wel het allerbeste nummer wat ze gemaakt hebben, Blue American eruit gehaald.
0
geplaatst: 29 september 2012, 13:30 uur
Placebo, een band waarvan ik toch wel alle albums beluisterd heb, maar voor mij ook een band die een paar albums te lang is doorgegaan. Na het derde album was ik er eigenlijk wel klaar mee, al zijn de platen daarna op zich niet slecht. Ze voegen alleen weinig meer toe aan het oeuvre. Ze missen voor mij de puur- en onbevangenheid van de eerste twee albums en het werd mij muzikaal ook veel teveel van hetzelfde. Daarom nog wat oudjes:
Ask for Answers
Brick Shithouse
Burger Queen
Come Home
English Summer Rain
I Know
Lady of the Flowers
My Sweet Prince
The Crawl
Opvallend dat I Know, Ask for Answers, The Crawl en Burger Queen niet zoveel genoemd worden. Als Placebo ergens wel in uitblinkt is het in de ballads...
Ask for Answers
Brick Shithouse
Burger Queen
Come Home
English Summer Rain
I Know
Lady of the Flowers
My Sweet Prince
The Crawl
Opvallend dat I Know, Ask for Answers, The Crawl en Burger Queen niet zoveel genoemd worden. Als Placebo ergens wel in uitblinkt is het in de ballads...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.