Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !
zoeken in:
0
geplaatst: 28 december 2012, 00:05 uur
Gaat best goed met het aantal deelnemers ...
1. Pioneer / Six Months in a Leaky Boat
2. Poor Boy
3. Small World
4. Hard Act to Follow
5. Dirty Creature
6. I Got You
7. Never Ceases to Amaze Me
8.Take a Walk
9.The Choral Sea
10. Message to My Girl
1. Pioneer / Six Months in a Leaky Boat
2. Poor Boy
3. Small World
4. Hard Act to Follow
5. Dirty Creature
6. I Got You
7. Never Ceases to Amaze Me
8.Take a Walk
9.The Choral Sea
10. Message to My Girl
0
geplaatst: 28 december 2012, 11:49 uur
0
geplaatst: 28 december 2012, 19:59 uur
Heb alles wel even doorgenomen, maar nog niet volledig beluisterd, dus van mij geen top 10, maar deze mannen hebben toch een behoorlijk aantal prima nummers gemaakt.
Van Log Cabin Fever kon ik geen fatsoenlijke versie vinden.
I Hope I Never kwam me al snel toch ook bekend voor, naast Fraction en Message to my Girl.
Waarschijnlijk zou Fraction too much Friction op nummer 1 gekomen zijn , met de aantekening dat ik lang niet alles volledig heb beluisterd en ook niet alle nummers in hun studioversie ben tegengekomen.
Al met al toch een prima beurt met deze KO, dazzler
Van Log Cabin Fever kon ik geen fatsoenlijke versie vinden.
I Hope I Never kwam me al snel toch ook bekend voor, naast Fraction en Message to my Girl.
Waarschijnlijk zou Fraction too much Friction op nummer 1 gekomen zijn , met de aantekening dat ik lang niet alles volledig heb beluisterd en ook niet alle nummers in hun studioversie ben tegengekomen.
Al met al toch een prima beurt met deze KO, dazzler
0
geplaatst: 28 december 2012, 21:00 uur
GREATEST HITS OF SPLIT ENZ !
De laatste 10 van de top 20 op een rijtje ...
Je leest van links naar rechts: positie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.
Songs met * stonden niet in de startlijst, maar werden genomineerd in de 1ste ronde.
11. (18) Dirty Creature (6)
12. (18) Never Ceases to Amaze Me * (4)
13. (16) History Never Repeats (3)
14. (16) Walking through the Ruins * (2) en de nummer 1 van Tribal Gathering
15. (13) The Choral Sea * (3)
16. (10) One Step Ahead (3)
17. (08) Hello Sandy Allen (1)
18. (07) Charlie (1)
18. (07) Hard Act to Follow (1)
20. (06) Fraction Too Much Friction (Tim Finn)
Merkwaardig dat Dirty Creature met 6/7 stemmen toch buiten de top 10 belandt.
Vier nominaties halen de laatste 10 wel. Tenslotte noteren we 6 verschillende nummer 1 hits.
Met dank aan de 7 moedige deelnemers.
De laatste 10 van de top 20 op een rijtje ...
Je leest van links naar rechts: positie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.
Songs met * stonden niet in de startlijst, maar werden genomineerd in de 1ste ronde.
11. (18) Dirty Creature (6)
12. (18) Never Ceases to Amaze Me * (4)
13. (16) History Never Repeats (3)
14. (16) Walking through the Ruins * (2) en de nummer 1 van Tribal Gathering
15. (13) The Choral Sea * (3)
16. (10) One Step Ahead (3)
17. (08) Hello Sandy Allen (1)
18. (07) Charlie (1)
18. (07) Hard Act to Follow (1)
20. (06) Fraction Too Much Friction (Tim Finn)
Merkwaardig dat Dirty Creature met 6/7 stemmen toch buiten de top 10 belandt.
Vier nominaties halen de laatste 10 wel. Tenslotte noteren we 6 verschillende nummer 1 hits.
Met dank aan de 7 moedige deelnemers.
0
geplaatst: 28 december 2012, 21:43 uur
10. (19) Log Cabin Fever (2)
De nummer 1 van Ceasar.
Geen filmpje op YouTube van Neil Finns Log Cabin Fever. Dus maakte ik zelf een.
Een behoorlijk heavy nummer dat op Time & Tide (1982) naadloos aansluit op Haul Away.
Op Haul Away vertelt Tim zijn levensverhaal in amper 3 minuten. In Log Cabin Fever
rekent Neil af met zijn plankenkoorts. De jongste Finn is volwassen geworden.
De nummer 1 van Ceasar.
Geen filmpje op YouTube van Neil Finns Log Cabin Fever. Dus maakte ik zelf een.
Een behoorlijk heavy nummer dat op Time & Tide (1982) naadloos aansluit op Haul Away.
Op Haul Away vertelt Tim zijn levensverhaal in amper 3 minuten. In Log Cabin Fever
rekent Neil af met zijn plankenkoorts. De jongste Finn is volwassen geworden.
0
geplaatst: 28 december 2012, 22:17 uur
09. (20) Take a Walk (4)
Niemands nummer 1.
Ik was 14 toen Tinn en Split Enz mijn levenspad kruisten.
Geen mooiere ode aan de jeugd dat dit juweeltje van Neil Finn.
Heerlijke baslijn, schitterende vocalen en nog geen spoortje meligheid
(iets wat niet van elke Crowded House hit kan gezegd worden). Geen single.
Niemands nummer 1.
Ik was 14 toen Tinn en Split Enz mijn levenspad kruisten.
Geen mooiere ode aan de jeugd dat dit juweeltje van Neil Finn.
Heerlijke baslijn, schitterende vocalen en nog geen spoortje meligheid
(iets wat niet van elke Crowded House hit kan gezegd worden). Geen single.
0
geplaatst: 28 december 2012, 22:23 uur
08. (21) I Hope I Never (3)
Twee maal op nummer 2.
Tweede single van het succesalbum True Colours (1980).
Dat brak in 1980 verkooprecords down under, maar zou een jaar later
alweer van de tabellen geveegd worden door Business As Usual van Men At Work.
Een typische Tim Finn ballad die behoorlijk gretig in de suikerpot weet te roeren.
Twee maal op nummer 2.
Tweede single van het succesalbum True Colours (1980).
Dat brak in 1980 verkooprecords down under, maar zou een jaar later
alweer van de tabellen geveegd worden door Business As Usual van Men At Work.
Een typische Tim Finn ballad die behoorlijk gretig in de suikerpot weet te roeren.
0
geplaatst: 28 december 2012, 22:26 uur
dazzler schreef:
09. (20) Take a Walk (4)
...en nog geen spoortje meligheid
(iets wat niet van elke Crowded House hit kan gezegd worden).
09. (20) Take a Walk (4)
...en nog geen spoortje meligheid
(iets wat niet van elke Crowded House hit kan gezegd worden).
Ik ging net zeggen "En I Hope I Never dan?" maar je was me voor Vind I Hope I Never toch één van hun mindere singles, net omwille van de meligheid.
0
geplaatst: 28 december 2012, 22:27 uur
07. (21) Iris * (4)
Niemands nummer 1.
Een ballad van Neil Finn die zo op single had gekund.
Op Waiata (1981), het donkere en iets stevigere tweelingbroertje van True Colours,
vinden we verder het neurotische Walking through the Ruins (14) van Tim, de singles
One Step Ahead (16) en History Never Repeats (13). In Nederland koos men
voor Tims semi-autobiografische Hard Act to Follow (18) als single.
Niemands nummer 1.
Een ballad van Neil Finn die zo op single had gekund.
Op Waiata (1981), het donkere en iets stevigere tweelingbroertje van True Colours,
vinden we verder het neurotische Walking through the Ruins (14) van Tim, de singles
One Step Ahead (16) en History Never Repeats (13). In Nederland koos men
voor Tims semi-autobiografische Hard Act to Follow (18) als single.
0
geplaatst: 28 december 2012, 22:28 uur
ArthurDZ schreef:
Ik ging net zeggen "En I Hope I Never dan?" maar je was me voor Vind I Hope I Never toch één van hun mindere singles, net omwille van de meligheid.
Ik ging net zeggen "En I Hope I Never dan?" maar je was me voor Vind I Hope I Never toch één van hun mindere singles, net omwille van de meligheid.
Nou, I Hope I Never is natuurlijk van de meesterlijke balladeer Tim.
Neil scheef steviger werk in zijn Split Enz dagen dan bij Crowded House.
0
geplaatst: 28 december 2012, 22:31 uur
06. (22) Small World * (5)
Enigszins verrassend de hoogste nominatie.
Ik heb de indruk dat mijn zelfgemaakte clipjes onmiddellijk geblokkeerd worden.
Jammer, maar helaas. Time & Tide (1982) is het meest volwassen Split Enz album
en vaardigde maar liefst 8 finalisten af. De eerste single Dirty Creature (11) en de derde
Never Ceases to Amaze Me (12) eindigden samen met Hello Sandy Allen (17) lager.
Enigszins verrassend de hoogste nominatie.
Ik heb de indruk dat mijn zelfgemaakte clipjes onmiddellijk geblokkeerd worden.
Jammer, maar helaas. Time & Tide (1982) is het meest volwassen Split Enz album
en vaardigde maar liefst 8 finalisten af. De eerste single Dirty Creature (11) en de derde
Never Ceases to Amaze Me (12) eindigden samen met Hello Sandy Allen (17) lager.
0
geplaatst: 28 december 2012, 22:33 uur
Ik ken maar een handvol singles van Split Enz, maar met grote afstand de mooiste vind ik toch I hope I never. Een achtste positie hier valt mij toch zwaar tegen. Meligheid? Die ingehouden spanning, prachtige zanglijn heb ik nooit met meligheid geassocieerd. Lijkt me sterk dat er nog een mooiere song komt...
0
geplaatst: 28 december 2012, 22:38 uur
05. (23) Poor Boy (5)
Niemands nummer 1.
In sommige landen een single, net als het niet genomineerde Nobody Takes Me Seriously.
Het album True Colours doet het iets minder overtuigend in deze finale met vier finalisten.
Op de door toetsenist Eddie Rayner geschreven instrumental The Choral Sea (15) na.
haalden ze wel allemaal de top 10. Charlie (19) is het enige 70s nummer in de finale.
Niemands nummer 1.
In sommige landen een single, net als het niet genomineerde Nobody Takes Me Seriously.
Het album True Colours doet het iets minder overtuigend in deze finale met vier finalisten.
Op de door toetsenist Eddie Rayner geschreven instrumental The Choral Sea (15) na.
haalden ze wel allemaal de top 10. Charlie (19) is het enige 70s nummer in de finale.
0
geplaatst: 28 december 2012, 22:44 uur
04. (27) In a Minor Key (Tim Finn) (3)
De nummer 1 van dazzler en remcodulac.
Het popgehalte van Tim Finns eerste solo-album Escapade (1983) ligt erg hoog.
De nummers werden begin jaren 80 en iets te persoonlijk bevonden voor Split Enz.
Werd de prettig gestoorde hit Fraction Too Much Friction (20) in deze finale afgestraft
(wegens niet Split Enz genoeg of dankzij de anti-campagne van Ceasar), feit is wel
dat de ballad (en in Nederland 3de single) In a Minor Key bijna het podium haalde.
Er zijn weinig nummers die zo letterlijk op mijn lijf zijn geschreven als In a Minor Key.
Wie de tekst begrijpt zoals ie bedoeld is, kijkt rechtstreeks in mijn ziel. Aardig weetje is
dat Tim Finn een meester is in het schrijven van weemoedige ballads ... in mineur.
De nummer 1 van dazzler en remcodulac.
Het popgehalte van Tim Finns eerste solo-album Escapade (1983) ligt erg hoog.
De nummers werden begin jaren 80 en iets te persoonlijk bevonden voor Split Enz.
Werd de prettig gestoorde hit Fraction Too Much Friction (20) in deze finale afgestraft
(wegens niet Split Enz genoeg of dankzij de anti-campagne van Ceasar), feit is wel
dat de ballad (en in Nederland 3de single) In a Minor Key bijna het podium haalde.
Er zijn weinig nummers die zo letterlijk op mijn lijf zijn geschreven als In a Minor Key.
Wie de tekst begrijpt zoals ie bedoeld is, kijkt rechtstreeks in mijn ziel. Aardig weetje is
dat Tim Finn een meester is in het schrijven van weemoedige ballads ... in mineur.
0
geplaatst: 28 december 2012, 22:51 uur
03 (31) I Got You (6)
De nummer 1 van ArthurDZ.
Een zestal weken op 1 in Australië (over Nieuw Zeeland even niet gesproken).
I Got You betekende definitief de doorbraak voor de kiwi's down under. Ook in de UK
en de US zou het album True Colours enige deining in de onderste regionen van de charts
veroorzaken. In Canada werden ze op handen gedragen. In de Benelux bejubeld door de pers.
De nummer 1 van ArthurDZ.
Een zestal weken op 1 in Australië (over Nieuw Zeeland even niet gesproken).
I Got You betekende definitief de doorbraak voor de kiwi's down under. Ook in de UK
en de US zou het album True Colours enige deining in de onderste regionen van de charts
veroorzaken. In Canada werden ze op handen gedragen. In de Benelux bejubeld door de pers.
0
geplaatst: 28 december 2012, 22:54 uur
02. (40) Six Months in a Leaky Boat (including Pioneer) (6)
De nummer 1 van dix.
Six Months in a Leaky Boat bevestigde het succes van I Got You in Europa.
Alleen dacht de BBC daar anders over door het nummer in Falkland Oorlogstijden
in de radioban te slaan. De muziek is door de voltallige band geschreven, en toetsenist
Rayner schreef de lange intro (aka Pioneer). In de tekst lijdt Tims relatie schipbreuk.
De nummer 1 van dix.
Six Months in a Leaky Boat bevestigde het succes van I Got You in Europa.
Alleen dacht de BBC daar anders over door het nummer in Falkland Oorlogstijden
in de radioban te slaan. De muziek is door de voltallige band geschreven, en toetsenist
Rayner schreef de lange intro (aka Pioneer). In de tekst lijdt Tims relatie schipbreuk.
0
geplaatst: 28 december 2012, 23:02 uur
01. (42) Message to My Girl (6)
De nummer 1 van rkdev.
Toch maar nipt gewonnen, die gedoodverfde winnaar.
En toegegeven, het is ook het nummer dat mij tot de groep verleidde,
al kende ik dat eerste solo-album van Tim Finn wel. Tim zou nog meedoen
op Conflicting Emotions (1983), het laatste, echte album van Split Enz.
Daarna verscheen nog een ep met 6 Neil Finn nummers (waaronder I Walk Away),
die dan toch werd verlengd tot een album door songs van de andere groepsleden toe te voegen.
Split Enz eindigt zijn bestaan trouwens al met drummer Paul Hester en Crowded House,
waarin aanvankelijk ook Split Enz toetsenist Rayner van de partij is, is niet veraf meer.
Let in het clipje van Message to My Girl op de passage waarin
Neil en Tim elkaar kruisen. Het mag duidelijk zijn dat Tim hier het vaandel
definitief doorgeeft aan zijn zes jaar jongere broer om verder een solo-carrière uit te bouwen.
De eerste, grote Crowded House hit Don't Dream It's Over heeft een gelijkaardige regie in de clip.
Neil wandelt doorheen verschillende kamers en stapt op eigen benen het nieuwe succes tegemoet.
De nummer 1 van rkdev.
Toch maar nipt gewonnen, die gedoodverfde winnaar.
En toegegeven, het is ook het nummer dat mij tot de groep verleidde,
al kende ik dat eerste solo-album van Tim Finn wel. Tim zou nog meedoen
op Conflicting Emotions (1983), het laatste, echte album van Split Enz.
Daarna verscheen nog een ep met 6 Neil Finn nummers (waaronder I Walk Away),
die dan toch werd verlengd tot een album door songs van de andere groepsleden toe te voegen.
Split Enz eindigt zijn bestaan trouwens al met drummer Paul Hester en Crowded House,
waarin aanvankelijk ook Split Enz toetsenist Rayner van de partij is, is niet veraf meer.
Let in het clipje van Message to My Girl op de passage waarin
Neil en Tim elkaar kruisen. Het mag duidelijk zijn dat Tim hier het vaandel
definitief doorgeeft aan zijn zes jaar jongere broer om verder een solo-carrière uit te bouwen.
De eerste, grote Crowded House hit Don't Dream It's Over heeft een gelijkaardige regie in de clip.
Neil wandelt doorheen verschillende kamers en stapt op eigen benen het nieuwe succes tegemoet.
0
geplaatst: 28 december 2012, 23:04 uur
Dat doet me eraan denken... wanneer komt Crowded House langs? Of zijn die al geweest?
Toffe nummer 1 trouwens!
Toffe nummer 1 trouwens!
0
geplaatst: 28 december 2012, 23:08 uur
Leuke K.O Dazz ... en de zeven deelnemers vergroten het exclusiviteitsgevoel
Ik heb nooit begrepen waarom Crowded House fans zich niet met Split Enz kunnen vereenzelvigen.
De ingrediënten zijn toch vergelijkbaar. Een Joy Division / New Order complex wellicht ?
Ik heb nooit begrepen waarom Crowded House fans zich niet met Split Enz kunnen vereenzelvigen.
De ingrediënten zijn toch vergelijkbaar. Een Joy Division / New Order complex wellicht ?
0
geplaatst: 28 december 2012, 23:14 uur
dazzler schreef:
Crowded House speelden we al eens in Greatest Bits.
Maar toen volgden nog maar erg weinig mensen dat topic.
In 2013 ga ik CH opnieuw spelen in Greatest Hits.
En dan mag je ook later solowerk van beide Finns of de broertjes samen nomineren.
Crowded House speelden we al eens in Greatest Bits.
Maar toen volgden nog maar erg weinig mensen dat topic.
In 2013 ga ik CH opnieuw spelen in Greatest Hits.
En dan mag je ook later solowerk van beide Finns of de broertjes samen nomineren.
Goeie opmerking van dix.
0
geplaatst: 28 december 2012, 23:28 uur
Mja, ik ben al tijden van plan om me meer te verdiepen in Split Enz, maar had er deze week gewoon niet de tijd voor.
0
geplaatst: 28 december 2012, 23:30 uur
GREATEST HITS OF SINEAD O'CONNOR !
Het lastigste meisje van de klas ... maar wat een stem.
1ste RONDE nominatie
Hier een startlijst van 20 bekendere nummers.
Nomineer er nog 10 die we over het hoofd zagen.
Don't Cry for Me Argentina
Empire (met Bomb the Bass)
Fire on Babylon
Jackie
Jealous
John I Love You
Lord Baker
Mandinka
Nothing Compares 2U
Scorn Not His Simplicity
Silent Night
Succes Has Made a Failure of Our Home
Thank You for Hearing Me
The Emperor's New Clothes
The Last Day of Our Acquaintance
This Is a Rebel Song
This Is to Mother You
Three Babies
Troy
You Made Me the Thief of Your Heart
Zo ontbreekt bijvoorbeeld I Am Stretched on Your Grave
omdat ik al vier nummers van dat album had. Nomineren dus.
Deadline 1ste ronde is maandagavond om 20.00u.
Het lastigste meisje van de klas ... maar wat een stem.
1ste RONDE nominatie
Hier een startlijst van 20 bekendere nummers.
Nomineer er nog 10 die we over het hoofd zagen.
Don't Cry for Me Argentina
Empire (met Bomb the Bass)
Fire on Babylon
Jackie
Jealous
John I Love You
Lord Baker
Mandinka
Nothing Compares 2U
Scorn Not His Simplicity
Silent Night
Succes Has Made a Failure of Our Home
Thank You for Hearing Me
The Emperor's New Clothes
The Last Day of Our Acquaintance
This Is a Rebel Song
This Is to Mother You
Three Babies
Troy
You Made Me the Thief of Your Heart
Zo ontbreekt bijvoorbeeld I Am Stretched on Your Grave
omdat ik al vier nummers van dat album had. Nomineren dus.
Deadline 1ste ronde is maandagavond om 20.00u.
0
geplaatst: 28 december 2012, 23:33 uur
Sorry, ik zat wat te rommelen met de titel. Maar leuke keuze. Ken ik ook nog niet heel veel van, maar wel zeker wat mooie dingen. Waaronder het práchtige Troy.
0
geplaatst: 28 december 2012, 23:37 uur
Ze heeft ook nog dingen gedaan met World Party, Peter Gabriel, Tricky en The The. Ik neem aan dat die niet genomineerd mogen worden.
0
geplaatst: 28 december 2012, 23:45 uur
De afspraak is: staat het nummer op één van haar albums (of compilaties) dan mag het.
Maar als gastvocaliste liever niet: Massive Attack en Peter Gabriel speelden we al eens.
Die samenwerking met The Edge zou misschien nog kunnen: lijkt me een eenmalig projectje.
Maar als gastvocaliste liever niet: Massive Attack en Peter Gabriel speelden we al eens.
Die samenwerking met The Edge zou misschien nog kunnen: lijkt me een eenmalig projectje.
0
geplaatst: 28 december 2012, 23:50 uur
Sacrifice is overigens een cover (tribute aan Elton John), volledig van Sinéad zelf (geen optreden als gastvocaliste), maar die staat dacht ik niet op een eigen (compilatie-)album .
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.