Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !
zoeken in:
0
geplaatst: 11 maart 2011, 22:26 uur
chevy93 schreef:
Wow, The Battle of Evermore scoot 2x zoveel punten als Over the Hills and Far Away met evenveel noteringen. Gemiddelde van bijna 8 per notering.
Wow, The Battle of Evermore scoot 2x zoveel punten als Over the Hills and Far Away met evenveel noteringen. Gemiddelde van bijna 8 per notering.
Ja, het kan raar lopen in rekenland.
The Battle of Evermore (7) ... 10+10+8+8+8+7+3 = 54
Over the Hills and Far Away (7) ... 8+6+5+3+1+1+1 = 25
0
geplaatst: 11 maart 2011, 22:37 uur
14 van de 15 nummers uit de startlijst haalden de finale.
6 van de 15 nominaties deden hetzelfde.
Aangezien Led Zeppelin geen hitsingle groep was,
maakte ik de startlijst op basis van de stemmn op MuMe.
Een goed uitgangspunt blijkt als je de finale in acht neemt.
Dat opent perspectieven voor andere grote namen
die niet meteen grote singles hadden, maar uiteraard wel
voldoende klassiekers om in aanmerking te komen voor dit spel.
Ik denk aan de letter P van Pink Floyd bijvoorbeeld.
Maar misschien spelen we eerst Prince.
Tijd voor de letter M nu.
6 van de 15 nominaties deden hetzelfde.
Aangezien Led Zeppelin geen hitsingle groep was,
maakte ik de startlijst op basis van de stemmn op MuMe.
Een goed uitgangspunt blijkt als je de finale in acht neemt.
Dat opent perspectieven voor andere grote namen
die niet meteen grote singles hadden, maar uiteraard wel
voldoende klassiekers om in aanmerking te komen voor dit spel.
Ik denk aan de letter P van Pink Floyd bijvoorbeeld.
Maar misschien spelen we eerst Prince.
Tijd voor de letter M nu.
0
geplaatst: 11 maart 2011, 22:42 uur
Greatest Hits of Michael Jackson !
1ste RONDE nominatie
Tijd voor een commerciële act ... the wacko King of Pop.
Welke 10 ontbrekende liedjes mogen op uw nominatie rekenen?
Bad
Beat It
Ben
Billie Jean
Black or White
Blood on the Dance Floor
Dirty Diana
Don't Stop Till You Get Enough
Earth Song
Heal the World
I Just Can't Stop Loving You (met Siedah Garrett)
One Day in Your Life
Remember the Time
Rock with You
Rockin' Robin
Scream (met Janet Jackson)
Smooth Criminal
Thriller
Wanna Be Startin' Somethin'
You Are Not Alone
In de startlijst liefst nooit 5 songs van eenzelfde album.
Daarom vind je maar 4 hits uit Thriller (1982) en Bad (1987).
Ik koos ook voor drie songs uit zijn Motown periode, met name
de overbekende hits Ben uit 1972 en One Day in Your Life uit 1981.
Verrassender is Rockin' Robin uit 1972 waarmee hij zowel
in de US als de UK zijn eerste grote solohit scoorde.
Deadline 1ste ronde is maandagavond om 20.00u.
1ste RONDE nominatie
Tijd voor een commerciële act ... the wacko King of Pop.
Welke 10 ontbrekende liedjes mogen op uw nominatie rekenen?
Bad
Beat It
Ben
Billie Jean
Black or White
Blood on the Dance Floor
Dirty Diana
Don't Stop Till You Get Enough
Earth Song
Heal the World
I Just Can't Stop Loving You (met Siedah Garrett)
One Day in Your Life
Remember the Time
Rock with You
Rockin' Robin
Scream (met Janet Jackson)
Smooth Criminal
Thriller
Wanna Be Startin' Somethin'
You Are Not Alone
In de startlijst liefst nooit 5 songs van eenzelfde album.
Daarom vind je maar 4 hits uit Thriller (1982) en Bad (1987).
Ik koos ook voor drie songs uit zijn Motown periode, met name
de overbekende hits Ben uit 1972 en One Day in Your Life uit 1981.
Verrassender is Rockin' Robin uit 1972 waarmee hij zowel
in de US als de UK zijn eerste grote solohit scoorde.
Deadline 1ste ronde is maandagavond om 20.00u.
0
geplaatst: 11 maart 2011, 22:54 uur
10 maar? Eitje.
Dangerous
Human Nature
Leave Me Alone
Liberian Girl
Man in the Mirror
Stranger In Moscow
They Don't Care About us
The Way You Make Me Feel
Who Is It
Will You Be There
Dangerous
Human Nature
Leave Me Alone
Liberian Girl
Man in the Mirror
Stranger In Moscow
They Don't Care About us
The Way You Make Me Feel
Who Is It
Will You Be There
dazzler schreef:
Ik denk aan de letter P van Pink Floyd bijvoorbeeld.
Maar misschien spelen we eerst Prince.
Doe maar niet, maar eerst de N en de O. En uiteraard Michael. Ben benieuwd naar jouw keuze voor de O. De N laat zich raden, denk ik. Edit: De O ook. Ik denk aan de letter P van Pink Floyd bijvoorbeeld.
Maar misschien spelen we eerst Prince.
0
geplaatst: 11 maart 2011, 23:11 uur
MJ sla ik over, zwaar overschat imo en na z'n dood heb ik het helemaal wel gehad met alle aandacht voor de goede man. Wat mij betreft hoort Thriller zowiezo bij de meest overschatte popalbums aller tijden, vind het muzikaal gezien allemaal niet heel bijzonder en dat geldt voor mij voor het grootste gedeelte - enkele uitzonderingen daargelaten - van z'n oeuvre
....en ik mag hopen dat we bij de P het bij Prince houden en (sorry voor de fans) niet de in mijn ogen misschien wel meest overschatte en boring band aller tijden (Pink Floyd) gaan spelen.
....en ik mag hopen dat we bij de P het bij Prince houden en (sorry voor de fans) niet de in mijn ogen misschien wel meest overschatte en boring band aller tijden (Pink Floyd) gaan spelen.
0
geplaatst: 11 maart 2011, 23:14 uur
Eerst Michael Jackson zwaart overscha noemen en Thriller één van de meest overschatte popalbums noemen en daarna Pink Floyd de meest boring band aller tijden noemen. Het enige wat ontbreekt is zeggen dat The Beatles geen een goed nummer hebben gemaakt.
0
geplaatst: 11 maart 2011, 23:19 uur
Human Nature
Jam
Leave Me Alone
Man in the Mirror
PYT (Pretty Young Thing)
She's Out of My Life
Stranger in Moscow
The Girl Is Mine (met Paul McCartney)
The Way You Make Me Feel
Will You Be There
Jam
Leave Me Alone
Man in the Mirror
PYT (Pretty Young Thing)
She's Out of My Life
Stranger in Moscow
The Girl Is Mine (met Paul McCartney)
The Way You Make Me Feel
Will You Be There
0
geplaatst: 11 maart 2011, 23:20 uur
De N moet haast wel New Order worden.
Give In To Me
Human Nature
Liberian Girl
P.Y.T. (Pretty Young Thing)
She´s Out of My Life
Stranger In Moscow
The Girl Is Mine (met Paul McCartney)
The Way You Make Me Feel
They Don't Care About us
Will You Be There
Erg lastig, maar Will You Be There en Liberian Girl springen er toch wel uit wat mij betreft. Misschien wel zijn beste nummers (in ieder geval van na Thriller).
edit: Man in the Mirror vervangen voor The Girl is Mine.
Give In To Me
Human Nature
Liberian Girl
P.Y.T. (Pretty Young Thing)
She´s Out of My Life
Stranger In Moscow
The Girl Is Mine (met Paul McCartney)
The Way You Make Me Feel
They Don't Care About us
Will You Be There
Erg lastig, maar Will You Be There en Liberian Girl springen er toch wel uit wat mij betreft. Misschien wel zijn beste nummers (in ieder geval van na Thriller).
edit: Man in the Mirror vervangen voor The Girl is Mine.
0
geplaatst: 11 maart 2011, 23:22 uur
herman schreef:
De N moet haast wel New Order worden.
De N moet haast wel New Order worden.
Ik zou Nits of Nick Cave ook erg leuk vinden.
0
geplaatst: 11 maart 2011, 23:22 uur
Heartbreaker
You Rock My world
Human Nature
Leave Me Alone
Liberian Girl
Man in the Mirror
Stranger In Moscow
They Don't Care About us
The Way You Make Me Feel
Invincible
You Rock My world
Human Nature
Leave Me Alone
Liberian Girl
Man in the Mirror
Stranger In Moscow
They Don't Care About us
The Way You Make Me Feel
Invincible
0
geplaatst: 11 maart 2011, 23:55 uur
Human nature
Man in the mirror
Give in to me
Will you be there?
Stranger in Moscow
They don't really care about
This is it
The man (met Paul McCartney)
Ain't no sunshine
Off the wall
Man in the mirror
Give in to me
Will you be there?
Stranger in Moscow
They don't really care about
This is it
The man (met Paul McCartney)
Ain't no sunshine
Off the wall
0
geplaatst: 12 maart 2011, 00:44 uur
Give in to Me
Human Nature
Liberian Girl
Off the Wall
P.Y.T. (Pretty Young Thing)
Stranger in Moscow
They Don't Really Care About Us
Who Is It
Will You Be There
Workin' Day and Night
Human Nature
Liberian Girl
Off the Wall
P.Y.T. (Pretty Young Thing)
Stranger in Moscow
They Don't Really Care About Us
Who Is It
Will You Be There
Workin' Day and Night
0
geplaatst: 12 maart 2011, 01:15 uur
Nick Cave zou ook zeker mijn keuze zijn ...en met New Order kan ik ook goed leven
....maar het wordt natuurlijk ome Neil
0
geplaatst: 12 maart 2011, 02:16 uur
Is toch niet te doen om maar 10 nominaties aan te geven?
Dat wordt flink strepen.
Another Part of Me
D.S.
Gone Too Soon
Heartbreaker
Hollywood Tonight
Jam (met Heavy D)
Leave Me Alone
Say Say Say (met Paul McCartney)
The Lost Children
Will You Be There
Stranger in Moscow en They Don't Really Care About Us heb ik niet genomineerd aangezien die het vast gaan redden.
Tabloid Junkie heeft één van de mooiste refreinen ooit, alleen daar omheen schiet het nummer net tekort voor mijn nominatie top 10.
Deze zouden voor mij prima zijn:
N=Neil Young
P=Pet Shop Boys of The Police
Dat wordt flink strepen.
Another Part of Me
D.S.
Gone Too Soon
Heartbreaker
Hollywood Tonight
Jam (met Heavy D)
Leave Me Alone
Say Say Say (met Paul McCartney)
The Lost Children
Will You Be There
Stranger in Moscow en They Don't Really Care About Us heb ik niet genomineerd aangezien die het vast gaan redden.
Tabloid Junkie heeft één van de mooiste refreinen ooit, alleen daar omheen schiet het nummer net tekort voor mijn nominatie top 10.
Deze zouden voor mij prima zijn:
N=Neil Young
P=Pet Shop Boys of The Police
0
geplaatst: 12 maart 2011, 02:47 uur
Can You Feel It
Remember the Time
Give In To Me
Off The Wall
Say Say Say
The Way You Make Me Feel
You Rock My World
Break Of Dawn
One More Chance
The Girl Is Mine
Remember the Time
Give In To Me
Off The Wall
Say Say Say
The Way You Make Me Feel
You Rock My World
Break Of Dawn
One More Chance
The Girl Is Mine
0
Zorin
geplaatst: 12 maart 2011, 06:53 uur
Het meeste is wel genoemd wat mij betreft dus stap ik de 2e ronde in.
0
geplaatst: 12 maart 2011, 09:56 uur
Give in to Me
Human Nature
Liberian Girl
Off the Wall
She's Out of My Life
Stranger in Moscow
The Girl Is Mine (met Paul McCartney)
The Way You Make Me Feel
They Don't Care About us
Will You Be There
Van Off the Wall tot History heb telkens 2 nummers per album genomineerd.
Human Nature
Liberian Girl
Off the Wall
She's Out of My Life
Stranger in Moscow
The Girl Is Mine (met Paul McCartney)
The Way You Make Me Feel
They Don't Care About us
Will You Be There
Van Off the Wall tot History heb telkens 2 nummers per album genomineerd.
0
geplaatst: 12 maart 2011, 11:10 uur
El Ninjo schreef:
MJ sla ik over, zwaar overschat imo en na z'n dood heb ik het helemaal wel gehad met alle aandacht voor de goede man. Wat mij betreft hoort Thriller zowiezo bij de meest overschatte popalbums aller tijden, vind het muzikaal gezien allemaal niet heel bijzonder en dat geldt voor mij voor het grootste gedeelte - enkele uitzonderingen daargelaten - van z'n oeuvre
MJ sla ik over, zwaar overschat imo en na z'n dood heb ik het helemaal wel gehad met alle aandacht voor de goede man. Wat mij betreft hoort Thriller zowiezo bij de meest overschatte popalbums aller tijden, vind het muzikaal gezien allemaal niet heel bijzonder en dat geldt voor mij voor het grootste gedeelte - enkele uitzonderingen daargelaten - van z'n oeuvre
Hier kan ik mij helemaal in vinden, maar ik zal mij van mijn beste kant laten zien en toch meedoen in het stemmen op deze constant kreetjes slakende kruisgraaier.
0
geplaatst: 12 maart 2011, 11:22 uur
Another Part of Me
Dirty Diana
Give in to Me
Gone too Soon
Human Nature
Leave Me Alone
P.Y.T. (Pretty Young Thing)
Stranger in Moscow
They Don't Care about Us
Will You Be There
Dirty Diana
Give in to Me
Gone too Soon
Human Nature
Leave Me Alone
P.Y.T. (Pretty Young Thing)
Stranger in Moscow
They Don't Care about Us
Will You Be There
0
Zorin
geplaatst: 12 maart 2011, 11:26 uur
Zo hoop ik bij de P liever niet op die transgender(?) Prince..... Zo hebben we allemaal onze mening en voorkeur . Ik houd overigens alleen van MJ's eind 70's , begin 80's werk, uitzonderingen daargelaten.
0
geplaatst: 12 maart 2011, 11:39 uur
Zorin schreef:
Zo hebben we allemaal onze mening en voorkeur .
Zo hebben we allemaal onze mening en voorkeur .
Inderdaad en gelukkig maar ook...ben trouwens ook geen superfan van Prince maar vind 'm voor dit topic zeer geschikt, groot aantal hits en een groot oeuvre om uit te kiezen....in ieder geval meer geschikt dan Pink Floyd wat meer een albumband is.
Police zou ik ook top vinden, maar die zie ik eigenlijk eerder terug in het Greatest Bits topic vanwege het toch wel beperkte aantal albums.
0
Zorin
geplaatst: 12 maart 2011, 11:45 uur
Ik ben dat wel met je eens, El Ninjo. Prince heeft een groot ouvre en er valt zeker wat te kiezen. Ik zou ook wel meedoen. The Police is idd misschien kandidaat voor The Greatest Bits, maar dat is aan Dazzler.
Trouwens, ik vond Michael Jackson een Goofy worden, vooral na zijn megasucces Thriller in het verloop van de jaren 80.
Trouwens, ik vond Michael Jackson een Goofy worden, vooral na zijn megasucces Thriller in het verloop van de jaren 80.
0
geplaatst: 12 maart 2011, 11:49 uur
Another Part of Me
Man In the Mirror
They Don't Care About Us
Off the Wall
The Girl Is Mine
Human Nature
Unbreakable
This Time Around
Gone Too Soon
Will You Be There
Man In the Mirror
They Don't Care About Us
Off the Wall
The Girl Is Mine
Human Nature
Unbreakable
This Time Around
Gone Too Soon
Will You Be There
0
geplaatst: 12 maart 2011, 13:11 uur
Arrie schreef:
Ik zou Nits of Nick Cave ook erg leuk vinden.
(quote)
Ik zou Nits of Nick Cave ook erg leuk vinden.
NITS
0
geplaatst: 12 maart 2011, 13:12 uur
The Police is gezien het aantal albums meer een kandidaat voor het kleinere broertje van dit spelletje vind ik.
0
geplaatst: 12 maart 2011, 13:12 uur
Ik mag toch aannemen dat dazzler hier weggeeft dat het The Nits wordt...
0
geplaatst: 12 maart 2011, 17:59 uur
Maar The Nits (prima band overigens) heeft weer veel te weinig hits gehad om in deze variant van Dazzler's spel mee te doen, neem ik aan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.