menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
avatar van dix
dix
Cured schreef:
ah....een In Utero-liefhebber


Ja om nou Nevermind in de juiste volgorde te plaatsen ... not my cup of Penny Royal Tea

Cured
dix schreef:
Ja om nou Nevermind in de juiste volgorde te plaatsen ... not my cup of Penny Royal Tea

Oh....nevermind.

avatar van El Ninjo
01. Smells Like Teen Spirit
02. Lithium
03. Where Did You Sleep Last Night
04. Breed *
05. Territorial Pissings *
06. Jesus Doesn’t Want Me for a Sunbeam *
07. About a Girl
08. Sliver
09. Lounge Act *
10. Molly’s Lips *

avatar van Poeha
Nog net op tijd thuis om hier nog wat te plaatsen.

Nirvana top 10:

1. Lithium
2. Come as You Are
3. About a Girl
4. Territorial Pissings *
5. Molly’s Lips *
6. On a Plain *
7. In Bloom
8. Smells Like Teen Spirit
9. Heart Shaped Box
10. Dumb *

avatar van Snoeperd
Wat een flutfinale zeg. In Utero zeer ondervertegenwoordigd, die vind ik echt oneindig veel mooier dan Nevermind.

In Utero is echt een plaat die je diep raakt. Nevermind vind ik meer een lekkere rockplaat, maar In Utero, daar staan echt een stel tranentrekkers op, waarvan Dumb en Heart Shaped Box dan gelukkig nog wel van aanwezig zijn. Deze helaas niet:

Rape Me (was mijn nummer 1 geweest)
Serve The Servants
Pennyroyal Tea
All Apologies
Frances Farmer Will Have Her Revenge on Seattle

1. Dumb *
2. Lithium
3. Smells Like Teen Spirit
4. Heart Shaped Box
5. Come as You Are
6. On a Plain *
7. In Bloom
8. Polly *
9. About a Girl
10. Jesus Doesn't Want Me For A Sunbeam

Edit: Foutje gemaakt, Where Did You Sleep Last Night aangezien voor Man Who Sold The World, maar die staat er ook al niet in . Dus nu Jesus Doesn't Want Me For A Sunbeam maar toegevoegd.

avatar van yeahyeahyeah
GREATEST HITS OF NIRVANA !

De laatste 10 van de top 20 op een rijtje ...

Je leest van links naar rechts: positie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.
Songs met * stonden niet in de startlijst, maar werden genomineerd in de 1ste ronde.

11. (55) In Bloom (12)

12. (54) Jesus Doesn’t Want Me for a Sunbeam * (10, nummer 1 van johannesA)

13. (44) Polly * (9)

14. (43) Something in the Way (13)

15. (43) Lounge Act * (6, nummer 1 van Tribal Gathering)

16. (39) Drain You * (9)

17. (32) Dumb * (6, nummer 1 van Snoeperd)

18. (29) Sliver (9)

19. (23) Stay Away * (5)

20. (20) Molly’s Lips * (7)

Met dank aan de 22 deelnemers.

avatar van sheep67
Opvallend dat Aneurysm bijna werd weggestemd en nu in de top 10 staat!!!


Sunderland schreef:
Tie-break 2de ronde

Welk nummer valt als laatste af?

5 Aneurysm*
1 Dumb
6 Pennyroyal Tea
0 Stay Away

Deadline: 23.00u.

avatar van yeahyeahyeah
10. (58) About a Girl (14)




Het debuut Bleach werd bijna volledig kaalgeplukt. De laatste Mohicaan van dit album bereikt op de valreep een top 10-plaats.

avatar van yeahyeahyeah
09. (62) Aneurysm (10)

De nummer 1 van sheep67, itchy en yeahyeahyeah.




Weer een vreemde eend in de finale, deze B-kant van Smells Like Teen Spirit. Zowel verguisd als bewonderd, met als resultaat een mooie top 10-plaats.
sheep67 schreef:
meeslepend, explosief gewoon een heerlijk nummer

avatar van yeahyeahyeah
08. (73) Territorial Pissings * (13)




Nevermind had deze Greatest Hits volledig in zijn greep. Zelfs enkele wat minder prominente albumtracks haalden hoge posities, zoals deze pissige rocker.

avatar van yeahyeahyeah
07. (74) On a Plain * (14)

De nummer 1 van Cured, Marty McFly en DjFrankie.




Weer een sterke albumtrack met zo'n typische Cobain-slogan. Door niemand weggestemd in de eliminatie en ook nog eens drie eerste plaatsen.

avatar van yeahyeahyeah
06. (75) Breed * (12)




De hegemonie van Nevermind was vooraf te verwachten, maar dit is wel heel extreem. Toch valt er op een track als deze weinig af te dingen. Het album staat simpelweg vol met klassiekers. Hoogst eindigende nominatie.

avatar van yeahyeahyeah
05. (77) Where Did You Sleep Last Night (11)

De nummer 1 van laxus11.




Unplugged in New York moest het in de vorm van deze Leadbelly-cover met één top 10-plaats doen. Net als Aneurysm een gevalletje love/hate. Ook de Vaselines-cover Jesus Doesn’t Want Me for a Sunbeam (12) deed goed mee in de finale.

avatar van yeahyeahyeah
04. (78) Come as You Are (13)

De nummer 1 van GrafGantz.




Op het nippertje nog een klim naar de vierde plaats: Come As You Are kon zich verrassend genoeg nooit mengen in de strijd om het podium. De met terugwerkende kracht omineuze regel ‘And I swear that I don't have a gun’ is dan misschien toch wat afgesleten. Of het lijkt gewoon te veel op Eighties.

avatar van yeahyeahyeah
03. (97) Heart Shaped Box (15)

De nummer 1 van ArthurDZ, Aquila, Sunderland en dix.




Onrust onder de liefhebbers van In Utero. En niet onterecht: illustere nummers als Rape Me en All Apologies werden genadeloos afgeserveerd. Dumb (17) haalde de finale wel, maar kon geen potten breken. Heart Shaped Box vormde een positieve uitzondering en kon zelfs nog even ruiken aan plaats 2.

avatar van yeahyeahyeah
02. (107) Lithium (14)

De nummer 1 van aERodynamIC, Dungeon en Poeha.




Vooral dankzij het geweldige refrein natuurlijk

Zoals verwacht een nek-aan-nekrace met die nog net iets grotere klassieker, hoewel het even duurde totdat ze definitief 'los' waren en de nummer 3 op het laatst nog even kwam piepen.

avatar van yeahyeahyeah
01. (127) Smells Like Teen Spirit (18)

De nummer 1 van dumb_helicopter, arcade monkeys, LucM en El Ninjo.




Met de woorden ‘Here we are now, entertain us’ trapte Kurt Cobain de muzikale deur naar de nineties open, waarvoor hij postuum werd beloond met een abonnement op de allertijdenlijstjes. En als kers op de taart wint deze absolute evergreen nu toch ook maar mooi de Greatest Hits of Nirvana!

Zo, en nu aan het bier.

avatar van laxus11
Zo goed gedaan yeahyeahyeah

Mooie winnaar ook

avatar van aERodynamIC
Dank voor het overnemen yeahyeahyeah

Ik neem aan nu maar wachten op de terugkeer van Dazzler?

Was er een lijst van hem welke artiesten aan bod zouden komen? (ik kom hier veel te weinig merk ik al)

Aquila
Ik had vorige week al bijna een PJ Harvey startlijst gemaakt om eens met dazzler door te nemen. Omdat PJ Harvey mij geen artiest lijkt die hij snel aan bod zou laten komen, maar wel een Greatest Hits verdient (vind ik). Voor een week als dazzler weg zou zijn met vakantie of zo.

De lijst heb ik niet afgemaakt en het voelt ook wel een beetje raar en ongepast om nu dazzler (tijdelijk) weg is gelijk zijn spel over te nemen. Misschien is een weekje rust wel goed, maar anders kan ik die de week erop (mocht het zo lang duren) misschien een editie doen.

Tot die tijd even rust?


@aERo: er is bij mijn weten geen vaste lijst, waarmee dazzler werkte. Hij had wel een aantal artiesten gepolst en ik krijg de indruk dat hij een beetje op intuïtie bepaalde welke er aan bod zou komen. Maar het vergt wel wat voorbereiding.

avatar van aERodynamIC
Ik hoop dat hij überhaupt nog door wil gaan in dit topic als hij terug is. Ik heb echt veel te veel leuke edities gemist. Overigens mis ik nog wel aardig wat leuke artiesten met een redelijke discografie in dit spel

Maar ik vind inderdaad ook dat er nu niet een nieuwe editie moet starten: dat is niet erg netjes.

avatar van laxus11
Laten we daarom gewoon afwachten totdat Dazzler terug is

avatar van Poeha
Dazzler speelt inderdaad op intuïtie dit spelletje en probeert in ieder geval voor een gevarieerd aanbod te zorgen. IK ga er vanuit dat hij als verstokt muziekliefhebber, hier toch wel mee doorgaat als hij terugkomt. Je kunt problemen hebben met de site beheerder c.q. enkele mods, maar om dan de fun met de vaste kliek van dit topic en al de reacties te moeten missen...

Aquila
En yeahyeahyeah bedankt voor de invalbeurt. De commentaartjes bij de finale lazen als vertrouwd.

avatar van Sunderland
Ik zie nu dat ik een pareltje over het hoofd heb gezien bij het nomineren. Dat kan gebeuren maar wat ik helemaal bijzonder vind is dat het door niemand anders is genoemd.

You Know You're Right had eigenlijk in mijn top10 moeten staan.

Enne, yeahyeahyeah, bedankt voor de organisatie! Ik ben weer helemaal in een Nirvana-stemming gekomen.

avatar van yeahyeahyeah
Leuk! Aan You Know You're Right heb ik later ook nog even gedacht; dit soort releases worden inderdaad vaak over het hoofd gezien.

Nu hopen dat het weer gaat kriebelen bij Dazzler!

Cured
Mooi gedaan , yeah(x3 ). Het voelde inderdaad vertrouwd aan met jou invalbeurt . Ben tevreden met de nummer 1 en de hoge rangschikking van On A Plain. Alleen Aneurysm en dat unplugged nummer is niet zo aan mij besteed.

Ik twijfel er niet aan of Dazzler komt terug (van beide kanten), ook bij dit soort topics.

avatar van dazzler
Wel, de ban heeft pijn gedaan, hoewel hij alles opgeteld verdiend was.

Maar de manier waarop jullie allemaal samen dit spelletje in leven hebben gehouden
heeft heel wat van die pijn kunnen verzachten. Ik heb veel respect mogen voelen voor het werk
dat ik hier wekelijks in steek. Zelfs het feit dat yeahyeahyeah mijn presentatiemodel trouw bleef
deed me bijna een traantje wegpinken. Allemaal heel fel bedankt en yeahyeahyeah in het bijzonder.



En ik zou mezelf niet zijn als ik al geen nieuwe editie had klaarstaan.
Een noodscenario editie weliswaar, omdat ik zelf niet wist hoelang de ban zou duren,
maar rekende dat ik op zijn vroegst pas zondag weer online zou zijn. Ben blij dat het nu al is.
Ik ga de nieuwe dan ook pas morgen posten.

Maar ik licht alvast een tip van de sluier. Bestaat er een band met een klein oeuvre
(liefst twee albums, waarvan minstens één klassieker en wat singles) waarvan ik dus
bijna het integrale oeuvre in 30 songs zou kunnen samenvatten zodat een nominatieronde
niet nodig is en we meteen kunnen gaan elimineren tot 20 finalisten ...

En om de denkoefening nog wat te vergroten: het mocht niet Joy Division zijn.
Die deden we al eens in Greatest Bits en komen een van de maanden nog eens aan de beurt.

avatar van El Ninjo
Welcome back Dazzler....en eh...Frankie Goes to Hollywood schiet me als eerste naam te binnen?

avatar van dix
dix
Welkom terug Dazzler, pak een stoel.

Ja ... ik heb wel een idee ... moeten we in Manchester zoeken ?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:27 uur

geplaatst: vandaag om 22:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.