Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !
zoeken in:
0
geplaatst: 15 februari 2013, 18:11 uur
Cured schreef:
ah....een In Utero-liefhebber
ah....een In Utero-liefhebber
Ja om nou Nevermind in de juiste volgorde te plaatsen ... not my cup of Penny Royal Tea
0
Cured
geplaatst: 15 februari 2013, 18:19 uur
dix schreef:
Ja om nou Nevermind in de juiste volgorde te plaatsen ... not my cup of Penny Royal Tea
Ja om nou Nevermind in de juiste volgorde te plaatsen ... not my cup of Penny Royal Tea
Oh....nevermind.
0
geplaatst: 15 februari 2013, 19:34 uur
01. Smells Like Teen Spirit
02. Lithium
03. Where Did You Sleep Last Night
04. Breed *
05. Territorial Pissings *
06. Jesus Doesn’t Want Me for a Sunbeam *
07. About a Girl
08. Sliver
09. Lounge Act *
10. Molly’s Lips *
02. Lithium
03. Where Did You Sleep Last Night
04. Breed *
05. Territorial Pissings *
06. Jesus Doesn’t Want Me for a Sunbeam *
07. About a Girl
08. Sliver
09. Lounge Act *
10. Molly’s Lips *
0
geplaatst: 15 februari 2013, 19:52 uur
Nog net op tijd thuis om hier nog wat te plaatsen.
Nirvana top 10:
1. Lithium
2. Come as You Are
3. About a Girl
4. Territorial Pissings *
5. Molly’s Lips *
6. On a Plain *
7. In Bloom
8. Smells Like Teen Spirit
9. Heart Shaped Box
10. Dumb *
Nirvana top 10:
1. Lithium
2. Come as You Are
3. About a Girl
4. Territorial Pissings *
5. Molly’s Lips *
6. On a Plain *
7. In Bloom
8. Smells Like Teen Spirit
9. Heart Shaped Box
10. Dumb *
0
geplaatst: 15 februari 2013, 19:55 uur
Wat een flutfinale zeg. In Utero zeer ondervertegenwoordigd, die vind ik echt oneindig veel mooier dan Nevermind.
In Utero is echt een plaat die je diep raakt. Nevermind vind ik meer een lekkere rockplaat, maar In Utero, daar staan echt een stel tranentrekkers op, waarvan Dumb en Heart Shaped Box dan gelukkig nog wel van aanwezig zijn. Deze helaas niet:
Rape Me (was mijn nummer 1 geweest)
Serve The Servants
Pennyroyal Tea
All Apologies
Frances Farmer Will Have Her Revenge on Seattle
1. Dumb *
2. Lithium
3. Smells Like Teen Spirit
4. Heart Shaped Box
5. Come as You Are
6. On a Plain *
7. In Bloom
8. Polly *
9. About a Girl
10. Jesus Doesn't Want Me For A Sunbeam
Edit: Foutje gemaakt, Where Did You Sleep Last Night aangezien voor Man Who Sold The World, maar die staat er ook al niet in . Dus nu Jesus Doesn't Want Me For A Sunbeam maar toegevoegd.
In Utero is echt een plaat die je diep raakt. Nevermind vind ik meer een lekkere rockplaat, maar In Utero, daar staan echt een stel tranentrekkers op, waarvan Dumb en Heart Shaped Box dan gelukkig nog wel van aanwezig zijn. Deze helaas niet:
Rape Me (was mijn nummer 1 geweest)
Serve The Servants
Pennyroyal Tea
All Apologies
Frances Farmer Will Have Her Revenge on Seattle
1. Dumb *
2. Lithium
3. Smells Like Teen Spirit
4. Heart Shaped Box
5. Come as You Are
6. On a Plain *
7. In Bloom
8. Polly *
9. About a Girl
10. Jesus Doesn't Want Me For A Sunbeam
Edit: Foutje gemaakt, Where Did You Sleep Last Night aangezien voor Man Who Sold The World, maar die staat er ook al niet in . Dus nu Jesus Doesn't Want Me For A Sunbeam maar toegevoegd.
0
geplaatst: 15 februari 2013, 20:31 uur
GREATEST HITS OF NIRVANA !
De laatste 10 van de top 20 op een rijtje ...
Je leest van links naar rechts: positie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.
Songs met * stonden niet in de startlijst, maar werden genomineerd in de 1ste ronde.
11. (55) In Bloom (12)
12. (54) Jesus Doesn’t Want Me for a Sunbeam * (10, nummer 1 van johannesA)
13. (44) Polly * (9)
14. (43) Something in the Way (13)
15. (43) Lounge Act * (6, nummer 1 van Tribal Gathering)
16. (39) Drain You * (9)
17. (32) Dumb * (6, nummer 1 van Snoeperd)
18. (29) Sliver (9)
19. (23) Stay Away * (5)
20. (20) Molly’s Lips * (7)
Met dank aan de 22 deelnemers.
De laatste 10 van de top 20 op een rijtje ...
Je leest van links naar rechts: positie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.
Songs met * stonden niet in de startlijst, maar werden genomineerd in de 1ste ronde.
11. (55) In Bloom (12)
12. (54) Jesus Doesn’t Want Me for a Sunbeam * (10, nummer 1 van johannesA)
13. (44) Polly * (9)
14. (43) Something in the Way (13)
15. (43) Lounge Act * (6, nummer 1 van Tribal Gathering)
16. (39) Drain You * (9)
17. (32) Dumb * (6, nummer 1 van Snoeperd)
18. (29) Sliver (9)
19. (23) Stay Away * (5)
20. (20) Molly’s Lips * (7)
Met dank aan de 22 deelnemers.
0
geplaatst: 15 februari 2013, 20:33 uur
Opvallend dat Aneurysm bijna werd weggestemd en nu in de top 10 staat!!!
Sunderland schreef:
Tie-break 2de ronde
Welk nummer valt als laatste af?
5 Aneurysm*
1 Dumb
6 Pennyroyal Tea
0 Stay Away
Deadline: 23.00u.
Tie-break 2de ronde
Welk nummer valt als laatste af?
5 Aneurysm*
1 Dumb
6 Pennyroyal Tea
0 Stay Away
Deadline: 23.00u.
0
geplaatst: 15 februari 2013, 20:39 uur
10. (58) About a Girl (14)
Het debuut Bleach werd bijna volledig kaalgeplukt. De laatste Mohicaan van dit album bereikt op de valreep een top 10-plaats.
Het debuut Bleach werd bijna volledig kaalgeplukt. De laatste Mohicaan van dit album bereikt op de valreep een top 10-plaats.
0
geplaatst: 15 februari 2013, 20:44 uur
09. (62) Aneurysm (10)
De nummer 1 van sheep67, itchy en yeahyeahyeah.
Weer een vreemde eend in de finale, deze B-kant van Smells Like Teen Spirit. Zowel verguisd als bewonderd, met als resultaat een mooie top 10-plaats.
De nummer 1 van sheep67, itchy en yeahyeahyeah.
Weer een vreemde eend in de finale, deze B-kant van Smells Like Teen Spirit. Zowel verguisd als bewonderd, met als resultaat een mooie top 10-plaats.
sheep67 schreef:
meeslepend, explosief gewoon een heerlijk nummer
meeslepend, explosief gewoon een heerlijk nummer
0
geplaatst: 15 februari 2013, 20:47 uur
08. (73) Territorial Pissings * (13)
Nevermind had deze Greatest Hits volledig in zijn greep. Zelfs enkele wat minder prominente albumtracks haalden hoge posities, zoals deze pissige rocker.
Nevermind had deze Greatest Hits volledig in zijn greep. Zelfs enkele wat minder prominente albumtracks haalden hoge posities, zoals deze pissige rocker.
0
geplaatst: 15 februari 2013, 20:51 uur
07. (74) On a Plain * (14)
De nummer 1 van Cured, Marty McFly en DjFrankie.
Weer een sterke albumtrack met zo'n typische Cobain-slogan. Door niemand weggestemd in de eliminatie en ook nog eens drie eerste plaatsen.
De nummer 1 van Cured, Marty McFly en DjFrankie.
Weer een sterke albumtrack met zo'n typische Cobain-slogan. Door niemand weggestemd in de eliminatie en ook nog eens drie eerste plaatsen.
0
geplaatst: 15 februari 2013, 20:55 uur
06. (75) Breed * (12)
De hegemonie van Nevermind was vooraf te verwachten, maar dit is wel heel extreem. Toch valt er op een track als deze weinig af te dingen. Het album staat simpelweg vol met klassiekers. Hoogst eindigende nominatie.
De hegemonie van Nevermind was vooraf te verwachten, maar dit is wel heel extreem. Toch valt er op een track als deze weinig af te dingen. Het album staat simpelweg vol met klassiekers. Hoogst eindigende nominatie.
0
geplaatst: 15 februari 2013, 21:02 uur
05. (77) Where Did You Sleep Last Night (11)
De nummer 1 van laxus11.
Unplugged in New York moest het in de vorm van deze Leadbelly-cover met één top 10-plaats doen. Net als Aneurysm een gevalletje love/hate. Ook de Vaselines-cover Jesus Doesn’t Want Me for a Sunbeam (12) deed goed mee in de finale.
De nummer 1 van laxus11.
Unplugged in New York moest het in de vorm van deze Leadbelly-cover met één top 10-plaats doen. Net als Aneurysm een gevalletje love/hate. Ook de Vaselines-cover Jesus Doesn’t Want Me for a Sunbeam (12) deed goed mee in de finale.
0
geplaatst: 15 februari 2013, 21:09 uur
04. (78) Come as You Are (13)
De nummer 1 van GrafGantz.
Op het nippertje nog een klim naar de vierde plaats: Come As You Are kon zich verrassend genoeg nooit mengen in de strijd om het podium. De met terugwerkende kracht omineuze regel ‘And I swear that I don't have a gun’ is dan misschien toch wat afgesleten. Of het lijkt gewoon te veel op Eighties.
De nummer 1 van GrafGantz.
Op het nippertje nog een klim naar de vierde plaats: Come As You Are kon zich verrassend genoeg nooit mengen in de strijd om het podium. De met terugwerkende kracht omineuze regel ‘And I swear that I don't have a gun’ is dan misschien toch wat afgesleten. Of het lijkt gewoon te veel op Eighties.
0
geplaatst: 15 februari 2013, 21:17 uur
03. (97) Heart Shaped Box (15)
De nummer 1 van ArthurDZ, Aquila, Sunderland en dix.
Onrust onder de liefhebbers van In Utero. En niet onterecht: illustere nummers als Rape Me en All Apologies werden genadeloos afgeserveerd. Dumb (17) haalde de finale wel, maar kon geen potten breken. Heart Shaped Box vormde een positieve uitzondering en kon zelfs nog even ruiken aan plaats 2.
De nummer 1 van ArthurDZ, Aquila, Sunderland en dix.
Onrust onder de liefhebbers van In Utero. En niet onterecht: illustere nummers als Rape Me en All Apologies werden genadeloos afgeserveerd. Dumb (17) haalde de finale wel, maar kon geen potten breken. Heart Shaped Box vormde een positieve uitzondering en kon zelfs nog even ruiken aan plaats 2.
0
geplaatst: 15 februari 2013, 21:23 uur
02. (107) Lithium (14)
De nummer 1 van aERodynamIC, Dungeon en Poeha.
Vooral dankzij het geweldige refrein natuurlijk
Zoals verwacht een nek-aan-nekrace met die nog net iets grotere klassieker, hoewel het even duurde totdat ze definitief 'los' waren en de nummer 3 op het laatst nog even kwam piepen.
De nummer 1 van aERodynamIC, Dungeon en Poeha.
Vooral dankzij het geweldige refrein natuurlijk
Zoals verwacht een nek-aan-nekrace met die nog net iets grotere klassieker, hoewel het even duurde totdat ze definitief 'los' waren en de nummer 3 op het laatst nog even kwam piepen.
0
geplaatst: 15 februari 2013, 21:31 uur
01. (127) Smells Like Teen Spirit (18)
De nummer 1 van dumb_helicopter, arcade monkeys, LucM en El Ninjo.
Met de woorden ‘Here we are now, entertain us’ trapte Kurt Cobain de muzikale deur naar de nineties open, waarvoor hij postuum werd beloond met een abonnement op de allertijdenlijstjes. En als kers op de taart wint deze absolute evergreen nu toch ook maar mooi de Greatest Hits of Nirvana!
Zo, en nu aan het bier.
De nummer 1 van dumb_helicopter, arcade monkeys, LucM en El Ninjo.
Met de woorden ‘Here we are now, entertain us’ trapte Kurt Cobain de muzikale deur naar de nineties open, waarvoor hij postuum werd beloond met een abonnement op de allertijdenlijstjes. En als kers op de taart wint deze absolute evergreen nu toch ook maar mooi de Greatest Hits of Nirvana!
Zo, en nu aan het bier.
0
geplaatst: 15 februari 2013, 22:32 uur
Dank voor het overnemen yeahyeahyeah
Ik neem aan nu maar wachten op de terugkeer van Dazzler?
Was er een lijst van hem welke artiesten aan bod zouden komen? (ik kom hier veel te weinig merk ik al)
Ik neem aan nu maar wachten op de terugkeer van Dazzler?
Was er een lijst van hem welke artiesten aan bod zouden komen? (ik kom hier veel te weinig merk ik al)
0
Aquila
geplaatst: 15 februari 2013, 23:51 uur
Ik had vorige week al bijna een PJ Harvey startlijst gemaakt om eens met dazzler door te nemen. Omdat PJ Harvey mij geen artiest lijkt die hij snel aan bod zou laten komen, maar wel een Greatest Hits verdient (vind ik). Voor een week als dazzler weg zou zijn met vakantie of zo.
De lijst heb ik niet afgemaakt en het voelt ook wel een beetje raar en ongepast om nu dazzler (tijdelijk) weg is gelijk zijn spel over te nemen. Misschien is een weekje rust wel goed, maar anders kan ik die de week erop (mocht het zo lang duren) misschien een editie doen.
Tot die tijd even rust?
@aERo: er is bij mijn weten geen vaste lijst, waarmee dazzler werkte. Hij had wel een aantal artiesten gepolst en ik krijg de indruk dat hij een beetje op intuïtie bepaalde welke er aan bod zou komen. Maar het vergt wel wat voorbereiding.
De lijst heb ik niet afgemaakt en het voelt ook wel een beetje raar en ongepast om nu dazzler (tijdelijk) weg is gelijk zijn spel over te nemen. Misschien is een weekje rust wel goed, maar anders kan ik die de week erop (mocht het zo lang duren) misschien een editie doen.
Tot die tijd even rust?
@aERo: er is bij mijn weten geen vaste lijst, waarmee dazzler werkte. Hij had wel een aantal artiesten gepolst en ik krijg de indruk dat hij een beetje op intuïtie bepaalde welke er aan bod zou komen. Maar het vergt wel wat voorbereiding.
0
geplaatst: 15 februari 2013, 23:53 uur
Ik hoop dat hij überhaupt nog door wil gaan in dit topic als hij terug is. Ik heb echt veel te veel leuke edities gemist. Overigens mis ik nog wel aardig wat leuke artiesten met een redelijke discografie in dit spel
Maar ik vind inderdaad ook dat er nu niet een nieuwe editie moet starten: dat is niet erg netjes.
Maar ik vind inderdaad ook dat er nu niet een nieuwe editie moet starten: dat is niet erg netjes.
0
geplaatst: 16 februari 2013, 00:51 uur
Dazzler speelt inderdaad op intuïtie dit spelletje en probeert in ieder geval voor een gevarieerd aanbod te zorgen. IK ga er vanuit dat hij als verstokt muziekliefhebber, hier toch wel mee doorgaat als hij terugkomt. Je kunt problemen hebben met de site beheerder c.q. enkele mods, maar om dan de fun met de vaste kliek van dit topic en al de reacties te moeten missen...
0
Aquila
geplaatst: 16 februari 2013, 08:53 uur
En yeahyeahyeah bedankt voor de invalbeurt. De commentaartjes bij de finale lazen als vertrouwd.
0
geplaatst: 16 februari 2013, 09:05 uur
Ik zie nu dat ik een pareltje over het hoofd heb gezien bij het nomineren. Dat kan gebeuren maar wat ik helemaal bijzonder vind is dat het door niemand anders is genoemd.
You Know You're Right had eigenlijk in mijn top10 moeten staan.
Enne, yeahyeahyeah, bedankt voor de organisatie! Ik ben weer helemaal in een Nirvana-stemming gekomen.
You Know You're Right had eigenlijk in mijn top10 moeten staan.
Enne, yeahyeahyeah, bedankt voor de organisatie! Ik ben weer helemaal in een Nirvana-stemming gekomen.
0
geplaatst: 16 februari 2013, 10:45 uur
Leuk! Aan You Know You're Right heb ik later ook nog even gedacht; dit soort releases worden inderdaad vaak over het hoofd gezien.
Nu hopen dat het weer gaat kriebelen bij Dazzler!
Nu hopen dat het weer gaat kriebelen bij Dazzler!
0
Cured
geplaatst: 16 februari 2013, 11:01 uur
Mooi gedaan , yeah(x3 ). Het voelde inderdaad vertrouwd aan met jou invalbeurt . Ben tevreden met de nummer 1 en de hoge rangschikking van On A Plain. Alleen Aneurysm en dat unplugged nummer is niet zo aan mij besteed.
Ik twijfel er niet aan of Dazzler komt terug (van beide kanten), ook bij dit soort topics.
Ik twijfel er niet aan of Dazzler komt terug (van beide kanten), ook bij dit soort topics.
0
geplaatst: 16 februari 2013, 23:49 uur
Wel, de ban heeft pijn gedaan, hoewel hij alles opgeteld verdiend was.
Maar de manier waarop jullie allemaal samen dit spelletje in leven hebben gehouden
heeft heel wat van die pijn kunnen verzachten. Ik heb veel respect mogen voelen voor het werk
dat ik hier wekelijks in steek. Zelfs het feit dat yeahyeahyeah mijn presentatiemodel trouw bleef
deed me bijna een traantje wegpinken. Allemaal heel fel bedankt en yeahyeahyeah in het bijzonder.
En ik zou mezelf niet zijn als ik al geen nieuwe editie had klaarstaan.
Een noodscenario editie weliswaar, omdat ik zelf niet wist hoelang de ban zou duren,
maar rekende dat ik op zijn vroegst pas zondag weer online zou zijn. Ben blij dat het nu al is.
Ik ga de nieuwe dan ook pas morgen posten.
Maar ik licht alvast een tip van de sluier. Bestaat er een band met een klein oeuvre
(liefst twee albums, waarvan minstens één klassieker en wat singles) waarvan ik dus
bijna het integrale oeuvre in 30 songs zou kunnen samenvatten zodat een nominatieronde
niet nodig is en we meteen kunnen gaan elimineren tot 20 finalisten ...
En om de denkoefening nog wat te vergroten: het mocht niet Joy Division zijn.
Die deden we al eens in Greatest Bits en komen een van de maanden nog eens aan de beurt.
Maar de manier waarop jullie allemaal samen dit spelletje in leven hebben gehouden
heeft heel wat van die pijn kunnen verzachten. Ik heb veel respect mogen voelen voor het werk
dat ik hier wekelijks in steek. Zelfs het feit dat yeahyeahyeah mijn presentatiemodel trouw bleef
deed me bijna een traantje wegpinken. Allemaal heel fel bedankt en yeahyeahyeah in het bijzonder.
En ik zou mezelf niet zijn als ik al geen nieuwe editie had klaarstaan.
Een noodscenario editie weliswaar, omdat ik zelf niet wist hoelang de ban zou duren,
maar rekende dat ik op zijn vroegst pas zondag weer online zou zijn. Ben blij dat het nu al is.
Ik ga de nieuwe dan ook pas morgen posten.
Maar ik licht alvast een tip van de sluier. Bestaat er een band met een klein oeuvre
(liefst twee albums, waarvan minstens één klassieker en wat singles) waarvan ik dus
bijna het integrale oeuvre in 30 songs zou kunnen samenvatten zodat een nominatieronde
niet nodig is en we meteen kunnen gaan elimineren tot 20 finalisten ...
En om de denkoefening nog wat te vergroten: het mocht niet Joy Division zijn.
Die deden we al eens in Greatest Bits en komen een van de maanden nog eens aan de beurt.
0
geplaatst: 16 februari 2013, 23:56 uur
Welcome back Dazzler....en eh...Frankie Goes to Hollywood schiet me als eerste naam te binnen?
0
geplaatst: 17 februari 2013, 00:00 uur
Welkom terug Dazzler, pak een stoel.
Ja ... ik heb wel een idee ... moeten we in Manchester zoeken ?
Ja ... ik heb wel een idee ... moeten we in Manchester zoeken ?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.