MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
1. Wanna Be Startin' Somethin'
Het nummer dat ik meteen op repeat zette na zijn dood. Heerlijke electro-funk. Mijn favoriete stuk zijn de gezongen regels voor het bekende ma-ma-se. Elke regel is weer net iets sterker aangezet dan de vorige. Geweldig hoe levenskrachtig en vol vertrouwen dit stuk klinkt. "Yes, I Believe In Me / So You Believe In You".

2. Liberian Girl *
Michael Jackson's Bad was destijds mijn eerste album en Liberian Girl het eerste Michael Jackson-nummer waar ik de clip van zag. De uptempo-tracks ben ik in de loop der jaren wat minder gaan vinden, maar de trage nummers staan nog altijd fier overeind. Voor mij is dit de uitschieter van Bad.

3. Human Nature *
Ook weer zo'n hartverwarmende plaat. In de jaren '90 nog een aantal keer succesvol gesampled door S.W.V. en Nas.

4. P.Y.T. (Pretty Young Thing)
Bijna achteloos geniale baslijn in de coupletten en een ontzettend fijn meezingrefrein. Popmuziek wordt niet veel beter dan dit.

5. The Way You Make Me Feel
6. I Just Can't Stop Loving You (met Siedah Garrett)
De nummers van Bad heb ik zo vaak gehoord dat ze zitten opgesloten in mijn DNA. Kan ze dus moeilijk niet in mijn top 10 zetten. Normaal gesproken zou bij zo'n ballad het glazuur van mijn tanden springen, maar als Michael en Siedah zingen, geloof ik het helemaal.

7. Beat It
Zo'n beetje de perfecte popsong met die fantastische gitaarsolo.

8. Stranger in Moscow *
Na Will You Be There zijn beste nummer van de jaren '90.

9. Don't Stop Till You Get Enough
Disco in optima forma.

10. Dirty Diana
Nog een hele goede track van Bad.

Gelukkig staat Billie Jean er niet in. Ik was al bang dat Beat It en Billie Jean verplichte keuzes waren en dat ik de memo niet ontvangen had.

Tribal Gathering schreef:
Gelukkig staat Billie Jean er niet in. Ik was al bang dat Beat It en Billie Jean verplichte keuzes waren en dat ik de memo niet ontvangen had.

Die verplichte memo heb je de vorige ronde gelukkig wel ontvangen
aangezien het de twee enige songs zijn die door niemand werden weggestemd.

Al zou ik wel willen weten waarom herman Billie Jean niet neemt.
En van Tribal wil ik graag weten waarom hij Give in to Me zo sterk vindt.

4 nummers (waarvan 2, 3 en 4) zijn afkomstig uit Thriller, Smooth Criminal vind ik wel de ultieme MJ-song (wat een ritme!).

1. Smooth Criminal
2. Beat It
3. Wanna Be Startin' Somethin'
4. Billie Jean
5. Earth Song
6. Don't Stop Till You Get Enough
7. Dirty Diana
8. Liberian Girl *
9. Human Nature *
10. Off the Wall *

dazzler schreef:
(quote)

Die verplichte memo heb je de vorige ronde gelukkig wel ontvangen
aangezien het de twee enige songs zijn die door niemand werden weggestemd.

En van Tribal wil ik graag weten waarom hij Give in to Me zo sterk vindt.

Tja, ik houd niet zo van zijn ballads. Meestal zijn ze erg klef, maar deze loopt lekker naar een climax toe. Ook irriteer ik me hier niet zo aan zijn kreetjes, stembuiginkjes enz.. Dat laatste is ook de voornaamste reden dat Billie Jean er niet in staat.

chevy93 schreef:
Geen nummers van zijn beginperiode, zie ik. De rest is gewoon beter.

Ik denk dat je wat betreft die mening niet tot de meerderheid behoort.

Tribal Gathering schreef:
Ik was al bang dat Beat It en Billie Jean verplichte keuzes waren en dat ik de memo niet ontvangen had.

Zijn toch ook verplicht? Je zult ze in mijn top-10 in ieder geval tegen komen

Dazzler schreef:

Ik ook.

dix
Wanna Be Startin' Somethin'

daarna een hele tijd niets, en dan ....

Billie Jean
Don't Stop Till You Get Enough
Thriller

... daarna de rest, allemaal ruk maar sommige nog rukker

Off the Wall *
Beat It
Dirty Diana
Earth Song
Liberian Girl *
Rock with You

01. Wanna Be Startin' Somethin'
Ondanks dat ik Thriller al duizenden keren heb beluisterd, trekt dit aanstekelijk nummer me toch iedere keer over de streep om het album weer eens op te zetten. Ondanks de redelijke lange tijdsduur van het nummer, verveelt het nooit. Tijdloos en super dansbaar en vrolijk.
02. Don't Stop Till You Get Enough
Hetzelfde verhaal, maar dan voor het album Off The Wall. Ook die clip is voor mij een klassieker.
03. Billie Jean
Mooi nummer, mooie clip, mooie live uitvoering. Eigenlijk klopt alles aan dit nummer. Ik en alle radiozenders hebben het grijsgedraaid en toch is het iedere keer weer een opluchting en verademing om die beginklanken te horen (en de rest natuurlijk ook).
04. Off the Wall *
Voor mij was Michael op Off The Wall op z'n best. Zowel qua uiterlijk als muzikaal. Dit album is zo consistent. Dit nummer is voor mij een beetje een paradepaardje voor het album.
05. Beat It
Mag nooit ontbreken. In zijn periode dat de videoclips de al fantastische nummers alleen nog maar stukken beter maakten.
06. Human Nature *
Mooie en door sommigen ondergewaardeerde ballade, waarin je merkt dat de man wel degelijk kon zingen (naast performen).
07. Liberian Girl *
Leuk vrolijk en onbezorgd nummer. De clip was ook erg leuk.
08. PYT (Pretty Young Thing) *
Voetjes van de vloer. Lekker dansbaar nummer.
09. Thriller
Naast de klassieke clip ook gewoon een ijzersterk nummer.
10. Rock with You
Weer een nummer van Off The Wall. Dit keer eentje die minder swingt, maar toch ook niet zo traag is als She´s Out Of My Life (het enige nummer dat ik buiten de boot vind vallen op het album). De discofunk is toch nog voldoende aanwezig.

dazzler schreef:

Heb eigenlijk nooit zoveel gehad met Billie Jean. Het is wel een goed nummer, maar heb er niet echt de persoonlijke of emotionele klik mee die ik met de andere nummers uit mijn top 10 wel heb.

Lijkt me een prima redenering, toch?

Maar een nummer als The Way You Make Me Feel vind je ook beter dan Billie Jean?

principal2000 schreef:
Ik denk dat je wat betreft die mening niet tot de meerderheid behoort.
Ik denk van wel. Kijk maar naar welke albums van MJ in de top 250 staan. En welke het meest beluisterd worden. En ik denk ook niet dat er een nummer uit zijn beginperiode bij de top 3 zal eindigen.

Edit: Wanna Be Startin' Something wordt wel erg vaak genoemd, zie ik nu.

1. Stranger in Moscow
2. Liberian Girl
3. Wanna Be Startin' Somethin'
4. Earth Song
5. Bad
6. Black or White
7. Beat It
8. Smooth Criminal
9. Don't Stop Till You Get Enough
10. Billie Jean

Zorin
dix schreef:
rukker dan ruk

Ik snap ook al niet waarom je mee deed. MJ is te groot/bekend voor jou en dus automatisch niet veel, hoewel je er natuurlijk niet van kunt houden (ik ook maar ten dele).

Dienstmededeling.

Mag ik toch vragen om met een nummering te werken in de finale.
Omdat het handiger is om na te rekenen voor mij en omdat het misverstanden vermijdt.

Er zijn namelijk users die hun top 10 soms ondersteboven publiceren
en als we dan geen nummering gebruiken wordt het wel verwarrend.

johannesA
1. I Just Can't Stop Loving You (met Siedah Garrett)
2. Human Nature *
3. Dirty Diana
4. They Don't Care about Us *
5. Stranger in Moscow *
6. Rock with You
7. Beat It
8. Smooth Criminal
9. Give In to Me *
10. PYT (Pretty Young Thing) *

01. "Billie Jean"
Er kan geen grotere lach op mijn gezicht komen als ik de oh zo herkenbare en briljante beginklanken van dit nummer hoor. Genialiteit.

02. "Human Nature"
Weer een perfecte combinatie van prachtige zang gemixt met een prachtige instrumentatie. Is er iets op te noemen dat niet klopt aan dit nummer?

03. "Give in to Me"
Dit nummer laat eens zien hoe veelzijdig Michael als artiest was en hoor hoe hij die rock met vervé draagt. Het doel van rock is om écht los te komen en dit komt ook écht los. Elk moment van de song is een hoogtepunt.

04. "Beat It"
De eerste keer dat we "Michael Goes Rock" hoorden en het resultaat had niet beter kunnen zijn. Eddie van Halen's solo is voor mij nooit geevenaard.

05. "Dirty Diana"
Ook alweer zo'n rocknummer. Ik heb deze song vorig jaar zelf nog geperformed alleen al om een beetje 'Michael' te kunnen voelen want wat leg hij zijn ziel briljant open in dit nummer!

06. "Wanna Be Startin' Somethin"
Elke seconde van deze, toch vrij lange song, is een puur genot. Wat een funk en een plezier spat hier vanaf.

07. "Thriller"
Dé song waarmee ik ooit fan werd. De videoclip is magistraal en de song is popmuziek op zijn best.

08. "Smooth Criminal"
Een popsong zoals alleen Michael die kan maken. Dat funkgitaartje in het midden maakt de song gewoon AF voor mij. Wat een heerlijk stukje muziek.

09. "Bad"
Ook dit nummer kan ik weer geniaal noemen. Die instrumentatie die zó 80's aandoet maar nog in 2011 nog geen spat verouderd is. Daar is een genie aan het werk. Michael doet weer heerlijk zijn ding.

10. "Stranger in Moscow"
Lang getwijfeld over wat nou de 10e positie zou worden. Laat het maar één van zijn meest ondergewaardeerde platen worden. Die instrumentatie (geheel uit een beatbox van Michael zelf samengesteld) voelt zo kil en persoonlijk aan waardoor dit nummer zo'n overtuiging aan je weet over te brengen. En dan die prachtige harmonie, de achtergrondgeluiden zoals de spelende kinderen en de druipende regen. De emotie hiervan is zo puur dat ik er enorm geemotioneerd van geraak.

Ik hoop dat ik niet al te emotioneel overkwam maar voor mij is Michael Jackson mijn meest favoriete artiest aller tijden

catdog schreef:
Ik hoop dat ik niet al te emotioneel overkwam maar voor mij is Michael Jackson mijn meest favoriete artiest aller tijden

En ik ben blij dat die hards ook hun weg naar dit spel gevonden hebben.

dix
Zorin schreef:
Ik snap ook al niet waarom je mee deed. MJ is te groot/bekend voor jou en dus automatisch niet veel, hoewel je er natuurlijk niet van kunt houden (ik ook maar ten dele).

Nou ... mijn nummers 1 t/m 4 vind ik toch echt wel leuk hoor.
Te groot / bekend is geen issue ... ik leg regelmatig U2 op

DjFrankie (moderator)
1 Beat It
2 Don't Stop Till You Get Enough
3 Bad
4 PYT (Pretty Young Thing) *
5 Off the Wall *
6 Rock with You
7 Billie Jean
8 Dirty Diana
9 Earth Song
10 Wanna Be Startin' Somethin'

1. Human Nature
2. Stranger in Moscow
3. Don't Stop Till You Get Enough
4. Billie Jean
5. Thriller
6. Beat It
7. Rock with You
8. I Just Can't Stop Loving You (met Siedah Garrett)
9. Smooth Criminal
10. Bad

1. Human Nature
2. Wanna Be Startin' Somethin
3. Smooth Criminal
4. Billie Jean
5. Thriller
6. PYT (Pretty Young Thing)
7. The Way You Make Me Feel
8. Don't Stop Till You Get Enough
9. They Don't Care about Us
10. Off the Wall

1. Wanna Be Startin' Somethin'
2. Smooth Criminal
3. Thriller
4. Give In to Me *
5. Don’t Stop Till You Get Enough
6. Billie Jean
7. Stranger in Moscow *
8. PYT (Pretty Young Thing) *
9. Beat It
10. Off the Wall *

Poeha schreef:
Maar een nummer als The Way You Make Me Feel vind je ook beter dan Billie Jean?

Ja, daarom staat ie ook hoger he.

Maar de nummers van Bad hebben op mij sowieso wel een streepje voor, omdat Bad mijn allereerste cassettebandje was...

Onbegrijpelijk

Had ik dit lijstje een paar weken geleden gemaakt, had The Way You Make Me Feel waarschijnlijk ook hoger gestaan dan Billie Jean.

Vooruit, laat ik ondanks dat de muziek van MJ niet mijn ding is (de nummer 1 vind ik trouwens wel geweldig) toch maar eens een poging wagen om een top 10 te maken:

1. Don't Stop Till You Get Enough
2. Wanna Be Startin' Somethin'
3. Off the Wall *
4. Dirty Diana
5. Beat It
6. Smooth Criminal
7. Rock with You
8. Black or White
9, They Don't Care about Us *
10, The Way You Make Me Feel *

MJ is niet helemaal mijn ding, maar een top 10 gaat nog net lukken...

10. They Don't Care about Us
9. Thriller
8. Smooth Criminal
7. Bad
6. Wanna Be Startin' Somethin'
5. Don't Stop Till You Get Enough
4. The Way You Make Me Feel
3. Billie Jean
2. Beat It
1. Black or White

Poeha stuurde mij vanmorgen omstreeks 2.00u een tussenstand
met de mededeling dat het verschil binnen de top 3 amper 1 punt bedraagt.
Dat wil dus zeggen dat het lijstje van Kees-Jan wellicht het podium heeft gewijzigd.

Er volgt vandaag geen tussenstand online om het extra spannend te houden.
Vanaf 20.00u volgt de ontknoping. Mis de afspraak niet wanneer op MuMe eindelijk
onthuld wordt welke Jackson megahits nu echt de allerbeste zijn.

1. Billie Jean
2. Don't Stop Till You Get Enough
3. Dirty Diana
4. Thriller
5. Wanna Be Startin' Somethin'
6. Smooth Criminal
7. Beat It
8. Human Nature
9. Bad
10. Rock with You

Geen groot liefhebber van de goede man en zoals je kunt zien aan de top 10 dan al helemaal niet van de ballads. Maar goed ondanks dat het niet helemaal mijn kopje thee is kan je er natuurlijk niet om heen dat het allemaal goed in elkaar zit. Dit is in ieder geval mijn top 10.

1. Billie Jean
2. Beat It
3. Thriller
4. Bad
5. Don't Stop Till You Get Enough
6. Black or White
7. Dirty Diana
8. Smooth Criminal
9. The Way You Make Me Feel *
10. Wanna Be Startin' Somethin'

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:26 uur

geplaatst: vandaag om 08:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.