Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !
zoeken in:
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 25 april 2013, 18:55 uur
1 Xanadu
2 2112
3 Jacob's Ladder *
4 Cygnus X-1 *
5 YYZ
6 Tom Sawyer
7 A Farewell to Kings *
8 Closer to the Heart
9 Red Sector 'A'
10 La Villa Strangiato
2 2112
3 Jacob's Ladder *
4 Cygnus X-1 *
5 YYZ
6 Tom Sawyer
7 A Farewell to Kings *
8 Closer to the Heart
9 Red Sector 'A'
10 La Villa Strangiato
0
geplaatst: 25 april 2013, 20:07 uur
1. Distant Early Warning *
2. Red Sector 'A'
3. The Weapon *
4. Witch Hunt *
5. Red Barchetta *
6. Tom Sawyer
7. Xanadu
8. Natural Science
9. The Camera Eye *
10. The Spirit of Radio
2. Red Sector 'A'
3. The Weapon *
4. Witch Hunt *
5. Red Barchetta *
6. Tom Sawyer
7. Xanadu
8. Natural Science
9. The Camera Eye *
10. The Spirit of Radio
0
geplaatst: 25 april 2013, 20:22 uur
Rush top 10.
Erg lastig om een top 10 te maken van deze band. Zoals al eerder door mij geschreven zijn de jaren '80 (t/m '87) mijn favoriete Rush periode. Het rijtje wat Casper beschrijft komt bij mij tot een fantastisch gemiddelde van 4,375. Rush staat zeker in mijn favoriete band/artiest top 8 ( Marillion/Fish, OMD, M. Oldfield en Depeche Mode komen er sowieso wel boven maar verder...)
Een fantastische top 10 en dan te bedenken dat ik ook nog wel wat mis (Mission bv.)
1. Subdivisions
2. Red Sector 'A'
3. The Weapon
4. Xanadu
5. Distant Early Warning
6. Cygnus X-1
7. Jacob's Ladder
8. Witch Hunt
9. Red Barchetta
10. Tom Sawyer
Erg lastig om een top 10 te maken van deze band. Zoals al eerder door mij geschreven zijn de jaren '80 (t/m '87) mijn favoriete Rush periode. Het rijtje wat Casper beschrijft komt bij mij tot een fantastisch gemiddelde van 4,375. Rush staat zeker in mijn favoriete band/artiest top 8 ( Marillion/Fish, OMD, M. Oldfield en Depeche Mode komen er sowieso wel boven maar verder...)
Een fantastische top 10 en dan te bedenken dat ik ook nog wel wat mis (Mission bv.)
1. Subdivisions
2. Red Sector 'A'
3. The Weapon
4. Xanadu
5. Distant Early Warning
6. Cygnus X-1
7. Jacob's Ladder
8. Witch Hunt
9. Red Barchetta
10. Tom Sawyer
0
geplaatst: 25 april 2013, 21:38 uur
0. Cygnus X-1 Book II Hemispheres
1. Xanadu
2. A Farewell to Kings *
3. La Villa Strangiato
4. The Spirit of Radio
5. Cygnus X-1 *
6. Closer to the Heart
7. 2112
8. Subdivisions
9. Jacob's Ladder *
10. The Camera Eye *
Het blijft voor mij vreemd dat dé standaardsong van Rush waaraan al het andere kan worden afgemeten, niet eens genomineerd is, maar gelukkig was er op 0 nog een plaatsje vrij. Ook mis ik The Trees en Free Will, maar evengoed blijft er nog genoeg over voor een sterke top 10
.
1. Xanadu
2. A Farewell to Kings *
3. La Villa Strangiato
4. The Spirit of Radio
5. Cygnus X-1 *
6. Closer to the Heart
7. 2112
8. Subdivisions
9. Jacob's Ladder *
10. The Camera Eye *
Het blijft voor mij vreemd dat dé standaardsong van Rush waaraan al het andere kan worden afgemeten, niet eens genomineerd is, maar gelukkig was er op 0 nog een plaatsje vrij. Ook mis ik The Trees en Free Will, maar evengoed blijft er nog genoeg over voor een sterke top 10
.
0
geplaatst: 25 april 2013, 21:38 uur
Tsjonge, ben ik ff slecht bezig deze 'Greatest hits' of wat?

Excuses voor de slordigheden!
0
geplaatst: 25 april 2013, 21:45 uur
1. Red Sector 'A'
2. The Camera Eye
3. Manhattan Project
4. Xanadu
5. Distant Early Warning
6. The Weapon
7. Red Barchetta
8. YYZ
9. Subdivisions
10. Tom Sawyer
2. The Camera Eye
3. Manhattan Project
4. Xanadu
5. Distant Early Warning
6. The Weapon
7. Red Barchetta
8. YYZ
9. Subdivisions
10. Tom Sawyer
0
geplaatst: 26 april 2013, 13:30 uur
Nog maar 8 deelnemers: dat moet beter kunnen !
Tijd tot vanavond 20.00u.
Tijd tot vanavond 20.00u.
0
Zephyr
geplaatst: 26 april 2013, 13:38 uur
01. 2112
Min of meer mijn kennismaking met Rush, want de live-LP All The World's A Stage was het eerste wat ik van Rush kocht. En 2112 was het nummer wat me gelijk bij de strot greep, en nooit meer losgelaten heeft .. Korte tijd later de studio-versie leren kennen, en die is toch nog net even mooier. Dit is geen symfonische rock; dit is een mini-rock-symfonie ! Grandioos nummer, dat me nog nooit teleurgesteld heeft.

02. Cygnus X-1
Meest echte rocknummer van het trio. Schitterend opgebouwd, met een fantastische
"harde" apotheose ... Wauw !
03. The Spirit of Radio
Hoeveel meer echt kenmerkende Rush-sound dan dit wil je het eigenlijk nog hebben ?
IJzersterke opener van het meest consistente Rush album.
04. Natural Science
05. Xanadu
06. Tom Sawyer
07. Witch Hunt
08. Jacob's Ladder
09. Red Barchetta
10. La Villa Strangiato
Tja, erg goed nummer natuurlijk. Maar deze heb ik toch net even te vaak gehoord.
Daardoor kan ik de werkelijke waarde niet helemaal meer goed inschatten.
Uhhh, een armband misschien .. ?
Min of meer mijn kennismaking met Rush, want de live-LP All The World's A Stage was het eerste wat ik van Rush kocht. En 2112 was het nummer wat me gelijk bij de strot greep, en nooit meer losgelaten heeft .. Korte tijd later de studio-versie leren kennen, en die is toch nog net even mooier. Dit is geen symfonische rock; dit is een mini-rock-symfonie ! Grandioos nummer, dat me nog nooit teleurgesteld heeft.

02. Cygnus X-1
Meest echte rocknummer van het trio. Schitterend opgebouwd, met een fantastische
"harde" apotheose ... Wauw !

03. The Spirit of Radio
Hoeveel meer echt kenmerkende Rush-sound dan dit wil je het eigenlijk nog hebben ?
IJzersterke opener van het meest consistente Rush album.
04. Natural Science
05. Xanadu
06. Tom Sawyer
07. Witch Hunt
08. Jacob's Ladder
09. Red Barchetta
10. La Villa Strangiato
Tja, erg goed nummer natuurlijk. Maar deze heb ik toch net even te vaak gehoord.
Daardoor kan ik de werkelijke waarde niet helemaal meer goed inschatten.
Casartelli schreef:
Favoriete band: raad eens?
Favoriete band: raad eens?
Uhhh, een armband misschien .. ?

0
johannesA
geplaatst: 26 april 2013, 13:39 uur
1. Closer to the Heart
2. Xanadu
3. The Spirit of Radio
4. The Camera Eye *
5. Red Barchetta *
6. Subdivisions
7. Cygnus X-1 *
8. Tom Sawyer
9. Jacob's Ladder *
10. YYZ
Eigenlijk vind ik alle nummers in de finaleronde prima.
2. Xanadu
3. The Spirit of Radio
4. The Camera Eye *
5. Red Barchetta *
6. Subdivisions
7. Cygnus X-1 *
8. Tom Sawyer
9. Jacob's Ladder *
10. YYZ
0
geplaatst: 26 april 2013, 13:42 uur
Opvallend hoeveel verschillende nummers 1 er al langs zijn gekomen in de verschillende lijstjes. De mijn gaat niet ver komen, zie ik al. 
Ik heb m'n top 10 al gemaakt, zal hem vanmiddag/vanavond plaatsen.

Ik heb m'n top 10 al gemaakt, zal hem vanmiddag/vanavond plaatsen.
0
geplaatst: 26 april 2013, 16:17 uur
Rush heeft helaas een iets te groot oeuvre, waardoor ik de band niet goed genoeg ken om op korte termijn nog een top 10 te maken. Toch wil ik wel even een mooi woordje houden voor mijn favoriete nummers.
Mijn favoriete Rush-song is momenteel YYZ. YYZ is een van de beste en krachtigste instrumentals die ik ken. De energie spat ervan af en er zitten een hoop verrassende wendingen in dit nummer. Daardoor blijft het continu boeiend, iets dat voor een instrumentaal nummer lang niet altijd vanzelfsprekend is. YYZ heeft geen duidelijke (standaard)structuur en ook dat maakt het nummer alleen maar boeiender.
The Camera Eye sprak me vrijwel meteen aan. Meestal hebben nummers van deze lengte flink wat tijd nodig om ze goed te leren kennen. The Camera Eye niet. Het lange intro klinkt heerlijk en bouwt meteen al sterk op. En dan komt Geddy met zijn zang: Heerlijke zanglijnen die ook nog eens vergezeld gaan van een heerlijke gitaarlijn. Een minpuntje is wel dat dit nummer zich na ruim zes minuten bijna volledig begint te herhalen, maar het blijft hoe dan ook een heerlijk nummer.
Mystic Rhythms is mijn favoriet van Power Windows, omdat in dit nummer een duidelijke new wave-sound te horen is. Op de andere nummers is dat minder goed hoorbaar, hoewel de synthesizer gelukkig wel duidelijk aanwezig is. Zo ook in Manhattan Project. De intro is een beetje zeurderig (maar als je daar niet tegen kan moet je niet naar Rush luisteren), maar daarna wordt het nummer uiterst genietbaar. Zodra Geddy Lee begint over die big bang is die grote knal ook terug te horen in de harder geworden instrumentatie. Jankende gitaren, Rush rockt!
Lange tijd heb ik me gestoord aan de tekst van Red Barchetta. Het woordgebruik vond ik nogal kinderlijk overkomen. Eigenlijk stoort me dat nog steeds een beetje, maar het verhaal dat deze tekst vertelt is dan weer wel een erg origineel onderwerp van een songtekst. Daarnaast klinkt het nummer gewoon heel goed en dat maakt red Barchetta tot een Rush-song die ik erg graag luister.
Ook The Spirit of Radio vind ik nog het vermelden waard. Dit is helemaal geen opvallend of bijzonder nummer, maar toch waardeer ik het enorm. Dit nummer heeft iets (licht) vrolijks. Het positivisme straalt er gewoon vanaf en dat bevalt me wel. Dit nummer is in mijn ogen meer rock dan prog en dat zou wel eens de reden kunnen zijn dat ik dit nummer (samen met Freewill) meer apprecieer dan de rest van Permanent Waves.
Verder wil ik ook nog even melden dat Cygnus X-1 al een ijzersterke indruk heeft achtergelaten sinds ik het zojuist voor de tweede keer heb beluisterd. En ik wil nog even benadrukken hoe jammer ik het vind dat Animate nergens meer te bekennen is
Dat is top 3-materiaal.
Mijn favoriete Rush-song is momenteel YYZ. YYZ is een van de beste en krachtigste instrumentals die ik ken. De energie spat ervan af en er zitten een hoop verrassende wendingen in dit nummer. Daardoor blijft het continu boeiend, iets dat voor een instrumentaal nummer lang niet altijd vanzelfsprekend is. YYZ heeft geen duidelijke (standaard)structuur en ook dat maakt het nummer alleen maar boeiender.
The Camera Eye sprak me vrijwel meteen aan. Meestal hebben nummers van deze lengte flink wat tijd nodig om ze goed te leren kennen. The Camera Eye niet. Het lange intro klinkt heerlijk en bouwt meteen al sterk op. En dan komt Geddy met zijn zang: Heerlijke zanglijnen die ook nog eens vergezeld gaan van een heerlijke gitaarlijn. Een minpuntje is wel dat dit nummer zich na ruim zes minuten bijna volledig begint te herhalen, maar het blijft hoe dan ook een heerlijk nummer.
Mystic Rhythms is mijn favoriet van Power Windows, omdat in dit nummer een duidelijke new wave-sound te horen is. Op de andere nummers is dat minder goed hoorbaar, hoewel de synthesizer gelukkig wel duidelijk aanwezig is. Zo ook in Manhattan Project. De intro is een beetje zeurderig (maar als je daar niet tegen kan moet je niet naar Rush luisteren), maar daarna wordt het nummer uiterst genietbaar. Zodra Geddy Lee begint over die big bang is die grote knal ook terug te horen in de harder geworden instrumentatie. Jankende gitaren, Rush rockt!
Lange tijd heb ik me gestoord aan de tekst van Red Barchetta. Het woordgebruik vond ik nogal kinderlijk overkomen. Eigenlijk stoort me dat nog steeds een beetje, maar het verhaal dat deze tekst vertelt is dan weer wel een erg origineel onderwerp van een songtekst. Daarnaast klinkt het nummer gewoon heel goed en dat maakt red Barchetta tot een Rush-song die ik erg graag luister.
Ook The Spirit of Radio vind ik nog het vermelden waard. Dit is helemaal geen opvallend of bijzonder nummer, maar toch waardeer ik het enorm. Dit nummer heeft iets (licht) vrolijks. Het positivisme straalt er gewoon vanaf en dat bevalt me wel. Dit nummer is in mijn ogen meer rock dan prog en dat zou wel eens de reden kunnen zijn dat ik dit nummer (samen met Freewill) meer apprecieer dan de rest van Permanent Waves.
Verder wil ik ook nog even melden dat Cygnus X-1 al een ijzersterke indruk heeft achtergelaten sinds ik het zojuist voor de tweede keer heb beluisterd. En ik wil nog even benadrukken hoe jammer ik het vind dat Animate nergens meer te bekennen is
Dat is top 3-materiaal.
0
geplaatst: 26 april 2013, 19:07 uur
Mijn top 10:
1. Natural Science
2. The Camera Eye
3. Subdivisions
4. YYZ
5. Manhattan Project
6. Red Barchetta
7. La Villa Strangiato
8. Jacob's Ladder
9. Tom Sawyer
10. Xanadu
Op de middelbare school had ik een vriend met wie ik samen voorzichtig nieuwe muziek begon te ontdekken. Muziek die buiten de gebaande paden van de Top 40 kwam. Hij kwam op een gegeven moment met Rush, en dan met name Xanadu. Bijzondere muziek, ook al omdat de ledjes op zijn radiocasseterecorder zo mooi oplichtten. Ik op mijn beurt kwam trouwens met Saga, maar dat is een ander verhaal.
Rush vóór A Farewell to Kings doet mij niet zoveel, de meer symfonische aanpak licht me meer. Lang is The Camera Eye mijn favoriete nummer geweest, maar op een gegeven moment heb ik een voorkeur gekregen voor Natural Science, vooral het eerste stuk is fantastisch. Net zoals ik een vroege periode van Rush niet bijzonder vind, geldt dat ook voor hun latere periode. Hold Your Fire is het laatste album dat ik echt de moeite waard vind. Latere albums heb ik nog wel gekocht, maar heb ik nooit eigen gemaakt. Toch wel één van de bands die in m'n top 10 staan, al luister ik er niet vaak meer naar. Wat dat betreft zou er weer eens een Rush KO moeten komen.
1. Natural Science
2. The Camera Eye
3. Subdivisions
4. YYZ
5. Manhattan Project
6. Red Barchetta
7. La Villa Strangiato
8. Jacob's Ladder
9. Tom Sawyer
10. Xanadu
Op de middelbare school had ik een vriend met wie ik samen voorzichtig nieuwe muziek begon te ontdekken. Muziek die buiten de gebaande paden van de Top 40 kwam. Hij kwam op een gegeven moment met Rush, en dan met name Xanadu. Bijzondere muziek, ook al omdat de ledjes op zijn radiocasseterecorder zo mooi oplichtten. Ik op mijn beurt kwam trouwens met Saga, maar dat is een ander verhaal.

Rush vóór A Farewell to Kings doet mij niet zoveel, de meer symfonische aanpak licht me meer. Lang is The Camera Eye mijn favoriete nummer geweest, maar op een gegeven moment heb ik een voorkeur gekregen voor Natural Science, vooral het eerste stuk is fantastisch. Net zoals ik een vroege periode van Rush niet bijzonder vind, geldt dat ook voor hun latere periode. Hold Your Fire is het laatste album dat ik echt de moeite waard vind. Latere albums heb ik nog wel gekocht, maar heb ik nooit eigen gemaakt. Toch wel één van de bands die in m'n top 10 staan, al luister ik er niet vaak meer naar. Wat dat betreft zou er weer eens een Rush KO moeten komen.

0
geplaatst: 26 april 2013, 20:46 uur
GREATEST HITS OF RUSH !
De laatste 10 van de top 20 op een rijtje ...
Je leest van links naar rechts: positie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.
Songs met * stonden niet in de startlijst, maar werden genomineerd in de 1ste ronde.
11. (27) Red Barchetta * (8)
12. (26) La Villa Strangiato (7)
13. (26) Natural Science (4) en de nummer 1 van Jester
14. (25) Distant Early Warning * (4) en de nummer 1 van dynamo d
15. (21) Witch Hunt * (5)
16. (18) Closer to the Heart (3) en de nummer 1 van johannesA
17. (17) YYZ (3)
18. (16) Manhattan Project (3)
19. (13) A Farewell to Kings * (2)
20. (00) By-Tor and the Snow Dog (0)
Heel merkwaardig: slechts 11 deelnemers en toch 3 nummers 1 buiten de top 10.
Allesbehalve een consensus in deze editie (op de eerste en tweede plaats na dan).
Met dank aan de 11 (net geen 12) deelnemers.
De laatste 10 van de top 20 op een rijtje ...
Je leest van links naar rechts: positie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.
Songs met * stonden niet in de startlijst, maar werden genomineerd in de 1ste ronde.
11. (27) Red Barchetta * (8)
12. (26) La Villa Strangiato (7)
13. (26) Natural Science (4) en de nummer 1 van Jester
14. (25) Distant Early Warning * (4) en de nummer 1 van dynamo d
15. (21) Witch Hunt * (5)
16. (18) Closer to the Heart (3) en de nummer 1 van johannesA
17. (17) YYZ (3)
18. (16) Manhattan Project (3)
19. (13) A Farewell to Kings * (2)
20. (00) By-Tor and the Snow Dog (0)
Heel merkwaardig: slechts 11 deelnemers en toch 3 nummers 1 buiten de top 10.
Allesbehalve een consensus in deze editie (op de eerste en tweede plaats na dan).
Met dank aan de 11 (net geen 12) deelnemers.
0
geplaatst: 26 april 2013, 20:56 uur
10. (29) Jacob's Ladder * (7)
Haalt één 3de plaats.
Haalt één 3de plaats.
Jester schreef:
Casartelli schreef:
Vanaf Permanent Waves komt de bandontwikkeling in een stroomversnelling. De jaren '80 worden begroet met puntiger composities en een wat lager zingende Geddy Lee. Ik beperk me in mijn toptien dan weer tot het meest nostalgische nummer van de plaat, het grotendeels instrumentale Jacob's Ladder. Natural Science is ook fantastisch, maar valt er toch net buiten en met The Spirit of Radio heb ik nooit zo veel gekund.
Vanaf Permanent Waves komt de bandontwikkeling in een stroomversnelling. De jaren '80 worden begroet met puntiger composities en een wat lager zingende Geddy Lee. Ik beperk me in mijn toptien dan weer tot het meest nostalgische nummer van de plaat, het grotendeels instrumentale Jacob's Ladder. Natural Science is ook fantastisch, maar valt er toch net buiten en met The Spirit of Radio heb ik nooit zo veel gekund.
0
geplaatst: 26 april 2013, 21:02 uur
09. (30) The Weapon * (4)
Love / hate song met één 2de plaats en twee 3de plaatsen.
Love / hate song met één 2de plaats en twee 3de plaatsen.
johannesA schreef:
Casartelli schreef:
Met Signals is de transformatie naar de jaren '80 compleet. De basisriff en de instrumentale break van The Weapon zijn voldoende voor een 2e plaats en concertfavoriet Subdivisions komt op 8. Er staat overigens nog veel meer moois op dit album, maar de nominatieruimte is een keer op...
Met Signals is de transformatie naar de jaren '80 compleet. De basisriff en de instrumentale break van The Weapon zijn voldoende voor een 2e plaats en concertfavoriet Subdivisions komt op 8. Er staat overigens nog veel meer moois op dit album, maar de nominatieruimte is een keer op...
0
geplaatst: 26 april 2013, 21:10 uur
08. (33) The Camera Eye * (6)
Goed voor twee 2de plaatsen.
Goed voor twee 2de plaatsen.
stoepkrijt schreef:
Jester schreef:
0
geplaatst: 26 april 2013, 21:14 uur
07. (36) The Spirit of Radio (6)
Een 2de plaats en twee 3de plaatsen.
Een 2de plaats en twee 3de plaatsen.
Zephyr schreef:
Hoeveel meer echt kenmerkende Rush-sound dan dit wil je het eigenlijk nog hebben ? IJzersterke opener van het meest consistente Rush album.
Hoeveel meer echt kenmerkende Rush-sound dan dit wil je het eigenlijk nog hebben ? IJzersterke opener van het meest consistente Rush album.
stoepkrijt schreef:
0
geplaatst: 26 april 2013, 21:19 uur
06. (37) Tom Sawyer (9)
De nummer 1 van laxus11.
De nummer 1 van laxus11.
Casartelli schreef:
Dat Moving Pictures een prominente rol in de finale zou krijgen, komt niet onverwacht. Mijn favoriete album is meer favoriet om het geheel dan om de som der delen. Een 5e plaats is er voor de spookachtige rock-wave-mix van Witch Hunt en een 10e plaats voor een vertelling over rode sportauto's waarvan de muzikale urgentie ongeveer het honderdvoudige is van de tekstuele. Tom Sawyer, YYZ en The Camera Eye vallen in die volgorde net buiten de toptien.
Dat Moving Pictures een prominente rol in de finale zou krijgen, komt niet onverwacht. Mijn favoriete album is meer favoriet om het geheel dan om de som der delen. Een 5e plaats is er voor de spookachtige rock-wave-mix van Witch Hunt en een 10e plaats voor een vertelling over rode sportauto's waarvan de muzikale urgentie ongeveer het honderdvoudige is van de tekstuele. Tom Sawyer, YYZ en The Camera Eye vallen in die volgorde net buiten de toptien.
stoepkrijt schreef:
Verder wil ik ook nog even melden dat Cygnus X-1 al een ijzersterke indruk heeft achtergelaten sinds ik het zojuist voor de tweede keer heb beluisterd. En ik wil nog even benadrukken hoe jammer ik het vind dat Animate nergens meer te bekennen is. Dat is top 3-materiaal.
Verder wil ik ook nog even melden dat Cygnus X-1 al een ijzersterke indruk heeft achtergelaten sinds ik het zojuist voor de tweede keer heb beluisterd. En ik wil nog even benadrukken hoe jammer ik het vind dat Animate nergens meer te bekennen is. Dat is top 3-materiaal.
0
geplaatst: 26 april 2013, 21:24 uur
05. (39) Subdivisions (7)
De nummer 1 van vigil.
De nummer 1 van vigil.
vigil schreef:
Erg lastig om een top 10 te maken van deze band. Zoals al eerder door mij geschreven zijn de jaren '80 (t/m '87) mijn favoriete Rush periode. Het rijtje wat Casper beschrijft komt bij mij tot een fantastisch gemiddelde van 4,375. Rush staat zeker in mijn favoriete band/artiest top 8 ( Marillion/Fish, OMD, M. Oldfield en Depeche Mode komen er sowieso wel boven maar verder...). Een fantastische top 10 en dan te bedenken dat ik ook nog wel wat mis (Mission bv.).
Erg lastig om een top 10 te maken van deze band. Zoals al eerder door mij geschreven zijn de jaren '80 (t/m '87) mijn favoriete Rush periode. Het rijtje wat Casper beschrijft komt bij mij tot een fantastisch gemiddelde van 4,375. Rush staat zeker in mijn favoriete band/artiest top 8 ( Marillion/Fish, OMD, M. Oldfield en Depeche Mode komen er sowieso wel boven maar verder...). Een fantastische top 10 en dan te bedenken dat ik ook nog wel wat mis (Mission bv.).
stoepkrijt schreef:
0
geplaatst: 26 april 2013, 21:32 uur
04. (41) 2112 (5)
De nummer 1 van titmeister en Zephyr.
De nummer 1 van titmeister en Zephyr.
Zephyr schreef:
Casartelli schreef:
De eerste vier albums staan met twee nummers in de finale. By-Tor and the Snow Dog is een fijn oudje, maar gewoon geen toptien-materiaal voor mij. En 2112 was dan wel de doorbraak, maar komt 'met de kennis van nu' toch wel veel tekort.
De eerste vier albums staan met twee nummers in de finale. By-Tor and the Snow Dog is een fijn oudje, maar gewoon geen toptien-materiaal voor mij. En 2112 was dan wel de doorbraak, maar komt 'met de kennis van nu' toch wel veel tekort.
0
geplaatst: 26 april 2013, 21:38 uur
03. (43) Red Sector 'A' (6)
De nummer 1 van vielip.
De nummer 1 van vielip.
vielip schreef:
Casartelli schreef:
Grace Under Pressure levert met Red Sector A de nummer 4. Neil Peart liet zich inspireren door de concentratiekamp-ervaringen van de oma van Geddy Lee. Het nauwelijks gezelliger Distant Early Warning valt net buiten de toptien. Power Windows levert het laatste nummer in de finale en tevens mijn nummer 9 (Manhattan Project). Een consistent album dat tegenwoordig hooguit productioneel een tikkeltje gedateerd aandoet. Compositorisch toch hun laatste nagenoeg perfecte worp.
Grace Under Pressure levert met Red Sector A de nummer 4. Neil Peart liet zich inspireren door de concentratiekamp-ervaringen van de oma van Geddy Lee. Het nauwelijks gezelliger Distant Early Warning valt net buiten de toptien. Power Windows levert het laatste nummer in de finale en tevens mijn nummer 9 (Manhattan Project). Een consistent album dat tegenwoordig hooguit productioneel een tikkeltje gedateerd aandoet. Compositorisch toch hun laatste nagenoeg perfecte worp.
0
geplaatst: 26 april 2013, 21:44 uur
02. (50) Cygnus X-1 * (8)
Niemands nummer 1: wel twee keer 2de plaats en één keer 3de plaats.
Niemands nummer 1: wel twee keer 2de plaats en één keer 3de plaats.
Casartelli schreef:
Rush komt voor mij goed op gang bij het vijfde album, A Farewell to Kings, waar de laatste Led Zeppelinveren afgeschud worden en waar techniek, composities en muzikaal avontuur een zinderend huwelijk aangaan. Xanadu en Cygnus X-1 krijgen een hoge notering, het titelnummer valt net buiten de toptien, Closer to the Heart wat verder erbuiten.
Rush komt voor mij goed op gang bij het vijfde album, A Farewell to Kings, waar de laatste Led Zeppelinveren afgeschud worden en waar techniek, composities en muzikaal avontuur een zinderend huwelijk aangaan. Xanadu en Cygnus X-1 krijgen een hoge notering, het titelnummer valt net buiten de toptien, Closer to the Heart wat verder erbuiten.
Zephyr schreef:
Meest echte rocknummer van het trio. Schitterend opgebouwd, met een fantastische "harde" apotheose ... Wauw !
Meest echte rocknummer van het trio. Schitterend opgebouwd, met een fantastische "harde" apotheose ... Wauw !
0
geplaatst: 26 april 2013, 21:44 uur
Mja, ik ken best wel wat van Rush, maar duidelijk niet genoeg. Het is ook geen artiest waarbij je 'even' de nummers luistert die je nog niet kent.
0
geplaatst: 26 april 2013, 21:48 uur
01. (78) Xanadu (11)
De nummer 1 van Casartelli, DjFrankie en ranboy.
Ik heb zelf natuurlijk meegeluisterd tijdens de presentatie.
Wat mij opvalt is de instrumentale veelzijdigheid van de band.
En vooral de manier waarop zij feilloos de muzikale taal van de 80s integreerden in hun sound.
Als ze stevig ouderwets gaan rocken, is het het minder mijn ding, maar Moving Pictures haal ik in huis.
De nummer 1 van Casartelli, DjFrankie en ranboy.
ranboy schreef:
Het blijft voor mij vreemd dat dé standaardsong van Rush waaraan al het andere kan worden afgemeten, niet eens genomineerd is, maar gelukkig was er op 0 nog een plaatsje vrij. Ook mis ik The Trees en Free Will, maar evengoed blijft er nog genoeg over voor een sterke top 10.
Het blijft voor mij vreemd dat dé standaardsong van Rush waaraan al het andere kan worden afgemeten, niet eens genomineerd is, maar gelukkig was er op 0 nog een plaatsje vrij. Ook mis ik The Trees en Free Will, maar evengoed blijft er nog genoeg over voor een sterke top 10.
Casartelli schreef:
Hemispheres is het toch wat moeizaam gebleken vervolg. Toch een behoorlijke fanfavoriet en het is dan ook verrassend dat alleen het instrumentale extravaganza La Villa Strangiato het tot de derde ronde geschopt heeft. Maar ja, of The Trees uiteindelijk mijn toptien gehaald zou hebben, weet ik ook niet.
Hemispheres is het toch wat moeizaam gebleken vervolg. Toch een behoorlijke fanfavoriet en het is dan ook verrassend dat alleen het instrumentale extravaganza La Villa Strangiato het tot de derde ronde geschopt heeft. Maar ja, of The Trees uiteindelijk mijn toptien gehaald zou hebben, weet ik ook niet.
En vooral de manier waarop zij feilloos de muzikale taal van de 80s integreerden in hun sound.
Als ze stevig ouderwets gaan rocken, is het het minder mijn ding, maar Moving Pictures haal ik in huis.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 26 april 2013, 21:52 uur
Dank voor deze mooie editie dazzler! Toegegeven dat ik niet zo vaak aan het beeldscherm gekluisterd zit voor de ontknoping van de Greatest Hits, maar allicht maakte ik hier graag een uitzondering. Hopelijk heb je er zelf links of rechts ook nog wat moois aan afgehoord. 
Grootste verrassing van de einduitslag zal toch de monsterzege van de beide A Farewell to Kings-epics zijn ten opzichte van de magere score van de ene Hemispheres-bijdrage. Dat werd weliswaar al wel een beetje ingeleid in de eerste twee rondes, maar toch... de geringe puntenspreiding van de nummers 3 t/m 14 relativeert een en ander natuurlijk ook wel een beetje.

Grootste verrassing van de einduitslag zal toch de monsterzege van de beide A Farewell to Kings-epics zijn ten opzichte van de magere score van de ene Hemispheres-bijdrage. Dat werd weliswaar al wel een beetje ingeleid in de eerste twee rondes, maar toch... de geringe puntenspreiding van de nummers 3 t/m 14 relativeert een en ander natuurlijk ook wel een beetje.
0
geplaatst: 26 april 2013, 22:13 uur
GREATEST HITS OF EURYTHMICS !
Het is alweer drie weken geleden dat we Fischer-Z speelden.
Tijd dus om nog eens een artiest op te diepen uit het ter ziele gegane Greatest Bits.
1ste RONDE nominatie
Dit keer spelen we met een startlijst van 20 songs (ipv 10).
Wie er nog 10 goeie kent, mag ze lijsten in de nominatieronde.
Angel
Here Comes the Rain Again
I Only Want to Be with You (The Tourists)
I Saved the World Today
Love Is a Stranger
Never Gonna Cry Again
Right by Your Side
Seventeen Again
Sexcrime (1984)
Sisters Are Doin' It for Themselves
Sweet Dreams (Are Made of This)
The Miracle of Love
The Walk
There Must Be an Angel (Playing with My Heart)
Thorn in My Side
When Tomorrow Comes
Who's That Girl
Why (Annie Lennox)
Would I Lie to You
You Have Placed a Chill in My Heart
Songs van The Tourists en Annie Lennox solo zijn ook toegelaten.
Deadline 1ste ronde is maandagavond om 20.00u.
Het is alweer drie weken geleden dat we Fischer-Z speelden.
Tijd dus om nog eens een artiest op te diepen uit het ter ziele gegane Greatest Bits.
1ste RONDE nominatie
Dit keer spelen we met een startlijst van 20 songs (ipv 10).
Wie er nog 10 goeie kent, mag ze lijsten in de nominatieronde.
Angel
Here Comes the Rain Again
I Only Want to Be with You (The Tourists)
I Saved the World Today
Love Is a Stranger
Never Gonna Cry Again
Right by Your Side
Seventeen Again
Sexcrime (1984)
Sisters Are Doin' It for Themselves
Sweet Dreams (Are Made of This)
The Miracle of Love
The Walk
There Must Be an Angel (Playing with My Heart)
Thorn in My Side
When Tomorrow Comes
Who's That Girl
Why (Annie Lennox)
Would I Lie to You
You Have Placed a Chill in My Heart
Songs van The Tourists en Annie Lennox solo zijn ook toegelaten.
Deadline 1ste ronde is maandagavond om 20.00u.
0
geplaatst: 26 april 2013, 22:18 uur
Mooie uitslag van Rush al had ik natuurlijk liever mijn eigen nummer 1 op het podium gehad, maar Dazzler heb je wel een mening over de muziek van Rush?
0
geplaatst: 26 april 2013, 22:23 uur
dazzler schreef:
Tot zover mijn eerste, voorzichtige mening.
0
geplaatst: 26 april 2013, 22:23 uur
Aqua
Belinda
Don't Ask Me Why
It's Alright (Baby's Coming Back)
I've Got an Angel
Jennifer
Julia
Missionary Man
Paint a Rumour
This City Never Sleeps
Belinda
Don't Ask Me Why
It's Alright (Baby's Coming Back)
I've Got an Angel
Jennifer
Julia
Missionary Man
Paint a Rumour
This City Never Sleeps
0
geplaatst: 26 april 2013, 22:25 uur
Belinda
Caveman Head
Cool Blue
Jennifer
Missionary Man
Paint a Rumour
Satellite of Love
This City Never Sleeps
This is the House
Your Time Will Come
Caveman Head
Cool Blue
Jennifer
Missionary Man
Paint a Rumour
Satellite of Love
This City Never Sleeps
This is the House
Your Time Will Come
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.