menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
1. Gimme Shelter
Al was het al enkel om de veelbesproken minuut 2:59! Op zich al een fantastisch energiek nummer, met de zangeres erbij wordt het gewoon magisch!

2. Paint It Black
Ongeloof mooi, integer nummer lekker ruig gebracht. Eender door wie dit gecoverd wordt, het nummer bijft overeind, want een van de heerlijkste melodieën!

3. You Can't Always Get What You Want *
Twee maal Let It Bleed in de top 3. Het is het enige volledige album dat ik ken en heb van The Rolling Stones, maar los daarvan zijn dit gewoon twee van de allersterkste nummers. Dat het album 'maar' op 4* staat is omdat de rest niet op hetzelfde niveau staat.

4. Sympathy for the Devil
Bijzonder aanstekelijke, percussiegeleide intro met satanische schreeuwen. Het heeft iets zomers en donker tegelijkertijd. Het nummer wordt ook steeds freakier, maar o zo lekker!

5. Ruby Tuesday
Was mij eerst bekend in de psychedelic soul versie van Rotary Connection, maar met piano en geschift fluit-achtig dingetje is deze net wat subtieler, erg leuke sound!

6. Under My Thumb *
Deze heb ik laatst eens in een introquiz gestoken en was gek genoeg een van de minder geraden nummers. Niet hun bekendste, maar een erg kenmerkend geluid heeft dit nummer. Anders, maar het lukt uitstekend!

7. She's a Rainbow *
Heerlijke piano! De strijkers vormen ook een mooie aanvulling. De kleurrijke tekst maakt het Stones-plaatje compleet. Psychedelische romantiek!

8. Honky Tonk Women
Het country-gehalte bevalt me hier veel meer dan op de andere versie.

9. Get Off of My Cloud
Gewoon een ontzettend lekker meebruller!

10. Wild Horses
Nog een aangename, rustige afluister om uit te bollen.

Ik ga toch eens wat meer Rolling Stones platen moeten gaan luisteren!
Heel fijne top 10 kunnen maken hier!

1. Ruby Tuesday
2. Gimme Shelter
3. Paint It Black
4. Sister Morphine
5. You Can't Always Get What You Want
6. Sympathy for the Devil
7. The Last Time
8. Wild Horses
9 .Under My Thumb
10. Street Fighting Man

Net niet, maar ook geweldig: She's a Rainbow

Gelukkig zijn er maar 3 van mijn top 10 gesneuveld; ik vreesde erger, aangezien Sister Morphine en Get Off of My Cloud ook hard op weg waren naar de exit. Nu hou ik precies 10 goede nummers over:

1. Sympathy for the Devil
2. Sister Morphine
3. Get Off of My Cloud
4. Under My Thumb
5. Gimme Shelter
6. Paint It Black
7. Brown Sugar
8. Street Fighting Man
9. She's a Rainbow
10. Ruby Tuesday

Van mijn persoonlijke top 10 hebben 5 nummers het gehaald bij de laatste 20. Gek genoeg (en ik ben dat niet gewend) is dat inclusief mijn complete top 4.

1. Paint It Black
2. Sympathy for the Devil
3. (I Can't Get No) Satisfaction
4. Lady Jane *
5. Angie
6. Wild Horses
7. Street Fighting Man
8. Sister Morphine *
9. Under My Thumb *
10. The Last Time

24 deelnemers tot nu toe lijkt me een record.

Vanaf 20.00u de ontknoping.

1. Wild Horses
2. Brown Sugar
3. Paint It Black
4. (I Can't Get No) Satisfaction
5. Gimme Shelter
6. Sister Morphine
7. You Can't Always Get What You Want
8. Sympathy for the Devil
9. Angie
10. Ruby Tuesday

Ik ben aan een Stones-ontdekkingstocht begonnen en ben begonnen bij Sticky Fingers waar voor nu mijn 2 favoriete Stones-nummers vandaan komen.

1. Gimme Shelter
2. Street Fighting Man
3. Sister Morphine *
4. Sympathy for the Devil
5. The Last Time
6. Jumping Jack Flash
7. Nineteenth Nervous Breakdown
8. Wild Horses
9. Get Off of My Cloud
10. Honky Tonk Women

1. Waiting on a Friend
2. Fool to Cry
3. Play With Fire
4. Start Me Up

1. Wild Horses
2. The Last Time
3. Lady Jane *
4. (I Can't Get No) Satisfaction
5. Paint It Black
6. Angie
7. Jumping Jack Flash
8. Under My Thumb *
9. Sympathy for the Devil
10. Miss You
10. You Can't Always Get What You Want *

Alleen Wild Horses en The Last Time van mijn persoonlijke Stones top 10 hebben de finale gehaald.
Out Of Tears had hier in ieder geval dik gewonnen, maar viel al meteen af.

Tja, Poeha, 3 nummers uit je top 4 halen de uiteindelijke top 10 niet.
Jouw nummer 1 gelukkig wel dankzij die laatste 10 punten die je gaf.

27 finale lijstjes, een waanzinnig record. Nog 8 minuten.

Ik zal maar al eens diep ademhalen voor de presentatie van de ontknoping.
Want slechts 5 punten verschil tussen de winnaar en de runner up.

... tromgeroffel ...

Dat betekent dat (I Can't Get No) Satisfaction niet eens de top 10 hier haalt?

Nou ja, het was toch al een zwaar teleurstellende ronde (voor mij)...deze van de Stones.
Zoveel mooie nummers al gesneuveld.
Ben wel zeer benieuwd naar de uitslag.

Greatest Hits of The Rolling Stones !

De laatste 10 op een rijtje ...

Je leest van links naar rechts: eindpositie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.
Songs met * stonden niet in de startlijst, maar werden genomineerd in de 1ste ronde.

11. (63) Under My Thumb * (14)

12. (62) You Can't Always Get What You Want * (10) ... en de nummer 1 van vigil.

13. (57) The Last Time (12)

14. (56) (I Can't Get No) Satisfaction (12) ... en de nummer 1 van dynamo d.

15. (53) Ruby Tuesday (14) ... en de nummer 1 van Arrie.

16. (52) Lady Jane * (11) ... en de nummer 1 van ranboy.

17. (43) Honky Tonk Women (10)

18. (35) Brown Sugar (10)

19. (28) Get Off of My Cloud (11)

20. (22) Nineteenth Nervous Breakdown (4)

De topalbums Sticky Fingers (1971) en Exile on Main St. (1972) doen het niet echt goed.
De eerste haalt nipt één top 10 plaats op twee finalisten en de tweede heeft zelfs geen finalisten.
Net zoals bij Prince (Purple Rain) sneuvelt de grootste hit (I Can't Get No) Satisfaction buiten de top 10.

Er waren in totaal 12 nummer 1 songs op 20 finalisten: een record.
Er waren ook maar liefst 27 deelnemers in de finale: opnieuw een record.

10. (64) Street Fighting Man (15)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=qUO8ScYVeDo

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Beggars Banquet (1968) is één van de meest gewaardeerde Stones album op MuMe.
Geen single hits op het album, maar wel twee klassiekers die ook beide de top 10 halen.
Van hun legendarische dubbelplaat Exile on Main St. (1972) kon geen song de finale bereiken.
Tumbling Dice en Rocks Off sneuvelden in de eliminatieronde. Op zijn minst vreemd.

Nederlandse top 40 :

Street Fighting Man nummer 8
Sympathy for the Devil nummer 14 (5 jaar later)

Niet hun grootste hits, maar wel degelijk hits.

Geen van beide was oorspronkelijk een UK single release.

check: The Rolling Stones discography - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

09. (67) Wild Horses (13)

De nummer 1 van Poeha en Snoeperd.

https://www.youtube.com/watch?v=g69labQKuuU

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Sticky Fingers (1971) was het eerste post 60s album van de Stones.
Artistiek zaten ze in hun sterkste jaren. Het naar Stones maatstaven rustige Wild Horses
kwam aan het eind van de finale nog fel opdraven dankzij twee nummer 1 plaatsen.
De hitsingle Brown Sugar (18) deed het minder goed in de Greatest Hits finale.

08. (68) Undercover of the Night (11)

De nummer 1 van sheep67.

https://www.youtube.com/watch?v=sthRYIB91P8

In 1983 klonken The Rolling Stones even als de betere Duran Duran.
Undercover of the Night uit het gelijknamige album (1983) paste perfect in het tijdsbeeld.
De disco flirt Miss You (1978) en de softe hip hop knipoog Emotional Rescue (1980)
(hun Another One Bites the Dust eigenlijk) ginger er in de 2de ronde eerloos uit.

07. (71) Angie (13)

De nummer 1 van johannesA.

https://www.youtube.com/watch?v=JMkFjYRWM4M

Eentje uit de tijdloze 100 die zo naast Stairway to Heaven en Child in Time kan.
Verguisd door veel fans, maar deze ballad uit 1973 doet het al bij al nog niet zo slecht.
Al ging het met de Stones daarna toch vooral bergaf. De singles It's Only Rock and Roll (1974)
en Fool to Cry (1976) maakten weinig indruk in deze editie van Greatest Hits.

06. (77) Jumping Jack Flash (15)

De nummer 1 van dazzler en LucM.

https://www.youtube.com/watch?v=e9XKVTNs1g4

De single die hel album Beggars Banquet (1968) vergezelde.
Een Richards riff in de branding en dan dat vocale smoelwerk van Jagger.
Het minstens even sterke album Let It Bleed (1969) had You Can't Always Get What
You Want (12) en de los van het album staande single Honky Tonk Women (17) in de finale.

05. (88) Sister Morphine * (14)

https://www.youtube.com/watch?v=gtz8qZz6s8s

De verstokte Stones fans zaten met de krop in de keel toen bleek
dat veel van hun favoriete nominaties de finale niet zouden gaan halen.
Gelukkig maakt deze 5de plaats van Sister Morphine het een en ander goed.
Sticky Fingers (1971) is met drie finalisten het winnend album van dit spel.

Het blijft zonde van disco-flirt Miss You en Emotional Rescue (mijn Stones-toppers)
En inderdaad, Dazzler, mijn favoriete Queen nummer is toevallig dan ook Another One Bites the Dust

04. (93) She's a Rainbow * (17)

De nummer 1 van DjFrankie en Tribal Gathering.

https://www.youtube.com/watch?v=PcYNUX0g4e8

Toen Sgt Peppers in het land was en Boudewijn de Groot een Picknik gaf,
kwamen de Stones met Their Satanic Majesties Request (1967) op de proppen.
En het werkte wonderwel, onder meer met deze nog steeds geliefde instrumental.
Ruby Tuesday (15) was dat jaar een unieke hit in het land van de flower power.

03. (149) Gimme Shelter (20)

De nummer 1 van Aquila, herman, kemm, mafketel, Marty McFly, musicfriek en nejus.

https://www.youtube.com/watch?v=R3rnxQBizoU

1969 ... van Woodstock naar Altamont. De sfeer werd grimmiger.
De power van de flower begon te verwelken en de Stonen openden Let It Bleed (1969)
met Gimme Shelter. Beggars Banquet (1968), Let It Bleed (1969) en Sticky Fingers (1971).
Deze drie klassiekers waren in totaal goed voor 7 finalisten en 2 bijhorende singles.

Nog één vraag voor de fans: Waarom ontbreekt Exile on Main St. (1972) in deze finale?
Of anders uitgedrukt: Wat maakt dit album tot het best gewaardeerde op MusicMeter?

Wie wordt het Paint it Black of Sympathy For The Devil
Spannend.

02. (157) Paint It Black (21)

De nummer 1 van dix, Gor, Justus18 en yeahyeahyeah.

https://www.youtube.com/watch?v=eSg7Q5auddM

Het enige nummer uit de periode 1963-1966 in de top 10.
Opvallend want Under My Thumb (11), The Last Time (13), Satisfaction (14),
Get Off of My Cloud (19) en Nineteenth Nervous Breakdown (20) lieten het afweten.
Bij Greatest Hits of The Beatles zagen we een gelijkaardig verloop.

01. (162) Sympathy for the Devil (23)

De nummer 1 van El Ninjo, Kees-Jan, laxus11 en Titmeister.

https://www.youtube.com/watch?v=Je8MXiwmNIk

Het was tot op het laatste moment een nek aan nek tussen Paint It Black
uit de Aftermath (1966) periode en Sympathy for the Devil van Beggars Banquet (1968).
Eens te meer geeft het aantal stemmen terecht de doorslag in het finalespel. Goed voorbeeld
van hoe de Britste Stones de Amerikaanse rhythm 'n' blues naar hun hand zetten.

Ja Sympathy de Winnaar

Jammer, had gehoopt op Gimme Shelter. Sympathy viel bij mij net buiten de top 10. Maar ach, het blijft een goed nummer natuurlijk.

Wel heel tof dat Sister Morphine de top 10 gehaald heeft, had ik geen geld op durven in zetten maar het is natuurlijk volkomen terecht.

Ben benieuwd naar de S (zal wel Simple Minds worden?).

Status Quo had veel meer hits.

Tribal Gathering schreef:
Status Quo had veel meer hits.

Dat waren allemaal dezelfde songs met een verschillende titel volgens mij.
Zelden een groep geweten die haar naam zoveel eer aandeed qua muzikale ontwikkeling.

De allereerste hits van Status Quo waren wel leuk, daarna werd het anders en vervolgens veel van hetzelfde.

Als we alleen maar op het aantal hits letten hadden we ook BZN ipv Beatles moeten doen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:12 uur

geplaatst: vandaag om 21:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.