MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
Titmeister schreef:
maar als dat de kwalificatie is om iets te mogen zeggen over muziek, kunnen we allemaal hier onze biezen pakken...

Ik wilde niet kwalificeren, ik wilde enkel aanduiden
dat er bij de grote bands vaker in absolute termen wordt geoordeeld.
Een song lijkt meer op te roepen als ie van een grote naam komt.

Je zou kunnen zeggen dat One een slecht nummer is.
Maar de allergrootste draak uit de geschiedenis van de popmuziek
is op zich een kwalificatie die kan tellen. Maar jouw mening telt natuurlijk.

Ik leg me daar graag zonder boosheid bij neer, maar wat verder van de kotsplas.

Within Temptation lijkt me geen goed idee voor de letter V.

dix
dazzler schreef:
De volgende artiest wordt er gelukkig eentje for fans only.

Vaya Con Dios

Of Van Halen, Vangelis, Van Dik Hout of toch stiekem Valensia

Er is niets mis met de originele versie van One (wat Chameleon Day zegt), bands zouden hemel en aarde bewegen om met zo'n nummer op de proppen te komen (vindt Titmeister alles van bv. Kane dan beter?). Die versie met Mary J. Blige had men wel moeten laten voor wat het was.

Ik vind ook niet alles van U2 goed maar ik kan weinig bands opnoemen die zoveel prachtsongs hebben geleverd (Beatles en Rolling Stones?).

LucM schreef:
...maar ik kan weinig bands opnoemen die zoveel prachtsongs hebben geleverd.

Ik heb mede nav deze KO weer het een en ander van U2 in de herdraai gedaan en ik moet zeggen dat ik het daar wel mee eens ben. Naar mijn mening is het werk t/m Zooropa (en mss ook 'Pop' - daar ben ik nog niet over uit) gewoon goed tot zeer goed te noemen (op enkele nummertjes na). Daarna biedt het weinig vernieuwing meer - maar ja, wat wil je na zoveel jaren -, maar het blijft aangenaam en vermakelijk, al krijg ik van Bono soms de kriebels. Tot nu toe is geen enkel album een echte mispeer te noemen......vind ik.

dazzler schreef:
De volgende artiest wordt er gelukkig eentje for fans only.

Vladislav Delay?

Titmeister schreef:
Within Temptation?
ABC
Easy as...
123
Or simple as...
Do re mi

dazzler schreef:
En hoe populairder het nummer, hoe erger de haatreacties.

chevy93 schreef:
(quote)
ABC
Easy as...
123
Or simple as...
Do re mi

Waarschijnlijk is hij vaste klant bij het UWV

dazzler schreef:
(quote)

Ik wilde niet kwalificeren, ik wilde enkel aanduiden
dat er bij de grote bands vaker in absolute termen wordt geoordeeld.

Je zou kunnen zeggen dat One een slecht nummer is.
Maar de allergrootste draak uit de geschiedenis van de popmuziek
is op zich een kwalificatie die kan tellen. Maar jouw mening telt natuurlijk.

Ik leg me daar graag zonder boosheid bij neer, maar wat verder van de kotsplas.

Tsja chargeren is natuurlijk ook een kunst. Hoor toch nog liever One dan Whitney Houston's I Will Always Love You of Marco Borsato's Rood, maar een draak vind ik het zonder meer. Ik kan er ook zo de vinger op leggen: alle drie de nummers maken zich schuldig aan een enorm misplaatste, overdreven, misselijkmakende nep-pathos; iets wat scoort bij het grote publiek, maar waarvan bij mij de haren overeind gaan staan. Dan kan men nog zo hard roepen dat ik geen nummers van U2 slecht mag vinden, maar dat bepaal gelukkig zelf wel; sterker nog, wat mij betreft is het aantal fatsoenlijke nummers van U2 de afgelopen 20 jaar op 2 handen te tellen. En ja, ik vind alle nummers van Kane (die ik ken iig) beter dan One. Weliswaar kan Kane er ook wat van qua misplaatste pathos, maar het ligt er niet zo dik bovenop als bij One...

Within Temptation lijkt me geen goed idee voor de letter V.

Goed, kennelijk is de document analyse die ik nu uitvoer funest voor mijn alfabetische kennis

dix
Wat een geraaskal

Sommige mannen raken danig in de war van mooie liefdesliedjes, zo blijkt maar weer.

One is naar U2-maatstaven een ingetogen nummer. In sommige U2-nummers komt inderdaad pathos bij te pas maar bij One heb ik dat nooit zo ondervonden.

LucM schreef:
One is naar U2-maatstaven een ingetogen nummer. In sommige U2-nummers komt inderdaad pathos bij te pas maar bij One heb ik dat nooit zo ondervonden.

Ach, iets te sentimenteel wellicht. Maar storend vind ik het niet. Hoort bij de persoon Bono.

En te veel gebruikt bij bruiloften e.d.. Die associatie maakt het nummer wat "plat". Maar dat is de associatie. Daar kan de band niks aan doen.

Overigens schijnt het nummer te gaan over een homosexueel die zijn vader vertelt dat hij met HIV besmet is. Althans dat zou een van de interpretaties zijn volgens Wikipedia (volgens wiki af te leiden uit een van de clips die de band voor het nummer heeft gemaakt (geregisseerd door Corbijn))

Om dat nou te draaien op je bruiloft?

dix schreef:
Wat een geraaskal

Gelukkig heb ik jou om te bepalen wat ik goed en slecht mag vinden

Overigens vind ik One alles behalve ingetogen. Rustig, ja, maar niet ingetogen...

One is in ieder geval voer voor een discussie

Ik vind het een redelijk maar zeker geen spectaculair nummer. Overigens wel beter dan 95% van wat Kane over de mensheid heeft uitgebraakt...

Titmeister schreef:
Overigens vind ik One alles behalve ingetogen. Rustig, ja, maar niet ingetogen...
Er staat niet voor niets naar U2-maatstaven. Daar ben ik het zeker mee eens.

Ik blijf erbij dat er meer kots verspild wordt om te vertellen wat we slecht vinden
dan dat we inkt laten vloeien om wat we mooi vinden. Vooral bij bands met een grote naam.
Dat was het enige punt dat ik wilde maken (*).

Wie zich aan One ergert mag dat gerust doen.
Mijn reactie was niet op Titmeister of op het nummer One bedoeld.
Zijn post was maar een aanleiding om mijn punt te maken.

(*) En ik mag dat jammer vinden, net zoals jullie het mannetje mogen hanteren.

dix
Titmeister schreef:
Gelukkig heb ik jou om te bepalen wat ik goed en slecht mag vinden

Nee hoor, kots maar raak. Als ik het maar geraaskal mag noemen

LucM schreef:

Om hier nog ff op terug te komen: ik had in plaats van misplaatst pathos (waar U2 zich meer dan eens aan schuldig maakt), beter goedkoop sentiment kunnen noemen...

dix schreef:
(quote)

Nee hoor, kots maar raak. Als ik het maar geraaskal mag noemen

Prima, dan kan ik daar weer over opmerken dat je 2e opmerking ook kant noch wal raakt... Maar dan gaan we wel weer heel erg off-topic. Bovendien bomen we al weer meer dan een pagina door over One; dat is die plaat ook weer niet waard

Titmeister schreef:
....beter goedkoop sentiment kunnen noemen...

En waarom vind je het goedkoop sentiment?

dix
Titmeister schreef:
Prima, dan kan ik daar weer over opmerken dat je 2e opmerking ook kant noch wal raakt...

De emoties rond One lijken meer met de cover van Mary J Blige van doen te hebben dan met het nummer zelf. Door de keuze van Johnny Cash, zou de song an sich sowieso al buiten de discussie geplaatst moeten zijn. En zo vreselijk brengt U2 het niet, ik vind Bono's voordracht hier duizend maal subtieler dan die badkamergalm van Pride. One is versleten, gelukkig ga ik nooit naar bruiloften

dix schreef:
Sommige mannen raken danig in de war van mooie liefdesliedjes, zo blijkt maar weer.
Titmeister schreef:
Om hier nog ff op terug te komen: ik had in plaats van misplaatst pathos (waar U2 zich meer dan eens aan schuldig maakt), beter goedkoop sentiment kunnen noemen...

Qed

remcodulac schreef:
Acrobat nog niet genoemd?
Ik ben hem helemaal vergeten. (niet dat het wat uit had gemaakt)

Mja, ik denk toch dat je iemand die David Gray's White Ladder op 5* heeft staan moeilijk kan beschuldigen van het feit dat ie geen liefdesliedjes kan verdragen

Chameleon Day schreef:
(quote)

En waarom vind je het goedkoop sentiment?

De manier waarop Bono zingt, met name in het refrein, gecombineerd met de nogal uitgekauwde thematiek. Maar met name de zang dus, de door dix gerefereerde uitvoering van Cash kan ik prima hebben...

LucM schreef:
De meeste denken bij One natuurlijk aan de versie met Mary J. Blige. Voordat die versie verscheen vond iedereen One fantastisch, toen de versie met Mary J. Blige werd uitgebracht werd dit massaal uitgekotst en U2-fans vonden dat dit nummer verknoeid was. En deze versie wordt de laatste jaren op de radio veel vaker gedraaid dan de originele.

Nee hoor, ik vind de versie met Mary J. Blige namelijk iets mooier. Neemt nog steeds niet weg dat het een verschrikkelijke draak is.

Geen smiley's bij mijn afvallers. Gewoon tien die wat minder zijn dan de nummers die van mij wel mogen blijven.

Desire
Discotheque
Elevation
Even Better Than the Real Thing *
Hold Me Thrill Me Kiss Me Kill Me
One
Stay (Faraway So Close)
The Fly
The Sweetest Thing
Vertigo

Jammer dat One zovaak wordt genoemd

Wegwezen:

Beautiful Day
Even Better Than the Real Thing
I Will Follow
October
One
Stay (Faraway So Close)
The Fly
The Sweetest Thing
Tomorrow
Vertigo

Beautiful Day
Discotheque
Elevation
One
Running to Stand Still *
Stay (Faraway So Close)
The Fly
The Sweetest Thing
Tomorrow *
Vertigo

One: die uitvoering met MJB is ahw een pastiche en dan wordt het juist wél leuk - tekstueel en qua zang vind ik het gewoon geen geloofwaardig lied - en, zoals ik al zei, het wordt gewoon té vaak door vaut volk meegeblérd.

laxus11 schreef:
Jammer dat One zovaak wordt genoemd

Jammer dat The Fly en Desire zo vaak genoemd worden. Ik kan me Herman z'n reactie wel voorstellen, want deze band heeft zat steengoede nummers. Er blijven er alleen zo weinig over.

DjFrankie (moderator)
Ik verbaas me alleen over Tomorrow

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:09 uur

geplaatst: vandaag om 17:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.