MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
dix
Turn You Inside Out
Finest Worksong
Begin the Begin
Electron Blue
Leave

nog vijf ...

Oddfellows Local 151
What If We Give It Away
Nightswimming
Radio Song
How The West Was Won And Where It Got Us

Orange Crush staat al in de startlijst, dix.

Mag ik een oproep lanceren om allemaal zelf je lijstje te screenen
op overlappingen met de startlijst (anders is het jammer genoeg niet geldig).
Er zijn zoveel nominatielijstjes dat ik wellicht morgen onvoldoende tijd ga hebben
om nog te reageren mocht er een foutje in jullie lijst staan.

musicfriek schreef:
Man, dit is geen doen voor mij

Zal toch een poging wagen

Heb hetzelfde, moet nog uit 35 tracks kiezen
En daarbij laat ik nu tracks afvallen die het met bijna aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zullen gaan redden.

Kans op een mega tie-break is ook zeker aanwezig

He he eindelijk zover:

Accelerate
Belong
Carnival of Sorts (Box Cars)
Harborcoat
Leaving New York
Radio Song
Star Me Kitten
Texarkana
The Sidewinder Sleeps Tonite
Try Not to Breathe

Voor mij onbegrijpelijk dat de 3 songs van Automatic for the People zo weinig worden genoemd, Star Me Kitten zelfs nog helemaal niet.

Casartelli (moderator)
R.E.M.

Moeilijk moeilijk, maar het werd al wat makkelijker toen ik mezelf een 1-nominatie-per-album-regel oplegde (waar ik voor Automatic dan weer een uitzondering op maak, 't is toch niet voor niets mijn nummer 2). De iets mindere goden Fables of the Reconstruction, Green, Accelerate en Collapse into Now vallen dan af. Document is niet echt minder, maar gewoon al afdoende vertegenwoordigd. Reveal is hun enige echt matige plaat.

Begin the Begin
Electron Blue
Falls to Climb
Find the River
Leave
Let Me In
Me in Honey
Pilgrimage
The Sidewinder Sleeps Tonite
Time after Time (Annelise)

Greatest Hits of R.E.M. !

tussenstand na 17 lijstjes ...

11 Nightswimming
8
7
7
6
5
5

tie-break zone

4
4
4
4
4
4

bubbling under

3
3
3
3
3
3
3
3

te weinig stemmen

2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2 Low (een song die zijn status als klassieker niet kan waarmaken)
2
2
2
2
2
2
2
2

unieke nominaties

1 Accelerate
1 Aftermath
1 Animal
1 Around the Sun
1 At My Most Beautiful
1 Auctioneer (Another Engine)
1 Be Mine
1 Carnival of Sorts (Box Cars)
1 Crush with Eyeliner
1 Falls to Climb
1 Final Straw
1 Get Up
1 Hairshirt
1 Harborcoat
1 How The West Was Won And Where It Got Us
1 I Don't Sleep, I Dream
1 I Remember California
1 I Took Your Name
1 I’ll Take the Rain
1 King of Birds
1 Life And How To Live It
1 Man-Sized Wreath
1 Moral kiosk
1 Pilgrimage
1 Pretty Persuasion
1 Star Me Kitten
1 Strange
1 Suspicion
1 The Flowers of Guatemala
1 These Days
1 Undertow
1 Untitled (Green)
1 You Are the Everything

Er werden in totaal 74 verschillende nummers genomineerd.

Deadline nominatieronde is vanavond om 20.00u.

Casartelli (moderator)
dazzler schreef:
unieke nominaties

1 Falls to Climb

Ik reken nog op musicfriek. Verder nog op nog iemand om hem kans te laten maken, maar omdat dit R.E.M. is, zijn er kennelijk minstens een stuk of vijf nominaties nodig voor de tweede ronde...
dazzler schreef:
unieke nominaties

1 Pilgrimage

En deze associeer ik altijd met Herman... laat je me nu in de steek?

Is het een probleem als ik nog één nummer vervang in mijn lijstje, Dazzler, of wordt je administratie dan een rommeltje?

Lijkt me niet.
Maar niet in je originele post vervangen, gewoon je nieuwe lijst opnieuw plaatsen met de opmerking welk nummer eruit is gegaan en welk nummer er nu voor in de plaats is gekomen.

DjFrankie (moderator)
1 You Are the Everything
een van de pareltjes van Green voor mij, verder door niemand genoemd

Deze band heeft teveel mooie dingen gemaakt.

DjFrankie (moderator)
Verder heb ik deze vergeten in te vullen, maar ben benieuwd hoeveel users deze kennen.
Ook geweldig nuimmer dit..

Casartelli schreef:
R.E.M.

Moeilijk moeilijk, maar het werd al wat makkelijker toen ik mezelf een 1-nominatie-per-album-regel oplegde (waar ik voor Automatic dan weer een uitzondering op maak, 't is toch niet voor niets mijn nummer 2). De iets mindere goden Fables of the Reconstruction, Green, Accelerate en Collapse into Now vallen dan af. Document is niet echt minder, maar gewoon al afdoende vertegenwoordigd. Reveal is hun enige echt matige plaat.

Die regel was nog niet in me opgekomen, maar zal het straks bij het filteren wel makkelijker kunnen maken. Nog 2 albums te gaan - ik neem DLO ook mee - aardig lijstje al; het wordt nog lastig.

DjFrankie schreef:
Verder heb ik deze vergeten in te vullen, maar ben benieuwd hoeveel users deze kennen.
Ook geweldig nuimmer dit..

R.E.M. - Fretless

Was één van mijn laatste afvallers, ook goed

@Mjuman: DLO vind ik een geweldig album, door dit topic ontdekt.

Begin the Begin
Electron Blue
Feeling Gravitys Pull
Fireplace
Leave
Low
Perfect Circle
Time after Time (Annelise)
Überlin
Walk Unafraid

Casartelli schreef:
De iets mindere goden Fables of the Reconstruction, Green, Accelerate en Collapse into Now vallen dan af

Green en Fables of the Reconstruction mindere goden?! Dat zijn nou precies mijn twee favoriete R.E.M.-albums... soms snap ik er helemaal niks van. Maargoed, volgens mij hebben wij ook niet echt een dicht bij elkaar liggende muzieksmaak.

Arrie schreef:
Maargoed, volgens mij hebben wij ook niet echt een dicht bij elkaar liggende muzieksmaak.

Dear Arrie, ik kan me in je tekst zeker vinden en dit wil ik echt wel nomineren tot het ultieme understatement van de dag.

Casartelli (moderator)
Arrie schreef:
Maargoed, volgens mij hebben wij ook niet echt een dicht bij elkaar liggende muzieksmaak.

Ik geloof ook niet dat ik dit extra informatie-element nog nodig had om tot die conclusie te komen.

Maar goed, deze "iets mindere goden" verdienen hier nog altijd een ruime 3½.

Mjuman schreef:
(quote)

Dear Arrie, ik kan me in je tekst zeker vinden en dit wil ik echt wel nomineren tot het ultieme understatement van de dag.

Tja, toch wel een verschil, hier verdienen ze een ruime 4,5.

Poeha schreef:
Lijkt me niet.
Maar niet in je originele post vervangen, gewoon je nieuwe lijst opnieuw plaatsen met de opmerking welk nummer eruit is gegaan en welk nummer er nu voor in de plaats is gekomen.

Driver 8
Moral kiosk
Life And How To Live It
Pretty Persuasion
Find The River
World Leader Pretend
Be Mine
At My Most Beautiful
Disturbance At The Heron House
Leave

Kwam Leave tegen in het lijstje van Casartelli, die was ik nog helemaal vergeten. Heb Swan Swan H laten vallen om ruimte te maken. Als dit moeilijk aanpassen is, mag het vorige lijstjes ook wel gewoon worden aangehouden.

Ik ben het trouwens meestal wel eens met Casartelli op R.E.M.-gebied, heb ik de indruk, al is Fables dan juist mijn favoriete R.E.M. De grote reputatie van Green (op deze site) heb ik dan weer nooit zo goed begrepen.

Casartelli (moderator)
Sandokan-veld schreef:
Ik ben het trouwens meestal wel eens met Casartelli op R.E.M.-gebied, heb ik de indruk, al is Fables dan juist mijn favoriete R.E.M. De grote reputatie van Green (op deze site) heb ik dan weer nooit zo goed begrepen.

Typisch hoe we dan slechts 2 overeenkomsten in ons lijstje hebben, maar hoe ik wel bij vrijwel elk van die andere 8 het idee heb dat ik ze evengoed had kunnen nomineren.

Fables was bij mij altijd een wat ondergeschoven kindje (ook een van de latere die ik op cd heb aangeschaft) en is daar nog steeds niet helemaal van hersteld. Wat niet is, kan dus nog komen. Ten aanzien van Green helemaal met je eens... Out of Time is dan gelijkwaardig, maar wel met meer uitschieters (zowel naar onder als naar boven). Dat leverde dus de nominatie voor Me in Honey op, waar Kate Pierson een schitterende aanvulling vormt (veel meer dan bij een bepaald ander nummer).

Mjuman noemde Dead Letter Office nog even. Het is veelzeggend dat ik eerst een tijdje apathisch naar de afkorting zat te staren. Ook deze (of meer bepaald: de debuut-ep) kwam hier pas laat binnen. Had hem dan ook volledig over het hoofd gezien, maar verschil zou het toch niet gemaakt hebben.

Ik ben een tijdlang nogal sterk op de jaren '90 R.E.M. gefixeerd geweest (naast de voor zichzelf sprekende klassieker vooral op New Adventures in Hi-Fi en Up), maar de balans is gaandeweg wel wat rechter getrokken (de jaren '90 daalden niet in achting, de jaren '80 klommen wel). Dat NAiHF en Up beide een nominatie kregen, lag toch wel voor de hand, voor zover het al niet om hun absolute kwaliteit is, dan toch wel vanwege mijn persoonlijke geschiedenis met de band.

Ik kan me goed voorstellen dat het rockende Green
een duidelijke koerswijziging inhield voor de oude REM fan.
Misschien zien zij dit album als een rock uitstapje met ups en downs.

Voor mij was het de eerste kennismaking (en wat voor een).
Ander werk kon ik nooit zo onverdeeld smaken. Zo vind ik de oudere albums
soms wat pit missen. Ze zijn best okee, maar hebben niet dezelfde punch.
Document heeft dat wel ten dele in zich.

Ik bekijk het dus vanuit een ander standpunt denk ik.
Misschien moet zo het succes van Green op de site verklaard worden.
Het was voor velen de eerste, bewuste kennismaking met de groep denk ik.
Een groep die toch net wat anders klinkt op ouder en nieuwer materiaal.

Zwaarste klus ooit op MuMe Moet eerlijk zeggen dat ik hun albums de laatste tijd vrij weinig gedraaid heb, maar nu ik al die mooie titels zo weer zie krijg ik er weer helemaal zin in En natuurlijk Casartelli staat Falls to Climb ook in mijn lijstje, maar die lijkt het niet te gaan halen jammer genoeg, wat een intense plaat is dat toch Nightswimming redt het wel en het zal iedereen opvallen dat ik een zwak heb voor de wat rustigere werk, de stem van Michael Stipe vind ik nog steeds echt geweldig in vooral dit soort nummers.

En vooral leuk om te lezen dat R.E.M. best nog wel veel aanhangers heeft

At My Most Beautiful
Beat a Drum
Electron Blue
Falls to Climb
Find the River
Finest Worksong
Hairshirt
Leaving New York
Me in Honey
You Are the Everything

Mooi dat je Leaving New York opneemt in je lijstje, musicfriek. Is toch een wat ondergeschoven kindje in het latere R.E.M. tijdperk, heb ik altijd het idee.

Ik mis dat nummer vooral in de startlijst, was toch een redelijke hit hier dacht ik. Heb er hele speciale herinneringen aan omdat ik, toen dat nummer net uit was, in New York zelf zat

DjFrankie (moderator)
musicfriek schreef:

You Are the Everything

Ja we zijn al met z'n 2'en

Casartelli schreef:
1 Pilgrimage

En deze associeer ik altijd met Herman... laat je me nu in de steek? [/quote]
Schitterend nummer inderdaad, een van mijn favorieten van Murmur. Maar helaas vond ik er tien nog mooier. Eigenlijk hadden we deze Greatest Hits wel met dubbele aantal kunnen spelen.

@DjFrankie: Fretless ken ik wel. Volgens mij van de MTV Unplugged.

DjFrankie (moderator)
Heb hem hier opstaan link

dazzler schreef:
Ik kan me goed voorstellen dat het rockende Green
een duidelijke koerswijziging inhield voor de oude REM fan.
Misschien zien zij dit album als een rock uitstapje met ups en downs.

Voor mij is dat het niet echt. Met Document gingen ze al een heel stuk meer de pure rock op voor mijn gevoel. Voor mij zijn eigenlijk de R.E.M.-albums t/m Green wel redelijk gelijkwaardig, afgezien van Lifes Rich Pageant en Fables of the Reconstruction wat ik hun beste platen vind. Met Out of Time werd het allemaal wat minder, al heb ik die en de platen t/m Up allemaal erg vaak gedraaid (scoren ook allemaal 4* of hoger).

DjFrankie schreef:
Heb hem hier opstaan link

Ah, ziet er interessant uit. Ik heb op 1 of 2 na alle singles uit die tijd, dus de meeste b-sides die daar op staan ken ik ook allemaal wel.

DjFrankie (moderator)
herman schreef:
(quote)

Ah, ziet er interessant uit. Ik heb op 1 of 2 na alle singles uit die tijd, dus de meeste b-sides die daar op staan ken ik ook allemaal wel.

Was toendertijd een duur item, kostte toen 60 gulden meen ik.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:40 uur

geplaatst: vandaag om 23:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.