menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
avatar van dazzler
Het verschil is dat ik een paar vanzelfsprekende excel functies
niet terugvind in mijn spreadsheet. Die waar je een kolom of rij selecteert
en je meteen de optelsom van de getallen in beeld krijgt. Ik durf wedden dat het
een kwestie van techniek is. Maar ik weet niet hoe je dat doet in een spreadsheet.

Misschien moeten de mensen die me willen helpen dat doen via pm.
Ik kan geen excel openen in spreadsheet. Ik heb wel een excel leesprogramma,
maar daarmee kan ik geen excel files bewerken, enkel lezen. Blijkbaar niet compatibel.

@chevy93
Foutjes zijn des mensen. Zo had ik gisterenavond tweemaal dezelfde rij punten opgeteld
en bij twee verschillende songs dus datzelfde totaal geschreven. En ik heb twee punten teveel
bij Like a Virgin en twee punten te weinig bij Like a Prayer. Of Poeha heeft zich daar vergist.
Dat zoek ik straks thuis rustig uit. Kwestie van zich vergissen bij het lezen van de titel.

Sommige users tikken hun lijstje ook ondersteboven (van 10 naar 1) en da's dus extra opletten.
Anderen verbeteren hun lijst, maar laten de foute staan. Ook dat is opletten, zeker als er veel
deelnemers zijn. Gelukkig is Poeha er om zijn telling naast de mijne te leggen.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen gaat meetellen, want dan is de lol er gauw af..

avatar van Poeha
dazzler schreef:
Sommige users zijn hun lijstje ook ondersteboven (van 10 naar 1) en da's dus extra opletten.

Dat kan er maar één zijn En da's een notoire

avatar van dazzler
Het rottigst is dit scenario: meestal maak ik een tussenstand de avond voor de ontknoping,
of nog beter in de loop van vrijdagvoormiddag. Dan hoef ik daar alleen maar de allerlaatste lijstjes
aan toe te voegen. En dan plaats ik de laatste 10 en dan ben ik in de top 10 aan nummertje 8 en dan ...



Dan ontdek ik plots een fout waardoor alles moet opschuiven.
Dat gebeurt dan ook altijd, maar het is wel vloeken omdat heel wat parameters
(plaats, aantal punten, aantal stemmen, plots toch weer een ex aequo etc ...) verspringen.
Dat is dan vooral nefast voor mijn commentaren die al online staan. Ook die moeten veranderen.

avatar van Kees-Jan
dazzler schreef:
Sommige users zijn hun lijstje ook ondersteboven (van 10 naar 1) en da's dus extra opletten.

Poeha schreef:
Dat kan er maar één zijn En da's een notoire

Present
Ik had zelf niet het idee dat dat vervelend is (en ik hou van opbouwen naar een climax ).
Maar als je liever mijn lijstjes in omgekeerde volgorde wilt hebben, Dazzler, laat het even weten, want dan doe ik dat voortaan.

avatar van catdog
01. "Frozen"
Je hoeft geen goede zangeres te zijn om een fenomaal nummer te maken waar ik keer op keer van achterover geblazen word. Wat een sfeer wordt hier gecreerd. Het enige mankement met dit nummer is dat ik de 6 minuten nog veels te kort vind voor dit nummer.

02. "The Power of Good-Bye"
Dit nummer heeft hetzelfde effect op mij als "Frozen". Een heel speciaal nummer. Zo worden er helaas niet veel meer gemaakt.

03. "Ray of Light"
Ja, het mag geen geheim zijn dat ik het album "Ray of Light" hoog aan het beoordelen ben, maar wat een energie geeft deze plaat af. Keer op keer genieten bij de climax van dit nummer!

04. "Like a Prayer"
Madonna op haar best. Meezingbare pop dat toch een diepere betekenis heeft dan je op het eerste gevoel zou denken. Zulke plaatjes lijken zo simpel, maar doe het haar maar eens na. Het gospel koor op het einde maakt het gewoon af!

05. "Borderline"
Zet deze plaat op en je maakt me vrolijk. Wat een heerlijke vrolijke sfeer in dit nummer. 80's pop op zijn best. Gek genoeg voor mij nog geen spatje verouder ook al barst het van de 80's pop cliché's. Madonna flikt t m toch maar weer.

06. "Open Your Heart"
Vroeger had ik het niet zo op deze plaat. Maar ik groeide er langzaamaan in en toen de TV-show Glee een mash-up deed van "Borderline" en deze plaat, heeft deze plaat eindelijk haar charmes aan mij laten zien. In de trand van "Borderline" ligt deze voor mij.

07. "Justify My Love"
Keer op keer word ik weer verrast door deze plaat. Het perfecte voorbeeld van op een goede effectieve manier een sample gebruiken. Een unieke plaat en een plaat die je keer op keer in trance achterlaat. Zo simpel maar zo doeltreffend.

08. "Hung Up"
Met deze plaat op is het feest. Ook hierbij wordt een sample zo doeltreffend gebruikt. En na de laatste break (van de album versie welteverstaan) van dit nummer gaat de volume knop toch elke keer weer op max. Genieten geblazen.

09. "Vogue"
Een iconische plaat. Zo kan ik het het beste omschrijven. Simpel maar lekker en dat blijft deze plaat: lekker.

10. "Papa Don't Preach"
Ik heb even moeten twijfelen tussen deze plaat en "Express Yourself". Beide platen zijn gelijkwaardig voor mij, maar haar vocale optreden heeft mij voor "Papa Don't Preach" weten te kiezen. Madonna's stem klinkt hier zo heerlijk rauw, op een manier waarop ik haar helaas niet vaak meer heb horen zingen. Dus daarom koester ik deze plaat.


Dat was even moeilijk. Ik moet ook eerlijk zeggen dat met deze vrouw de Top 10 volgende week weer compleet anders kan zijn. Ik miste overigens "Get Together" zeer in de stemlijst. Een onderschatte parel.

avatar van herman
catdog schreef:
Ik miste overigens "Get Together" zeer in de stemlijst. Een onderschatte parel.

Nog iemand die het snapt.

Iconisch is trouwens wel een rake omschrijving van Vogue.

avatar van Arrie
1. Live to Tell
2. Drowned World / Substitute for Love
3. Hung Up
4. Frozen
5. Into the Groove
6. The Power of Good-Bye
7. Ray of Light
8. Vogue
9. Like a Prayer
10. Borderline

avatar van dazzler
Kees-Jan schreef:
Present
Ik had zelf niet het idee dat dat vervelend is (en ik hou van opbouwen naar een climax ).
Maar als je liever mijn lijstjes in omgekeerde volgorde wilt hebben, Dazzler, laat het even weten, want dan doe ik dat voortaan.

Het zou wel handiger zijn, al heeft het ondertussen wel zijn charme.
Hé, daar is Kees-Jan met zijn upside down lijst ... wordt vooral gevaarlijk
als ik halverwege kom, dan ben ik geneigd om opnieuw naar onderen te lezen.

Als mensen me echt willen helpen, dan zou ik willen vragen om nummering
en emoticons (lastig, want je wil je favoriet even toewuiven) weg te laten in zowel
de nominatieronde als de eliminatieronde ... dat spaart werk bij het knippen en plakken.

avatar van chevy93
Oplossing: Gebruik IE, dan worden de emoticons niet meegekopieerd.

avatar van dazzler
Greatest Hits of Madonna !

De laatste 10 op een rijtje ...

Je leest van links naar rechts: eindpositie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.
Songs met * stonden niet in de startlijst, maar werden genomineerd in de 1ste ronde.


11. (80) Borderline (15)

12. (78) Papa Don't Preach (14)

13. (66) La Isla Bonita (11) en de nummer 1 van chevy93 en onweerswolf.

14. (60) Hung Up (14) en de nummer 1 van herman.

15. (38) Like a Virgin (11)

16. (31) Material Girl (7)

17. (31) Dress You Up * (6) en de nummer 1 van Poeha.

18. (29) Open Your Heart * (7)

19. (24) Express Yourself (4)

20. (08) Holiday * (4)


Duidelijke trend: de 80s Madonna moet de duimen leggen tegenover de latere Madonna.
En de Ray of Light (1998) Madonna haalt het van de Confessions on a Dance Floor (2005) Madonna.
Borderline en Papa Don't Preach zaten dicht bij een top 10 plaats, de rest scoort duidelijk minder.
Holiday liep een beetje verloren in deze finale. Had gerust plaats kunnen ruimen voor een andere finalist.

Er waren 27 enthousiaste deelnemers.

avatar van dazzler
10. (85) Beautiful Stranger (16)

De nummer 1 van Sunderland.



We mochten weer een paar nieuwe deelnemers aan dit spel begroeten en dat is fijn.
In ware Austin Powers stijl zetten we ons in pole position achter het stuur voor de top 10.
Beautiful Stranger zat zowel qua stijl als timing perfect in de slipstream van Ray of Light (1998).
Een uitbundige meezinger met voldoende lounge elementen om niet over kop te gaan.

avatar van dazzler
09. (86) Vogue (18)

De nummer 1 van Aquila en rkdev.



Eén puntje hoger dan Beautiful Stranger prijkt een andere filmhit.
Vogue kwam van de Dick Tracy soundtrack (1990) en toont de zangeres voor het eerst
in Erotica (1992) outfit. Nochtans zou het bijhorende boek meer over de tongen gaan
dan de plaat zelf. Met dat witte kopje zag Madonna er altijd een pak stouter uit.

avatar van dazzler
08. (87) Justify My Love * (16)



Weer een puntje meer voor nummer 8 in de finale. Justify My Love moest het toch
vooral van de videoclip hebben, dachten we. Deze finale bewijst echter dat het nummer
na al die jaren overeind blijft. Afkomstig van The Immaculate Collection (1991), Madonna's
eerste verzamelaar waarop alle nummers in lichtjes gewijzigde remix te vinden waren.

avatar van dazzler
07. (93) The Power of Good-Bye * (17)

De nummer 1 van laxus11 en LucM.



We maken een sprongetje en belanden bij het album Ray of Light (1998)
dat goed was voor 4 finalisten en met Beautiful Stranger meegerekend duidelijk
de meest memorabele periode uit Madonna's carrière belicht. Met dat album trok ze
definitief de zichzelf ernstig nemende muziekpers over de streep. Een herademing.

avatar van dazzler
06. (93) Like a Prayer (19)

De nummer 1 van Kees-Jan.



Drie 80s hits van Madonna mochten opduiken in de top 10.
Opnieuw was de videoclip het gespreksonderwerp. Van het gelijknamige album
Like a Prayer (1989) dat verder ook nog Express Yourself (19) in de finale had.
Van haar debuutplaat deden verder Borderline (11) en Holiday (20) mee.

avatar van Poeha
chevy93 schreef:
Oplossing: Gebruik IE, dan worden de emoticons niet meegekopieerd.


Of Opera gebruiken, die kopieert de emoticons ook niet mee.
Welk OS wel dan?

avatar van dazzler
05. (95) Into the Groove (19)

De nummer 1 van dix, GrafGantz en sheep67.



Desperately Seeking Susan (1985) is de enige Madonna film die ons echt is bijgebleven.
Misschien omdat haar acteerprestaties daarin pretentieloos en eigentijds waren. Zo kennen
we Madonna allemaal nog wel. De hits van het bijhorende album Like a Virgin (1985) eindigden
buiten de top 10. Het gaat om Like a Virgin (15), Material Girl (16) en Dress You Up (17).

avatar van sheep67
Yes....even aanklikken!
Lekker nummertje.

avatar van dazzler
04. (113) Ray of Light (18)



De hoogste zonder nummer 1 notering. De dansgrage titelsong van Ray of Light (1998)
eindigt bijzonder hoog in dit spelletje. Voor mij een kleine verrassing, aangezien een album
als Confessions on a Dance Floor (2005) met zijn dance allures maar één finalist kon leveren.
Het met ABBA's Gimme Gimme Gimme riff opgefleurde Hung Up (14) strandde buiten de top 10.

avatar van dazzler
03. (126) Frozen (17)

De nummer 1 van catdog, dazzler, dynamo d, remcodulac en Svendra.



Frozen mocht om auteursrechtelijke redenen niet op de Belgische editie
van de dubbele Celebration (2009) verzamelaar. U mag gerust weten dat in België
de internationale enkele versie van deze best of met Frozen wel verkocht wordt.
Opmerkelijk hoe de Ray of Light (1998) plaat over de concurrentie heen walst.

avatar van dazzler
02. (130) Live to Tell (18)

De nummer 1 van Arrie, johannesA, ranboy, vigil en Zephyr.



Zet u schrap voor deze typische jaren 80 productie. Madonna's grootste hitalbum
True Blue had mooi vier finalisten aan boord. Maar voor zowel Papa Don't Preach (12)
als La Isla Bonita (13) en Open Your Heart (18) liep het minder goed af dan voor Live to Tell.
Merk verder ook hoe de top 3 zich qua punten onderscheidt van de rest van het peloton.

avatar van dazzler
01. (134) Drowned World / Substitute for Love * (17)

De nummer 1 van El Ninjo, musicfriek, starbright boy en Tribal Gathering.



Het gebeurt niet vaak dat een nominatie de finale wint, maar de fans
van deze Ray of Light (1998) albumtrack waren te talrijk en niet te stuiten.
Een mooie kroon op het meest gewaardeerde albumwerk van deze zangeres.
En een reden voor mij om dat album nu eens eindelijk aan te schaffen.

Zephyr
Zephyr schreef:
Drowned World / Substitute for Love 1 v/d mooiste Madonna-songs


Dat blijkt nu wel ......................

dazzler schreef:
01. (134) Drowned World / Substitute for Love * (17)

Een mooie kroon op het meest gewaardeerde albumwerk van deze zangeres.
En een reden voor mij om dat album nu eens eindelijk aan te schaffen.


Dat zou ik zeker maar eens doen, Dazzler

En dank voor de uitwerking van deze Greatest Hits

avatar van sheep67
Was weer een leuke Greatest Hits, Dazzler

Met ontzetting aanschouw ik toch de Top 3.
Ik had niet verwacht dat de ingetogen nummers van Madonna het zou gaan winnen.

Draai de Top 10 liever om

avatar van dazzler
Ik denk dat de ballads van Madonna door iedereen gesmaakt werden,
zowel door het 80s kamp als door de liefhebbers van haar recentere werk.
Daarin ligt volgens mij de verklaring van deze top 3.

avatar van laxus11
Mooie top 20

Leuke greatest hits Dazzler

avatar van herman
Wauw, wat een verrassende winnaar. En een hele mooie.

avatar van Arrie
Inderdaad een verrassende winnaar, wel een erg mooie inderdaad! Mijn nummer 2 op 1, en mijn nummer 1 op 2, kan bijna niet beter. Ook de rest van mijn top 10 heeft het bijzonder goed gedaan, ik ben blij.

avatar van dazzler
Greatest Hits of The Alan Parsons Project !

Tijd om een ander deel van ons trouw publiek te verwennen.
Of om een nieuwe artiest te leren kennen natuurlijk.

1ste RONDE nominatie

Voeg een nominatielijst van 10 favorieten toe aan deze startlijst.
Solomateriaal van Parsons en Woolfson is toegestaan.

Ammonia Avenue
Don't Answer Me
Eye in the Sky (intro Sirius)
Games People Play
I Robot
I Wouldn't Want to Be Like You
La Sagrada Familia
Let's Talk about Me
Limelight
Lucifer
Mammagamma
Old and Wise
Prime Time
The Eagle Will Rise Again
The Raven
The Same Old Sun
The Silence and I
The Turn of a Friendly Card (Part 1)
Time
What Goes Up (intro Voyager)

Hoewel The Alan Parsons Project een album gericht project was,
zijn in de lijst de doorgaans op verzamelaars te vinden klassiekers opgenomen.
Let op: zowel het instrumentale Voyager als Sirius maken in deze startlijst deel uit
van een vocaal nummer omdat ze mogen beschouwd worden als een uitgesponnen intro.

Deadline 1ste RONDE is maandagavond om 20.00u.

avatar van Svendra
Mooie top-10 waarbij niet alleen de winnaar maar ook nummer 2 me verrast. Borderline had ik graag wat hoger gezien, maar verder kan ik prima leven met deze uitslag. Leuk om weer eens vaker naar Madonna te luisteren, blijft toch een prima artieste

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:44 uur

geplaatst: vandaag om 08:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.