menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
Dat zeg ik toch helemaal niet? Ik snap niet waarom je nu deze opmerking plaatst.

Ik plaats de opmerking om te tonen dat er voldoende deelnemers waren
die in de tie-break van de vorige ronde Coney Island Baby wegstemden.

Alle andere songs uit de tie-break zitten wel in de finale.
Een finale die (zoals jij terecht opmerkt) vooral uit nummers
van die vier grote albums bestaat. Wat ik wil aantonen is dat de spelers
er zelf voor gezorgd hebben dat het zo gelopen is. Mocht dat zoals jij suggereert
een reden zijn dat het niet echt vlot met de top 10 lijstjes, moeten we dus de hand
in eigen boezem steken. Maar ik pleit dus onschuldig, want ik stemde CIB niet weg.

Zoek er aub geen persoonlijke reactie in. Dat was niet de bedoeling.

1. Sad Song
2. Magic and Loss *
3. The Bed *
4. Satellite of Love
5. Lady Day *
6. Hello It's Me (met John Cale) *
7. Men of Good Fortune *
8. Walk on the Wild Side
9. How Do You Think It Feels *
10. Perfect Day

Tsja, ik heb Coney Island Baby nooit bijzonder gevonden. Het spijt me dat ik een van jullie favorieten eruit heb gestemd. Maar daar staat dan tegenover dat ik weer niet snap waarom Lady Day zou moeten verdwijnen. Dat is het enige nummer uit de tiebreak dat mijn top 10 heeft gehaald.

Ik heb een beetje haat/liefde-verhouding met het solowerk van Reed. Sommige nummers vind ik erg mooi, maar een nummer als Vicious bv. vind ik ronduit irritant. Ik houd toch het meeste van zijn dreinende, melancholische werk... Magic and Loss is overigens een mooie ontdekking, maar eens achter dat album aan...

1. Smartlap *
2. Magic and Loss
3. Caroline Says II
4. Street Hassle
5. The Kids
6. Walk on the Wild Side
7. Dirty Blvd
8. Men of Good Fortune
9. Romeo Had Juliette
10. Smalltown (met John Cale)

* Perfect Day dus...

k.grubs
Nooit zo'n Lou Reed fan geweest, hoewel ik nog steeds VU regelmatig draai en vooral John Cale. Behalve Transformer is een heel album too much. The Kids ... brrrrr
De mooiste nummers van Songs for D. met zang van Lou vind ik Work en Starlight, maar die staan hier niet bij.

1. Satellite of Love
2. Walk on the Wild Side
3. Caroline Says II
4. How Do You Think It Feels *
5. Dirty Blvd
6. Romeo Had Juliette
7. Lisa Says
8. Men of Good Fortune *
9. Perfect Day
10. Vicious

dix
Lou Reed ? Jaaaaren niet gedraaid. NY voor het laatst in 2005 denk ik, de rest in de vorige eeuw.

Op basis van hoe ik me de nummers herinner :

1. Vicious
2. Sad Song
3. The Kids
4. Strawman
5. Romeo Had Juliette
6. Caroline Says II
7. Perfect Day
8. Walk on the Wild Side
9. Street Hassle
10. Lady Day

hmmm... ga z'n platen weer eens opdiepen denk ik

Titmeister schreef:
een nummer als Vicious bv. vind ik ronduit irritant.

dix schreef:
1. Vicious

Zoveel mensen, zoveel wensen (zoveel snaken, zoveel smaken?).

dix
GrafGantz schreef:
Zoveel mensen, zoveel wensen (zoveel snaken, zoveel smaken?).

For sentimental reasons. Ik heb jaren een goudvis gehad die zo heette. En het rockt lekker goor.

Ah, visjes.

1. Perfect Day
2. Walk on the Wild Side
3. The Kids
4. Vicious
5. How Do You Think It Feels *
6. Lady Day *
7. Men of Good Fortune *
8. Sad Song
9. Street Hassle
10. Satellite of Love

De mooiste songs staan op Transformer, maar Reeds beste plaat is Berlin, waarvan de nummers ook los bij mij overeind blijven. Enige buitenbeentje in mijn top10 is Street Hassle, een prachtnummer. Blind Rage van The Raven en Images van Songs for Drella hadden moeten strijden om plekje 10, als de nummers nog in competitie waren. Veel andere nummers zijn ook mooi, maar niet goed genoeg om bij mij de top10 te halen.

1. Perfect Day
2. Walk on the Wild Side
3. Street Hassle
4. Satellite of Love
5. Romeo Had Juliette
6. Caroline Says II
7. Dirty Blvd
8. Men of Good Fortune *
9. How Do You Think It Feels *
10. Magic and Loss *

Deze 10 ontlopen elkaar nauwelijks, wel jammer dat Coney Island Baby de finale niet heeft gehaald (zou hoog in mijn lijst hebben gestaan). Vooral nummers uit Transformer, Berlin en New York maar dat is niet verwonderlijk.

dix
Titmeister schreef:
* Perfect Day dus...

Goed dat je dat erbij zet ....
Ik begreep smart = Sad, lap = Song. En dat was een nóg mooiere nummer 1 geweest

Wat een pruillip en een calimero bericht van mezelf al niet vermag.

Van 6 naar 13 lijstjes in een paar uur tijd.

Er komt tegen achten ook nog wel een 14e aan.

Inderdaad Herman

1. Satellite of Love
2. Perfect Day
3. Caroline Says II
4. Smalltown (met John Cale)
5. Street Hassle
6. Walk on the Wild Side
7. Romeo Had Juliette
8. Vicious
9. Dirty Blvd
10. Magic and Loss *

15e dan, ook goed

1. Satellite of Love
2. Street Hassle
3. Sad Song
4. Walk on the Wild Side
5. Dirty Blvd
6. Vicious
7. Lisa Says
8. Lady Day *
9. Magic and Loss *
10. Romeo Had Juliette

Satellite of Love is mijn favoriete nummer van Lou Reed, dus ik was blij dat ie er nog in zat. De tekst vind ik erg ontroerend op de een of andere manier. Heb het nummer ontdekt via (de soundtrack van) de film Velvet Goldmine en daardoor uiteindelijk Transformer gekocht.

Street Hassle en Dirty Blvd heb ik ontdekt via dit spel. Street Hassle is echt super, ben erg benieuwd naar dat album geworden ook. Het heeft een beetje de sfeer en het dissonante van zijn oude bandje.

Uit de top 5 is Sad Song ook wel een soort ontdekking. Ik heb Berlin al jaren in huis, maar kan er nog niet echt inkomen. Als ik hem draai vind ik hem wel erg goed, maar hij blijft nooit echt hangen. Hoor nu pas hoe goed dit nummer wel niet is. Het heeft bijna een soort Sinatra-feel door de weelderige arrangementen, al doet het Beatles-fluit motiefje het ook wel goed hier.

Greatest Hits of Lou Reed

De laatste 10 op een rijtje ...

Je leest van links naar rechts: eindpositie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.
Songs met * stonden niet in de startlijst, maar werden genomineerd in de 1ste ronde.

11. (36) Men of Good Fortune * (10)

12. (32) How Do You Think It Feels * (7)

13. (31) Magic and Loss * (9)

14. (26) Lady Day * (6)

15. (23) Smalltown (met John Cale) (5)

16. (12) Strawman (3)

17. (11) What's Good (3)

18. (09) The Bed * (2)

19. (08) Lisa Says (3)

20. (05) Hello It's Me (met John Cale) (1)

Songs 11, 12 en 13 halen voldoende stemmen om aanspraak te maken
op een top 10 plaats, maar sprokkelen te weinig punten. Onderaan is het armoe troef.
Alle nummers 1 staan in de top 10. Berlin (1973) was goed voor 7 finalisten.

Er waren 15 deelnemers aan de finale.

10. (42) Romeo Had Juliette (10)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=0_8-Fm1vfw0

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Heel leuke YouTube link waarin je het hele album kan oproepen.
New York (1989) was goed voor drie finalisten. Enkel Strawman (16)
eindigde buiten de top 10. Een gigantisch comeback succes voor Lou Reed.
Ik zal nooit het optreden in Werchter 1989 vergeten waar hij NY integraal bracht.

09. (46) Sad Song (7)

De nummer 1 van remcodulac.

https://www.youtube.com/watch?v=sc54vcmcZKA

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Slechts 7 stemmen, maar telkens erg hoge scores. De love/hate song
van Reed heet Sad Song en is afkomstig van het legendarische Berlin (1973) album.
Van de zeven finalisten wisten Men of Good Fortune (11), How Do You Think It Feels (12),
Lady Day (14) en The Bed (18) de top 10 niet te bereiken. Toch een indrukwekkend prestatie.

08. (52) The Kids (8)

De nummer 1 van johannesA.

https://www.youtube.com/watch?v=Q3AEL9bhftw

Ook deze klassieker van Berlin (1973) had zijn voor- en tegenstanders.
Het mag duidelijk zijn dat de finalisten van dat album talrijk zijn, maar toch
de duimen moeten leggen voor de finalisten van die andere kanjer.
Na de Berlijn plaat deemsterde Reeds ster langzaam weg.

07. (52) Vicious (10)

De nummer 1 van dix.

https://www.youtube.com/watch?v=EIdc0NGumVc

De lekkerst rockende song van het eerder verhalende Transformer (1972) album.
Vicious werd vaak op new wave feestjes gedraaid en het is hoorbaar waarom.
Alle finalisten van Transformer haalde de top 10. Lisa Says (19) van Reeds
minder bekend gebleven debuutalbum deed het echter niet zo goed.

06. (58) Street Hassle (9)

De nummer 1 van itchy en Marty McFly.

https://www.youtube.com/watch?v=bkG9BKgDvNI

Street Hassle is de welgekomen, vreemde eend in de top 10 bijt.
Afkomstig van het gelijknamige album uit 1978 en ook bekend in de cover versie
van Simple Minds (zie Sparkle in the Rain). De muzikale benadering op Street Hassle
ligt in het experimentele straatje waarin Reeds latere lief Laurie Anderson graag vertoefde.

05. (59) Dirty Blvd. (11)

https://www.youtube.com/watch?v=7z3TPwOT31g

Heel veel stemmen voor de eerste single van New York (1989).
Dirty Blvd. was een bescheiden MTV hitje en het ontroerende verhaal van Pedro
sloot aan bij het songwriters werk van Suzanne Vega (Luka) en Tracy Chapman (Fast Car).
Eind jaren 80 was de maatschappijkritische muziek weer even terug van weggeweest.

04. (67) Caroline Says II (10)

https://www.youtube.com/watch?v=IuHgjtAK_PE

Niet zo'n meezinger als de eindwinnaar, maar minstens zo intiem.
Lou Reed kan aardig mooie liedjes schrijven. Toch was Caroline niet mooi genoeg
voor een nummer 1 plaats. Met Magic and Loss (13) en What's Good (17) stond Reeds
album over verlies Magic and Loss (1992) mooi twee keer in deze finalelijst.

03. (81) Satellite of Love (12)

De nummer 1 van herman, k.grubs en vigil.

https://www.youtube.com/watch?v=FH2EgYq_NCY

Het nummer dat misschien nog het meest het predikaat "hit" verdient.
Van Transformer (1972) en met kompaan David Bowie hoorbaar op backing vocalen.
Leuk met die (blok)fluit halverwege in het arrangement. Reeds bekendste bisnummertje.
Het podium is dus voor Transformer dat drie finalisten minder had dan Berlin (1973).

02. (83) Walk on the Wild Side (12)

De nummer 1 van dazzler en Kees-Jan.

https://www.youtube.com/watch?v=4p_cXfdz8Hw

Aanvankelijk Lou's pensioennummer, maar in de loop der jaren
misschien wel ingehaald door de eindwinnaar van deze Greatest Hits.
Nog vermelden dat Songs for Drella (1990) netjes twee finalisten aandroeg.
De opener Smalltown (15) en de afsluiter Hello It's Me (20). Beide met John Cale.

01. (91) Perfect Day (13)

De nummer 1 van El Ninjo, Justus18, laxus11, LucM en Titmeister.

https://www.youtube.com/watch?v=QYEC4TZsy-Y

De perfecte afsluiter van een mooie dag in september.
Een lied dat ergens tussen Bridge over Troubled Water en een song
van Randy Newman in hoog staat aangeschreven in het Amerikaanse songboek.
Al zorgde die all stars charity remake uit 1997 voor een wat nare bijsmaak.

Ah, de smartlap op 1. Het was mijn nummer 11. Mooi nummer wel, met name door Trainspotting wat mij betreft. Was leuk om een weekje Reed te luisteren, een aantal van zijn latere albums hebben nu toch echt wel mijn interesse gewekt.

Greatest Hits of Pet Shop Boys !

1ste RONDE nominatie

Graag nog 10 suggesties uit de dierenwinkel.

A Red Letter Day
Always on My Mind
Being Boring
Can You Forgive Her
DJ Culture
Domino Dancing
Go West
Heart
I Don't Know What You Want But I Can't Give It Anymore
I Wouldn't Normally Do This Kind of Thing
It's a Sin
Left to My Own Devices
Opportunities (Let's Make Lots of Money)
Paninaro
So Hard
Se a Vida E (That's the Way Life Is)
Suburbia
West End Girls
What Have I Done to Deserve This (met Dusty Springfield)
Where the Streets Have No Name (I Can't Take My Eyes off You)

Deadline 1ste RONDE is maandagavond om 20.00u.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:53 uur

geplaatst: vandaag om 17:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.