Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !
zoeken in:
0
geplaatst: 12 november 2011, 16:06 uur
Met de finale doe ik ook mee! Met 2 albums en wat singles ken ik te weinig om nu behoorlijk te nomineren.
0
geplaatst: 12 november 2011, 16:43 uur
dazzler schreef:
Suggesties in pm blijven welkom trouwens.
Hoe vaak moet ik ze nog sturen? Suggesties in pm blijven welkom trouwens.

0
geplaatst: 12 november 2011, 17:01 uur
dazzler schreef:
De nominatieronde dient ook om te kijken of een buitenbeentje als Play Dead
zijn plaats in het spel verdient. En daar twijfelt niemand aan. Dus het komt wel goed.
De nominatieronde dient ook om te kijken of een buitenbeentje als Play Dead
zijn plaats in het spel verdient. En daar twijfelt niemand aan. Dus het komt wel goed.
Het komt ongetwijfeld goed, maar ik vind het toch wel opvallend dat haar grootste hit er niet automatisch bij zit. Of was Play Dead alleen in Nederland haar grootste hit? Ik kan me wel voorstellen dat de keuze tussen de nummers van Debut erg lastig was.
Verder ben ik wel erg blij dat we Bjork spelen, is toch een van mijn 10 favoriete artiesten allertijden. Van alle artiesten waar ik op mijn 15e al naar luisterde waarschijnlijk ook wel degene wiens albums het best overeind blijven (en zelfs nog steeds beter worden). Heb daarstraks Debut beluisterd, de rest van de albums volgen dit weekend nog.

0
geplaatst: 12 november 2011, 18:14 uur
Ik kijk meestal naar de discografie op wikipedia.
En in tweede instantie naar het aantal stemmen op MuMe.
Björk discography - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Daar zie je dat Play Dead ook in de UK een behoorlijke hit was,
sterker dan alle singles van Debut. Maar het was geen top 10 hit.
Omdat Nederland of België niet vermeld stonden, heb ik daar geen rekening mee gehouden.
Als je goed kijkt, merk je dat de singles van Debut steeds hoger in de UK charts eindigen.
Een omgekeerde beweging dus. Normaal zou ik dan de vierde single (Violently Happy)
moeten weggelaten hebben, maar die stond net het hoogst van haar debuut singles.
Björk - Debut (1993)
Op MuMe is Play Dead de 5de song van Debut wat het aantal stemmen betreft.
Maar ik geef toe dat die positie deels te wijten is aan het feit dat het een bonustrack is.
Op die manier heb ik dus de balans richting Play Dead laten overhellen.
De soundtrack song als buitenbeentje dus. Het lijkt me nu wel dat Play Dead
straks de top 10 zal halen. In Vlaanderen is het nummer niet zo'n hit geweest trouwens.
@chevy: één keer je suggesties sturen is voldoende. Maar weet dat enkel geduld loont.
En in tweede instantie naar het aantal stemmen op MuMe.
Björk discography - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Daar zie je dat Play Dead ook in de UK een behoorlijke hit was,
sterker dan alle singles van Debut. Maar het was geen top 10 hit.
Omdat Nederland of België niet vermeld stonden, heb ik daar geen rekening mee gehouden.
Als je goed kijkt, merk je dat de singles van Debut steeds hoger in de UK charts eindigen.
Een omgekeerde beweging dus. Normaal zou ik dan de vierde single (Violently Happy)
moeten weggelaten hebben, maar die stond net het hoogst van haar debuut singles.
Björk - Debut (1993)
Op MuMe is Play Dead de 5de song van Debut wat het aantal stemmen betreft.
Maar ik geef toe dat die positie deels te wijten is aan het feit dat het een bonustrack is.
Op die manier heb ik dus de balans richting Play Dead laten overhellen.
De soundtrack song als buitenbeentje dus. Het lijkt me nu wel dat Play Dead
straks de top 10 zal halen. In Vlaanderen is het nummer niet zo'n hit geweest trouwens.
@chevy: één keer je suggesties sturen is voldoende. Maar weet dat enkel geduld loont.
0
geplaatst: 12 november 2011, 19:00 uur
Leuke van dit spel is dat je ineens waar naar een bepaalde artiest gaat luisteren, die - althans bij mij - wat in de vergetelheid was geraakt. Bovendien goed moment om nieuwe album van Björk, Biophilia, te bestellen. 

0
geplaatst: 12 november 2011, 19:31 uur
Bij mij is Bjork niet in de vergetelheid geraakt, bij mij is het vuurtje een jaar of 2 geleden juist weer opgelaaid. Maar ik snap wel wat je bedoelt, ik had dat met andere artiesten.
@dazzler: Bedankt voor de toelichting. Het valt me op dat een van de nummers die ze met 808 State opnam, nog voor Debut, ook een hitje was in de UK. Nooit geweten.
@dazzler: Bedankt voor de toelichting. Het valt me op dat een van de nummers die ze met 808 State opnam, nog voor Debut, ook een hitje was in de UK. Nooit geweten.
0
geplaatst: 13 november 2011, 16:07 uur
Crying
One Day
Come to Me
Play Dead
I Miss You
Pluto
Aurora
I've Seen it All
Crystalline
Mutual Core
Mutual Core van Biophilia is echt
Het beste van Bjork is eigenlijk de gecombineerde liveversie van Hyperballad en Pluto op Voltaic, maar dat is niet te nomineren.

One Day
Come to Me
Play Dead
I Miss You
Pluto
Aurora
I've Seen it All
Crystalline
Mutual Core
Mutual Core van Biophilia is echt

Het beste van Bjork is eigenlijk de gecombineerde liveversie van Hyperballad en Pluto op Voltaic, maar dat is niet te nomineren.

0
geplaatst: 13 november 2011, 17:10 uur
Come to Me
Crying
Delicious Demon (met Sugarcubes)
Enjoy
I Miss You
Mutual core
One Day
Play Dead
Possibly Maybe
Unravel
Crying
Delicious Demon (met Sugarcubes)
Enjoy
I Miss You
Mutual core
One Day
Play Dead
Possibly Maybe
Unravel
0
geplaatst: 13 november 2011, 20:53 uur
5 Years
All Is Full of Love
Come To Me
Crying
Crystalline
I've Seen It All
Náttúra
One Day
The Dull Flame of Desire
Unison
In de verwachting dat Play Dead het zonder mijn steun ook wel haalt.
All Is Full of Love
Come To Me
Crying
Crystalline
I've Seen It All
Náttúra
One Day
The Dull Flame of Desire
Unison
In de verwachting dat Play Dead het zonder mijn steun ook wel haalt.
0
geplaatst: 13 november 2011, 22:35 uur
Spesjaal voor Herman en Sven - Björk, in 1984, interview IJslandse tv, disregard quality + enjoy the innocence - K.U.K.L (niet genoemd door Dazz) op Crass Records
0
geplaatst: 14 november 2011, 09:53 uur
Nog maar 5 nominatielijstjes, wat natuurlijk onverwacht weinig is.
Toch al 7 nummers die virtueel door zijn naar de volgende ronde.
Ik besef dat Björk een moeilijke artiest is om te nomineren, maar met een paar extra lijstjes
geraken we misschien wel netjes aan 10 nummers met minstens 3 nominaties ... moet lukken.
Ik verwacht wel weer voldoende instroom tijdens de volgende twee rondes.
Van zodra de finale minder dan 12 deelnemers telt, dringt een evaluatie zich op
om dergelijke artiesten in de toekomst toch onder de Greatest Bits noemer te spelen.
Het was kantje boord met Björk, maar ik wilde het wel eens proberen onder de Hits vlag.
Toch al 7 nummers die virtueel door zijn naar de volgende ronde.
Ik besef dat Björk een moeilijke artiest is om te nomineren, maar met een paar extra lijstjes
geraken we misschien wel netjes aan 10 nummers met minstens 3 nominaties ... moet lukken.
Ik verwacht wel weer voldoende instroom tijdens de volgende twee rondes.
Van zodra de finale minder dan 12 deelnemers telt, dringt een evaluatie zich op
om dergelijke artiesten in de toekomst toch onder de Greatest Bits noemer te spelen.
Het was kantje boord met Björk, maar ik wilde het wel eens proberen onder de Hits vlag.
0
geplaatst: 14 november 2011, 10:45 uur
Het verbaast mij ook een beetje, haar albums hebben toch veel stemmen. Zelfs het erg experimentele Medulla komt nog bijna aan 200.
Mjuman, dat interview ga ik vanavond eens bekijken. Ben benieuwd.
Mjuman, dat interview ga ik vanavond eens bekijken. Ben benieuwd.
0
Aquila
geplaatst: 14 november 2011, 10:49 uur
Vond dit ook vooraf al meer iets voor Bits - toch een klein ouvre met een kleine schare fanatieke aanhang, maar zeker geen brede aanhang. En ook (veel) mensen die er complete afkeer van hebben - vergelijkbaar (behalve dat laatste) met Peter Gabriel die in Bits gespeeld werd.
Ik ben druk met luisteren (vandaag nog een vrije dag). Als ik met een lijstje kom denk ik dat ik er bij een eventuele eliminatieronde weer toekom veel nominaties te schrappen (veel onbestwiste persoonlijke favorieten staan in de startlijst).
Ik voel me toch te onbekend met de laatste drie albums en daar zal ik ook niet in die korte tijd zo vergroeid mee raken als met de onbekendere nummers albumtracks van Post en Homogenic, zoals Enjoy of Immature - een eventuele nominatielijst zal dan ook wat evenwichtig kunnen zijn. Dus de eliminatieronde wilde ik om die reden sowieso aan mij voorbij laten gaan.
Ik probeer mij vandaag Biophilia en Volta en in mindere mate Vespertine nog genoeg eigen te maken om met een serieus lijstje te komen.
Ik ben druk met luisteren (vandaag nog een vrije dag). Als ik met een lijstje kom denk ik dat ik er bij een eventuele eliminatieronde weer toekom veel nominaties te schrappen (veel onbestwiste persoonlijke favorieten staan in de startlijst).
Ik voel me toch te onbekend met de laatste drie albums en daar zal ik ook niet in die korte tijd zo vergroeid mee raken als met de onbekendere nummers albumtracks van Post en Homogenic, zoals Enjoy of Immature - een eventuele nominatielijst zal dan ook wat evenwichtig kunnen zijn. Dus de eliminatieronde wilde ik om die reden sowieso aan mij voorbij laten gaan.
Ik probeer mij vandaag Biophilia en Volta en in mindere mate Vespertine nog genoeg eigen te maken om met een serieus lijstje te komen.
0
geplaatst: 14 november 2011, 11:25 uur
Zo klein is haar oeuvre toch niet? 8 albums en 2 scores. De Smiths hebben we pas ook nog gespeeld (volgens mij de laatste waar ik aan mee kon doen) en die moeten het met de helft minder doen. Nu zijn die wel wat populairder inderdaad.
Herken wel wat je zegt over de latere albums: t/m Vespertine heb ik alles stukgedraaid, daarna ken ik haar albums minder goed.
Herken wel wat je zegt over de latere albums: t/m Vespertine heb ik alles stukgedraaid, daarna ken ik haar albums minder goed.
0
Aquila
geplaatst: 14 november 2011, 11:40 uur
Klopt, maar 8 albums en 2 scores dat geldt voor Gabriel precies zo (9/3). Denk dat het Bits gevoel zit dat de aanhang relatief gering is, maar wel fanatiek en er ook tegenstanders zijn. Bij Hits denk ik toch wel aan een oeuvre als Springsteen, Stones, Bowie (hint!) of Prince.
Smiths is natuurlijk een ander verhaal, weinig vergelijkbaar, toch wel echt een singles band met hits, meer bekend en een meer algemene consensus over kwaliteit en waarde. Radiohead heeft ook een klein oeuvre, maar ook wel te spelen in Hits denk ik.
Na wat luisteren kom ik overigens tot de vroege conlusie dat Volta écht mijn ding niet is, maar dat er toch nog wel wat onontdekte parels zijn op die latere albums. Maar of die dan in zo'n korte tijd mijn voorliefde voor die onbekende albumstracks overstijgen vraag ik me af.
Smiths is natuurlijk een ander verhaal, weinig vergelijkbaar, toch wel echt een singles band met hits, meer bekend en een meer algemene consensus over kwaliteit en waarde. Radiohead heeft ook een klein oeuvre, maar ook wel te spelen in Hits denk ik.
Na wat luisteren kom ik overigens tot de vroege conlusie dat Volta écht mijn ding niet is, maar dat er toch nog wel wat onontdekte parels zijn op die latere albums. Maar of die dan in zo'n korte tijd mijn voorliefde voor die onbekende albumstracks overstijgen vraag ik me af.
0
geplaatst: 14 november 2011, 12:54 uur
Gabriel had ik voor hits willen bewaren, maar vigil wilde hem graag bij bits spelen.
Hij heeft toen een paar succesvolle spelletjes geleid, omdat het voor mij wat drukker was.
Björk met Sugarcubes vond ik net passen binnen hits, maar het was kantje boord dus.
Zoals herman zegt hebben haar albums wel enorm veel stemmen, maar dat is bedrieglijk.
Artiesten uit de jaren 90 en nillies hebben altijd meer stemmen op MuMe.
We zien wel weer hoe het afloopt.
Hij heeft toen een paar succesvolle spelletjes geleid, omdat het voor mij wat drukker was.
Björk met Sugarcubes vond ik net passen binnen hits, maar het was kantje boord dus.
Zoals herman zegt hebben haar albums wel enorm veel stemmen, maar dat is bedrieglijk.
Artiesten uit de jaren 90 en nillies hebben altijd meer stemmen op MuMe.
We zien wel weer hoe het afloopt.
0
Aquila
geplaatst: 14 november 2011, 15:17 uur
Bij het herbeluisteren van de vier geselecteerde Sugarcubes tracks viel het me toch wel op dat ze 'leuk' zijn maar lang niet zo meeslepend, gelaagd en fascinerend dan vrijwel al het solowerk. Dat maakt het voorstel voor eliminatie achterfa toch wel weer doenbaar - dus daar ben ik denk ik toch wel weer bij, al was het maar om van It's Oh So Quiet af te komen...
Een universum op zich die Björk, zeker als je ook al die videoclips erbij ziet. Vreemdsoortige creaturen en vormen, net zoals de liedjes.
OK, hier komt-ie dan:
Aurora
Crying
Crystalline
Enjoy
I Miss You
Immature
I've Seen It All
Play Dead
The Modern Things
Unravel
Een universum op zich die Björk, zeker als je ook al die videoclips erbij ziet. Vreemdsoortige creaturen en vormen, net zoals de liedjes.
OK, hier komt-ie dan:
Aurora
Crying
Crystalline
Enjoy
I Miss You
Immature
I've Seen It All
Play Dead
The Modern Things
Unravel
0
geplaatst: 14 november 2011, 15:31 uur
Aquila schreef:
al was het maar om It's Oh So Quiet af te komen...
al was het maar om It's Oh So Quiet af te komen...
Oei, het begint al met It's Oh So Quiet.
Dat is natuurlijk in UK maatstaven uitgedrukt haar grootste hit.
En ik vind hem heel knap. Maar hij stond niet op haar verzamelaar.
Aquila kan het nummer ook niet echt hebben, blijkbaar.
De singles van The Sugarcubes vind ik dan wel weer erg goed.
0
geplaatst: 14 november 2011, 15:51 uur
all is full of love
aurora
desired contstellation
i see who you are
it's not up to you
mutual core
pleasure is all mine
virus
vökúro ( ! )
unison
aurora
desired contstellation
i see who you are
it's not up to you
mutual core
pleasure is all mine
virus
vökúro ( ! )
unison
0
Aquila
geplaatst: 14 november 2011, 16:00 uur
dazzler schreef:
De singles van The Sugarcubes vind ik dan wel weer erg goed.
Tsja, dat is dan wellicht de keerzijde van de medaille om om meer lijstjes te vragen
, want nu ik weer wat dieper into Björk zit, zijn dat toch wel dingen die wat mij betreft uit de toon vallen en weg kunnen - It's Oh So Quiet heb ik nooi terg kunnen waarderen overigens. Ik heb 1 van de 4 nummers van Debut ook vast aangevinkt om te elimineren, ik hoop niet dat dat dan óok precies je favoriet is...
0
geplaatst: 14 november 2011, 17:22 uur
principal2000 schreef:
Public Enemy, De La Soul en LL Cool J zijn ook goede opties! Ik wil je best wel helpen, hoor Dazzler.
(quote)
Public Enemy, De La Soul en LL Cool J zijn ook goede opties! Ik wil je best wel helpen, hoor Dazzler. Laatste 2 heb ik niet zo veel mee, maar een compromis lijkt me te sluiten. Je kan het ook wat ruimer nemen en bv. Dre met alle samenwerkingsverbanden doen, of Wu-Tang met alle solo-projecten erbij. Atmosphere lijkt me, gezien de populariteit op de site, ook een optie voor de Bits. Als er een hiphop thema-maand komt, houd ik me ook aanbevolen om mee te helpen...
0
geplaatst: 14 november 2011, 17:32 uur
Vooral nummers uit Debut en Post geselecteerd.
Come to Me
Cocoon
Enjoy
Heirloom
I Miss You
I See Who You Are
Like Someone in Love
Play Dead
Possibly Maybe
There's More to Life Than This
Come to Me
Cocoon
Enjoy
Heirloom
I Miss You
I See Who You Are
Like Someone in Love
Play Dead
Possibly Maybe
There's More to Life Than This
0
geplaatst: 14 november 2011, 20:22 uur
Dat waren dan toch nog 8 nominatielijstjes.
Met deze onmiddellijk geplaatste nummers tot gevolg ...
Play Dead 6
All Is Full of Love 4
Come To Me 4
Crying 4
Crystalline 3 4
I Miss You 2 4
En dus nog een behoorlijke tie-break voor de boeg.
Hopelijk duiken hier dan wel voldoende mensen voor op.
Anders geldt de tie-break regel, wie eerst komt, eerst maalt.
Aurora 3
Enjoy 3
I’ve Seen It All 3
Mutual Core 3
One Day 3
Unison 3
Unravel 3
We zoeken dus nog 4 extra nummers.
Met deze onmiddellijk geplaatste nummers tot gevolg ...
Play Dead 6
All Is Full of Love 4
Come To Me 4
Crying 4
Crystalline 3 4
I Miss You 2 4
En dus nog een behoorlijke tie-break voor de boeg.
Hopelijk duiken hier dan wel voldoende mensen voor op.
Anders geldt de tie-break regel, wie eerst komt, eerst maalt.
Aurora 3
Enjoy 3
I’ve Seen It All 3
Mutual Core 3
One Day 3
Unison 3
Unravel 3
We zoeken dus nog 4 extra nummers.
0
geplaatst: 14 november 2011, 20:23 uur
tie-break eerste ronde
Welke 4 mogen alsnog mee naar een volgende ronde?
Aurora
Enjoy
I’ve Seen It All
Mutual Core
One Day
Unison
Unravel
Deadline tie-break is vanavond om 23.00u.
Aurora
Enjoy
I’ve Seen It All
Mutual Core
One Day
Unison
Unravel
0
Aquila
geplaatst: 14 november 2011, 20:24 uur
(1) Aurora *
(1) Enjoy *
I’ve Seen It All
(1) Mutual Core *
One Day
Unison
(1) Unravel *
Toch maar overgeschakeld op Mutual Core
(1) Aurora *
(1) Enjoy *
I’ve Seen It All
(1) Mutual Core *
One Day
Unison
(1) Unravel *
Toch maar overgeschakeld op Mutual Core
0
geplaatst: 14 november 2011, 20:34 uur
(2) Aurora *
(2) Enjoy *
(1) I’ve Seen It All *
(2) Mutual Core *
One Day
Unison
(1) Unravel
Mutual Core en Aurora zijn zekerheidjes in positieve zin. Mutual Core gaat zeker mijn top 10 halen. Aurora misschien ook wel.
(2) Aurora *
(2) Enjoy *
(1) I’ve Seen It All *
(2) Mutual Core *
One Day
Unison
(1) Unravel
Mutual Core en Aurora zijn zekerheidjes in positieve zin. Mutual Core gaat zeker mijn top 10 halen. Aurora misschien ook wel.
0
geplaatst: 14 november 2011, 20:57 uur
Aquila schreef:
It's Oh So Quiet heb ik nooi terg kunnen waarderen overigens
It's Oh So Quiet heb ik nooi terg kunnen waarderen overigens
Ik heb lange tijd zelfs een hekel gehad aan dat nummer, vond het echt een vervelende single destijds en een smet op het album. Maar de laatste tijd ben ik het wel gaan waarderen. Ik ontdekte overigens dit jaar pas dat het een cover is van een liedje uit de jaren '50. Dit is het origineel: YouTube - Betty Hutton - It's Oh So Quiet (1951)
Maar moet zeggen dat nu ik sinds een jaar of 2 weer veel Bjork luister, ik sowieso een hoop dingen in haar muziek ontdek die me eerder nooit opvielen.
0
geplaatst: 14 november 2011, 21:15 uur
(2) Aurora
(2) Enjoy
(2) I’ve Seen It All *
(3) Mutual Core *
(1) One Day *
(1) Unison *
(1) Unravel
Data was makkelijk: drie van mijn nominaties en mijn laatste afvaller.
En mijn nummer 1 kreeg weer eens van niemand ondersteuning. 5 Years, geweldig nummer!
(2) Aurora
(2) Enjoy
(2) I’ve Seen It All *
(3) Mutual Core *
(1) One Day *
(1) Unison *
(1) Unravel
Data was makkelijk: drie van mijn nominaties en mijn laatste afvaller.
En mijn nummer 1 kreeg weer eens van niemand ondersteuning. 5 Years, geweldig nummer!
0
geplaatst: 14 november 2011, 21:20 uur
"Welke 4 mogen alsnog mee naar een volgende ronde?"
(3) Aurora *
(2) Enjoy
(2) I’ve Seen It All
(4) Mutual Core *
(1) One Day
(2) Unison *
(2) Unravel *
"Deadline tie-break is vanavond om 23.00u."
Ik doe mee met Mutual Core
en ook met Aurora uiteraard. Maar jongens: Unison toch ook ! als dat nummer Vespertine niet prachtig afsluit dan weet ik het niet meer.
Ik had helaas geen medestanders voor het schitterende Vökúro
(edit: toch wel, van dynamo d zie ik)
(3) Aurora *
(2) Enjoy
(2) I’ve Seen It All
(4) Mutual Core *
(1) One Day
(2) Unison *
(2) Unravel *
"Deadline tie-break is vanavond om 23.00u."
Ik doe mee met Mutual Core
en ook met Aurora uiteraard. Maar jongens: Unison toch ook ! als dat nummer Vespertine niet prachtig afsluit dan weet ik het niet meer.Ik had helaas geen medestanders voor het schitterende Vökúro

(edit: toch wel, van dynamo d zie ik)
0
geplaatst: 14 november 2011, 21:24 uur
dazzler schreef:
Met dank aan herman's oproep op de Björk artiestenpagina (anders had ik het niet gezien
).Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.