Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !
zoeken in:
0
geplaatst: 3 februari 2011, 17:17 uur
Mijn top-10, Ik ben minder fan van George Michael dan de vorige GH-artiesten (Abba, Beatles, Cure) maar hij heeft toch een aantal mooie nummers uitgebracht.
1. A Different Corner
2. Jesus to a Child
3. I Knew You Were Waiting (for Me) (met Aretha Franklin)
4. I Want Your Sex
5. Praying for Time
6. Kissing a Fool *
7. Careless Whisper
8. Faith
9. Freedom (als Wham!)
10. Cowboys and Angels
Jammer (en vreemd) dat het erg leuke Wake Me Up before You Go Go eruit werd gestemd, ik heb dan een ander Wham-nummer genomen.
1. A Different Corner
2. Jesus to a Child
3. I Knew You Were Waiting (for Me) (met Aretha Franklin)
4. I Want Your Sex
5. Praying for Time
6. Kissing a Fool *
7. Careless Whisper
8. Faith
9. Freedom (als Wham!)
10. Cowboys and Angels
Jammer (en vreemd) dat het erg leuke Wake Me Up before You Go Go eruit werd gestemd, ik heb dan een ander Wham-nummer genomen.
0
geplaatst: 3 februari 2011, 20:37 uur
Wow ik had nooit verwacht dat Praying For Time zo goed zou scoren
Mijn stem was de eerste , maar er volgen er nu al genoeg na mij, top
Mijn stem was de eerste , maar er volgen er nu al genoeg na mij, top
0
geplaatst: 3 februari 2011, 21:00 uur
1. Praying for Time
2. Older *
3. Cowboys and Angels *
4. Jesus to a Child
5. Kissing a Fool *
6. Careless Whisper
7. Too Funky
8. Heal the Pain *
9. Father Figure
10. Faith
Praying for Time, Older en Cowboys & Angels vind ik geniale nummers. Hierdoor ben ik de muzikale talenten van George Michael gaan waarderen!
John and Elvis are Dead is eveneens geniaal maar heeft finale niet gehaald.
2. Older *
3. Cowboys and Angels *
4. Jesus to a Child
5. Kissing a Fool *
6. Careless Whisper
7. Too Funky
8. Heal the Pain *
9. Father Figure
10. Faith
Praying for Time, Older en Cowboys & Angels vind ik geniale nummers. Hierdoor ben ik de muzikale talenten van George Michael gaan waarderen!
John and Elvis are Dead is eveneens geniaal maar heeft finale niet gehaald.
0
geplaatst: 3 februari 2011, 21:36 uur
1. Praying for Time
Dit is echt in de buitencategorie
2. Cowboys and Angels
3. Careless Whisper
4. A Different Corner
5. Heal the Pain
6. Father Figure
7. Club Tropicana (als Wham!)
8. Jesus to a Child
9. Older
10. Freedom '90
Dit is echt in de buitencategorie
2. Cowboys and Angels
3. Careless Whisper
4. A Different Corner
5. Heal the Pain
6. Father Figure
7. Club Tropicana (als Wham!)
8. Jesus to a Child
9. Older
10. Freedom '90
0
geplaatst: 3 februari 2011, 21:39 uur
1. Jesus to a Child
2. Praying for Time
3. Older *
4. A Different Corner
5. Cowboys and Angels *
6. Faith
7. Kissing a Fool *
8. Father Figure
9. One More Try
10. Careless Whisper
2. Praying for Time
3. Older *
4. A Different Corner
5. Cowboys and Angels *
6. Faith
7. Kissing a Fool *
8. Father Figure
9. One More Try
10. Careless Whisper
0
geplaatst: 3 februari 2011, 21:40 uur
Een echte George Michael-fan ben ik nooit geweest, maar zo rond '88 kreeg ik van een vriendje een bandje met Michael Jackson's Bad, dat verder opgevuld was met Faith (voor zover het nog paste). Faith heb ik destijds dan ook veel gedraaid (al was Bad mijn favoriet). En alhoewel ik al zijn hits natuurlijk wel heb meegekregen (met name Too Funky dat destijds echt helemaal stuk werd gedraaid op MTV), is dit pas de eerste keer dat ik weer wat vaker naar zijn muziek luister. Dit is mijn top 10 geworden:
1. Freedom '90 *
Werkelijk een subliem nummer. Killer/Papa Was a Rolling Stone kan ik helaas niet meer kiezen, maar dit is een waardig vervangen. Popmuziek op zijn allerbest.
2. Careless Whisper
Met dit nummer waan ik me meteen weer terug op de familiepartijtjes van destijds. Al mijn tantes van in de 30 waren dol op George, realiseer ik me als ik daar nu zo aan terugdenk.
3. Father Figure
Het nummer dat me het meest aan het bandje doet denken.
4. Club Tropicana (als Wham!)
Wham is van voor mijn tijd, maar een aantal nummers kan ik wel waarderen. Deze wint het net The Edge of Heaven.
5. Jesus to a Child
Ik weet nog wel dat GM dit nummer voor het eerst ten gehore bracht tijdens een MTV Award Show. Toen kwam het nog niet helemaal over, maar inmiddels wel. Ongelooflijk hoeveel gevoel er in dit nummer zit.
6. Praying for Time
Tikje sentimenteel nummer, dat me wel aangreep toen ik het een paar jaar terug opeens uit het niets voorbij hoorde komen op de radio. Maakte destijds - toen ik net de top 40 actief begon te volgen - weinig indruk. Is ook geen muziek voor 10-jarigen dit.
7. Too Funky
Jeugdsentiment met een hoofdletter J. Ik was 12 toen dit uitkwam en weet nog hoe ik dit nummer in eerste instantie helemaal niets vond, maar door de videoclip maar bleef kijken en het uiteindelijk wel ging waarderen. Iets soortgelijks had ik jaren later met Fastlove, een andere top 10-plaat die te vroeg sneuvelde.
8. The Edge of Heaven (als Wham!)
9. Cowboys and Angels *
10. Heal the Pain *
1. Freedom '90 *
Werkelijk een subliem nummer. Killer/Papa Was a Rolling Stone kan ik helaas niet meer kiezen, maar dit is een waardig vervangen. Popmuziek op zijn allerbest.
2. Careless Whisper
Met dit nummer waan ik me meteen weer terug op de familiepartijtjes van destijds. Al mijn tantes van in de 30 waren dol op George, realiseer ik me als ik daar nu zo aan terugdenk.
3. Father Figure
Het nummer dat me het meest aan het bandje doet denken.
4. Club Tropicana (als Wham!)
Wham is van voor mijn tijd, maar een aantal nummers kan ik wel waarderen. Deze wint het net The Edge of Heaven.
5. Jesus to a Child
Ik weet nog wel dat GM dit nummer voor het eerst ten gehore bracht tijdens een MTV Award Show. Toen kwam het nog niet helemaal over, maar inmiddels wel. Ongelooflijk hoeveel gevoel er in dit nummer zit.
6. Praying for Time
Tikje sentimenteel nummer, dat me wel aangreep toen ik het een paar jaar terug opeens uit het niets voorbij hoorde komen op de radio. Maakte destijds - toen ik net de top 40 actief begon te volgen - weinig indruk. Is ook geen muziek voor 10-jarigen dit.
7. Too Funky
Jeugdsentiment met een hoofdletter J. Ik was 12 toen dit uitkwam en weet nog hoe ik dit nummer in eerste instantie helemaal niets vond, maar door de videoclip maar bleef kijken en het uiteindelijk wel ging waarderen. Iets soortgelijks had ik jaren later met Fastlove, een andere top 10-plaat die te vroeg sneuvelde.
8. The Edge of Heaven (als Wham!)
9. Cowboys and Angels *
10. Heal the Pain *
0
geplaatst: 3 februari 2011, 22:18 uur
Evenals Herman ben ik geen fan, maar George Michael is een onderschat artiest. Leuk dat hij eens aan de beurt komt.
0 Wake Me Up before You Go Go (als Wham!): Zijn allerbeste!!!
1 Faith
2 Careless Whisper
3 Father Figure
4 Cowboys and Angels *
5 I Want Your Sex
6 Praying for Time
7 Freedom (als Wham!)
8 The Edge of Heaven (als Wham!)
9 One More Try
10 I Knew You Were Waiting (for Me) (met Aretha Franklin)
0 Wake Me Up before You Go Go (als Wham!): Zijn allerbeste!!!
1 Faith
2 Careless Whisper
3 Father Figure
4 Cowboys and Angels *
5 I Want Your Sex
6 Praying for Time
7 Freedom (als Wham!)
8 The Edge of Heaven (als Wham!)
9 One More Try
10 I Knew You Were Waiting (for Me) (met Aretha Franklin)
0
geplaatst: 3 februari 2011, 22:27 uur
Juist de beste, met Freedom er vlak achter en als absolute derde Battlestations, waar geen bijval voor was in de nominatieronde, helaas.
0
geplaatst: 3 februari 2011, 22:29 uur
dynamo d schreef:
2. Older *
Praying for Time, Older en Cowboys & Angels vind ik geniale nummers.
2. Older *
Praying for Time, Older en Cowboys & Angels vind ik geniale nummers.
He, he eindelijk iemand die de genialiteit van dit nummer ook inziet
0
geplaatst: 3 februari 2011, 22:30 uur
Justus18 schreef:
Evenals Herman ben ik geen fan, maar George Michael is een onderschat artiest. Leuk dat hij eens aan de beurt komt.
0 Wake Me Up before You Go Go (als Wham!): Zijn allerbeste!!!
1 Faith
2 Careless Whisper
3 Father Figure
4 Cowboys and Angels *
5 I Want Your Sex
6 Praying for Time
7 Freedom (als Wham!)
8 The Edge of Heaven (als Wham!)
9 One More Try
10 I Knew You Were Waiting (for Me) (met Aretha Franklin)
Evenals Herman ben ik geen fan, maar George Michael is een onderschat artiest. Leuk dat hij eens aan de beurt komt.
0 Wake Me Up before You Go Go (als Wham!): Zijn allerbeste!!!
1 Faith
2 Careless Whisper
3 Father Figure
4 Cowboys and Angels *
5 I Want Your Sex
6 Praying for Time
7 Freedom (als Wham!)
8 The Edge of Heaven (als Wham!)
9 One More Try
10 I Knew You Were Waiting (for Me) (met Aretha Franklin)
Het lijkt me dat die laatste afvalt? Je mag er maar 10 kiezen.
0
geplaatst: 3 februari 2011, 22:31 uur
Nummer 0 is afgevallen, daarom dat ie hem als nummer 0 neerzet.
0
geplaatst: 3 februari 2011, 22:39 uur
Arrie schreef:
Nummer 0 is afgevallen, daarom dat ie hem als nummer 0 neerzet.
Nummer 0 is afgevallen, daarom dat ie hem als nummer 0 neerzet.
Dat lijkt me niet, hij zet er zelf bij: zijn allerbeste!
0
geplaatst: 3 februari 2011, 22:42 uur
1. Father Figure
2. Jesus to a Child
3. Praying for Time
4. Mother's Pride *
5. A Different Corner
6. Cowboys and Angels *
7. Club Tropicana (als Wham!)
8. Faith
9. Older *
10. Freedom '90 *
2. Jesus to a Child
3. Praying for Time
4. Mother's Pride *
5. A Different Corner
6. Cowboys and Angels *
7. Club Tropicana (als Wham!)
8. Faith
9. Older *
10. Freedom '90 *
0
geplaatst: 3 februari 2011, 22:42 uur
ranboy schreef:
Dat lijkt me niet, hij zet er zelf bij: zijn allerbeste!
(quote)
Dat lijkt me niet, hij zet er zelf bij: zijn allerbeste!
Ik bedoel dat hij vorige ronde is afgevallen in het spel, en dat hij hem daardoor niet meer kan kiezen.
0
geplaatst: 4 februari 2011, 02:37 uur
1. A Different Corner
2. Freedom '90 *
3. Father Figure
4. I Want Your Sex
5. I'm Your Man (als Wham!)
6. The Edge of Heaven (als Wham!)
7. Careless Whisper
8. Faith
9. Praying for Time
10. Cowboys and Angels *
2. Freedom '90 *
3. Father Figure
4. I Want Your Sex
5. I'm Your Man (als Wham!)
6. The Edge of Heaven (als Wham!)
7. Careless Whisper
8. Faith
9. Praying for Time
10. Cowboys and Angels *
0
geplaatst: 4 februari 2011, 09:43 uur
Poeha schreef:
Juist de beste, met Freedom er vlak achter en als absolute derde Battlestations, waar geen bijval voor was in de nominatieronde, helaas.
Juist de beste, met Freedom er vlak achter en als absolute derde Battlestations, waar geen bijval voor was in de nominatieronde, helaas.
Aiaiai... "Battlestations" is inderdaad een fijne!
0
geplaatst: 4 februari 2011, 10:41 uur
Even in volgorde gezet ...
01. Faith
02. Father Figure
03. Club Tropicana (als Wham!)
04. A Different Corner
05. I Want Your Sex
06. Jesus to a Child
07. Careless Whisper
08. Too Funky
09. I Knew You Were Waiting (for Me) (met Aretha Franklin)
10. I'm Your Man (als Wham!)
Zoals gezegd zouden Last Christmas, Wake Me Up
before You Go Go en Young Guns (Go for It) top 5 songs geweest zijn.
01. Faith
02. Father Figure
03. Club Tropicana (als Wham!)
04. A Different Corner
05. I Want Your Sex
06. Jesus to a Child
07. Careless Whisper
08. Too Funky
09. I Knew You Were Waiting (for Me) (met Aretha Franklin)
10. I'm Your Man (als Wham!)
Zoals gezegd zouden Last Christmas, Wake Me Up
before You Go Go en Young Guns (Go for It) top 5 songs geweest zijn.
0
geplaatst: 4 februari 2011, 11:14 uur
Too Funky is eigenlijk voor mij het enige goede nummer van George Michael in het lijstje van 20. Voor de rest vind ik het (vooral GM met Wham) allemaal maar pubermuziek. Ik heb GM en Wham in de jaren tachtig en negentig ook altijd links laten liggen.
Ik doe aan deze game dus niet mee.
Ik doe aan deze game dus niet mee.
0
geplaatst: 4 februari 2011, 11:26 uur
Je hebt het altijd links laten liggen, maar hebt er wel een mening over. Van Wham mag je vinden wat je wilt en dat kun je voor het merendeel best als vrolijke pubermuziek bestempelen, maar als je hetzelfde oordeel velt over de muziek van George Michael solo dan weet je duidelijk niet waar je over praat. Jesus to a Child, Praying for Time, Kissing a Fool, You Have Been Loved, Mothers Pride, Father Figure, A Different Corner: pubermuziek? Ja, dag Wibro.
0
geplaatst: 4 februari 2011, 11:43 uur
Corrigeer;
Wham is pubermuziek. George Michael is inderdaad stukken beter maar niet direkt mijn ding. Too Funky vind ik daarentegen erg goed en dat geldt ook voor een nummer zoals Fastlove.
btw Als ik jou beledigd heb mijn excuses. Ik was een beetje te snel met mijn bericht. Zal wel komen door dat vreselijke nummer Last Christmas.
Wham is pubermuziek. George Michael is inderdaad stukken beter maar niet direkt mijn ding. Too Funky vind ik daarentegen erg goed en dat geldt ook voor een nummer zoals Fastlove.
btw Als ik jou beledigd heb mijn excuses. Ik was een beetje te snel met mijn bericht. Zal wel komen door dat vreselijke nummer Last Christmas.
0
geplaatst: 4 februari 2011, 11:46 uur
0
geplaatst: 4 februari 2011, 12:04 uur
Als ik jou beledigd heb mijn excuses.
Niet zozeer mij persoonlijk, natuurlijk, maar ik kan wel wat gepikeerd reageren als iemand GM's latere werk veroordeeld enkel op basis van zijn (foute) playboy imago uit de jaren 80. Met name met Listen Without Prejudice en Older heeft hij zeer volwassen albums gemaakt die een eerlijke kans verdienen. Dat het niet jouw ding is is uiteraard verder geen probleem.
0
geplaatst: 4 februari 2011, 12:06 uur
wibro schreef:
btw Als ik jou beledigd heb mijn excuses. Zal wel komen door dat vreselijke nummer Last Christmas.
btw Als ik jou beledigd heb mijn excuses. Zal wel komen door dat vreselijke nummer Last Christmas.
dazzler schreef:
Last Christmas is mijn nummer 1.
Last Christmas is mijn nummer 1.
Nou moe !!!
0
geplaatst: 4 februari 2011, 14:00 uur
Tussenstand na 18 lijstjes ...
De top 4 scheidt zich af en ook onderaan worden de zwakste broertjes duidelijk.
114
99
89
81
64
53
48
48
47
46
44
42
42
35
31
28
25
19
18
17
Deadline is vanavond om 20.00u.
De top 4 scheidt zich af en ook onderaan worden de zwakste broertjes duidelijk.
114
99
89
81
64
53
48
48
47
46
44
42
42
35
31
28
25
19
18
17
Deadline is vanavond om 20.00u.
0
geplaatst: 4 februari 2011, 16:49 uur
Ik snap nog steeds niet dat een nummer als Older hier niet beter gewaardeerd wordt.
Het is zeker van een zelfde schoonheid als menig beter scorende ballad hierzo.
Het is zeker van een zelfde schoonheid als menig beter scorende ballad hierzo.
0
geplaatst: 4 februari 2011, 19:31 uur
Dit was het, geen nieuwe lijstjes meer?
Toch al wel behoorlijk veel reacties, dazzler?
Toch al wel behoorlijk veel reacties, dazzler?
0
geplaatst: 4 februari 2011, 20:00 uur
Greatest Hits of George Michael !
De laatste 10 op een rijtje ...
Je leest van links naar rechts: eindpositie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.
De songs met * zijn de overlevers uit de 1ste (nominatie)ronde.
11. (44) The Edge of Heaven (als Wham!) (7) ... en de nummer 1 van Poeha.
12. (42) One More Try (10)
13. (42) Kissing a Fool * (9)
14. (35) Mother's Pride (5)
15. (31) Older * (6)
16. (28) I'm Your Man (als Wham!) (6)
17. (25) Club Tropicana (als Wham!) (6)
18. (19) Heal the Pain * (5)
19. (18) I Knew You Were Waiting (for Me) (met Aretha Franklin) (5)
20. (17) Too Funky (5)
Het mag duidelijk zijn dat de Wham! singles (de helft vloog er eerder al uit) op weinig
sympathie van het deelnemersveld konden rekenen. Slechts één Wham! hit haalt de top 10.
Eigenlijk waren vooral de eerste 13 platen uit de eindstand in de running tijdens de finale.
Er waren 18 deelnemers in de finale.
De laatste 10 op een rijtje ...
Je leest van links naar rechts: eindpositie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.
De songs met * zijn de overlevers uit de 1ste (nominatie)ronde.
11. (44) The Edge of Heaven (als Wham!) (7) ... en de nummer 1 van Poeha.
12. (42) One More Try (10)
13. (42) Kissing a Fool * (9)
14. (35) Mother's Pride (5)
15. (31) Older * (6)
16. (28) I'm Your Man (als Wham!) (6)
17. (25) Club Tropicana (als Wham!) (6)
18. (19) Heal the Pain * (5)
19. (18) I Knew You Were Waiting (for Me) (met Aretha Franklin) (5)
20. (17) Too Funky (5)
Het mag duidelijk zijn dat de Wham! singles (de helft vloog er eerder al uit) op weinig
sympathie van het deelnemersveld konden rekenen. Slechts één Wham! hit haalt de top 10.
Eigenlijk waren vooral de eerste 13 platen uit de eindstand in de running tijdens de finale.
Er waren 18 deelnemers in de finale.
0
geplaatst: 4 februari 2011, 20:08 uur
10. (46) Freedom 90 * (9)
De nummer 1 van herman en principal2000.
George Michael op zoek naar artistieke vrijheid.
Listen without Prejudice (1990) moest definitief komaf maken
met zijn playboy imago. Moeilijk als je clips vol moordgrieten zitten.
Toch haalden 5 nummers van het album deze George Michael finale.
De nummer 1 van herman en principal2000.
George Michael op zoek naar artistieke vrijheid.
Listen without Prejudice (1990) moest definitief komaf maken
met zijn playboy imago. Moeilijk als je clips vol moordgrieten zitten.
Toch haalden 5 nummers van het album deze George Michael finale.
0
geplaatst: 4 februari 2011, 20:12 uur
09. (47) I Want Your Sex (7)
Faith (1987), het eerste solo-album van George Michael stak
Michael Jacksons Bad (1987) bijna naar de kroon. Er werden liefst
6 singles de wereld ingestuurd waarvan er 5 deze finale wisten te bereiken.
One More Try (12) en Kissing a Fool (13) belandden buiten de top 10.
Faith (1987), het eerste solo-album van George Michael stak
Michael Jacksons Bad (1987) bijna naar de kroon. Er werden liefst
6 singles de wereld ingestuurd waarvan er 5 deze finale wisten te bereiken.
One More Try (12) en Kissing a Fool (13) belandden buiten de top 10.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.