Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !
zoeken in:
0
geplaatst: 12 februari 2011, 09:03 uur
Voor de J denk ik dat Johnny Cash ook wel een mooie keuze is, die heeft in ieder geval heel veel hits gehad en daarnaast nog eens een heel breed repertoire om uit te kiezen.
0
geplaatst: 12 februari 2011, 09:31 uur
Poeha schreef:
maar zal hij zeker voornamelijk ook kijken naar het aantal hits wat een artiest/band heeft gehad in NL e.o. om een fatsoenlijke K.O. te kunnen spelen.
En Depeche Mode en Dire Straits ontlopen elkaar in NL niet zoveel, lijkt me.
Dire Straits heeft meer en grotere hits gehad dan Depeche Mode. Daarbij is Dire Straits veel populairder dan Depeche Mode, ook op musicmeter. Elk album van Dire Straits heeft meer stemmen dan de albums van Depeche Mode, op Violator na. Brothers in Arms staat ook hoger in de top 250 en heeft bijna 2x zoveel stemmen als Violator.maar zal hij zeker voornamelijk ook kijken naar het aantal hits wat een artiest/band heeft gehad in NL e.o. om een fatsoenlijke K.O. te kunnen spelen.
En Depeche Mode en Dire Straits ontlopen elkaar in NL niet zoveel, lijkt me.
Sultans of Swing, Brothers in Arms en de laatste jaren ook Telegraph Road. Het zijn usual suspects in zo'n beetje elke toplijst van Nederland en België. Bij Depeche Mode houdt het over het algemeen op bij Enjoy the Silence.
0
geplaatst: 12 februari 2011, 10:10 uur
Dire Straits sla ik ook wat hoger aan dan Depeche Mode maar dat laatste was ook een goede keuze van dazzler. Depeche Mode heeft meer hits gehad (hier moet ik chevy93 tegenspreken), Dire Straits is meer een albumgroep.
Bij de I had ik niet anders dan INXS verwacht.
Bij de J denk ik aan Joe Jackson of Johnny Cash (ik denk dat dazzler de eerste zal kiezen). K wordt wellicht the Kinks (hopelijk niet Kane).
Bij de I had ik niet anders dan INXS verwacht.
Bij de J denk ik aan Joe Jackson of Johnny Cash (ik denk dat dazzler de eerste zal kiezen). K wordt wellicht the Kinks (hopelijk niet Kane).
0
geplaatst: 12 februari 2011, 10:28 uur
Jongens, jongens, wat een discussie.
Waarom ik Depeche Mode boven Dire Straits verkoos?
Omdat ik van die eerste groep meer ken en ik het spel de eerste keren
het liefst speel met groepen die ik in de vingers heb. En ik zal de Dire Straits fans
moeten teleurstellen, want na de letter Z wil ik random artiesten beginnen te kiezen.
En dan mag ik ook David Bowie en The Doors niet vergeten. (just teasing ...)
Wat de letter J betreft zijn er heel wat mogelijkheden.
Joy Division is er één van (en die zou ik erg graag spelen).
Maar ik vind het nog wat te vroeg om een band met een klein oeuvre
en weinig aanwijsbare hits te selecteren. Dus wordt het eerst wat anders.
Ja, ik weet al wat ... maar laten we eerst gewoon INXS spelen.
O ja, ik kies op voornamen, dus geen Michael Jackson bij de J.
ps. Hopelijk valt er binnen twee weken niemand over The Kinks.
Waarom ik Depeche Mode boven Dire Straits verkoos?
Omdat ik van die eerste groep meer ken en ik het spel de eerste keren
het liefst speel met groepen die ik in de vingers heb. En ik zal de Dire Straits fans
moeten teleurstellen, want na de letter Z wil ik random artiesten beginnen te kiezen.
En dan mag ik ook David Bowie en The Doors niet vergeten. (just teasing ...)
Wat de letter J betreft zijn er heel wat mogelijkheden.
Joy Division is er één van (en die zou ik erg graag spelen).
Maar ik vind het nog wat te vroeg om een band met een klein oeuvre
en weinig aanwijsbare hits te selecteren. Dus wordt het eerst wat anders.
Ja, ik weet al wat ... maar laten we eerst gewoon INXS spelen.
O ja, ik kies op voornamen, dus geen Michael Jackson bij de J.
ps. Hopelijk valt er binnen twee weken niemand over The Kinks.
0
Zorin
geplaatst: 12 februari 2011, 10:37 uur
Ja, ieder heeft soms liever wat anders vanwege de voorkeur of bekendheid. Je kunt het nooit iedereen na de zin maken. Ik vind het al knap dat Dazzler dit doet en keuzes moeten er nu eenmaal gemaakt worden. Ik ken in dit geval te weinig van INXS buiten de singles om en heb nu geen interesse om het ouvre wat door te spitten, een andere keer weer wel; no problem.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 februari 2011, 10:44 uur
Born to be wild
Devil Inside
Fair Weather Ahead
Hear That Sound
Just Keep Walking
Kiss the Dirt
Pretty Vegas
Shining Star
Taste It
The Swing
En met de J The Jesus & the Mary Chain !!
Devil Inside
Fair Weather Ahead
Hear That Sound
Just Keep Walking
Kiss the Dirt
Pretty Vegas
Shining Star
Taste It
The Swing
En met de J The Jesus & the Mary Chain !!
0
geplaatst: 12 februari 2011, 11:01 uur
DjFrankie schreef:
Dazzler telt Hutchinson solo en Max Q ook mee ?
Dazzler telt Hutchinson solo en Max Q ook mee ?
Liever niet eigenlijk.
Bij George Michael liepen beide carrières naadloos in elkaar over.
Wham! was toch vooral George Michael. Denk aan Careless Whisper
en A Different Corner bijvoorbeeld. Bij The Human League heeft Together
in Electric Dreams de status van semi-League hit verworven aangezien het
op alle compilaties is terug te vinden. Dat beschouw ik als uitzonderingen.
De kans is trouwens erg klein dat die solo Hutchinson en Max Q nominaties
het verschil gaan maken. Dus toch maar best voor INXS nummers kiezen aub.
Ik wilde aanvankelijk The Human League samen spelen met Heaven17.
Beide groepen ontstonden uit dezelfde oer-League en begonnen biede met een H.
Maar uiteindlijk heb ik het maar zo gelaten om geen precedenten te scheppen.
0
geplaatst: 12 februari 2011, 11:02 uur
INXS was een typische hitsinglesband, hun beste nummers staan er reeds op. Deze 10 mogen mogen er bij (ik heb vooral uit hun beginperiode gekozen) .
Dancing on the Jetty
Devil Inside
Just Keep Walking
Kick
Shine Like It Does
Shining Star
Stay Young
Taste It
The Strangest Party (These Are the Times)
To Look at You
Dancing on the Jetty
Devil Inside
Just Keep Walking
Kick
Shine Like It Does
Shining Star
Stay Young
Taste It
The Strangest Party (These Are the Times)
To Look at You
0
geplaatst: 12 februari 2011, 11:13 uur
....helaas wat te weinig hits vrees ik....het zal wel gaan tussen Johnny Cash, Joe Jackson en Jimi Hendrix lijkt me.
Ik ben nog zwaar aan het nadenken welke 10 nummers ik voor INXS ga selecteren, dat valt nog niet mee want de nummers liggen dicht bij elkaar voor mij.
0
geplaatst: 12 februari 2011, 11:36 uur
Persoonlijk vind ik The Lebanon een overgewaardeerd nummer. Dat is ook de reden dat hij niet in mijn top 10 stond. Overigens vond ik Louise achteraf eigenlijk ook nog een top-10 notering waard.
Wat betreft de Depeche Mode - Dire Straits discussie: voor mijn gevoel is Depeche Mode toch een stuk meer populair dan Dire Straits. Ik denk dat er meer mensen Dire Straits echt heel saai vinden en hierdoor negatiever tegenover de band staan dan dat Depeche Mode bij mensen negatieve gevoelens opwekt. Maar dat geldt mogelijk vooral binnen mijn omgeving.
0
geplaatst: 12 februari 2011, 11:53 uur
ehh...ik had toch wel een klein beetje op Kate Bush gehoopt
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 12 februari 2011, 12:04 uur
Erg leuke band, onder zelfbenoemd serieuze muziekliefhebbers nogal eens wat onderschat. Niettemin moet ik LucM wel een beetje bijtreden dat de meest voor de hand liggende keuzes al in de startlijst staan, daar het misschien 'toch wel een klein beetje' een singlesband is.
Mijn toevoegingen pogen de dwarsdoorsnede van Shabooh Shoobah t/m Full Moon, Dirty Hearts wat aan te vullen.
All the Voices
Biting Bullets
Communication
Days of Rust
Faith in Each Other
Hear That Sound
Kiss the Dirt (Falling Down the Mountain)
Same Direction
Taste It
To Look at You
Mijn toevoegingen pogen de dwarsdoorsnede van Shabooh Shoobah t/m Full Moon, Dirty Hearts wat aan te vullen.
All the Voices
Biting Bullets
Communication
Days of Rust
Faith in Each Other
Hear That Sound
Kiss the Dirt (Falling Down the Mountain)
Same Direction
Taste It
To Look at You
0
geplaatst: 12 februari 2011, 12:05 uur
Kate zag ik even over het hoofd.
Ja, maak het mij maar lastig nu ...
Hangt ervan af wat ik met de J ga doen,
want de 60s fans zitten al een tijdje op hun honger.
Ja, maak het mij maar lastig nu ...
Hangt ervan af wat ik met de J ga doen,
want de 60s fans zitten al een tijdje op hun honger.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 12 februari 2011, 12:08 uur
chevy93 schreef:
Daarbij is Dire Straits veel populairder dan Depeche Mode, ook op musicmeter. Elk album van Dire Straits heeft meer stemmen dan de albums van Depeche Mode, op Violator na. Brothers in Arms staat ook hoger in de top 250 en heeft bijna 2x zoveel stemmen als Violator.
Daarbij is Dire Straits veel populairder dan Depeche Mode, ook op musicmeter. Elk album van Dire Straits heeft meer stemmen dan de albums van Depeche Mode, op Violator na. Brothers in Arms staat ook hoger in de top 250 en heeft bijna 2x zoveel stemmen als Violator.
Dit even geverifieerd en tot mijn stomme verbazing is dit inderdaad het geval. Het stemgemiddelde is bij Depeche Mode wel wat hoger (3,76 om 3,70), maar zelfs dat verschil is niet enorm.
Nou, dan moeten we het maar op dazzlers goede smaak gooien.
0
geplaatst: 12 februari 2011, 12:15 uur
Chevy zul je ook niet snel op onwaarheden betrappen, Casartelli
Die zoekt zaken eerst echt wel uit.
Die zoekt zaken eerst echt wel uit.
0
geplaatst: 12 februari 2011, 12:16 uur
El Ninjo schreef:
ehh...ik had toch wel een klein beetje op Kate Bush gehoopt
(quote)
ehh...ik had toch wel een klein beetje op Kate Bush gehoopt
Om jou een beetje bij te staan en om het dazzler nog moeilijker te maken...lijkt me Kate Bush ook een serieuze optie voor de letter K
0
geplaatst: 12 februari 2011, 13:28 uur
INXS ken ik maar 3 of 4 nummers van, dus die sla ik over. Naar de Kinks kijk ik al uit!
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 februari 2011, 13:38 uur
dazzler schreef:
Liever niet eigenlijk.
Bij George Michael liepen beide carrières naadloos in elkaar over.
Wham! was toch vooral George Michael. Denk aan Careless Whisper
en A Different Corner bijvoorbeeld. Bij The Human League heeft Together
in Electric Dreams de status van semi-League hit verworven aangezien het
op alle compilaties is terug te vinden. Dat beschouw ik als uitzonderingen.
De kans is trouwens erg klein dat die solo Hutchinson en Max Q nominaties
het verschil gaan maken. Dus toch maar best voor INXS nummers kiezen aub.
Ik wilde aanvankelijk The Human League samen spelen met Heaven17.
Beide groepen ontstonden uit dezelfde oer-League en begonnen biede met een H.
Maar uiteindlijk heb ik het maar zo gelaten om geen precedenten te scheppen.
(quote)
Liever niet eigenlijk.
Bij George Michael liepen beide carrières naadloos in elkaar over.
Wham! was toch vooral George Michael. Denk aan Careless Whisper
en A Different Corner bijvoorbeeld. Bij The Human League heeft Together
in Electric Dreams de status van semi-League hit verworven aangezien het
op alle compilaties is terug te vinden. Dat beschouw ik als uitzonderingen.
De kans is trouwens erg klein dat die solo Hutchinson en Max Q nominaties
het verschil gaan maken. Dus toch maar best voor INXS nummers kiezen aub.
Ik wilde aanvankelijk The Human League samen spelen met Heaven17.
Beide groepen ontstonden uit dezelfde oer-League en begonnen biede met een H.
Maar uiteindlijk heb ik het maar zo gelaten om geen precedenten te scheppen.
Slide Away (Hutchence solo) vervangen door Hear that Sound
0
geplaatst: 12 februari 2011, 17:34 uur
principal2000 schreef:
Wat betreft de Depeche Mode - Dire Straits discussie: voor mijn gevoel is Depeche Mode toch een stuk meer populair dan Dire Straits. Ik denk dat er meer mensen Dire Straits echt heel saai vinden en hierdoor negatiever tegenover de band staan dan dat Depeche Mode bij mensen negatieve gevoelens opwekt.
Wat betreft de Depeche Mode - Dire Straits discussie: voor mijn gevoel is Depeche Mode toch een stuk meer populair dan Dire Straits. Ik denk dat er meer mensen Dire Straits echt heel saai vinden en hierdoor negatiever tegenover de band staan dan dat Depeche Mode bij mensen negatieve gevoelens opwekt.
Om deze discussie te beëindigen: Depeche Mode was destijds vooral populair bij tieners en het singleskopend publiek, Dire Straits meer bij het (oudere) rockpubliek. Beiden hebben voor- en tegenstanders (volstrekt normaal). Depeche Mode bracht vooral veel (goede) hitsingles uit maar qua albumverkoop ligt Dire Straits dan weer ver voor.
0
geplaatst: 12 februari 2011, 17:36 uur
LucM schreef:
Om deze discussie te beëindigen: Depeche Mode was destijds vooral populair bij tieners en het singleskopend publiek, Dire Straits meer bij het (oudere) rockpubliek.
(quote)
Om deze discussie te beëindigen: Depeche Mode was destijds vooral populair bij tieners en het singleskopend publiek, Dire Straits meer bij het (oudere) rockpubliek.
Kan je nagaan, Dire Straits was toen al ouwelullenmuziek.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 februari 2011, 23:14 uur
Depeche Mode, Dire Straits- what about Duran Duran.
Komen er nog lijstjes van Inxs ?
Komen er nog lijstjes van Inxs ?
0
geplaatst: 13 februari 2011, 01:56 uur
Zeker weten
P.S. Billy Joel zou ook nog kunnen voor de letter J
@ Dazzler: Be My Side = By My Side (neem ik aan?)
P.S. Billy Joel zou ook nog kunnen voor de letter J
@ Dazzler: Be My Side = By My Side (neem ik aan?)
0
geplaatst: 13 februari 2011, 09:27 uur
Be My Side is By My Side (dank Poeha).
En nog 1 keer voor alle doven: Billy Joel is de letter B.
Ik selecteer op voornamen.
Ik vind het fijn dat er suggesties worden gedaan,
maar laten we bij de les blijven als het enigszins kan.
Al dat gedoe over Dire Straits etc ... zorgt ervoor
dat het ware spel ondergesneeuwd geraakt: slechts 4 lijstjes so far.
En nog 1 keer voor alle doven: Billy Joel is de letter B.
Ik selecteer op voornamen.
Ik vind het fijn dat er suggesties worden gedaan,
maar laten we bij de les blijven als het enigszins kan.
Al dat gedoe over Dire Straits etc ... zorgt ervoor
dat het ware spel ondergesneeuwd geraakt: slechts 4 lijstjes so far.
0
geplaatst: 13 februari 2011, 12:22 uur
Oeps had ik mijn oordopjes weer eens in
Vanavond komt mijn lijstje.
Vanavond komt mijn lijstje.
0
geplaatst: 13 februari 2011, 19:12 uur
Devil Inside
Elegantly Wasted
Kick
Love Is (What I Say)
Not Enough Time
Old World New World
The Stairs
The Swing
Tiny Daggers
To Look at You
Elegantly Wasted
Kick
Love Is (What I Say)
Not Enough Time
Old World New World
The Stairs
The Swing
Tiny Daggers
To Look at You
0
geplaatst: 13 februari 2011, 21:08 uur
Helaas, van mij geen lijstje deze keer Dazzler. INXS heeft leuke singles uitgebracht, maar ik ken de albums niet goed genoeg om 10 extra nummers uit te zoeken.
Ik kom later nog wel terug om mijn top 10 te geven (ik verwacht dat de meeste singles het wel gaan redden in de volgende ronde).
Ik kom later nog wel terug om mijn top 10 te geven (ik verwacht dat de meeste singles het wel gaan redden in de volgende ronde).
0
geplaatst: 14 februari 2011, 01:05 uur
Grapje moet kunnen, toch?
Wat betreft INXS wil ik later (tweede of derde ronde) inhaken. Ik ken te weinig van de band maar ben wel benieuwd.
0
geplaatst: 14 februari 2011, 01:23 uur
Hier had het geweldige Way Of The World van Max Q wel tussen gepast.
Net als Jan's Song en Guns In The Sky.
Maar verder wel tevreden.
Net als Jan's Song en Guns In The Sky.
Maar verder wel tevreden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.