Muziek / Muziekgames / Knock-out: Albums (Versie 6)
zoeken in:
0
geplaatst: 31 januari 2011, 18:20 uur
Geen van beiden springt er voor mij echt uit. Daarvoor zal ik ze in z'n geheel een aantal keer moeten beluisteren. 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 31 januari 2011, 18:21 uur
chevy93 schreef:
En wat zijn de criteria voor "een album kennen" dan? Volstaat eenmaal het album beluisteren?
En wat zijn de criteria voor "een album kennen" dan? Volstaat eenmaal het album beluisteren?
Dat is bij mij de ondergrens ja. En geen mens gaat toch alle denkbare albums bedenken enkel en alleen om in een spelletje te stemmen? Dat balanceert dus mooi uit.
0
geplaatst: 31 januari 2011, 20:25 uur
chevy93 schreef:
Nee, dit is gewoon onzin. Bij zo goed als alle albums kun je door een paar nummers te beluisteren echt wel weten of het wat voor je is of niet.
Nee, dit is gewoon onzin. Bij zo goed als alle albums kun je door een paar nummers te beluisteren echt wel weten of het wat voor je is of niet.
Leuk dat je dit zegt, misschien had ik dit ook een paar jaar terug ook wel gezegd. Maar ik ben er ondertussen wel achtergekomen dat het zo niet werkt. Vaak zijn nummers onderdeel van een groter geheel, het album, en komt het pas echt tot zijn recht in dit geheel. Dit geldt inderdaad(?) niet voor bijvoorbeeld Madonna en Pet Shop Boys, na drie losse nummers van hun te beluisteren weet je waarschijnlijk wel of het in je straatje ligt.
Maar neem nou bijvoorbeeld een band als Ween, paar jaar terug had ik één nummertje gedownload om te kijken of het wat voor mij was, het desbetreffende nummer was 'Freedom of '76'. Mijn eerste reactie was: wat een geforceerde zang, wat probeert die whiteboy de soulzanger uit te hangen? Zo'n drie jaar later heb ik het gehele album beluisterd en zag ik dat het nummer een onderdeel was van een knotsgek geheel. Nu ben ik een groot Weenliefhebber. Hetzelfde is mij overkomen met Yo La Tengo ('Saturday' - beetje saai, hoef ik niet meer van te horen) of Guided By Voices (I Am Scientist - ik ken al genoeg van dit soort pop rockbandjes). En kijk eens welke artiesten er allemaal 4,5 sterren albums voor mij hebben
.Ik durf bijna te zeggen dat de bands waarvan de nummers echt onderdeel zijn van het album uiteindelijk het interessantst zijn.
0
geplaatst: 31 januari 2011, 20:27 uur
31. Los Lobos - Kiko (1992) vs. The Flashbulb - Kirlian Selections (2005)
4-3
4-3
0
geplaatst: 31 januari 2011, 20:51 uur
Ik vind Los Lobos erg goed, maar ken Flashbulb helaas nog niet. (hoewel het op het eerste gehoor toch best goed klinkt, en dat heb ik niet erg vaak met electronische muziek) Maar, ik kan dus niet stemmen.
Punt is: wat te doen als er niet snel genoeg stemmen komen? Is daar een deadline voor ofzo? Of gewoon wachten tot die zesde stem?
Punt is: wat te doen als er niet snel genoeg stemmen komen? Is daar een deadline voor ofzo? Of gewoon wachten tot die zesde stem?
0
geplaatst: 31 januari 2011, 23:15 uur
Ik heb helaas hetzelfde probleem als Masimo.
En even snel alles beluisteren gaat nu niet.
En even snel alles beluisteren gaat nu niet.
0
geplaatst: 31 januari 2011, 23:53 uur
Casartelli schreef:
De discussie keert met enige regelmaat terug. Wat mij betreft ben je gewoon een nul als je tegen een album stemt dat je niet kent.
Niettemin lijkt het me wenselijk - aangezien we dat soort trivialiteiten terecht niet in de wiki hebben - dat de spelleider bij het begin van het spel aangeeft dat het de bedoeling is dat je enkel stemt als je met beide albums bekend bent. Dat de spelleider dat vindt, lijkt me nog net wat relevanter dan dat 1, 10 of 50 andere gebruikers dat vinden.
(quote)
De discussie keert met enige regelmaat terug. Wat mij betreft ben je gewoon een nul als je tegen een album stemt dat je niet kent.
Niettemin lijkt het me wenselijk - aangezien we dat soort trivialiteiten terecht niet in de wiki hebben - dat de spelleider bij het begin van het spel aangeeft dat het de bedoeling is dat je enkel stemt als je met beide albums bekend bent. Dat de spelleider dat vindt, lijkt me nog net wat relevanter dan dat 1, 10 of 50 andere gebruikers dat vinden.
Dan hebben we toch een probleem. Neem bv de knock-out 1979 en battle nr 7
7. Roxy Music - Manifesto vs. Throbbing Gristle - 20 Jazz Funk Greats
Om tot een beslissing te komen is hier maar liefst 3 dagen over gedaan omdat de meeste mensen dat album van Throbbing Gristle niet kennen maar wel dat album van Manifesto. Om hier op te stemmen zou je dus eerst dat album van Throbbing Gristle moeten beluisteren, maar dat album is volgens mij nergens te krijgen, nergens te lenen en nergens te downloaden. Alleen die paar mensen - en dat zijn er geen vijf - die toevallig dat album een keer beluisterd hebben zouden op deze battle mogen stemmen. Wel erg veel gevraagd vind ik. Ik ben het toch wel deels met Chevy eens.
0
geplaatst: 31 januari 2011, 23:53 uur
Ik kan me niet voorstellen dat dat album niet te downloaden is.
En daarbij doen er aan deze KO alleen albums mee met minimaal 50 stemmen. Niet te vergelijken dus.
Edit: je overdrijft nogal, zie ik. 20 Jazz Funk Greats heeft 32 stemmen.
Edit2: en hij is gewoon verkrijgbaar. Te koop bij CD-Wow. Nou zou ik niet een album gaan kopen voor een KO, maar misschien eerst wat research doen voor je dingen gaat roepen?
En daarbij doen er aan deze KO alleen albums mee met minimaal 50 stemmen. Niet te vergelijken dus.
Edit: je overdrijft nogal, zie ik. 20 Jazz Funk Greats heeft 32 stemmen.
Edit2: en hij is gewoon verkrijgbaar. Te koop bij CD-Wow. Nou zou ik niet een album gaan kopen voor een KO, maar misschien eerst wat research doen voor je dingen gaat roepen?
0
geplaatst: 1 februari 2011, 00:07 uur
Arrie schreef:
..., maar misschien eerst wat research doen voor je dingen gaat roepen?
..., maar misschien eerst wat research doen voor je dingen gaat roepen?
OK, maar ik heb op die battle ook niet gestemd trouwens. Wel iets van Throbbing Gristle beluisterd via you tube maar ik vond het vreselijke muziek maar Manifesto vond ik ook niet zo goed. Dus, het is niet zo dat ik overal maar zo makkelijk op stem.
0
geplaatst: 1 februari 2011, 00:17 uur
Nog nóóit van Grooveshark gehoord. Maar bedankt in ieder geval. 

0
geplaatst: 1 februari 2011, 02:10 uur
0
geplaatst: 1 februari 2011, 02:36 uur
Twee leuke ontdekkingen, Los Lobos stond al een tijdje op mijn To Listen-lijstje, maar The Flashbulb is een mooiere ontdekking.
4-4
4-4
0
geplaatst: 1 februari 2011, 03:12 uur
6-4
32. Dire Straits - Making Movies (1980) vs. Tom Waits - Closing Time (1973)
0-1
32. Dire Straits - Making Movies (1980) vs. Tom Waits - Closing Time (1973)
0-1
0
geplaatst: 1 februari 2011, 04:35 uur
Aargh, twee top 10 albums tegen elkaar 
@#$%$-loting
1-1 volgens mijn top 10 vind ik Making Movies beter

@#$%$-loting

1-1 volgens mijn top 10 vind ik Making Movies beter

0
geplaatst: 1 februari 2011, 10:44 uur
33. The Doors - Morrison Hotel (1970) vs. King Crimson - Red (1974)
* denotes required fields.