MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Knock-out: Albums (Versie 6)

zoeken in:

Zorin
1-2

Lukk0
chevy93 schreef:
(quote)
Niet minder raar dan een battle tussen twee allesbehalve vergelijkbare albums.
(Guitar George snapt het overigens wel)

Maar Johnny zal het verhaal wel even uitleggen:
Invloedrijk op een vlak waar niemand (lees: ik) wat om geeft, is niet noemenswaardig.

Dan vraag ik me af waarom je, als je er niets om geeft, het album toch beluisterd hebt, getuige je stem voor het andere album?

Heeft ie niet. Hij luistert een paar nummers en dan stemt ie. Het is ook niet mijn manier van stemmen, maar er is al eens eerder een discussie over geweest, en zoals ik toen al zei: ieder z'n manier van stemmen.

Lukk0
Arrie schreef:
Heeft ie niet. Hij luistert een paar nummers en dan stemt ie. Het is ook niet mijn manier van stemmen, maar er is al eens eerder een discussie over geweest, en zoals ik toen al zei: ieder z'n manier van stemmen.

Vind ik erg vreemd, maar blijkbaar alles om je eigen favorieten er doorheen te krijgen Ik denk dat dit spelletje het zonder mij dan ook wel af kan verder, ik zit me hier zodanig te ergeren aan de uitgebrachte stemmen dat de lol er wel een beetje af is.

Lukk0 schreef:
maar blijkbaar alles om je eigen favorieten er doorheen te krijgen
Daar draait dit spel toch om? Of had jij gehoopt op een realistische eindlijst?

En ik doe het lang niet bij elk album (getuige het feit dat ik zo weinig stem). Ik doe het alleen wanneer ik toch wel met zekerheid kan stellen dat het ene album simpelweg niet beter is dan het andere.

30. Pete Rock & C.L. Smooth - Mecca and the Soul Brother (1992) vs. Fleetwood Mac - Rumours (1977)

1-0

Zorin
1-3

31. Los Lobos - Kiko (1992) vs. The Flashbulb - Kirlian Selections (2005)

0-0

Zorin
1-1

chevy93 schreef:
Of had jij gehoopt op een realistische eindlijst?

Stiekem hoop ik daar wel op .

3-2 vrij duidelijk

4-2 inderdaad

Flashbulb beluisterd?

tangmaster
4-3

Lukk0
chevy93 schreef:
(quote)
Daar draait dit spel toch om? Of had jij gehoopt op een realistische eindlijst?

En ik doe het lang niet bij elk album (getuige het feit dat ik zo weinig stem). Ik doe het alleen wanneer ik toch wel met zekerheid kan stellen dat het ene album simpelweg niet beter is dan het andere.

Dat ik hier nog op ga reageren zeg...

Maar: ik hoop slechts op eerlijk stemgedrag. Hoe mijn favoriete albums het hier verder doen interesseert me niet zo heel veel, ik hoop alleen dat anderen ze ook gaan luisteren en misschien waarderen doordat ze hier langs komen. En af en toe verbaas ik me wel eens over uitgebrachte stemmen of bepaalde uitslagen..

Casartelli (moderator)
Lukk0 schreef:
Maar: ik hoop slechts op eerlijk stemgedrag. Hoe mijn favoriete albums het hier verder doen interesseert me niet zo heel veel, ik hoop alleen dat anderen ze ook gaan luisteren en misschien waarderen doordat ze hier langs komen. En af en toe verbaas ik me wel eens over uitgebrachte stemmen of bepaalde uitslagen..

De discussie keert met enige regelmaat terug. Wat mij betreft ben je gewoon een nul als je tegen een album stemt dat je niet kent.

Niettemin lijkt het me wenselijk - aangezien we dat soort trivialiteiten terecht niet in de wiki hebben - dat de spelleider bij het begin van het spel aangeeft dat het de bedoeling is dat je enkel stemt als je met beide albums bekend bent. Dat de spelleider dat vindt, lijkt me nog net wat relevanter dan dat 1, 10 of 50 andere gebruikers dat vinden.

En wat zijn de criteria voor "een album kennen" dan? Volstaat eenmaal het album beluisteren? Moet men de achtergrond van een album kennen? Moet men het album voor de geest kunnen halen? Moet men een "oh ja"-gevoel krijgen bij het album? Moet men in de stemmenlijst kijken om te zien wat het cijfer het album is? Zijn er nog aanvullende eisen betreffende sfeer, manier van luisteren of beter gezegd: Hoe men naar het album luistert (achtergrondmuziek, koptelefoon, half-luisterend).

Nee, dit is gewoon onzin. Bij zo goed als alle albums kun je door een paar nummers te beluisteren echt wel weten of het wat voor je is of niet. En als je dit raar vindt, vind ik dat alleen de mensen die de albums écht kennen (oftewel zeker 10 beluisterd) mogen stemmen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:57 uur

geplaatst: vandaag om 16:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.