Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2010 competitie
zoeken in:
0
geplaatst: 30 december 2010, 23:55 uur
Misschien is 24 uur niet genoeg. Het aantal stemmen is de laatste rondes wat terug gelopen. Het lijkt me sowieso wel een idee om de volgende ronde pas 1 januari neer te zetten, een hoop mensen zullen morgen wel festiviteiten hebben.
En dat ene EP'tje ga ik zeker checken.
En dat ene EP'tje ga ik zeker checken.

0
geplaatst: 31 december 2010, 12:41 uur
Ladder 10:
1. Foals - Spanish Sahara
2. The Crookes - Backstreet Lovers
3. Sleepy Sun - Sandstorm Woman
4. Ariel Pink's Haunted Graffiti - Round and Round
5. Visions of Trees - Cult of Cobras
Werkelijk een prachtige ladder.
Foals heeft dit jaar voor mij één van beste albums van 2010 gemaakt.
The Crookes uit Sheffield doet wat Smiths-achtig aan, maar dat stoort mij niet, integendeel. De rest van hun dit jaar uitgebrachte EP (Dreams of Another Day) vind ik dan wel weer beduidend minder.
Sleepy Sun is een heerlijk stuk psychedelica, welke ik op Lowlands dit jaar ontdekte.
Ariel Pink's Haunted Graffiti en Visions of Trees pas net ontdekt en moeten eigenlijk nog even bezinken, anders hadden beide misschien nog wel iets hoger gestaan.
3. Sleepy Sun - Sandstorm Woman
4. Ariel Pink's Haunted Graffiti - Round and Round
Werkelijk een prachtige ladder.
Foals heeft dit jaar voor mij één van beste albums van 2010 gemaakt.
The Crookes uit Sheffield doet wat Smiths-achtig aan, maar dat stoort mij niet, integendeel. De rest van hun dit jaar uitgebrachte EP (Dreams of Another Day) vind ik dan wel weer beduidend minder.
Sleepy Sun is een heerlijk stuk psychedelica, welke ik op Lowlands dit jaar ontdekte.
Ariel Pink's Haunted Graffiti en Visions of Trees pas net ontdekt en moeten eigenlijk nog even bezinken, anders hadden beide misschien nog wel iets hoger gestaan.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 13:06 uur
Dit topic begon zo voortvarend, inmiddels is het al een heel stuk minder, jammer.
1. Foals - Spanish Saharah
2. Sleepy Sun - Sandstorm Woman
3. Ariel Pink's Haunted Graffiti - Round and Round
4. The Crookes - Backstreet Lovers
5. James Blake - CMYK
Zoals al gezegd, erg sterke ladder. Alle nummers vind ik
tot
. Stuk voor stuk onbekend voor mij. Met name de nummer 4 en 5 waren bijzonder moeilijk om in te vullen. Die stem van de zanger van The Crookes lijkt inderdaad verdacht veel op die van The Smiths 
1. Foals - Spanish Saharah

4. The Crookes - Backstreet Lovers

5. James Blake - CMYK

Zoals al gezegd, erg sterke ladder. Alle nummers vind ik
tot
. Stuk voor stuk onbekend voor mij. Met name de nummer 4 en 5 waren bijzonder moeilijk om in te vullen. Die stem van de zanger van The Crookes lijkt inderdaad verdacht veel op die van The Smiths 
0
geplaatst: 1 januari 2011, 13:11 uur
Matige ladder:
1. The Crookes - Backstreet Lovers
2. James Blake - CMYK
3. Foals - Spanish Sahara
4. Sleepy Sun - Sandstorm Woman
5. Ariel Pink's Haunted Graffiti - Round and Round
1. The Crookes - Backstreet Lovers
2. James Blake - CMYK
3. Foals - Spanish Sahara
4. Sleepy Sun - Sandstorm Woman
5. Ariel Pink's Haunted Graffiti - Round and Round
0
geplaatst: 1 januari 2011, 15:15 uur
4. Ryan Bingham & The Dead Horses - Direction Of The Wind
5. Sleepy Sun - Sandstorm Woman
Spanish Sahara is zonder twijfel één van de beste nummers van het afgelopen jaar. Ook staan er een aantal leuke verrassingen in de lijst (2, 3, 4). Sandstorm Woman zou een nummer zijn wat kan groeien in de toekomst.

4. Ryan Bingham & The Dead Horses - Direction Of The Wind
5. Sleepy Sun - Sandstorm Woman
Spanish Sahara is zonder twijfel één van de beste nummers van het afgelopen jaar. Ook staan er een aantal leuke verrassingen in de lijst (2, 3, 4). Sandstorm Woman zou een nummer zijn wat kan groeien in de toekomst.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 17:35 uur
1. Ariel Pink's Haunted Graffiti - Round and Round
2. James Blake - CMYK
3. The Crookes - Backstreet Lovers
4. Bettie Serveert - The Pharmacy
2. James Blake - CMYK
3. The Crookes - Backstreet Lovers
4. Bettie Serveert - The Pharmacy
0
k.grubs
geplaatst: 1 januari 2011, 18:08 uur
1. Sleepy Sun - Sandstorm Woman
4. James Blake - CMYK
4. James Blake - CMYK
0
geplaatst: 1 januari 2011, 19:41 uur
Ladder 10:
3. James Blake - CMYK
4. Foals - Spanish Sahara
Redelijk sterke ladder, de eerste in dagen waarbij ik niet vrij snel al drie nummers kon wegstrepen. Waarmee dan toch The Crookes, Bingham en Bettie Serveert afvallen omdat ze wat simpeltjes afsteken bij de rest.
Sleepy Sun is een mooie ontdekking, James Blake begint me steeds meer te boeien en Visions of Trees is mijn ding niet echt, en daarom juist extra knap dat het mijn lijstje weet te halen tegen iets als Bettie Serveert, wat meer in mijn straatje ligt. Nummers van Foals vind ik meestal erg lekker, deze had dan ook hoger kunnen komen als ze het nummer wat eerder hadden afgeklokt.
Round And Round is inderdaad heerlijk, maar ik zit al maanden na te denken over waar ik dat melodietje eerder heb gehoord ('Hold ooon, I'm calling...'). Of is het gewoon zo'n nummer dat zo catchy is dat je begint te denken dat je het al jaren kent?
3. James Blake - CMYK
4. Foals - Spanish Sahara
Redelijk sterke ladder, de eerste in dagen waarbij ik niet vrij snel al drie nummers kon wegstrepen. Waarmee dan toch The Crookes, Bingham en Bettie Serveert afvallen omdat ze wat simpeltjes afsteken bij de rest.
Sleepy Sun is een mooie ontdekking, James Blake begint me steeds meer te boeien en Visions of Trees is mijn ding niet echt, en daarom juist extra knap dat het mijn lijstje weet te halen tegen iets als Bettie Serveert, wat meer in mijn straatje ligt. Nummers van Foals vind ik meestal erg lekker, deze had dan ook hoger kunnen komen als ze het nummer wat eerder hadden afgeklokt.
Round And Round is inderdaad heerlijk, maar ik zit al maanden na te denken over waar ik dat melodietje eerder heb gehoord ('Hold ooon, I'm calling...'). Of is het gewoon zo'n nummer dat zo catchy is dat je begint te denken dat je het al jaren kent?
0
geplaatst: 1 januari 2011, 19:44 uur
Ik ga dit topic deze week ook weer proberen op te pakken, ontzettend drukke week gehad en daardoor veel gemist. Is het mogelijk om alsnog te stemmen of telt het echt niet meer?
0
geplaatst: 1 januari 2011, 19:44 uur
Sandokan-veld schreef:
Misschien Hold On, I'm Coming van Sam & Dave?
0
geplaatst: 1 januari 2011, 20:07 uur
Nee, lijkt er toch niet echt op. Ik kan het verder ook niet echt toelichten, maar ik krijg steeds een enorme deja vu van Round And Round. Kan goed zijn dat ik me vergis hoor.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 23:33 uur
1. José James - Warrior
2. Bonobo - Black Sands
3. Deerhunter - Desire Lines
4. Grinderman - Heathen Child
5. Two Door Cinema Club - Undercover Martyn
Eerste drie nummers zijn top. Grinderman wel een geinige single. De rest is ruk, maar Undercover Martyn is nog wel uit te houden.
2. Bonobo - Black Sands
Eerste drie nummers zijn top. Grinderman wel een geinige single. De rest is ruk, maar Undercover Martyn is nog wel uit te houden.
0
geplaatst: 2 januari 2011, 02:25 uur
1. Grinderman - Heathen Child
2. Bonobo - Black Sands
3. Two Door Cinema Club - Undercover Martyn
4. Deerhunter - Desire Lines
5. Jose James - Warrior
De nummers van Duck Sauce, The Opposites, en Linkin Park vind ik echt verschrikkeljk. Kende alleen die van Duck Sauce en dacht: dat moet verrweg het slechtste nummer in dit spel tot nu toe zijn. Maar zowaar, die van The Opposites en Linkin Park komen er heel dicht bij in de buurt. Die van Linkin Park vind ik zelfs nog wat erger denk ik.
2. Bonobo - Black Sands
4. Deerhunter - Desire Lines
5. Jose James - Warrior
De nummers van Duck Sauce, The Opposites, en Linkin Park vind ik echt verschrikkeljk. Kende alleen die van Duck Sauce en dacht: dat moet verrweg het slechtste nummer in dit spel tot nu toe zijn. Maar zowaar, die van The Opposites en Linkin Park komen er heel dicht bij in de buurt. Die van Linkin Park vind ik zelfs nog wat erger denk ik.
0
geplaatst: 2 januari 2011, 09:54 uur
1. Two Door Cinema Club - Undercover Martyn
2. Bonobo - Black Sands
4. José James - Warrior
5. Grinderman - Heathen Child
2. Bonobo - Black Sands
4. José James - Warrior
5. Grinderman - Heathen Child
0
geplaatst: 2 januari 2011, 11:47 uur
1. José James- Warrior
2. Bonobo- Black Sands
3. Deerhunter- Desire Lines
4. Grinderman- Heathen Child
5. Two Door Cinema Club- Undercover Martyn
Het beste nummer van het jaar + twee verrassingen (ik had al eerder iets van Bonobo geluisterd en het deed me niets, maar Black Sands is echt heerlijk. Deerhunter kan bij mij nog een flink stuk groeien) + veel middelmatigheid.
In een betere lijst hadden de onderste twee nummers het al afgelegd, en nu zit ik nog te twijfelen of ik de standaardrap van The Opposites (mooie Candy Dulfer-noten) eigenlijk niet nog 'beter' vind dan dat blije gedoe van Two Door Cinema Club.
Verder zal ik niet veel woorden vuilmaken aan de talentloze poseurs van Linkin Park of de soundtrack van het leven volgens TMF-normen anno 2010 genaamd 'Barbra Streisand'
2. Bonobo- Black Sands
3. Deerhunter- Desire Lines
4. Grinderman- Heathen Child
5. Two Door Cinema Club- Undercover Martyn
Het beste nummer van het jaar + twee verrassingen (ik had al eerder iets van Bonobo geluisterd en het deed me niets, maar Black Sands is echt heerlijk. Deerhunter kan bij mij nog een flink stuk groeien) + veel middelmatigheid.
In een betere lijst hadden de onderste twee nummers het al afgelegd, en nu zit ik nog te twijfelen of ik de standaardrap van The Opposites (mooie Candy Dulfer-noten) eigenlijk niet nog 'beter' vind dan dat blije gedoe van Two Door Cinema Club.
Verder zal ik niet veel woorden vuilmaken aan de talentloze poseurs van Linkin Park of de soundtrack van het leven volgens TMF-normen anno 2010 genaamd 'Barbra Streisand'

0
geplaatst: 2 januari 2011, 11:52 uur
1. Bonobo - Black Sands
2. José James - Warrior
3. Duck Sauce - Barbra Streisand
4. Two Door Cinema Club - Undercover Martyn
5. Deerhunter - Desire Lines
2. José James - Warrior
5. Deerhunter - Desire Lines
0
geplaatst: 2 januari 2011, 12:26 uur
1. Deerhunter - Desire Lines
2. Two Door Cinema Club - Undercover Martyn
4. Bonobo - Black Sands
5. José James - Warrior
4. Bonobo - Black Sands
5. José James - Warrior
0
geplaatst: 2 januari 2011, 12:40 uur
2. Deerhunter - Desire Lines
3. Duck sauce - Barbra Streisand
4. Two Door CInema Club - Undercover Martyn
5. José James - Warrior
3. Duck sauce - Barbra Streisand
4. Two Door CInema Club - Undercover Martyn
5. José James - Warrior
0
geplaatst: 2 januari 2011, 13:25 uur
Ladder 11:
3. Grinderman - Heathen Child
4. José James - Warrior
5. Bonobo - Black Sands
4. José James - Warrior
5. Bonobo - Black Sands
0
geplaatst: 2 januari 2011, 15:35 uur
1. José James - Warrior
2. Bonobo - Black Sands
5. Duck Sauce - Barbra Streisand
2. Bonobo - Black Sands
0
geplaatst: 2 januari 2011, 16:55 uur
Dit is de soort ladder die mij weer duidelijk maakt dat ik weinig aansluiting heb met de meeste muziek van tegenwoordig. Ik vind dit 8x niks. Omdat ik ze nu toch allemaal beluisterd heb en de ene erger is dan de andere, toch maar een top 5:
3. Bonobo - Black Sands
5. Linkin Park - The Catalyst
3. Bonobo - Black Sands
5. Linkin Park - The Catalyst
0
geplaatst: 2 januari 2011, 16:56 uur
Dit is dan ook niet zo'n goede ladder. Er is wel degelijk véél betere muziek gemaakt dit jaar.
0
geplaatst: 2 januari 2011, 16:58 uur
Bonobo zijn nummer vind ik weer wel een van de beste nummers van het voorgaande jaar. De rest is inderdaad niet al te best.
0
k.grubs
geplaatst: 2 januari 2011, 17:39 uur
3. Bonobo - Black Sands
5. Jose James - Warrior
3. Bonobo - Black Sands
5. Jose James - Warrior
0
geplaatst: 2 januari 2011, 17:41 uur
2. José James - Warrior
3. Bonobo - Black Sands
4. Duck Sauce - Barbra Streisand
Desire Lines is geweldig, echt een groeier. Viel mij eerst niet echt op en nu wel het beste nummer van het album. Dit is al het tweede nummer van José James in dit spel dat mij erg aanspreekt, daar moet ik maar eens achteraan gaan.

2. José James - Warrior
3. Bonobo - Black Sands
4. Duck Sauce - Barbra Streisand
Desire Lines is geweldig, echt een groeier. Viel mij eerst niet echt op en nu wel het beste nummer van het album. Dit is al het tweede nummer van José James in dit spel dat mij erg aanspreekt, daar moet ik maar eens achteraan gaan.
0
geplaatst: 2 januari 2011, 17:50 uur
0
geplaatst: 2 januari 2011, 18:00 uur
Bonobo, m'n eerste 'ontdekking' uit deze lijst. Ook José James is wel aardig
De laatste 4 zijn echt te slecht.
2. Bonobo - Black Sands
4. José James - Warrior
De laatste 4 zijn echt te slecht.1. Deerhunter - Desire Lines
2. Bonobo - Black Sands
4. José James - Warrior
0
geplaatst: 2 januari 2011, 21:01 uur
1. José James - Warrior
4. Bonobo - Black Sands
José James (verrassing!) en Deerhunter (MuMe-favoriet waar ik nog niet aan toegekomen was) zijn echte ontdekkingen waar ik meer van wil horen. Grinderman en Bonobo zijn ook prima, daarna wordt het snel minder. TDCC is een leuke radiosingle, maar niet meer dan dat. De afvallers heb ik minder mee, met name Linkin' Park is echt sneu. Dan ben je meer dan 10 jaar bezig als band en maak je nog steeds dit soort puberellende...
Ik zal straks even de uitslagen van de vorige ladders posten.
4. Bonobo - Black Sands
José James (verrassing!) en Deerhunter (MuMe-favoriet waar ik nog niet aan toegekomen was) zijn echte ontdekkingen waar ik meer van wil horen. Grinderman en Bonobo zijn ook prima, daarna wordt het snel minder. TDCC is een leuke radiosingle, maar niet meer dan dat. De afvallers heb ik minder mee, met name Linkin' Park is echt sneu. Dan ben je meer dan 10 jaar bezig als band en maak je nog steeds dit soort puberellende...

Ik zal straks even de uitslagen van de vorige ladders posten.
* denotes required fields.