MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2011

zoeken in:
Tussen of doet de nummer 11 ook nog mee?

Ik bedoelde de nummers 11 t/m 20...dus 11 doet mee...maar ik kan je dan dit verklappen dat het 11 niet is.

chevy93 schreef:
Tussen of doet de nummer 11 ook nog mee?

Dat is wel de meest voor de hand liggende.
EDIT: Niet dus...
Misschien Kate Bush, gezien de overtuigende hoeveelheid punten in de eerdere rondes?

Onweerwolf
Net als vorig jaar zal ik in afwachting van de finale uitslag weer een aantal statistiekjes posten. We beginnen simpel...

De Top 16 Hoogste Nieuwe Binnenkomers

Pl. Artiest - Titel (Positie) [Nominatie]

01. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) (1-32) [ArthurDZ]
02. U2 - Bad (73) [Axel]
03. Joy Division - Shadowplay (95) [Teunnis]
04. David Bowie - Ziggy Stardust (110) [Klassiekers '11]
05. Roxy Music - Love Is The Drug (138) [Klassiekers '11]
06. UK - Rendez-Vous 6:02 (144) [Jester]
07. The Beatles - Blackbird (156) [kemm]
08. The Cure - Inbetween Days (159) [ArthurDZ]
09. Nick Cave And The Bad Seeds - Do You Love Me? (164) [Klassiekers '11]
10. Suzanne Vega - Luka (165) [Onweerwolf]
11. The Clash - Guns Of Brixton (169) [pretfrit]
12. Nits - Sketches Of Spain (172) [Klassiekers '11]
13. Talking Heads - Road To Nowhere (190) [Axel]
14. The Waterboys - This Is The Sea (193) [Klassiekers '11]
15. DJ Shadow - Stem/Long Stem (209) [Klassiekers '11]
16. The Who - Pinball Wizard (232) [Klassiekers '11]

We hebben die klaasiekers beter uitgezocht dan onze eigen nominaties

Er staan op dit moment ook 2 nieuwkomers in de top 10, waarvan 1 op 7 en de ander op 10.....en het zou zo mij niet eens verbazen als ze beide nog gaan klimmen.

El Ninjo schreef:
Na 37 lijstjes wordt de ranglijst trouwens aangevoerd door een nummer wat vorig jaar nog tussen de 11 en de 20 eindigde.

Ik gok op VU of Teardrop. Beiden doen het altijd ontzettend goed, en vorig jaar eigenlijk slechter dan normaal.

Wat me opvalt is dat het dit jaar blijkbaar meer een nek-aan-nek-race is, terwijl verleden jaar erg snel duidelijk werd welk nummer op één zou komen.

Mijn lijst is verzonden. Van mijn nummer 1 tot en met 14 kan ik echt genieten, mijn nummers 15 tot en met 20 kan ik goed waarderen maar daarna wordt het al snel minder.

El Ninjo schreef:
Ik bedoelde de nummers 11 t/m 20...dus 11 doet mee...maar ik kan je dan dit verklappen dat het 11 niet is.
Dan is het dus de nummer 20.

ArthurDZ schreef:
Wat me opvalt is dat het dit jaar blijkbaar meer een nek-aan-nek-race is, terwijl verleden jaar erg snel duidelijk werd welk nummer op één zou komen.

Klopt...het wisselt nog steeds per lijstje...alleen onderaan bij de laatste 5 staat een "dubbele" artiest vastgeroest lijkt het wel.

chevy93 schreef:
(quote)
Dan is het dus de nummer 20.

Als je hoopt dat ik nu nog meer prijs ga geven door te zeggen dat het ook nummer 20 niet is dan ga ik dat niet doen

Die onderin zal wel eentje van Arcade Fire zijn.

Voor de duidelijkheid...er staat 1 artiest met 2 nummers vastgeroest bij de laatste 5.

Aquila schreef:
Is er echt zoveel mis mee als ik zeg dat ik erg van The Smiths hou, maar ik vorig jaar bij het invullen blijkbaar net in mijn Smith-fase zat en nu ff wat minder.

Dat herken ik wel, al is het bij mij juist andersom. Smiths stijgen dit jaar. Ik heb mijn lijstjes vanaf 2007 allemaal naast elkaar gelegd en dan zie ik dat een aantal nummers die elk jaar de finale haalden flink door mijn lijst stuiteren, gedurende de jaren. Er zijn er gelukkig ook 3 die heel constant elkaar jaar in de top 10 of zelfs top 5 staan.

Nadeel vind ik wel dat van een aantal artiesten nummers in de finale staan die ik niet (meer) zo interessant vind. Zo reken ik Joy Division tot mijn favoriete bands, maar met deze 2 nummers mogen ze blij zijn als ze ik ze bij de beste 25 zet.

Ik herken het ook wel. Paranoid Android bijvoorbeeld, erg goed nummer, maar op het moment heb ik dat nummer toch wel even gehoord. Wellicht staat ie volgend jaar (als ie de finale haalt) juist weer hoger.

Grappige is ook dat er bij meerdere artiesten die dubbel genoteerd staan best wat verschil kan zitten tussen de noteringen.

El Ninjo schreef:
Voor de duidelijkheid...er staat 1 artiest met 2 nummers vastgeroest bij de laatste 5.

Zal wel Kate Bush zijn.

El Ninjo schreef:

Hopelijk is het Kate Bush, maar het zal wel die groep uit de jaren 80 zijn met die explosieve nummers. Mogen van mij best hoger staan.

chevy93 schreef:
Toch stond The Mercy Seat nog 5e een paar jaar geleden.

(quote)
Maar gezien die hierboven genoemde regel lijkt me het een kwestie van logisch nadenken.

Dat is toch wel een ietwat andersoortig lijstje: niet bepaald de keuze uit 32 nummers

DjFrankie (moderator)
Co Jackso schreef:
(quote)

Hopelijk is het Kate Bush, maar het zal wel die groep uit de jaren 80 zijn met die explosieve nummers. Mogen van mij best hoger staan.

Kan niet anders dan de Pixies zijn denk ik ja,
Wuthering Heights scoorde plaats 31 bij mij

Arrie schreef:
Ik herken het ook wel. Paranoid Android bijvoorbeeld, erg goed nummer, maar op het moment heb ik dat nummer toch wel even gehoord. Wellicht staat ie volgend jaar (als ie de finale haalt) juist weer hoger.

Grappige is ook dat er bij meerdere artiesten die dubbel genoteerd staan best wat verschil kan zitten tussen de noteringen.

Ik heb dat ook bij Radiohead. Ik heb ze hoog zitten, maar juist de twee finalenummers (en ook Karma Police trouwens) heb ik dusdanig wel gehoord dat ze mijn top 20 niet zullen halen en misschien zelfs mijn top 25 niet. Ik had liever Let Down in de finale gahad, of No Surprises of 2+2=5 of zelfs Fake Plastic Trees dat voor mij een een mooie concertherinnering hangt.

Arrie schreef:

Dat is bij mij eigenlijk bij al die artiesten zo, behalve bij Joy Division. Die staan allebei redelijk dicht op elkaar.

Street Spirit is bij mij ook een liedje dat flink gezakt is in de loop der jaren. De eerste keer nog top 5, maar nu zet ik hem wellicht bij mijn laatste 3...

starbright boy schreef:
(quote)

Ik heb dat ook bij Radiohead. Ik heb ze hoog zitten, maar juist de twee finalenummers (en ook Karma Police trouwens) heb ik dusdanig wel gehoord dat ze mijn top 20 niet zullen halen en misschien zelfs mijn top 25 niet. Ik had liever Let Down in de finale gahad, of No Surprises of 2+2=5 of zelfs Fake Plastic Trees dat voor mij een een mooie concertherinnering hangt.

Herkenbaar. Hoe goed ik Paranoid Android ook vind, ik heb dan liever let Down of Exit Music (die stond een paar terug ook op 1 bij mij toen Nick Cave niet in beeld was).
Street Spirit blijf ik dan weer wel waarderen.

Orbilin schreef:
Hoe wordt die love-hate-lijst berekend? Is dat op basis van de standaardeviatie van de scores of zo? Op die manier was U2 - The Unforgettable Fire vorig jaar de meest controversiële song en David Bowie - Ashes To Ashes de minst controversiële.

Vorig jaar werd gekeken naar het aantal noteringen in de top 5 en bottom 5 en het laagste getal was dan de Love/Hate rating.

Dat is in ieder geval beter dan het aantal top 5 en bottom 5 noteringen bij elkaar optellen, want stel dat er 100 lijstjes ingediend worden en een nummer 100 keer in de top 5 staat en nul keer in de bottom 5. Dan zou dat een topper zijn in de Love/Hate lijst. Het gaat erom dat een nummer vaak in de top 5 én vaak bottom 5 genoemd wordt. Voorbeeld bij de berekening van vorig jaar: een nummer dat 35 keer in de top 5 staat en 25 keer in de bottom 5 krijgt 25 als Love/Hate rating.

aERodynamIC schreef:
Dat is toch wel een ietwat andersoortig lijstje: niet bepaald de keuze uit 32 nummers
Als The Mercy Seat al 5e staat (stond) in je alltime-lijstje. Hoe hoog komt 'ie dan als je een voorgeselecteerde lijst hebt. Dat bedoelde ik.

Ik gok dat Sigur Rós het erg goed gaat doen in de love/hate-lijst. Evenals Sam Cooke.

Titmeister schreef:
Overigens we kunnen het leuk over aantal nummers per decennium hebben, maar uit de periode tussen 1967 en 1977 staat er maar 1 (!) nummer in de finale (What's Going On).

Ik neem aan dat je 1967 zelf niet meerekent in die periode, want dat jaar is toch juist oververtegenwoordigd in de top 32?

Kees-Jan schreef:
Dat is in ieder geval beter dan het aantal top 5 en bottom 5 noteringen bij elkaar optellen, want stel dat er 100 lijstjes ingediend worden en een nummer 100 keer in de top 5 staat en nul keer in de bottom 5. Dan zou dat een topper zijn in de Love/Hate lijst. Het gaat erom dat een nummer vaak in de top 5 én vaak bottom 5 genoemd wordt.
Doe gewoon (Aantal top 5)/(Aantal bottom 5). Het getal dat het dichtste bij 1 ligt is dus het "meeste Love/Hate".

Co Jackso schreef:
Mogen van mij best hoger staan.
Eentje wel, ja.

Hij zei ook tussen. Dat lijkt me dus 1968 t/m 1976

chevy93 schreef:
(quote)
Doe gewoon (Aantal top 5)/(Aantal bottom 5). Het getal dat het dichtste bij 1 ligt is dus het "meeste Love/Hate".

Tuurlijk niet. Dan zou daar een nummer bovenaan kunnen staan dat maar één keer in de top 5 en één keer in de bottom 5 staat.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:06 uur

geplaatst: vandaag om 09:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.