MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2011

zoeken in:
Snoeperd schreef:
Oh op Aquila, ik had blijkbaar een verouderde pagina aanstaan.

Ja ik had daar ook op gereageerd (dat Black waarschijnlijk in de top 10 stond, maar wel met 4x onderaan de lijst), maar dat is denk ik weggehaald.

Ik reageerde dat het ook wel The Unforgettable Fire kan zijn.

Nicolage Rico schreef:
Pixies - Where Is My Mind.

Of stond die er vorig jaar niet in?
Die stond er vorig jaar niet in.

Nicolage Rico schreef:
En mijn nominatie (Marillion - Blind Curve) valt er natuurlijk weer net buiten (nr. 245).
Dat was wel de beste nieuwe overigens. (Op een aantal eigen nominaties na)
Ga het nummer gelijk nog een keer opzetten.

chevy93 schreef:
Die stond er vorig jaar niet in.

Haha, dacht ik al.

Dan is dat hem niet.

chevy93 schreef:
Dat was wel de beste nieuwe overigens. (Op een aantal eigen nominaties na)
Ga het nummer gelijk nog een keer opzetten.

Onweerwolf schreef:
The Velvet Underground - Venus In Furs staat trouwens op 98 met slechts 3 plays.

Maar Nico - Venus in Furs staat er vier keer. Komt door spotify.

aERodynamIC schreef:
Deze lijst is het grote gemiddelde van de MuMe-gebruiker en dan is het zo'n rare top 32 nog niet.
Het zou heel vreemd zijn als we volgend jaar opeens 3 hip-hop nummers in de lijst hebben. Leuk voor de afwisseling maar totaal niet geloofwaardig als je kijkt naar de afspeigeling van deze site.

Ben het in essentie helemaal met je eens, maar ik denk dat je toch verkeerd beeld hebt van populariteit van hip-hop op de site. Kijk maar eens naar de hoeveelheid berichten in het hiphop-forum (2 keer zoveel als het rockforum), de hoeveelheid berichten bij de albums, het aantal hiphop-albums waar veel op gestemd wordt, etc. Als de lijst echt een afspiegeling van de site zou zijn, dan zouden er misschien wel een stuk of 5 hiphopnummers in de finale moeten staan. Maar op een paar users na doen de liefhebbers daarvan hier helemaal niet mee, dus het zal er wel nooit van komen. Lijstjes maken is over het algemeen sowieso meer een ding van rockliefhebbers vreemdgenoeg.

Onweerwolf schreef:
Zo, een prognose dan op basis van de eerste weekcharts van de last.fm MuMeLadder groep:

(afbeelding)

Zou het echt gaan gebeuren? Black op #1?

Leuk, maar klopt niet helemaal natuurlijk. Ik heb mijn lijst afgedraaid via Spotify en aangezien Arcade Fire daar als enige artiest in deze finale niet opstaat, komen ze hier drie plays tekort.

Verder staat Venus in Furs er ook onder een paar andere artiestennamen in trouwens.

Inmiddels 116 (incl. startladder) lijstjes verwerkt en de koploper heeft ineens weer een behoorlijk gat geslagen....het wordt denk ik kort dag voor z'n naaste achtervolger om hier nog enige verandering in aan te brengen.
Eigenlijk zijn alle verschillen tussen de eerste 8 nummers groter geworden en lijken die plaatsen wel min of meer vast te staan.
De nummers 9 en 10 zijn inmiddels wat minder zeker geworden van hun top 10 notering, er zijn een 3 tal kapers op de kust.

De strijd om de love/hate plaat is ook weer open, voorlopig komt daar nog steeds hetzelfde nummer voor in aanmerking maar heeft concurrentie van 2 nummers gekregen die aan een opmars begonnen zijn.

Kijkend naar de nummer 1 posities....de huidige nummer 4 prijkt maar liefst 9x bovenaan een lijstje, gevolgd door de nummer 7 die 8x op kop staat.

Onweerwolf schreef:
Zou het echt gaan gebeuren? Black op #1?

Black is gewoon het nummer waarvan de meeste deelnemers zich afvragen
Wat doet dit nummer eigenlijk in de finale? Ik ken het niet meteen. Zal eens luisteren.

Lol, nooit enige vorm van humor bij je ontdekt dazzler
Maar is wel waar. Grootste miskoop van mijn leven dat "Ten".
En dan te bedenken dat ik hem niet op 32 heb staan. Daar staat dan weer een nummer van een andere miskoop.

herman schreef:
Leuk, maar klopt niet helemaal natuurlijk. Ik heb mijn lijst afgedraaid via Spotify en aangezien Arcade Fire daar als enige artiest in deze finale niet opstaat, komen ze hier drie plays tekort.

Verder staat Venus in Furs er ook onder een paar andere artiestennamen in trouwens.

En er zijn ook nog users (ik zei de gek) die niet op Last.fm zitten.
En die Black nog niet eens in hun Top 17 hebben staan

dazzler schreef:
Black is gewoon het nummer waarvan de meeste deelnemers zich afvragen
Wat doet dit nummer eigenlijk in de finale? Ik ken het niet meteen. Zal eens luisteren.

Mmm, dazzler, ik denk echt dat jij de enige bent die dit niet kent.
Hoe je bij die aanname komt, is me een raadsel...

Na een stevige luistersessie vanavond zojuist mijn lijstje bij de Grote Organisator ingediend. Ik heb een nieuwe nummer 1

De jaren 80 worden weer eens systematisch door mijzelf ondergewaardeerd, zo blijkt weer!

(afbeelding)
Gemiddelde cijfer wat heb ik heb uitgedeeld. Behoeft geen uitleg welk decennium er niet in mijn top10 voorkomt.

Ook ik heb een nieuwe nummer 1, alhoewel mijn oude ook meedeed. De top8 is echt

lebowski schreef:

Echt? Het verklaart anders wel waarom het nummer van alle finalisten
het meest beluisterd werd op last.fm de voorbije week. Ik zie niet in waarom
al die mensen een nummer gaan herbeluisteren dat ze echt wel kennen.

Dan zou ik de enige moeten zijn (aangezien ik de enige zou zijn die het niet kent).

Want zeg nou zelf: waarom wordt het ene nummer meer beluisterd dan het andere?
Toch niet omdat het bekender is. Ik zou het tegendeel durven beweren.

Maar ik speculeer maar wat. En deel wat plaagstootjes uit.
Maar nu weet je tenminste wel hoe ik bij die aanname kom.

ps. Ik heb Black wel degelijk beluisterd bij vorige edities en vond hem niet zo bijzonder.
Mijn top 20 bestaat uit nummers die ik finale waardig vind. Black staat helaas bij de laatste 12.

lebowski schreef:
(quote)

Ik ging even kijken welk nummer ik het langst ken en op Wuthering Heights en A Day In the Life na (door ouders), is Black het nummer dat ik het langst ken. Net twaalf was ik, hoorde het gewoon op de radio (ik geloof een jaren 90 lijstje op 3fm). Was er toen aardig van onder de indruk. Een half jaartje later leerde ik de Pixies kennen en toen ging het snel .

Maar dit is natuurlijk ook maar een voorbeeld van een iemand .

Eerder vanavond mijn lijstje ook ingeleverd.

Er zijn natuurlijk 11 nieuwe binnenkomers, maar liefst 18 platen zijn gezakt, 2 zijn er gestegen en 1 staat op dezelfde plek als vorig jaar. De snelste zakker staat 14 plaatsen lager, de een na snelste 11 plaatsen. Een van de nieuwe platen zit bij de bottom 5, veel meer zitten er bovenin. Maar zelfs die bij de bottom 5 vind ik nog best mooi, alleen lang niet de beste van de band of zanger(es). Het kleinste verschil tussen de hoogste en de laagste dubbele nummers is 4 plekken, het grootste is 14 plekken.

Het nummer dat ik het langste ken is zonder meer Wurthering Heights trouwens, mijn ouders hadden The Kick Inside op elpee en ik kan me dat nummer veel bewuster herinneren uit mijn hele jonge jaren dan The Man With The Child In His Eyes. Vanuit mezelf is het denk ik A Forest. Dat hoorde ik als fervente radioluisteraar (toen ik een jaar of acht was) weleens langskomen en hoorde bij die nummers die anders klonken en me fascineerden, maar waar ik mijn vinger niet op kon leggen. Pas een aantal jaar later veranderde mijn muzieksmaak van top 40 naar het ontdekken van wat daar niet in stond.

divart schreef:
Lol, nooit enige vorm van humor bij je ontdekt dazzler
Maar is wel waar. Grootste miskoop van mijn leven dat "Ten".
En dan te bedenken dat ik hem niet op 32 heb staan. Daar staat dan weer een nummer van een andere miskoop.

Herkenbaar, tis bij mij enkel de kinderlijke seksegenoot die PJ van de laatste plaats afhoudt...

herman schreef:
(quote)

Net een reclame zien voorbij komen, Arcade Fire staat op Spotify. Waarschijnlijk nog maar net toegevoegd.

Casartelli (moderator)
Dwejkk_ schreef:
Ik ging even kijken welk nummer ik het langst ken en op Wuthering Heights en A Day In the Life na (door ouders), is Black het nummer dat ik het langst ken. Net twaalf was ik, hoorde het gewoon op de radio (ik geloof een jaren 90 lijstje op 3fm). Was er toen aardig van onder de indruk. Een half jaartje later leerde ik de Pixies kennen en toen ging het snel .

Maar dit is natuurlijk ook maar een voorbeeld van een iemand .

Maar wel een illustratief voorbeeld ... in het begin draaide Ten in de publieke beleving toch vooral om Jeremy, Oceans en Alive, Alive en nog eens Alive. Black als legendarische (nou ja) albumtrack is pas later komen bovendrijven. Dus als dazzler vooral de eerste periode meegemaakt heeft, er toen zijn schouders al over opgehaald heeft en de laatste vijftien jaar niet al te veel naar de semi-alternatieve radio geluisterd heeft, kan ik me voorstellen dat het nummer volkomen langs hem heen gegaan is.

Ik zou in een bespreektopic wel een 7,5 aan Black kwijt kunnen en in mijn top-32 haalde hij de toptien wel.

Frejarius schreef:
Net een reclame zien voorbij komen, Arcade Fire staat op Spotify. Waarschijnlijk nog maar net toegevoegd.

Edit: alles staat er inderdaad op! De zoekfunctie is alleen nog niet helemaal geüpdatet.

Seriously? Gisteren stond alleen nog maar de single van Month of May erop en ik check bijna dagelijks.

Bij deze het allerlaatste overzichtje voor a.s. vrijdag de uitslag bekend gemaakt wordt.
Ik heb inmiddels 123 lijstjes binnen maar in dit overzicht zitten 120 lijstjes (incl. Startladder) verwerkt.

De koploper blijft fier bovenaan staan en t.o.v. de vorige tussenstand zijn alleen de nummers 8, 9 en 10 onderling van plaats gewisseld. Er zijn echter 3 nummers die op de deur van de top 10 aan het kloppen zijn en dit zijn eigenlijk alle 3 nummers die naarmate er meer gestemd werd een steeds hogere positie gingen innemen.

Wat verder opvalt in de top 10 is dat alleen de nummers 2, 3, 6, 8 en 10 daar vanaf de start deel van uitgemaakt hebben.

Wat valt verder op, de nummer 18 bijv die na een geweldige start steeds verder wegzakte en nu wel heel erg in een vrije val is beland. En de nummer 22 die ineens met een tussensprintje de onderste regionen heeft verlaten.

Verdere wetenswaardigheden, alle nummers zijn nu wel eens door iemand op plaats 32 gezet, er is echter 1 nummer wat nog door niemand op 1 is gezet, dat is de nummer 29 van deze lijst.

De song die het meest op 1 is gezet is de nummer 4 (9x), gevolgd door de nummers 2 en 7 (beide 8x). De hoogst genoteerde song die slechts 1x bovenaan prijkt is de nummer 9.

De songs die het meest op 32 zijn gezet zijn de nummers 28 en 31 (beide 10x). De laagstgenoteerde song die slechts 1x op de laatste plaats is gezet is de nummer 24.

De song die het vaakst in de top 5 genoemd wordt is de nummer 2, maar liefst 31x.
De song die het vaakst in de bottom 5 genoemd wordt is de nummer 23, maar liefst 32x.

Kijkende naar de love / hate plaat obv de st.dev, dat is nog steeds dezelfde, nu de nummer 23 met een score van 10,3 (dus wel wat gedaald) en de plaat die daarin het laagst scoort is ook nog steeds dezelfde, nu de nummer 24 met een score van 7,93.

De plaat in de top 10 met de hoogste st.dev is de nummer 10 met een score van 9,54, de plaat in de top 10 met de laagste st.dev iis de nummer 9 met een score van 8,33.

Dan hieronder het laatste overzichtje na 120 lijstjes, tussen haakjes van links naar rechts de positie na resp. 100, 80, 60, 45, 25 en 10 lijstjes.

1. (1.) (1.) (1.) (1.) (7.) (22.) 2359 pt.
2. (2.) (2.) (3.) (6.) (1.) (5.) 2326 pt.
3. (3.) (3.) (5.) (5.) (5.) (15.) 2277 pt.
4. (4.) (4.) (6.) (11.) (12.) (27.) 2252 pt.
5. (5.) (7.) (8.) (18.) (17.) (10.) 2207 pt.
6. (6.) (5.) (2.) (2.) (6.) (8.) 2187 pt.
7. (7.) (6.) (7.) (8.) (8.) (16.) 2177 pt.
8. (9.) (9.) (4.) (3.) (4.) (6.) 2123 pt.
9. (10.) (10.) (12.) (13.) (9.) (3.) 2053 pt.
10. (8.) (8.) (9.) (9.) (2.) (1.) 2028 pt.
11. (13.) (16.) (16.) (16.) (19.) (26.) 2025 pt.
12. (14.) (17.) (21.) (23.) (28.) (25.) 2015 pt.
13. (12.) (13.) (15.) (26.) (20.) (20.) 2011 pt.
14. (15.) (14.) (13.) (12.) (13.) (12.) 1989 pt.
15. (17.) (18.) (14.) (10.) (18.) (18.) 1979 pt.
16. (18.) (20.) (17.) (14.) (24.) (31.) 1959 pt.
17. (16.) (15.) (22.) (20.) (11.) (11.) 1959 pt.
18. (11.) (12.) (10.) (4.) (3.) (2.) 1952 pt.
19. (21.) (19.) (29.) (27.) (31.) (29.) 1921 pt.
20. (20.) (23.) (23.) (29.) (27.) (14.) 1896 pt.
21. (22.) (25.) (27.) (15.) (14.) (7.) 1886 pt.
22. (30.) (31.) (31.) (30.) (30.) (30.) 1867 pt.
23. (19.) (11.) (11.) (7.) (10.) (13.) 1864 pt.
24. (23.) (28.) (25.) (21.) (25.) (19.) 1846 pt.
25. (28.) (22.) (20.) (17.) (15.) (4.) 1833 pt.
26. (25.) (29.) (24.) (19.) (21.) (23.) 1817 pt.
27. (27.) (26.) (30.) (31.) (26.) (24.) 1801 pt.
28. (29.) (30.) (28.) (25.) (23.) (28.) 1794 pt.
29. (24.) (21.) (19.) (22.) (16.) (17.) 1772 pt.
30. (31.) (24.) (26.) (28.) (29.) (32.) 1762 pt.
31. (26.) (27.) (18.) (24.) (22.) (9.) 1736 pt.
32. (32.) (32.) (32.) (32.) (32.) (21.) 1687 pt.

Vreemd genoeg heb ik het gevoel dat we dit jaar heel wat veranderingen mogen verwachten...

Maar misschien verbeeld ik me gewoon dingen

Ik krijg ook het idee na dit laatste overzicht dat er dit keer wel een aantal verschuivingen plaats vinden door de later ingeleverde lijstjes. Vorig jaar maakte dat weinig uit, herinner ik mij.

west schreef:
Ik krijg ook het idee na dit laatste overzicht dat er dit keer wel een aantal verschuivingen plaats vinden door de later ingeleverde lijstjes. Vorig jaar maakte dat weinig uit, herinner ik mij.

Klopt, maar de verschuivingen vinden voornamelijk plaats tussen de plaatsen 11 en 32 en niet in de top 10....ik denk zelf dat er in de top 8 ook weinig meer gaat gebeuren, maar je weet het natuurlijk nooit.

Ik denk trouwens dat Rebbelion (Lies) het wel eens heel slecht zou kunnen gaan doen. Ik denk dat dat nummer heel veel last heeft van de Neighborhoods. Ik denk dat vele albumfans hebben dat ze andere favorieten hebben dan Rebellion. Ik weet het niet zeker, maar het zou goed kunnen.

Onweerwolf
De Kortste Platen Uit De Lijst

mm:ss - Artiest - Titel

01:43 - Undertones - Here Comes The Summer
01:47 - Jerry Lee Lewis - Great Balls Of Fire
01:50 - White Stripes - Fell In Love With A Girl
01:57 - Tim Hardin - Reason To Believe
02:01 - Serge Gainsbourg - Ballade De Melody Nelson
02:03 - Blur - Song 2
02:03 - Neil Young - The Needle And The Damage Done
02:03 - Beatles - Eleanor Rigby
02:04 - Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream?
02:04 - Byrds - Wasn't Born To Follow
02:04 - Smiths - Girlfriend In A Coma
02:04 - Pixies - Wave Of Mutilation
02:04 - Lou Reed & John Cale - Small Town
02:04 - Troggs - With A Girl Like You
02:05 - Beatles - Norwegian Wood (This Bird Has Flown)
02:06 - Sam Cooke - Touch The Hem Of His Garment

Ik heb het idee dat The Cure de nummer 2 is. Wat dus eigenlijk ook betekent dat Street Spirit bovenaan staat.

Eindelijk Arcade Fire op Spotify.

dazzler schreef:
Echt? Het verklaart anders wel waarom het nummer van alle finalisten
het meest beluisterd werd op last.fm de voorbije week. Ik zie niet in waarom
al die mensen een nummer gaan herbeluisteren dat ze echt wel kennen.
Ik heb de hele finale gewoon herbeluisterd. Ook weet je niet of het nummer beluisterd is voor de finale of dat men het een steengoed nummer vindt en het dus gewoon draait. Het is mijn hoogste nieuwe binnenkomer in ieder geval.

Dan zou ik de enige moeten zijn (aangezien ik de enige zou zijn die het niet kent).
Nou, dat ligt toch echt volledig aan jou, hoor. Black bestormt de ene na de andere toplijst, zeker de afgelopen jaren. Het is dit jaar, zeer terecht ook, de top 50 ingegaan bij de Top 2000 en ik verwacht dat het einde echt niet in zicht is. Het heeft jarenlang de Kink 1600 aangevoerd.

ps. Ik heb Black wel degelijk beluisterd bij vorige edities en vond hem niet zo bijzonder.
Dat is heel wat anders. Maar hij heeft toch echt de voorkeursstemmen bij Ten, de nummer 3 in de top 250.

Hmm... het nummer dat ik het langste ken... dat zal Instant Street zijn. Hoe oud zal ik zijn geweest... 14? Het was nog voor ik op MuMe kwam, dus geen idee hoe, maar ik ontdekte het album The Ideal Crash en het was meteen een grote favoriet. Zodra ik op de site kwam, ging ik de nummer 1 beluisteren, dus Paranoid Android zal er wel na komen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:49 uur

geplaatst: vandaag om 05:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.