Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2011
zoeken in:
0
geplaatst: 14 december 2011, 15:29 uur
Snoeperd schreef:
Ik denk trouwens dat Rebbelion (Lies) het wel eens heel slecht zou kunnen gaan doen. Ik denk dat dat nummer heel veel last heeft van de Neighborhoods.
Ik denk trouwens dat Rebbelion (Lies) het wel eens heel slecht zou kunnen gaan doen. Ik denk dat dat nummer heel veel last heeft van de Neighborhoods.
Maar (ook) als je los van de Neighourhoods puur alleen naar Rebellion (Lies) kijkt, dan is het een geweldig nummer.

0
geplaatst: 14 december 2011, 15:34 uur
Onweerwolf schreef:
De Kortste Platen Uit De Lijst
De Kortste Platen Uit De Lijst
Mooi overzicht! Leuk dat korte doch krachtige nummers ook hun plek vinden. Qua korte nummers hoort Outdoor Miner (Wire) volgens mijn info trouwens op de tweede plaats: 01:44 schoon aan de haak.
0
geplaatst: 14 december 2011, 15:57 uur
yeahyeahyeah schreef:
Mooi overzicht! Leuk dat korte doch krachtige nummers ook hun plek vinden. Qua korte nummers hoort Outdoor Miner (Wire) volgens mijn info trouwens op de tweede plaats: 01:44 schoon aan de haak.
(quote)
Eigenlijk doelde ik op de langere versie, toen ik het nummer nomineerde (die met de piano aan het einde, die duurt 02:55). Misschien moet dit erbij vermeld worden, om verwarring te voorkomen: Wire - Outdoor Miner [Long Version]
0
Aquila
geplaatst: 14 december 2011, 16:16 uur
Er was toch een nummer van Guided by Voices dat nog korter was - of heeft die de eindlijst niet gehaald?
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 december 2011, 16:18 uur
Ik heb hier inderdaad ook de lange versie in mijn playlist staan.
Dat is overigens ook de single versie. Zie je niet zo heel vaak dat een single langer is dan de album versie.
Dat is overigens ook de single versie. Zie je niet zo heel vaak dat een single langer is dan de album versie.
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 december 2011, 16:24 uur
Aquila schreef:
Er was toch een nummer van Guided by Voices dat nog korter was - of heeft die de eindlijst niet gehaald?
GBV staat dit jaar niet in de lijst. Alle oud noteringen zijn ook 2:48 of langer. Er was dit jaar wel een nummer genomineerd, 'The Goldheart Mountaintop Queen Directory', misschien dat die korter is maar dat weet ik niet aangezien ik dat nummer niet op mp3 of cd heb.
0
geplaatst: 14 december 2011, 16:26 uur
Het nummer dat ik het langste ken uit de lijst is voor mij Depeche Mode's Enjoy The Silence. Ik was geloof ik 11 toen het een hit was en vond het echt een geweldig nummer. Is ook jarenlang een van mijn favoriete nummers aller tijden geweest. De tweede zal wel Unfinished Sympathy zijn.
edit: *noteert Guided by Voices' I am a Scientist op zijn nominatie-shortlist*
edit: *noteert Guided by Voices' I am a Scientist op zijn nominatie-shortlist*
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 december 2011, 16:30 uur
Het nummer dat ik het langste ken is zeer waarschijnlijk Wuthering Heights.
0
geplaatst: 14 december 2011, 16:43 uur
Voor mij The End, al sinds mijn enigszins serieus muziekbewustzijn is ontstaan, zo'n 13/14 jaar geleden... Teardrop ken ik ook al heel lang, omdat het nummer nog wel eens langskwam op TMF/MTV waar ik toen veel naar keek. Vond het toen overigens een slecht nummer ('tzelfde geldt voor Windowlicker van Aphex Twin)...
0
geplaatst: 14 december 2011, 16:46 uur
0
geplaatst: 14 december 2011, 17:08 uur
Mijn lijstje is ook *(eindelijk) verstuurd!
Ten opzichte van vorig jaar zijn er maar 3 nummers op dezelfde plek blijven staan: Mijn nummer 1, 9 en 32.
De hoogste nieuwe binnenkomer staan op 5 en de laagste nieuwe binnenkomer op 31.
Grootste stijger is mijn nummer 8 (stond vorig jaar nog op 28) en de grootste daler staat nu op 29 (vorig jaar nog op 22).
Gezien deze statistieken klinkt het misschien gek, maar eigenlijk is er helemaal niet zoveel aan mijn lijst veranderd
Ten opzichte van vorig jaar zijn er maar 3 nummers op dezelfde plek blijven staan: Mijn nummer 1, 9 en 32.
De hoogste nieuwe binnenkomer staan op 5 en de laagste nieuwe binnenkomer op 31.
Grootste stijger is mijn nummer 8 (stond vorig jaar nog op 28) en de grootste daler staat nu op 29 (vorig jaar nog op 22).
Gezien deze statistieken klinkt het misschien gek, maar eigenlijk is er helemaal niet zoveel aan mijn lijst veranderd

0
geplaatst: 14 december 2011, 18:58 uur
Dwejkk_ schreef:
Eigenlijk doelde ik op de langere versie, toen ik het nummer nomineerde (die met de piano aan het einde, die duurt 02:55). Misschien moet dit erbij vermeld worden, om verwarring te voorkomen: Wire - Outdoor Miner [Long Version]
Ah, vandaar. Typisch iets voor Wire, een "long version" van net geen drie minuten Eigenlijk doelde ik op de langere versie, toen ik het nummer nomineerde (die met de piano aan het einde, die duurt 02:55). Misschien moet dit erbij vermeld worden, om verwarring te voorkomen: Wire - Outdoor Miner [Long Version]

0
geplaatst: 14 december 2011, 19:45 uur
Het nummer, dat ik het langste ken is zonder twijfel Gypsy van Uriah Heep.
Was 5 jaar, toen m'n bijna 6 jaar oudere broer de LP Very 'Eavy Very 'Umble kocht en dagelijks draaide.
Was 5 jaar, toen m'n bijna 6 jaar oudere broer de LP Very 'Eavy Very 'Umble kocht en dagelijks draaide.
0
geplaatst: 14 december 2011, 19:58 uur
Het nummer dat ik het langste ken is A Day In The Life. De rode en blauwe verzamelaars van The Beatles waren, na A Night At The Opera van Queen, de eerste platen uit de LP collectie van mijn vader die ik beluisterde. Zal toen een jaar of 14 geweest zijn. Ik kan me trouwens nog herinneren dat ik A Day In The Life in het begin niet zo mooi vond. Later is de waardering toch gekomen, hoewel er minstens 20 Beatlesnummers zijn die ik mooier vind.
0
geplaatst: 14 december 2011, 20:03 uur
Hier A Forest, kennisgemaakt via de top 100 aller tijden, ergens rond mijn tiende (eind 80's). Toen een intrigerend geluid dat me enorm wist te boeien. Inmiddels heb ik het wel èrg vaak gehoord en is het een beetje gaan "vervlakken".
Wuthering Heights trouwens ook zo rond die tijd, als ik het me goed herinner.
Wuthering Heights trouwens ook zo rond die tijd, als ik het me goed herinner.
0
geplaatst: 14 december 2011, 20:08 uur
De nummers die ik het langste ken zijn de 2 nummers van Radiohead, die destijds weleens op MTV voorbijkwamen en later ook wel door mensen op de middelbare school werden geluisterd. Het eerste nummer dat ik ooit gehoord heb van de lijst zal waarschijnlijk Once in a Lifetime zijn, uit m'n vaders collectie, maar daar heb ik niet echt herrineringen aan.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 14 december 2011, 20:12 uur
Laat ik ook maar mijn duit in het zakje doen. Het nummer wat ik het langst ken, moet bijna wel Wuthering heights zijn. Die magische videoclip met Kate in een lange witte jurk en dan die ijle, hoge zang (volgens mij associeerde ik het met heksengezang) maakte wel indruk.
De afgelopen paar jaar vond ik er echt niets meer aan, maar om de 1 of andere reden merk ik dat Wuthering heights dit jaar aan een herwaardering bij mij bezig is.
De afgelopen paar jaar vond ik er echt niets meer aan, maar om de 1 of andere reden merk ik dat Wuthering heights dit jaar aan een herwaardering bij mij bezig is.
0
geplaatst: 14 december 2011, 21:44 uur
Kate in Toppop, dat is mijn eerste herinnering als ik dit lijstje bekijk...en dat maakte direct indruk. Oftewel Wuthering Heights en The Man With the Child in his Eyes zijn ook de nummers die ik het langste ken, gevolgd denk ik door Once in a Lifetime.
0
geplaatst: 14 december 2011, 21:49 uur
Voor mij geldt ook, dat ik de nummers van Kate Bush het langste ken.
Ik heb net ook mijn lijstje ingeleverd. Nummer 1 blijft nummer 1. Hoogste nieuwe komt binnen op plaats 3, terwijl ik ook een nieuwe nummer 32 heb.
Ik heb net ook mijn lijstje ingeleverd. Nummer 1 blijft nummer 1. Hoogste nieuwe komt binnen op plaats 3, terwijl ik ook een nieuwe nummer 32 heb.
0
geplaatst: 14 december 2011, 22:15 uur
El Ninjo schreef:
Kate in Toppop, dat is mijn eerste herinnering als ik dit lijstje bekijk....
Kate in Toppop, dat is mijn eerste herinnering als ik dit lijstje bekijk....
Nou, the Beatles zitten wel wat eerder in mijn herinnering maar dat komt toch meer omdat ik de jongste was thuis. Kate Bush is toch ook wel de eerste die ik zelf bewust heb meegemaakt. Het debuutalbum van Kate Bush werd op de radio stevig gepromoot door Ad Viiser in Superclean Dreammachine. In de tijd dat er nog gewoon een hele lp op prime-time gedraaid kon worden.
Maar de Efteling special bij de Tros heeft wel de meeste indruk gemaakt.
Slimme en snelle zet van de platenmaatschappij in het voorjaar van '78. De opening van het Spookslot viel samen met de release van The Kick Inside.

0
geplaatst: 14 december 2011, 22:18 uur
Toch even melden dat het reuzespanned is bovenaan en dat we 13 lijstjes verder, zij het nipt, een nieuwe leider hebben..
De nummers 3 en 4 waren ook even omgewisseld maar de nummer 3 is nu ook met rasse schreden naar de beide leiders onderweg....en de nummer 5 vliegt ook omhoog en heeft de nummer 4 al bijna te pakken......oftewel het is een ongekend spannende editie deze keer.
De nummers 3 en 4 waren ook even omgewisseld maar de nummer 3 is nu ook met rasse schreden naar de beide leiders onderweg....en de nummer 5 vliegt ook omhoog en heeft de nummer 4 al bijna te pakken......oftewel het is een ongekend spannende editie deze keer.
0
geplaatst: 14 december 2011, 22:35 uur
Ik kijk er al naar uit om het parcours van de nummers te reconstrueren als de uitslag bekendgemaakt is. 

0
geplaatst: 14 december 2011, 23:26 uur
Wat een geweldige clip! Nog nooit gezien. Kate Bush bij Toppop zien als 8 jarig ventje..... het heeft een eeuwige indruk gemaakt 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.