MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2011

zoeken in:
Aquila schreef:
Ik hoop The Beatles, het zal toch wel alleen aERo zijn die The Beatles op 32 heeft gezet.

Zou het?

Ik heb echt geen hekel aan ze hoor (heb ook gewoon cd's in huis van ze). Ben ooit wel in een zeer nare discussie terecht gekomen doordat een Beatles fan me probeerde 'af te maken' doordat ik slechts 3,5* uitdeelde. Mijn hele top 10 werd gelijk van 0,5* voorzien. Hopelijk neemt niemand het me nu ook kwalijk want nogmaals: deze nummer 32 is vele malen beter dan die afgrijselijke Beach Boys van vorig jaar

west schreef:
Pearl Jam

Vandaag staanplaatsen te pakken gekregen voor hun concert in juni.

Ik ook

Hopelijk prikken jullie bij dat concert eindelijk door die geforceerde pathos heen dan.

En volgend jaar graag weer de Beach Boys terug. Of een beter Beatles nummer - Norwegian Wood of Blackbird of zo.

Koenr schreef:
Hopelijk prikken jullie bij dat concert eindelijk door die geforceerde pathos heen dan.

En volgend jaar graag weer de Beach Boys terug. Of een beter Beatles nummer - Norwegian Wood ofzo.

Wij prikken toch ook niet in Koenr

En laat die Beach Boys lekker op hun strandje liggen a.u.b.

Koenr schreef:

En volgend jaar graag weer de Beach Boys terug. Of een beter Beatles nummer - Norwegian Wood ofzo.

Dan wel graag Good Vibrations. En wat betreft Norwegian Wood: ik stem voor! Of For No One!

Koenr schreef:

En volgend jaar graag weer de Beach Boys terug. Of een beter Beatles nummer - Norwegian Wood of Blackbird of zo.

Je doelt op al die fraaie songs en die heerlijke rock 'n roll? Ach, Eddie moet af en toe ook even wat zeggen. Moet je niet te serieus nemen.

Ik zeg: Helter Skelter!

west schreef:
Pearl Jam

Vandaag staanplaatsen te pakken gekregen voor hun concert in juni.

PJ destijds was eventjes leuk, nu is het wel een beetje erg treurig geworden hoor..

Ook mijn nummer 1 is er nu uit, jammer dat Wuthering Heights de top 10 niet gehaald heeft.

1. Kate Bush - Wuthering Heights
2.
3. The Velvet Underground - Venus In Furs
4.
5.
6. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
7. Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes
8. The Doors - The End
9. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
10. Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
11. Sigur Rós - Svefn-G-Englar
12.
13. dEUS - Instant Street
14. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
15.
16.
17.
18.
19. The Clash - London Calling
20. Pixies - Debaser
21. Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
22.
23.
24. Pixies - Where Is My Mind
25. Joy Division - Atmosphere
26. Sinéad O'Connor - Troy
27. Depeche Mode - Enjoy The Silence
28. Talking Heads - Once In A Lifetime
29. U2 - The Unforgettable Fire
30. Nina Simone - Sinnerman
31. Marvin Gaye - What's Going On
32. Massive Attack - Unfinished Sympathy

10. The Smiths
09. The Smiths
08. Massive Attack

orbit schreef:
(quote)

PJ destijds was eventjes leuk, nu is het wel een beetje erg treurig geworden hoor..

Maar dat is het juist: zoveel zijn ze toch niet veranderd? Juist niet. En hun albums zijn nog steeds sterk, hun concerten echt fantastisch. Dus treurig:
Misschien de poespas eromheen?

01 [==] [==] [==] [==] Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
02
03 [02] [01] [08] [06] The Velvet Underground - Venus In Furs
04 [==] [==] [==] [==] Nina Simone - Sinnerman
05
06 [==] [16] [==] [==] dEUS - Instant Street
07
08 [26] [20] [09] [==] Depeche Mode - Enjoy The Silence
09 [04] [10] [02] [09] Pixies - Debaser
10 [18] [04] [05] [01] Kate Bush - Wuthering Heights
11 [13] [==] [==] [==] Massive Attack - Unfinished Sympathy
12 [==] [==] [==] [==] Talking Heads - Once In A Lifetime
13 [==] [==] [==] [==] Sigur Rós - Svefn-G-Englar
14 [11] [==] [==] [==] The Clash - London Calling
15 [30] [22] [31] [==] Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
16
17
18 [==] [==] [==] [==] Sinéad O'Connor - Troy
19
20 [05] [==] [07] [==] Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
21 [19] [19] [==] [==] Joy Division - Atmosphere
22
23
24 [23] [21] [22] [08] Joy Division - Love Will Tear Us Apart
25
26
27 [28] [06] [15] [==] The Doors - The End
28 [==] [==] [==] [==] Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
29 [==] [27] [25] [==] Pixies - Where Is My Mind
30 [==] [==] [==] [==] Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes
31 [14] [==] [==] [==] Marvin Gaye - What's Going On
32 [32] [==] [==] [==] U2 - The Unforgettable Fire

Volgende 3, als het aan mij ligt:

10. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
09. Radiohead - Paranoid Android
08. Pearl Jam - Black

Het enige goede aan Black vind ik eigenlijk de Kink FM-associatie (mensen die de woorden van Jantien van Tol hebben gehoord weten wel wat ik bedoel). Laatste nummer dat daar ooit gedraaid is. Verder staat het natuurlijk veel te hoog... doe wat Pearl Jam betreft mij maar Off He Goes ofzo.

YouTube - Depeche Mode - Enjoy The Silence ( LIVE HQ )

Nog even om aan te geven wat een fout het is dat Enjoy the Silence niet in de top 10 staat.

Arrie schreef:
Best triest eigenlijk.
Eigenlijk best logisch. Hoe langer het nummer, des te groter de kans dat het gaat vervelen of zelfs irriteren. Tevens ook: hoe langer het nummer, des te groter de kans dat je het helemaal geweldig vind.

herman schreef:

Het enige goede aan Black vind ik eigenlijk de Kink FM-associatie (mensen die de woorden van Jantien van Tol hebben gehoord weten wel wat ik bedoel). Laatste nummer dat daar ooit gedraaid is. Verder staat het natuurlijk veel te hoog... doe wat Pearl Jam betreft mij maar Off He Goes ofzo.

Alweer au! Herman. Eerst The Unforgettable Fire (ik zie nu: nr. 32...) en nu Black... wat is dit nou?!

Aquila schreef:
Zoals het hele jaar al duidelijk leek te worden tijdens de talloze ladders stevent Snoeperd denk ik definitef af op de eer om ten opzichte van mijn lijstje de grootste standaarddeviatie op te leveren. We hebben de nummers en 32 gespiegeld: Talking Heads en dEUS.

Nou, dat valt toch best mee. Als ik zo in jouw stemmenlijst zie ik genoeg albums die ik zelf erg hoog heb zitten. Nu weet ik niet hoezeer jij mijn stemmenlijst goed vind, maar ik heb een vrij brede smaak dus zou ook jij er genoeg moois uit kunnen halen.
Talking Heads kan ik zeker waarderen, en echt matig vind ik dit nummer ook niet hoor. Het is alleen zo dat ik mijn eerste 30 nummers uit de finale veel beter vind dan die. Pak Born Under Punches of Psycho Killer vooral en het eindigt zo 10 tot 15 plekken hoger. Het is dus meer het nummer.

En wat betreft dEUS, misschien komt het ooit nog goed.

west schreef:
(quote)

Alweer au! Herman. Eerst The Unforgettable Fire en nu Black... wat is dit nou?!

Ik ben niet zo'n fan van de jaren '80 U2... iets van de jaren '90 U2 had wel hoger gescoord. En van Pearl Jam heb ik alle albums tot en met Binaural en ook nog wat singles, maar ik draai het eigenlijk nooit meer. Het valt me wel op dat Eddie Vedder een stuk mooier is gaan zingen de laatste jaren, dus het laatste album wil ik eigenlijk nog wel in de herkansing doen... Ik vind Black overigens niet slecht hoor, krijgt nog steeds een dikke voldoende. Maar bij mij staat ie in het rechterrijtje.

Ah, now you're talking! Is een prima album, dat laatste. En je hebt gelijk over dat zingen. Ik luisterde vandaag een concert uit 2000 en daarna het concert in Rotterdam in 2009 en daar zong hij een stuk beter.

Herman heeft gewoonweg smaak.

De afgelopen 6 nummers is weer een slagveld gebleken. Mijn nummer 1 is er zoals verwacht uitgegaan, 16 is wel een zeer mooie positie. Jammer van Kate Bush, maar het is wel een erg goede positie t.o.v. vorig jaar. Ook zeer jammer van Joy Division, die ik altijd minsens een top 5 notering gun. Vanaf mijn nummer 24 mag ieder nummer van mij winnen, vooral 2x The Smiths en Beatles in de top 10 is echt zalig. Teardrop en A Forest heb ik dus liever niet, al zijn het allebei goede nummers.

1. dEUS - Instant Street
2. Marvin Gaye - What's Going On
3.
4. Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes
5. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
6. Kate Bush - Wuthering Heights
7. Joy Division - Atmosphere
8.
9. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
10. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
11.
12. Pixies - Debaser
13. Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
14. The Clash - London Calling
15. Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
16.
17. Sigur Rós - Svefn-G-Englar
18.
19.
20. Pixies - Where Is My Mind
21. The Velvet Underground - Venus In Furs
22. Depeche Mode - Enjoy The Silence
23.
24.
25.
26.
27. Sinéad O'Connor - Troy
28. The Doors - The End
29. Nina Simone - Sinnerman
30. U2 - The Unforgettable Fire
31. Massive Attack - Unfinished Sympathy
32. Talking Heads - Once In A Lifetime

Voorspelling:

10. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
9. The Smiths - How Soon Is Now
8. Massive Attack - Teardrop

herman schreef:
(quote)

Ik ben niet zo'n fan van de jaren '80 U2... iets van de jaren '90 U2 had wel hoger gescoord. En van Pearl Jam heb ik alle albums tot en met Binaural en ook nog wat singles, maar ik draai het eigenlijk nooit meer. Het valt me wel op dat Eddie Vedder een stuk mooier is gaan zingen de laatste jaren, dus het laatste album wil ik eigenlijk nog wel in de herkansing doen... Ik vind Black overigens niet slecht hoor, krijgt nog steeds een dikke voldoende. Maar bij mij staat ie in het rechterrijtje.

Gewoon Long Nights van Eddie Vedder in de finale, dat zou veel mooier zijn.

Onweerwolf
Arrie schreef:
(quote)

Dan wel graag Good Vibrations. En wat betreft Norwegian Wood: ik stem voor! Of For No One!

Norwegian Wood ja! Of While My Guitar Gently Weeps.

En wat betreft Beach Boys graag Surf's Up.

En ik wil best even in Koenr prikken, mocht dat nodig zijn.

Onweerwolf schreef:
En ik wil best even in Koenr prikken, mocht dat nodig zijn.

Gedraag je

Onweerwolf
herman schreef:
mensen die de woorden van Jantien van Tol hebben gehoord weten wel wat ik bedoel.

Dat was heftig ja. Een muziekliefhebster pur sang is zij. Hele fijne vrouw.

1. Arcade Fire- Neighbourhood #3 (Power Out) (32)
2.
3. dEUS - Instant Street (16)
4. Pixies - Debaser (20)
5. Arcade Fire – Neighbourhood #1 (Tunnels) (23)
6.
7. Nick Cave and the Bad Seeds - The Mercy Seat (18)
8.
9. Joy Division - Love Will Tear Us Apart (12)
10.
11.
12. Nina Simone – Sinnerman (21)
13. The Velvet Underground - Venus in Furs (14)
14. Sigur Rós – Svefn-G-Englar (24)
15. Sinneas Ó Connor - Troy (31)
16. Kate Bush - Wuthering Heights (15)
17. Talking Heads - Once in a Lifetime (19)
18. Massive Attack – Unfinished Sympathy (30)
19. Pixies – Where Is My Mind (23)
20. Kate Bush – The Man With the Child in his Eyes (27)
21. Sam Cooke – A Change Is Gonna Come (29)
22.
23.
24. Joy Division – Atmosphere (26)
25. The Clash – London Calling (25)
26. The Doors - The End (15)
27. Marvin Gaye – What’s Going On (28)
28.
29.
30. Depeche Mode - Enjoy the Silence (17)
31.
32. U2 - The Unforgettable Fire (13)

Al bij al zitten er van de 5 nummers die bij mij een onvoldoende scoren 3 in de top-10. Beetje jammer, maar was ook wel te verwachten. Ben allang blij dat dEUS zo hoog is geëindigd en Rebellion nog steeds in de race zit.

While My Guitar Gently Weeps: errug mooi. Ken je die mooie versie van the Rock 'n Roll Hall of Fame met Tom Pety, Jeff Lynne en de echt waanzinnige gitaarsolo van Prince? Staat op youtube.

Onweerwolf
chevy93 schreef:
YouTube - Depeche Mode - Enjoy The Silence ( LIVE HQ )

Nog even om aan te geven wat een fout het is dat Enjoy the Silence niet in de top 10 staat.

Erg mooie versie wel inderdaad.

Die quote die er onder staat vond ik ook wel humor:

"28 dislikes are meaningless, and forgettable."

Hehe.

Onweerwolf
west schreef:
While My Guitar Gently Weeps: errug mooi. Ken je die mooie versie van the Rock 'n Roll Hall of Fame met Tom Pety, Jeff Lynne en de echt waanzinnige gitaarsolo van Prince? Staat op youtube.

Ja, daar postte, ik geloof Chevy, een tijdje geleden ergens een link van.

Prince is daar wel een enorme eindbaas hoor.

west schreef:
(quote)

Maar dat is het juist: zoveel zijn ze toch niet veranderd? Juist niet. En hun albums zijn nog steeds sterk, hun concerten echt fantastisch. Dus treurig:
Misschien de poespas eromheen?

Nou eerder het feit dat ze nu gewoon niet veel meer voorstellen en nooit meer in de buurt van hun debuut zijn gekomen.. toch wel een erg onopzienbarend bandje, erg stevig gestoeld in de tijdelijke trend die grunge heette. Of zit iedereen tijdens de concerten nog steeds met nostalgische gedachten over Eddie die van een podiumlamp het publiek inspringt in 1992?

Ploppesteksel schreef:
Herman heeft gewoonweg smaak.

Thanks, maar dat hebben we hier eigenlijk allemaal wel.

orbit schreef:
Nou eerder het feit dat ze nu gewoon niet veel meer voorstellen en nooit meer in de buurt van hun debuut zijn gekomen.. toch wel een erg onopzienbarend bandje, erg stevig gestoeld in de tijdelijke trend die grunge heette. Of zit iedereen tijdens de concerten nog steeds met nostalgische gedachten over Eddie die van een podiumlamp het publiek inspringt in 1992?

Het lijkt erop dat jij meer in de jaren '90 bent blijven hangen in casu Pearl Jam.

Teardrop terug in de top 10 Had ik niet verwacht, ik dacht dat met de vermainstreaming van het stemmerscohort en de dubbele notering van MA Teardrop de dalende lijn verder in zou zetten... Met JD (16) en KB (20) heb ik er 2 middenmotors uit, dus prima... Ik neem wel een trend waar, dat artiesten die hoog scoren in de voorafgaande ladders (Pixies, Smiths, Kate Bush) ook beter scoren in de finale dan vorig jaar, terwijl de artiesten die minder scoorden in de startladder, ook in de finale achteruit gaan. Dat in het achterhoofd houdend, verwacht ik dat Bowie gaat dalen en we 2x Radiohead in de top 5 krijgen...

Aangezien ik morgen moet werken, hier alvast een voorspelling voor de top 10:

1. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
2. The Cure - A Forest
3. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
4. Radiohead - Paranoid Android
5. The Beatles - A Day in the Life
6. Pearl Jam - Black
7. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
8. David Bowie - "Heroes"
9. Massive Attack - Teardrop
10. The Smiths - How Soon Is Now?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:23 uur

geplaatst: vandaag om 13:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.