MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2011

zoeken in:
6,5

Beetje eentonig desalniettemin een

7

tuktak
6

01-10: The Turbo A.C.'s - Into The Vortex (DjFrankie / 5,75 / 12)
02-10: Charles Frail - No Nothing Will Outlive This Glory (aERodynamIC / 5,52 / 12)
03-10: Primus - Lee Van Cleef (Don Cappuccino / 6,15 / 10)
04-10: Van Hunt - North Hollywood (aERodynamIC / 6,54 / 13)
05-10: Goapele - Play (kemm / 6,03 / 15)
06-10: Moritz Krämer - Wir Können Nix Dafür (Sunderland / 6,1 / 7 )
07-10: Method Man - World Gone Sour (R&P / 4,17 / 14)
08-10: Boom Bip - New Order ft. Luke Steel and Josh Klinghoffer (tuktak / 5,68 /
09-10: Evidence ft Raekwon & Ras Kass - The Red Carpet (R&P/ 6,44/8)
10-10: Kakkmaddafakka- Touching (Sandokan/ 5,5 / 15)
11-10: Kate Bush - Wild Man (aERodynamIC / 6,21 /12)
12-10: Sivert Høyem - Under Administration (bonothecat / 6,21 / 11)
13-10: Nils Frahm - Familiar (tuktak / 6,73 / 15)
14-10: New Look - The Ballad (DjFrankie / 5,80 / 13)
15-10: Dez Mona – A Part of Our Lives (jassn / 6,04 / 13)
16-10: Charlie Winston - Hello Alone (tsjong / 6,66 / 8 )
17-10: School Is Cool – The World Is Gonna End Tonight (jassn / 6,88 / 13)
18-10: José James - Trouble (kemm/6,60/15)
19-10: Phantogram - Don't Move (inquestos / 6,38 /7)
20-10: Markéta Irglová - Crossroads (aERodynamIC)

Ah, verdomd, had zelf nog willen stemmen... (al ben ik daar in principe tegen)

Deze krijgt iig een 6,8

De naam zij me niks, maar ze is dus ook van dit nummer waarvoor ze en oscar won.

Ik ga zelf een puntje hoger zitten: 7,8

Erg jammer van de zang, die is kut. De muzikale omlijsting is vrij puik.

6

Ik wilde het niet zeggen, maar van mij mocht ze ook wel wat vaker haar mond houden. Ze moet schijnbaar een heel verhaal kwijt in dat nummer. Aan de stem zelf erger ik me niet.

6,5

Edit: ze speelt vanavond, nu zo'n beetje, in Amsterdam.

inquestos schreef:
De naam zij me niks, maar ze is dus ook van dit nummer waarvoor ze en oscar won.

Haar solowerk vind ik zelf een slagje minder dan haar twee albums met Glen Hansard. Het is de wisselwerking tussen die twee stemmen die het sterk maakt en dat mis je net een beetje op haar eigen album.
Ze doet me qua stem soms een beetje aan Joni Mitchell denken (maar die wint het dik )

tuktak
het is natuurlijk geen nils frahm op de piano, stukken minder verfijnd, na 1 keer luisteren weet je het allemaal wel...
6

6

En nu ben ik duizelig.

Kleurloos

5

01-10: The Turbo A.C.'s - Into The Vortex (DjFrankie / 5,75 / 12)
02-10: Charles Frail - No Nothing Will Outlive This Glory (aERodynamIC / 5,52 / 12)
03-10: Primus - Lee Van Cleef (Don Cappuccino / 6,15 / 10)
04-10: Van Hunt - North Hollywood (aERodynamIC / 6,54 / 13)
05-10: Goapele - Play (kemm / 6,03 / 15)
06-10: Moritz Krämer - Wir Können Nix Dafür (Sunderland / 6,1 / 7 )
07-10: Method Man - World Gone Sour (R&P / 4,17 / 14)
08-10: Boom Bip - New Order ft. Luke Steel and Josh Klinghoffer (tuktak / 5,68 /
09-10: Evidence ft Raekwon & Ras Kass - The Red Carpet (R&P/ 6,44/8)
10-10: Kakkmaddafakka- Touching (Sandokan/ 5,5 / 15)
11-10: Kate Bush - Wild Man (aERodynamIC / 6,21 /12)
12-10: Sivert Høyem - Under Administration (bonothecat / 6,21 / 11)
13-10: Nils Frahm - Familiar (tuktak / 6,73 / 15)
14-10: New Look - The Ballad (DjFrankie / 5,80 / 13)
15-10: Dez Mona – A Part of Our Lives (jassn / 6,04 / 13)
16-10: Charlie Winston - Hello Alone (tsjong / 6,66 / 8 )
17-10: School Is Cool – The World Is Gonna End Tonight (jassn / 6,88 / 13)
18-10: José James - Trouble (kemm/6,60/15)
19-10: Phantogram - Don't Move (inquestos / 6,38 /7)
20-10: Markéta Irglová - Crossroads (aERodynamIC/6,56/10)
21-10: The Roots - Make My (ft. Big K.R.I.T) (Rhythm & Poetry)

2

Zonder die vervelende rap was de beoordeling wat hoger geweest

Plaatsvervangende schaamte voor dat soort beoordelingen. Je leven moet een ware hel zijn als je dit slechts een 2 waard vindt. Het is niet alsof er wordt geschreeuwd over zijn bitches & ho's

Ik vind het een opperbest nummer,

7,7

Als je het beleven van de hedendaagse muziek die op muziekzenders als TMF en MTV met de haverklap voorbijkomt bedoeld wel ja. Het is gewoon totaal mijn smaak niet inquestos.Dat kan toch? Zal wel te maken hebben met een generatiekloof. Als ik deze muziek hoor begin ik zelfs stiekem naar Manke Nelis terug te verlangen. En als ik in dit topic met persoonlijke favoriete artiesten als bv Walter Trout kom aanzetten dan zal het hier naar alle waarschijnlijkheid ook wel onvoldoendes regenen.Maar wees niet ongerust The Roots zijn zo populair hier op MusicMeter dat ondanks mijn lage beoordeling ik verwacht dat dit nummer qua gemiddelde in de buurt van de zeven zal uitkomen.

tuktak
tmf...mtv...the roots is de beste live hiphop band ooit. die hebben helemaal geen tv nodig.
7

Met die raps heb ik ook niks maar kan het ook niet beroerd vinden: het heeft de zwoele sound van de Fun Lovin' Criminals en die waardeer ik wel dus ik ben hier ook mild voor.

6

Fun Lovin' Criminals vind ik wel aangenaam om naar te luisteren.Met name dit (overbekende)nummer

Een 7,8

Ben ik behoorlijk gek van geweest is ook niet helemaal goed te vergelijken maar ik ervaar toch wel eenzelfde soort sfeer.

Dit is toch meer rock getint?(Scooby Snacks)

Geloof niet dat het een generatiekloof is, dit is simpelweg bevooroordeeldheid over het genre; neem een voorbeeld aan Aero. Ik vind een onvoldoende ook wat anders dan een 2. Met een ander labeltje eraan (en ok, zonder rap) had je het een prachtig ingetogen, en inderdaad zwoel nummer gevonden.

(Voor het geval je het was ontgaan: de nominatie is van R&P dus ben maar niet bang, die heb je dus niet meer tegoed)

inquestos schreef:
Met een ander labeltje eraan (en ok, zonder rap) had je het een prachtig ingetogen, en inderdaad zwoel nummer gevonden.

Huh

Ben ik niet helemaal met je eens inquestos. Ik denk niet dat the viking vooringenomen stemt (maar dat is omdat ik zijn allergie voor rap deel en dan heb ik het niet over het bitches gebeuren). Het is ook raar dat een 'rockpubliek' wel makkelijk wegloopt met bijvoorbeeld Beastie Boys of Fun Lovin' Criminals. Ik doe dat ook. Waar zit het hem toch in???
Rap is gewoon te uitgesproken en dat zijn de voorbeelden van the viking ook.

Kijk maar naar wat hier hoog scoort of in elk geval niet echt slecht: dat zijn toch vaak piano of folk getinte nummers. Veilige nummers.
Zodra het extremer gaat worden in dance, rap of metal roept dat veel meer reacties op net als zeer uitgesproken stemmen van zangers of zangeressen.
Jammer als je er zelf helemaal weg van bent want hoog scoren zal dat nooit doen. Het is niet anders.

Ik vind het goed dat dit topic al deze stijlen laat horen en kan afrekenen met vooroordelen maar ik weiger te geloven dat er vooringenomen gestemd wordt.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:31 uur

geplaatst: vandaag om 04:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.