MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2011

zoeken in:
kemm schreef:
aERo is al fan (zie mening bij het album)

@kemm: Jorane is dan ook wat voor jou denk ik

8

Wow. Ik ben verliefd. Ga het album meteen binnenhalen!

9 (beste ontdekking tot nu toe, dank)

odi
8 Prachtig!!!

4,5 Erg eentonig

Dat je het niet mooi vindt ok, maar eentonig? Er gebeurt ontzettend veel in dit nummer juist.

9

odi
odi schreef:
8 Prachtig!!!

Nog een paar keer gehoord en dit is echt schitterend, ik maak er een 9 van!!

Blij met de positieve reacties: kemm en ik wilden dit gisteren al plaatsen als bono niet voorpiepte. Heerlijk album dat ik iedereen echt kan aanbevelen!!!!

Ah, leuk die reacties inderdaad! Afgezien van de verplichte knorpot hier en daar.
Die Jorane ga ik ook eens checken dan, aERo, thanks!

Heeft een heel andere vibe maar leunt ook sterk op de cello.

aERodynamIC schreef:

Blij met de positieve reacties: kemm en ik wilden dit gisteren al plaatsen als bono niet voorpiepte. Heerlijk album dat ik iedereen echt kan aanbevelen!!!!

Ah daarom die gefrustreerde reacties

bonothecat schreef:
[Ah daarom die gefrustreerde reacties

En nog erger: geen bonothecat op tv

aERodynamIC schreef:
(quote)

En nog erger: geen bonothecat op tv

Ik kan waarschijnlijk nog wel opnamen vinden waar ik in het publiek zit...op dat moment was ik met een vriend van mij aan het overwegen om de bretsels van jort kelder los te trekken.

8,5

erg mooi en apart

8

mooi ja

01-02: Eefje de Visser - Hartslag (6,25 / 16 / Snoeperd)
02-02: Patrick Wolf - The City 6,43 / 10 / aERodynamIC
03-02: The Dears - Omega Dog (6,40 / 12 / bonothecat)
04-02: Graciela Maria - Nothing Safe (7,29 / 15 / kemm)
05-02: Jorane - En Pleine Face (aERodynamIC)

Wegens gebrek aan een YouTube clip een verwijzing naar haar website en dan kies ik voor de openingstrack En Pleine Face

Jorane - En Pleine Face:

(afbeelding)

Jorane | Site officiel (track 1)

Wauw, je was er wel heel erg op tijd bij.

Ik postte mijn clip om 19:59, delete hem, postte hem direct weer en toen zat jij er al tussen. Nouja, zondag weer een kans.

Echt? Perfecte timing dan (en jij minder, want te vroeg)

aERodynamIC schreef:
Echt? Perfecte timing dan (en jij minder, want te vroeg)

Ik klikte op 'plaatsen' toen de klok van de computer op 20:00 sprong, maar toen stond er 19:59 bij mijn post. Toen ik hem weghaalde en meteen weer postte zat jij er al voor en heb ik mijn post weer verwijderd. Dus het was echt secondenwerk.

Maar goed, als het om dit soort nummers gaat, kan ik er niet rouwig om zijn. Erg, erg mooi. Fijne stem en knap cellospel ook. Moest meteen denken aan mijn Canadese vrienden van Bell Orchestre, waar de cello ook zo helder klinkt (verder compleet andere muziek). Is de rest van het album ook ongeveer zo?

8

herman schreef:
Is de rest van het album ook ongeveer zo?

Gebruik dezelfde link en beluister de andere nummers ook zou ik zeggen

Het antwoord is in elk geval ja

Ik geef zelf ook een 8

Ik heb het album na de tip bij Graciela Maria gisterenavond nog geluisterd en die cello en stem is inderdaad om bij weg te smelten! Het klinkt allemaal wat klassieker dan de Mexicaanse, en dat vraagt wat meer tijd en aandacht. Voor dit nummer alvast:

7,5

Ik heb het niet zo heel erg op Franstalige zang, hoewel dit nog aangenaam klinkt. Toch moet ze het fluisteren (wat ze een enkele keer doet) achterwegen laten, daar krijg ik een naar gevoel van. De instrumentatie is vrijwel perfect waardoor ik meteen nieuwsgierig ben naar meer (en ik ga het album dan ook zeker checken).

7

aERo weet toch wel erg vaak fijne muziek op te snorren!

7,4

Gast
geplaatst: vandaag om 22:01 uur

geplaatst: vandaag om 22:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.