MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2011

zoeken in:
In het Engels noemen ze dat een "muddy production" geloof ik. Kan soms goed uitpakken, maar vaak ook niet. Helaas valt deze voor mij in de laatste categorie, het moddert maar wat aan maar gaat nergens heen. Ik wacht maar tot er iets begint wat in de verte lijkt op een liedje, en na een kleine 3 minuten wachten is er nog niks begonnen maar is het nummer blijkbaar wel afgelopen.

Ik wil m'n 3 minuten terug verdorie

3,5

Ik heb nog een mooier nummer liggen Graf. Die maar doen dan?

Halen we allebei snel onze berichtjes weg

Tja, na zo'n recensie is het moeilijk schrijven. Een zo objectief mogelijke luisterbeurt doet vermoeden dat Grafgantz overdrijft, maar dat het liedje wel een echte bestaansreden mist. Desondanks, charmante poging.

Edit: laat je niet door mij tegenhouden om iets anders te plaatsen hoor (of niet).

5,5

Ik laat het lekker staan: er zijn nog voldoende dagen om andere nummers te plaatsen. Ik heb genoeg om de komende dagen te vullen en doe dat alleen maar als anderen niets hebben. Soort reservebak zeg maar
Ik ga ook niet altijd rekening houden met mijn eigen smaak maar probeer het zo breed mogelijk te doen. Herman kan op me rekenen mocht het een beetje stilvallen.

Omdat dit een leuk topic is, en omdat jouw nummer 1 van 2010 me gisteren positief verrast heeft (nou ja, een van de nummers daarop), kan ik om dat laatste alleen maar verheugd zijn

Het doet mij denken aan 60's teen pop verpakt in een onsamenhangende brij van gitaren en overdubs.

Ook ik word hier niet blij van.

4

Wat een gezapige cover zeg.

5

Luister en oordeel

Volgens mij is het geen cover...

In ieder geval heb ik niks tegen lo-fi maar dit vind ik helemaal niks:

2

Edit: je hebt gelijk Viking, het lijkt er erg veel op.

Plagiaat in het kwadraat Arrie

[knip herman]

Ehm, Viking, we doen een nummer per dag. Dus die mag je bewaren voor morgen.

Oei sorry Arrie

MDV
6
Ik vind 'm eigenlijk nog best te pruimen.

The Low Anthem - Ghost Woman Blues (was ik vergeten): 5,5
Op zich goed in elkaar gestoken maar het boeit niet echt en neigt naar behangmuziek.

Dirty Beaches - True Blue : 4
Een aardige poging om Be My Baby te doen herleven maar het nummer kabbelt doelloos verder en mist de frisheid van het origineel.

Het is wel aan te horen. Het stoort niet echt.

4,0

Ik erger me niet zo snel aan zang, maar.. bweuk! De rest gaat ook helemaal nergens heen.

4

Dirty Beaches 6.25

dirty beaches / true blue 3

04-01: Caitlin Rose - Own Side 6
05-01: Destroyer - Chinatown 7

Ook voor mij een overkill aan overdubs, voor mij werkt dit niet.

4

Heb het clipje van the viking trouwens maar weggehaald om verwarring te voorkomen. Kleine moeite om even de openingspost te lezen, lijkt me.

02-01: Tennis - Marathon (7,09 / 18 / herman)
03-01: Joan As Police Woman - The Magic (6,70 / 15 / kemm)
04-01: Caitlin Rose - Own Side (6,89 / 14 / L_T_B)
05-01: Destroyer - Chinatown (7,34 / 13 / herman)
06-01: The Low Anthem - Ghost Woman Blues (5,65 / 13 / L_T_B)
07-01: Dirty Beaches - True Blue (4,23 / 14 / aERodynamIC)

Rachel Goodrich - Light Bulb

AAAAH SHIT! Ben ik eens redelijk vroeg voor de tijd van de dag kan ik nog mijn nummer niet plaatsen.

Rachel Goodrich - Light Bulb: van dit soort melige, mierzoete, kijk mij eens afwijken van de meute zangeresjes kan ik geen genoeg krijgen. Nee grapje. Deze combinatie van Lucky Fonz en Lily Allen is echt een beetje zum kotsen. De clip zorgt nog wel voor een bonuspunt.

2

Ach, best een leuk plaatje. Je moet hem alleen niet al te vaak horen.

7-

Eén keer is genoeg

4

Eén keer is teveel

1

Best een vrolijk nummer, en ik ben niet over mijn nek gegaan.

6

nagekomen cijfer
02-01: Tennis - Marathon 6,5

5

Waarschijnlijk komt het beter tot z'n recht op een volwaardig album (waarvan ik dan hoop dat de rest niet hetzelfde is)

Nog even de andere tracks inhalen:

Tennis - Marathon: 7,5
Joan As Police Woman - The Magic: 8
Caitlin Rose - Own Side: 7,5
Destroyer - Chinatown: 7,5
The Low Anthem - Ghost Woman Blues: 4
Dirty Beaches - True Blue: 5,5

Gast
geplaatst: vandaag om 23:58 uur

geplaatst: vandaag om 23:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.