MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Knock-Out Songs: 1976

zoeken in:
Titmeister schreef:
(quote)

Onvoorstelbaar idd... Tis te hopen dat I Wish, Wild is the Wind of Don't Fear the Reaper wint, anders wordt het wel heel erg een grijze-huisvader-rock gebeuren met Eagles, ELO, Al Stewart e.d.

Daar zouden "de huisvaders met de geruite pantoffels" van deze site maar wat blij mee zijn, lekker veel liftmuzak overal

Titmeister schreef:
(quote)

Onvoorstelbaar idd... Tis te hopen dat I Wish, Wild is the Wind of Don't Fear the Reaper wint, anders wordt het wel heel erg een grijze-huisvader-rock gebeuren met Eagles, ELO, Al Stewart e.d.

Nou, Patti Smith is toch echt geen grijze-huisvader-rockgebeuren. Het is de enigste nominatie van mij die er nog in zit en van dit nummer van Smith had ik dat toch echt niet verwacht.

Zorin
Ach, trek je er niks van aan; dat soort opmerkingen worden vaak gemaakt door mensen met een beperkte horizon...(houden maar van een paar soorten muziek of iets wat daar voor door moet gaan ).

Next round !!

Sommigen kijken naar het jaartal en baseren hun conclusies daarop. Andersom is het toch wel raar, aangezien alle nummers uit 1976 (of in ieder geval in de buurt daarvan) komen.

7-10

Sir Duke eruit... en nog wel tegen de Eagles. Sir Duke had van mij mogen winnen.

Zorin schreef:
Ach, trek je er niks van aan; dat soort opmerkingen worden vaak gemaakt door mensen met een beperkte horizon...(houden maar van een paar soorten muziek of iets wat daar voor door moet gaan ).

Grapjas

chevy93 schreef:
Sommigen kijken naar het jaartal en baseren hun conclusies daarop. Andersom is het toch wel raar, aangezien alle nummers uit 1976 (of in ieder geval in de buurt daarvan) komen.

Neem aan dat je niet over mij hebt (dat zou wel erg kortzichtig zijn...) Iig is 1976 voor mij wel een opvallend zwak jaar (1x 4,5*; 5x 4*) t.o.v. 1975 (2x 5*; 4x 4,5*; 4x 4*) en 1977 (1x 5*; 2x 4,5*; 9x 4*)

Met als grote verschil dat dit een song-topic is en geen album-KO.

Neemt niet weg dat ik t nog steeds een zwakker jaar vind

1976 is verreweg het zwakste jaar van de seventies. Dat het jaar daarop de punk, new wave etc doorbrak kan nauwelijks toeval zijn. 1977 is trouwens een uitstekend kaar. David Bowie, Talking Heads, Ian Dury etc. Noem maar op.

Volgende ronde: tot de 8,2 verschil

1. Queen - Somebody To Love Vs. David Bowie - Wild is the Wind
2. Al Stewart - Year of the cat Vs. Heart - Magic Man
3. ABBA - Dancing Queen Vs. Blue Oyster Cult- Don't Fear The Reaper
4. The Rolling Stones - Fool to Cry Vs. Steve Miller Band - Fly Like an Eagle
5. Fleetwood Mac - Go Your Own Way Vs. Eagles - Last Resort
6. Stevie Wonder - I Wish Vs. Electric Light Orchestra - Livin' thing
7. Santana - Europa (Earth's Cry Heaven's Smile) Vs. Boston- More Than A Feeling
8. Patti Smith Group - Pissing in the River Vs. Electric Light Orchestra - Evil woman

1. Queen - Somebody To Love Vs. David Bowie - Wild is the Wind

1-0

Zorin
2-0

johannesA
3-6

1976 is wat mij betreft het zwakste jaar ooit. Als oude lul volg ik het de laatste jaren niet allemaal meer, maar ik kan me niet voorstellen dat dit dieptepunt ooit is geëvenaard. Desondanks zijn er in 1976 natuurlijk ook prachtige nummers gemaakt.

4-6

4-8

2. Al Stewart - Year of the cat Vs. Heart - Magic Man

0-1

1976 vind ik ietsje minder dan de vorige jaren maar er zijn genoeg prima songs dat jaar uitgebracht (ik vind de overblijvende 16 allemaal prima).

1-1

tangmaster
2-1

4-1

Heb vorige week Bowie's Wild Is The Wind ontdekt, wat een openbaring, naast die heerlijke Eagles en E.L.O.songs

Titmeisterrrrrrrrrr

Zorin
6-3 (en een paar anti-stemmen zo te zien )

Gast
geplaatst: vandaag om 11:08 uur

geplaatst: vandaag om 11:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.