MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Zoek artiest in tekst

zoeken in:
De negenletterige is niet zo fraai meer. Er blijkt een band van acht letters te bestaan, die ik niet kende maar er wel inzit. De negenletterband is die band, met één letter ervoor.

Van de grote vissen ontbreekt nu enkel een zevenletterige soloartiest, ergens vóór het midden van de tekst.

Het heeft ook even geduurd voor Magazine en Strokes eruit waren trouwens .

Oh, die van 9 letters is Nevermore.

Ik zie dat Al Green nog niet gevonden was. Nu dus wel

Git
Piwi (DJ Piwi, voor al uw fuiven)
P.O.S
Nek
Nemo

Rhythm & Poetry schreef:

Nek

Die ken ik nog ook, mijn moeder vindt hem geweldig.

Leuk topic, Omsk. Komen er later nog meer van zulk soort tekstjes?

Ja, bandje uit Nijmegen volgens mij.

Hebben we ze nu alle relevante artiesten beste Omsk?

Met Al Green zijn de relevante artiesten gevonden ja . The MFA en The La's had volgens mij nog niemand genoemd, dan zijn we compleet.

Als iemand zin heeft een nieuwe te maken , doe een worp .

Nou, vooruit. 61 stuks die er min of meer bewust in staan. Benieuwd of we de 100 halen . Er zitten trouwens twee artiesten bij mét lidwoord in dit geval. Een omdat het zo uitkwam, en een omdat er niets overblijft zonder lidwoord. Er zitten er in totaal vier in van 11 letters, langer worden ze niet.

"Hoi daar!", riep Eva. "Heeft u plaats, edele sir ober?" Ze deed de deur op een kier en stond op broos laminaat. "We zijn met 3: Eva, Jomada en Ria." Ober Foster keek om. "We missen dames", zei hij. Intussen omarmde hij haar. Hij kon haar verwarren. Ze vond hem leuk en deed alsof ze bleef staren, telkens weer. Haar hoofd was rood. "Gebruik je intellect, Foster", zei ze. "Ik waardeer hoofdzakelijk een tafeltje". Ze bestelde en passant ananas, ook al was roti de dagschotel. "Wij serveren gier of een hippe reu, buizerd of de das. Populaire maaltijden", lachte hij. Dat het heel vreemde voorgerechten waren, deerde niet. "Kan enkel sla of schaaldieren ook, zodat ik een mossel ga eten?", vroeg Eva. "Of is een mossel truttig, als jullie hem rul bakken?"
"Als ik mag even na zus Eva", vulde Ria aan. "Ons lieve obertje lijkt een evangelist van raar eten. Wij willen ananas!" Eva kreeg er goesting van. "Ik wil sex, of teel fruit voor ons!" Foster had wel een probleem nu. "Ja, beste dames", resumeerde hij. "Ik zit in de rats, avond na avond". Ondanks dat gekloot is redding nabij. "Stil 's, de kok is spoedig hier, hij die alles weet." Kok Morris is van adel en bracht ze direct lucht. "Is er Avatar in de bioscoop?", vroeg hij. De dames knikten. "Dan neem ik de tram, jammer." En dus vertrok hij. Foster bleef achter. "Enne, word er beter van, Morris", ontschoot hem. "Tot over veertig avonden"

Lukas schreef:
en een omdat er niets overblijft zonder lidwoord

Zonder de tekst te hebben gelezen: The The.
En dan ga ik nu slapen, morgen tijd om hem eens nader te bestuderen.

Edit: wel even het verhaaltje gelezen, en ik vind hem leuk!

dix
Omsk schreef:
Met Al Green zijn de relevante artiesten gevonden ja . The MFA en The La's had volgens mij nog niemand genoemd, dan zijn we compleet.

Misschien is er méér te vinden.Wat dacht je van Tad ?

Even een overzichtje van de langste namen die er in zitten:

4 x 11 letters
1 x 10
1 x 9
7 x 8
10 x 7

Succes!

Zoals Arrie al zegt, het is inderdaad een leuk verhaaltje! Ik heb meteen even zitten zoeken en ik ben de volgnde namen al tegengekomen: Animals, Doors, Soft Cell, Nas, The The, Toto, Fleet Foxes(10 letters), Das Pop, Needle, Mojave 3, Ramones, Foals, Isis, Slade, Muse, Suzanne Vega(11 letters), Mew, Veils, Air, Adamo, Blur, Turtles

In de eerste zin kwam ik meteen 'Arrie' tegen, levert dat nog een bonuspunt op?

Voorlopig 15 stuks:

Orb, Ada, Boris, Foals, Mew, Sting, Kinks, Slits, Eve, Luv, Sade, Editors (7 letters) Novastar, Ede Staal (8 letters) en Foreigner (9 letters).

En helaas vond ik dezelfde van 10 en 11 letters die stoepkrijt al had gevonden (samen met nog een trits kortere)

Er zijn er door stoepkrijt toch alweer 4 genoemd die ik zelf niet had bedacht, waarvan zelfs een zesletterige. Die van 11 letters die nu al geraden is, leek me trouwens eigenlijk de moeilijkste.

In de laatste regels kom ik er nog twee tegen: New Order en Tiga.
Ik zal eens op zoek gaan naar die andere 11-letterige artiesten. Dat geeft een geweldige ego-boost als je die vindt

Even kijken wat ik zoal heb gevonden (eerste twee regels):

Ida
Eva
Felt - deze komt later voor, maar mijn oog viel er direct op.
Boris
Europe
P.O.D.
Animals
Ada
Air
Moke
Madness
Sim

Rhythm & Poetry schreef:
Madness

Die had ik ook netr gevonden. Zat goed verstopt, want die eerste regels heb ik al vaak doorgelezen!

Gevonden tot nu toe:

1x 11 (nog 3 te gaan)
1x 10 (0)
1x 9 (0)
4x8 (3)
6x7 (4)

Regel 3 & 4:

Jin
Ramones
Kon
Warren Zevon
Raw
War
Elm
Nek
Hem
Slade
Blee
Ren
Ken
Doors
Cell
Soft Cell
Kel

Grappig dat de nogal moeilijk tegen de tekst in weggestopte artiesten sneller worden gevonden dan die waarvan ik dacht dat ze juist makkelijk te vinden waren.

Van Morrisson leek me inderdaad wel pontificaal .

vreemd dat moss, scoop, toto en kane nog niet gezien zijn
en adamo, tavares maar die staan achterstevoren
ook backward suzanne vega (11)
otis redding (11)

als je even goed kijkt zie je ze zo

stoepkrijt schreef:

In de eerste zin kwam ik meteen 'Arrie' tegen, levert dat nog een bonuspunt op?

thelion schreef:
vreemd dat moss, scoop, toto en kane nog niet gezien zijn

Twee daarvan heb ik eigenlijk zelf ook niet gezien...

roos zit er ook in, maar dat schreef je R.O.O.S van de hit Instant Moments zal dus wel niet correct zijn

en verder
vangelis, adele

Verve is ook nog niet genoemd, zie ik.

thelion schreef:
adamo, suzanne vega

Beiden reeds door stoepkrijt vermeldt.

GrafGantz schreef:
(quote)

Beiden reeds door stoepkrijt vermeldt.

Heeft D-ark je acound gehekt, Graf?

Weer een van 7 letters gevonden:Nujabes!
Nog twee van 8 letters en ook nog twee van 7 als ik goed heb geteld.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:22 uur

geplaatst: vandaag om 20:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.