MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Zoek artiest in tekst

zoeken in:
Lukas schreef:
(quote)

Heeft D-ark je acound gehekt, Graf?

Spellen gaadt van au

Kom op mensen, we missen er nog twee van zeven en twee van acht. Ook een van de favoriete bands van chevy93 is blijkbaar nog niet gevonden!

Ok, wie gaat er op zoek naar Dire Straits of Fleetwood Mac?

Weer eentje gevonden: Pere Ubu

Die van Chevy zal wel: Eagles zijn.

Drink fristi, arts! Er ideeën over?

Lukas schreef:
Drink fristi, arts! Er ideeën over?

Knap gedaan. Nu Fleetwood Mac nog

Ik heb Dwele en Kiss nog kunnen vinden, maar daar houdt het wel bij op

Volgens mij zie ik nog
Santana, Blur, Ui en Om en Devo en Moke

Rhythm & Poetry schreef:
Die van Chevy zal wel: Eagles zijn.
Hoe is dat 7-11 letters?

Edit: Oh wacht, dat zijn alleen de lange. Waar staat die dan?
Edit2: In deze zin zodat ik een mossel ga eten?",

Van de lange missen jullie er toch nog steeds twee van 8. Ze staan allebei in de eerste vier regels, gewoon in de schrijfrichting. De zesletterige zijn er verder volgens mij ook al wel uit.

stoepkrijt schreef:
Knap gedaan. Nu Fleetwood Mac nog

Haar gegevens waren gescamd. "O ow, te elfder ure moet ik nu een nieuw wachtwoord aanvragen", zei ze.

Tarentel

Eens kijken wie Congratulations on Your Decision to Become a Pilot zo kan verstoppen dat niemand hem vindt.

chevy93 schreef:
Eens kijken wie Congratulations on Your Decision to Become a Pilot zo kan verstoppen dat niemand hem vindt.

Geldt dit: Congratulations on Your Decision to Become a Pilot ook als verstoppen?

Ja hoor, maar ik heb hem al gevonden.

Ziet nu echt iemand die laatste achtletterige artiest staan aan het einde van regel 4? Of zal ik maar gewoon verklappen dat daar nog Deerhoof staat?

Nope, ik zag het echt niet, ik vond wel het woord 'zeikwaarde' na het de hele tijd over te lezen, maar Deerhoof zag ik echt niet.

Ik had deze in elk geval bewust erin gestopt. De kortere zijn nog niet allemaal genoemd:

"Hoi daar!", riep Eva. "Heeft u plaats, edele sir ober?" Ze deed de deur op een kier en stond op broos laminaat.

Dio
Ede Staal
Boris
Europe
Orb
Animals

"We zijn met 3: Eva, Jomada en Ria." Ober Foster keek om. "We missen dames", zei hij. Intussen omarmde hij haar.

Mojave 3
Adamo
Air
Moke
Madness
Ramones

Hij kon haar verwarren. Ze vond hem leuk en deed alsof ze bleef staren, telkens weer. Haar hoofd was rood.

Warren Zevon
Slade
Tarentel
Doors

"Gebruik je intellect, Foster", zei ze. "Ik waardeer hoofdzakelijk een tafeltje". Ze bestelde en passant ananas, ook al was roti de dagschotel.

Soft Cell
Deerhoof
Felt
Santana
Editors

"Wij serveren gier of een hippe reu, buizerd of de das. Populaire maaltijden", lachte hij. Dat het heel vreemde voorgerechten waren, deerde niet.

Foreigner
Pere Ubu
Sade
Das Pop
The The
Devo
War

"Kan enkel sla of schaaldieren ook, zodat ik een mossel ga eten?", vroeg Eva. "Of is een mossel truttig, als jullie hem rul bakken?"

Kane
Nena
Eagles
Foals
Turtles
Blur

"Als ik mag even na zus Eva", vulde Ria aan. "Ons lieve obertje lijkt een evangelist van raar eten. Wij willen ananas!"

Suzanne Vega
Veils
Vangelis
Lena

Eva kreeg er goesting van. "Ik wil sex, of teel fruit voor ons!"

Sting
Nits
Fleet Foxes

Foster had wel een probleem nu. "Ja, beste dames", resumeerde hij. "Ik zit in de rats, avond na avond".

Dwele
Nujabes
Muse
Novastar

Ondanks dat gekloot is redding nabij. "Stil 's, de kok is spoedig hier, hij die alles weet."

Otis Redding
Slits
Kiss
Sweet

Kok Morris is van adel en bracht ze direct lucht.

Adele
Ride
Cult

"Is er Avatar in de bioscoop?", vroeg hij. De dames knikten. "Dan neem ik de tram, jammer"

Tavares
Kinks
Ram Jam

En dus vertrok hij. Foster bleef achter. "Enne, word er beter van, Morris", ontschoot hem. "Tot over veertig avonden"

New Order
Van Morrison
Them
Toto
Verve
Tiga

Niemand een nieuwe? Ik vond het net zo'n leuk spelletje...

Bezig, maar het zal nog een paar dagen duren. Ben nog niet zo goed als jullie.

Nou, ik heb me er ook maar eens aan gewaagd. Om te voorkomen dat er allerlei obscure drieletterige artiesten genoemd worden: alle artiesten in de tekst komen ook in de Mume Album top 250 voor! Sommige zullen ook makkelijk zijn, andere hopelijk wat lastiger.

Letterverdeling:
3 letters: 1
4 letters: 3
5 letters: 4
6 letters: 1
7 letters: 3
8 letters: 2
9 letters: 2
10 letters: 1

In totaal dus slechts 17 namen!

In de kleedkamer voor de voetbalwedstrijd: 'He Bea, waar sloot jij je autoverzekering af?' 'Noem mij niet zo, Ad! Bij Interpolis. Glashelder.'
'Waarom niet bij Nationale Nederlanden?'
'Ach, ik hou van metallic auto's, en na een clash met Nationale Nederlanden ben ik door schade en schande wijs geworden. Ik hoorde pas nog hun reclame op de radio. He Ad, ken je die dan niet?'
Hun buurman zei toen: 'Wie lust er een sultana, vrinden?', maar voor iemand kon antwoorden, kwam de trainer binnen en bleef in koelen bloede en ongeamuseerd staan. Ondanks zijn opgezwollen klier riep hij luid en duidelijk:
'Mannen, als we met verve spelen, zullen we winnen! Yes! Jullie spelen allemaal in de basis, en ego's wil ik niet zien! Ad, maak jij een mooie rush naar voren. Kan Bea 't lesje afmaken?'
'Noem mij niet zo, trainer!'
'Mooi, jij mag toch maar in de wissel. Ga even langs de lijn vlaggen of zo.'

En omdat het zo'n beperkte quiz is, is het misschien een leuk idee om niet in spoilers de antwoorden te geven, maar in pm's naar mij sturen, dan hou ik de score bij. Wie heeft ze als eerste allemaal zelf gevonden? Succes!

ranboy schreef:
En omdat het zo'n beperkte quiz is, is het misschien een leuk idee om niet in spoilers de antwoorden te geven, maar in pm's naar mij sturen, dan hou ik de score bij. Wie heeft ze als eerste allemaal zelf gevonden? Succes!

Lijkt me een goed idee. Een spelelement erin maakt het altijd net wat leuker. Van mij kun je vandaag in ieder geval nog een pm'etje verwachten.

De puzzle blijkt niet zo moeilijk te zijn, vooral niet met de hint dat alle artiesten in de top 250 staan. Iedereen kan dus meedoen !

Nu al hebben twee deelnemers alle 17 artiesten gevonden:

1. Jazper 17
stoepkrijt 17

Proficiat!

Zephyr
En ziet : een 3e deelnemer

2MY
...loopt dit spel nog?... of is het wachten op een nieuwe opgave?

Zephyr
Ik heb ingestuurd. Eens kijken hoe Ranboy reageert.

Update:

1. Jazper 17
stoepkrijt 17
3. Zephyr 9

Zephyr
15 artiesten gevonden

Kom op mensen, als ik het kan, kunnen jullie het ook .................

2MY
kben ook bezig!

Nog een update:

1. Jazper 17
stoepkrijt 17
Zephyr 17
4. 2MY 16

Je kunt nog gewoon inzenden!

Gast
geplaatst: vandaag om 20:22 uur

geplaatst: vandaag om 20:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.