MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Knock-Out Songs: 1977

zoeken in:
10. Pink Floyd – Sheep Vs. Godley & Creme - Five O'Clock in the Morning

0-1

Zorin
0-2

11. Queen - Sheer Heart Attack Vs. Elvis Costello & the Attractions - Watching the Detectives

1-0

en bedankt, twee nominaties meteen tegen elkaar.

GrafGantz schreef:
Herman, check de toevoeging onderaan mijn post. Denis is een single uit 1978. De singlesregeling is dan wel komen te vervallen maar dat hoeft nog niet te betekenen dat ik het daar ook mee eens ben

(En orbit moet Anarchy in the UK nog vervangen)

Ik zie je post nu pas en een paar uur later is de KO al helemaal los, maar ik had je hele post niet gezien. Ik had gewoon gekeken naar albums uit 1977 waar ik op gestemd had en daar stond een plaat van Blondie tussen... Eentje met Denis erop. Dus ik snap eigenlijk niet wat het probleem is (singlesregeling )

12. Parliament – Funkentelechy Vs. Yes - Going for the One

1-0

herman schreef:
(quote)

Ik zie je post nu pas en een paar uur later is de KO al helemaal los, maar ik had je hele post niet gezien. Ik had gewoon gekeken naar albums uit 1977 waar ik op gestemd had en daar stond een plaat van Blondie tussen... Eentje met Denis erop. Dus ik snap eigenlijk niet wat het probleem is (singlesregeling )

Er was een singlesregeling dat nummers, die als single zijn uitgebracht in een ander jaar dan het album, in het jaar moeten spelen dat de single uitgebracht is. Die regel heeft Arthur laten vallen, maar men (Micha in ieder geval) vindt het wel het leukste als nummers die een single/hit waren, meespelen in het jaar dat dat zo was, vandaar...

Arrie schreef:
Die regel heeft Arthur laten vallen, maar men (Micha in ieder geval) vindt het wel het leukste als nummers die een single/hit waren, meespelen in het jaar dat dat zo was, vandaar...

Ik sta daar echt niet alleen in hoor.

Mijn favoriet ligt er al uit, Mr. Blue Sky

Het ging vanavond wel erg snel, maar ik zag geen gekke resultaten (inclusief het verlies van mijn prachtige nominatie tegen een matig nummer dat op MuMe gewoon meer aanhangers heeft).
Dit is een moeilijke battle. Ik heb altijd heel erg veel sympathie voor Clinton, maar zijn nummers vallen me altijd ook weer tegen. Ik heb weinig sympathie voor Yes, maar dat valt me dus elke keer weer erg mee. Aan welke kant valt nu het dubbeltje?

2-2

Justus18 schreef:
Het ging vanavond wel erg snel

11 battles in 5 uur

200 battles in 5 uur da's erg snel

thelion schreef:
(quote)

11 battles in 5 uur

200 battles in 5 uur da's erg snel

Dat lijkt me een schiettent.

Edit: Er gingen overigens 6 battles in 1 uur door heen.

GrafGantz schreef:
(quote)

Ik sta daar echt niet alleen in hoor.

Weet ik, dat bedoelde ik ook niet.

Justus18 schreef:
Dat lijkt me een schiettent.

zie hier en de 11 pagina's die volgen

65 battles in een krappe 1½ uur waarbij er in 1 uur 50 battles zijn gespeeld.

KO's zijn niet altijd een goed middel om muziek te leren kennen, dat blijkt wel weer.

Bedankt voor de uitleg van die singlesregeling. Ik snap de voordelen er wel van, maar dan kun je beter een singles-KO spelen lijkt me...

Ik vind die singlesregeling helemaal niet makkelijk. Ik bekijk, net zo als Herman, de albums waarop ik gestemd heb uit het bewuste jaar. En dan is het lastig om ook nog te moeten checken of dat nummer wel of niet in dat jaar een hit is geweest. Ik vind dat de song genomineerd moet worden in het jaar dat het voor het eerst verscheen.
Zoals hierboven al gezegd is: dan kun je beter een singles-KO spelen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:42 uur

geplaatst: vandaag om 21:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.