MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De anderstalige ladder (UITSLAG & EINDSTAND 2013)

zoeken in:
MDV
Opmerkelijk ja. Ik vond het best een goed nummer. Ik had 'm op 5 staan. Jammer eigenlijk dat Kit-I er alweer mee gekapt is.

Mijn nummer 28 en 29 eruit. Nummer 27 en 30 nog, en dan zijn de 4 grootste draken eruit.

http://www.beeldengeluidwiki.nl/images/3/3f/Nummer_28_(1992)_titel.jpg

28. Ákos - Szeress Így [Hongaars] (2010, Hongarije) 171 punten

Het Hongaars (magyar, magyarul, magyar nyelv) is de officiële taal van Hongarije en daarnaast de taal van de Hongaarse minderheden in de omringende landen. De taal heeft in totaal ongeveer 14,5 miljoen sprekers. Het is daarmee de grootste taal in Europa (buiten het Turks) die niet tot de Indo-Europese talen behoort. Het Hongaars is tevens de grootste van de Finoegrische talen. Binnen de Finoegrische talen vertegenwoordigt het Hongaars, samen met de zeer kleine talen Wogoels en Ostjaaks, de Oegrische tak. Het Hongaars is in het eerste millennium na Christus met de Hongaren uit het oosten naar Europa gekomen. Hongaars - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Andere talen die in de categorie Finoegrische en Baltische talen meededen waren: Fins, Estisch, Samisch, Lets en Litouws.

Ákos Kovács is een bekende succesvolle Hongaarse pop-rockartiest en vroeger de leadman van Bonanza Banzai. Ákos Kovács - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Het nummer Szeress Így staat op het album A Katona Imája uit 2010: Ákos - A Katona Imája (2010)
Szeress Így heeft steeds in de onderste regionen gestaan tijdens de finale.
Nominatie: dynamo d

Winnaar Finoegrische en Baltische talen
Geen Top 3, hoogste positie: nummer 6 herman
Nummer 30: Teunnis
Nummer 28: Titmeister
Geen punten: vigil, thelion, kemm, mdv, Ploppesteksel
Geen bonuspunten

Ik heb hem toch ook op 29, waarom word ik dan niet vermeld? Niet dat het uitmaakt, vroeg het me gewoon af. Ik verbaas me overigens alweer over de positie in Hermans lijstje.

DjFrankie (moderator)
Arrie schreef:
I Ik verbaas me overigens alweer over de positie in Hermans lijstje.

Ja ik ook Arnoud

Arrie schreef:
Ik heb hem toch ook op 29, waarom word ik dan niet vermeld? Niet dat het uitmaakt, vroeg het me gewoon af. Ik verbaas me overigens alweer over de positie in Hermans lijstje.

Ik vermeld niet alle posities want dat wordt wel een erg lange lijst. Alleen vermeld worden:

- de top 3 of indien geen top 3 de hoogste positie
- nummer 30 (laatste plaats dus) + geen punten
- nummer dat gelijk aan de einduitslag is. Dus degene die het precies goed had.

Helder?

dynamo d schreef:
(quote)

Ik vermeld niet alle posities want dat wordt wel een erg lange lijst. Alleen vermeld worden:

- de top 3 of indien geen top 3 de hoogste positie
- nummer 30 (laatste plaats dus) + geen punten
- nummer dat gelijk aan de einduitslag is. Dus degene die het precies goed had.

Helder?

Ah, dat laatste had ik nog niet door. (Ik dacht bottom 3) Nu is het helder, ja!

Arrie schreef:
Mijn nummer 30 er meteen uit, begint goed.

Dat Herman hem op 7 heeft...

Ja, ik vond het wel een mooi nummer. En nadat ik mijn top 15 nog een tweede keer draaide ging hij zelfs nog wat plekjes omhoog. Zelfde geldt voor Ákos eigenlijk, die ging ik na een paar keer draaien ook leuker vinden.

Verbaast mij dat Petr zo laag staat...

6. Ákos - Szeress Így
7. Petr Muk - Neusínej
-
-
-
19. Kit-I - Posle Dozhdy (After the Rain)

Mijn nummer 29 en 30 vond ik echt vreselijk, hoop dat die snel langskomen.

22. Kit-I - Posle Dozhdy
-
-
-
29. Ákos - Szeress Így
30. Petr Muk - Neusínej

http://www.joomlablogger.net/images/stories/illustrations/joomla-weekly-blog-posts/joomla-week-27.png

27. Dewa 19 - Arjuna [Indonesisch] (2002, Indonesië) 186 punten

Indonesisch is de officiële taal van Indonesië en gebaseerd op het Maleis. Het heeft tevens veel leenwoorden uit talen als het Nederlands, Javaans en Portugees. Indonesian language - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org De informatie over Indonesisch op Wikipedia is volgens mij enorm achterhaald wat betreft het aantal mensen dat Indonesisch spreekt. De bron wijst op het jaar 2000 en 23 miljoen mensen die het Indonesisch als moedertaal hebben. Ik denk dat dat veel meer is dan dit cijfer. Zeker door het onderwijs en onder de jonge mensen in Indonesië is het Indonesisch hun moedertaal. 140 miljoen mensen zouden het Indonesisch als tweede taal hebben.
Het verschil tussen Indonesisch en Maleisisch wordt vooral veroorzaakt door de invloed van respectievelijk het Nederlands en het Engels: Verschillen tussen Indonesisch en Maleisisch - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Indonesië kent 747 talen: Lijst van talen in Indonesië - Wikipedia - nl.wikipedia.org Het Javaans is de grootste taal met ca. 75 miljoen sprekers.

Dewa 19 (ook wel alleen Dewa genoemd) is misschien wel Indonesisch beroemdste rockband ooit. Dewa 19 werd opgericht in Surabaya, de geboortestad van mijn grootvader (mijn avatar is ons familiewapen). Dewa 19 - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org Dewa 19 is niet meer actief. Belangrijkste man was Ahmad Dhani, die veel nummers schreef en produceerde. Arjuna (komt van het album Cintailah Cinta (2002): Dewa 19 - Cintailah Cinta (2002)
Het album verkocht 200.000 exemplaren. Arjuna werd op de AMI Awards uitgekozen tot beste song van 2002. Aanvankelijk heette het nummer Arjuna Mencari Cinta (Arjuna zoekt liefde) maar vanwege een rechtszaak door een auteur van een boek dat ook zo heette wordt het nummer voortaan alleen Arjuna genoemd. Arjuna is één van de bekendste hits van Dewa 19. Dewa 19 staat met 3 nummers in de Anderstalige Top 100.
Arjuna stond in de eerste week van de finale nog top 20 maar zakte later weg.
Nominatie: dynamo d

Winnaar Indonesisch
Hoogste positie: nummer 1 dynamo d
Nummer 30: Papartis
Nummer 27: El Ninjo, Co Jackso
Geen punten: vigil, thelion, kemm, mdv, Ploppesteksel
Geen bonuspunten

Alle middenmotors gaan er eerst uit, ik ben 16,17, 18 en 21 kwijt...

DjFrankie (moderator)
1
2
3 Kit-I - Posle Dozhdy (After the Rain) [Russisch] (2009, Rusland)

20 Ákos - Szeress Így [Hongaars] (2010, Hongarije)
21
22
23
24
25
26 Dewa 19 - Arjuna [Indonesisch] (2002, Indonesië)
27
28 Petr Muk - Neusínej [Tsjechisch] (2000, Tsjechië)

Ondanks mijn enorme voorkeur voor andere talen (ik ben ook zo'n Songfestival liefhebber die wil dat iedereen weer in eigen taal moet zingen) niet meegedaan aan dit topic.... keuzes keuzes keuzes op deze site maar ik ga nu zeker proberen een bijdrage te leveren want ik vind dit heerlijk allemaal (en mijn nummer 8 was een ontdekking waar ik zeer blij mee ben en die ik nu al te laag vind staan...had top 3 moeten wezen na al vele draaibeurten)

01.
02.
03.
04.
05.
06.
07.
08.
09.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21. Ákos - Szeress Így [Hongaars] (2010, Hongarije)
22.
23. Petr Muk - Neusínej [Tsjechisch] (2000, Tsjechië)
24. Dewa 19 - Arjuna [Indonesisch] (2002, Indonesië)
25.
26.
27. Kit-I - Posle Dozhdy (After the Rain) [Russisch] (2009, Rusland)
28.
29.
30.

De meuk wordt aardig opgeruimd....

01.
02.
03.
04.
05.
06.
07.
08.
09.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24. Kit-I - Posle Dozhdy (After the Rain) [Russisch] (2009, Rusland)
25.
26. Ákos - Szeress Így [Hongaars] (2010, Hongarije)
27. Dewa 19 - Arjuna [Indonesisch] (2002, Indonesië)
28.
29.
30. Petr Muk - Neusínej [Tsjechisch] (2000, Tsjechië)

Prima.

21
22 Ákos - Szeress Így [Hongaars] (2010, Hongarije)
23 Kit-I - Posle Dozhdy (After the Rain) [Russisch] (2009, Rusland)
24
25
26 Petr Muk - Neusínej [Tsjechisch] (2000, Tsjechië)
27
28
29 Dewa 19 - Arjuna [Indonesisch] (2002, Indonesië)
30

22. Kit-I - Posle Dozhdy
23.
24.
25.
26. Dewa 19 - Arjuna
27.
28.
29. Ákos - Szeress Így
30. Petr Muk - Neusínej

-
-
-
-
-
6. Ákos - Szeress Így
7. Petr Muk - Neusínej
-
-
19. Kit-I - Posle Dozhdy (After the Rain)
-
24. Dewa 19 - Arjuna
-
-
-
-
-
-

Ik ben blijkbaar de enige van wie er nog niets uit de bottom 5 is langsgekomen.

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12. Dewa 19 - Arjuna
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20. Kit-I - Posle Dozhdy (After the Rain)
21.
22.
23.
24.
25.
26. Petr Muk - Neusínej
27.
28.
29.
30. Ákos - Szeress Így

Al twee van De Verschrikkelijke Zes verdwenen. Mijn nummer 29 mag ook snel komen, voor die andere drie vrees ik een hogere positie.

http://rlv.zcache.nl/gelukkig_nummer_26_wenskaarten-r65ddf1a43de54ef6afbe20f0514c66b9_vgbaq_8byvr_324.jpg

26. Guillamino - Fang Fosc [Catalaans] (2011, Spanje) 197 punten

Het Catalaans (in het Catalaans: Català) is een Romaanse taal die in meerdere variëteiten en dialecten wordt gesproken in de Spaanse autonome gemeenschap Catalonië, in het land Andorra, in het Zuid-Franse Roussillon (of Pyrénées-Orientales), in het oosten van Aragón (Franja de Ponent), in de autonome gemeenschap Valencia, in een klein gedeelte van Murcia (El Carxe), op de Balearen en in de stad Alghero op het Italiaanse eiland Sardinië. Bijgevolg spreken zo'n 11,5 miljoen personen Catalaans.
Catalaans (taal) - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Andere Romaanse talen die in deze categorie meededen waren: Occitaans, Galicisch, Ladino, Corsicaans, Sardijns, Reto-Romaans, Latijn en Roemeens.

Guillamino is een artiest uit Barcelona die in zijn muziek elektronic en Catalaanse volksmuziek (sardana) mengt met soul en jaren 80 pop. Guillamino - Viquipèdia, l'enciclopèdia lliure - ca.wikipedia.org
Het nummer Fang Fosc komt van zijn tweede album, Fang uit 2011 (last.fm / guillamino.com). Guillamino - Fang (2011)
Fang Fosc heeft een tijdje stijf onderaan gestaan maar er zijn ook enkele liefhebbers van dit nummer.
Nominatie: remcodulac

Winnaar Andere Romaanse talen
Geen top 3, Hoogste positie: nummer 4 Poeha, Ploppesteksel
Nummer 30: DjFrankie, chevy93, inquestos, herman (dit nummer scoorde de meeste keren het laagst)
Nummer 26: Kabouter76
Geen punten: vigil, mdv
Geen bonuspunten

Het eerste nummer uit mijn lijstje eruit, en nog wel nummer 6. Een van de leukste ontdekkingen, verrassend het grote aantal lage plaatsen. Volgens mij heeft herman zijn lijstje gewoon in de verkeerde volgorde doorgestuurd.

Interessante achtergrondinformatie ook telkens, erg tof!

Ik begrijp ook vrij weinig van herman's keuzes...

Haha, nee, ik vond dit nummer tenenkrommend.
Net als mijn nummer 29, waarvan ik nog heb nagezocht hoe die de finale heeft gehaald.

Mijn nummer 1 zal iig wel niet zo verrassend zijn.

Hmm...jammer van Fang Fosc , maar dat zag ik in de laatste rondes al aankomen. Die gaat in de volgende editie dus geen finale meer halen
Ben bang dat mijn nummer 29 hier wel eens erg hoge ogen kan gaan gooien, mogelijk zelfs een eerste positie. Mijn nummer 8 is nog niet voorbij gekomen, valt me alleszins mee.

01.
02.
03.
04. Guillamino - Fang Fosc [Catalaans] (2011, Spanje)
05.
06.
07.
08.
09.
10.
11.
12. Dewa 19 - Arjuna [Indonesisch] (2002, Indonesië)
13. Ákos - Szeress Így [Hongaars] (2010, Hongarije)

14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21. Petr Muk - Neusínej [Tsjechisch] (2000, Tsjechië)

22.
23.
24.
25.
26. Kit-I - Posle Dozhdy (After the Rain) [Russisch] (2009, Rusland)
27.
28.
29.
30.

01.
02.
03.
04.
05.
06.
07.
08.
09.
10.
11.
*12. Guillamino - Fang Fosc [Catalaans] (2011, Spanje)
13.
14. Dewa 19 - Arjuna [Indonesisch] (2002, Indonesië)
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
*28. Petr Muk - Neusínej [Tsjechisch] (2000, Tsjechië)
29. Ákos - Szeress Így [Hongaars] (2010, Hongarije)
30. Kit-I - Posle Dozhdy (After the Rain) [Russisch] (2009, Rusland)

* = nominatie

kemm schreef:
Het eerste nummer uit mijn lijstje eruit, en nog wel nummer 6. Een van de leukste ontdekkingen, verrassend het grote aantal lage plaatsen. Volgens mij heeft herman zijn lijstje gewoon in de verkeerde volgorde doorgestuurd.

Interessante achtergrondinformatie ook telkens, erg tof!
Ook mijn eerste die ik in de top 15 had: mijn nummer 4. Wat een stelletje haters hier. Of zijn het gewoon Nederlanders?

Hopelijk zijn mijn stemmen meegeteld, want die hoogste positie geldt ook voor mij.
dynamo d schreef:
Geen top 3, Hoogste positie: nummer 4 Poeha

Ploppesteksel schreef:
Hopelijk zijn mijn stemmen meegeteld, want die hoogste positie geldt ook voor mij.
(quote)

correct, ik voeg je toe (stemmen zijn natuurlijk wel meegeteld)

15.
16.
17. Guillamino - Fang Fosc
18.
19.
20.
21.
22. Kit-I - Posle Dozhdy
23.
24.
25.
26. Dewa 19 - Arjuna
27.
28.
29. Ákos - Szeress Így
30. Petr Muk - Neusínej

En mijn nummer is 76, niet 65 (tenzij er meer dan één kabouter is natuurlijk)

kabouter76 schreef:
En mijn nummer is 76, niet 65 (tenzij er meer dan één kabouter is natuurlijk)

aangepast, en er is maar één MuMe kabouter die ik ken

Gast
geplaatst: vandaag om 04:01 uur

geplaatst: vandaag om 04:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.