MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Knock-out: 1978

zoeken in:
Mochten we ooit een "Beste artiest van '78 KO" gaan organiseren dan staat de winnaar al zo'n beetje wel bekend

Mooie finale tussen m'n twee favoriete albums van 1978. Heb ze beiden op 5*, dus hoewel ik hier voor Kraftwerk gestemd heb kan ik prima leven met de overwinning van tante Kate

Dit schreef ik op 29 maart 2011, 0:13 uur

wibro schreef:
Battle 42
Magazine vs Kraftwerk. Wat een ramp. Dit had minstens de kwartfinale moeten worden.
Verder voor mij veel onbekende albums. Ik voorspel een rekord aan albums die via de 24-uurs regel doorgaan.
Ik voorspel verder dat Kate Bush met The Kick Inside de Ko-1978 gaat winnen en niet Bruce.

Dat Kate Bush deze KO 1978 zou winnen spreekt dus vanzelf.
Ik blijf het echter zeer jammer vinden dat het voor mij beste album van 1978 "Real Life" van Magazine al in de eerste ronde moest loten tegen de finalist Kraftwerk.

10-5

11-6

12-6

Mooie finale!

Ik heb besloten om niet verder te gaan met de jaar knock-outs te gaan, omdat ik het spel te vaak vergeet en dit gaat ten koste van het spel.

Dit betekent niet dat er geen knock-out 1977 hoeft te komen, alleen ga ik 'm niet meer starten .

Goh, ik zou het wel willen doen, maar heb zelf ook mijn handen vol aan de song knock out.

Je hoeft er natuurlijk niet elke dag mee bezig te zijn. De KO 1978 heeft maar liefst 2½ maand geduurd.

Dat is waar, maar hoedanook ga ik de KO 1977 niet organiseren.Ik ben namelijk een groot deel van de zomer weg, zodat ik ook geen tijd kan steken in het maken van lotingen. Misschien doe ik het vanaf 1976, maar we zien wel

13-6 dit is pas mosterd na de maaltijd

Maar terechte winnares

Misschien zou ik wel eens een poging kunnen wagen de KO 1977 samen te stellen mits ik 128 titels van albums van dat jaar bij elkaar krijg. Dat laatste zou nog best problemen kunnen geven. 1977 is voor mij wel een interessant jaar omdat toen punk bands als Talking Heads, Stranglers, Sex Pistols etc doorbraken. Vandaar dus.

Grappig, Dire Straits die het nog redelijk heeft gedaan in een KO als deze.

Dikke nog voor orbit, Arrie en Graf.
Arrie kent alleen het debuut en Graf geeft Brothers in Arms en Love Over Gold zelfs nog een 4,0*.

Gezien de tegenstander vond ik het inderdaad verbazingwekkend dat DS zoveel stemmen kreeg. Volgens mij zeg ik hierbij vooral wat over dat Kraftwerk album en niet echt iets over het debuut van DS.

Het is niet zo, omdat Kraftwerk toevallig erg belangrijk was, dat ze daarom automatisch de betere zijn. Dire Straits heeft blijkbaar (bijna) evenveel voorstanders als Kraftwerk (of evenveel tegenstanders).

De impliceert toch wel veel meer dan alleen een verbazing.

wibro schreef:
Misschien zou ik wel eens een poging kunnen wagen de KO 1977 samen te stellen mits ik 128 titels van albums van dat jaar bij elkaar krijg. Dat laatste zou nog best problemen kunnen geven.

Dat geeft dus geen problemen meer want die 128 titels heb ik al bij elkaar. Ik wil hiermee starten na de Synthpop K.O.

Prima initiatief, wieb

Ik had in totaal 155 nummers voor de KO-1977. Met heel veel moeite terug kunnen brengen tot 128. Ik ben dus klaar.
Ik neem aan dat er nu een nieuw topic aangemaakt moet worden. Mag ik dat doen of is dat een taak voor de Mods?

De initiatiefnemer start het topic, mod of niet

ArthurDZ schreef:
De initiatiefnemer start het topic, mod of niet

Topic inmiddels gestart.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:06 uur

geplaatst: vandaag om 20:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.