MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Knock-Outs & Ladders algemeen discussietopic

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
1.
Blueboy - Meet Johnny Rave
Diva Destruction- - The Broken Ones
Let's Eat Grandma - Eat Shiitake Mushrooms
Xenia Rubinos – Lonely Lover

2.
Black – To Take a Piece
Jay Munly ft. David Eugene Edwards - Dar he drone
Phoria - Everything Beta
The Sleeplings – Dead Horse

3.
Moon King - Apocalypse
Nightjacket - The Wright Way to Fall
Peter Adams – World on Wire
The Bronze Medal - Walls

4.
Dubstar – Stars
Kim Doo Soo - 10 Days Butterfly
Salad - Drink The Elixir
The Luxembourg Signal - Let It Go

5.
Aidan Knight - All Clear
Kohann - Friantiz
Mammút - Blóðberg
Romano - Der Schöne General

6.
Holy Esque - St.
Kirlian Camera -Heldenplatz
The Feelers - Venus
Tocotronic vs Console - Freiburg V3.0

7.
French for Rabbits - The Other Side
Neon Indian – Halogen
Tom Hickox - The Pretty Pride of Russia
Wendy & Lisa - Bring You Back

8.
Hail the Ghost - Headstoned
Meursault - Klopfgeist
Mo-dettes – White Mice
Patea Maori Club - Poi E

9.
Nickel Creek - Where is Love Now
Nostalghia - Sunshiny Milk
Retrospective -Lunch (Live session)
Shelby Lynn - Paper Van Gogh (Live)

10.
Fairmont - Last Dance
Screen Vinyl Image - Night Trip
Utopia - Caravan
Vesper Sails – Fields of Crows

11.
Klez.e - Flammen
Second Still - Sleep
Skip&Die - Burning Bridges
The Very Things - Mummy You're a Wreck

12.
Jason Crest - Black Mass
SOULS - I wait for you
The Field Mice - When Morning Comes To Town
Wolfsheim - Everyone Who Casts a Shadow

13.
Gazelle Twin -Obelisk
Madredeus – O Labirinto Parado
Ray Wilson - Song For A Friend
Spindrift - Beauty

14.
Keep Razors Sharp – The Lioness
LAKSHMI - Ahaa
Quiet Hollers - Flood Song
Twilight Sad - The Wrong Car

15.
Eric Woolfson - Immortal
Josefin Öhrn + The Liberation -Take Me Beyond
Jovanotti - Ora
Kælan Mikla - Kalt

16.
Das Kinø - Ton Exil
Dead Vibrations - Reflections
Ninet Tayeb - Paper Parachute
Yellow Magic Orchestra - I Tre Merli

17.
Criolo – Esquiva da Esgrima
Eliot Sumner - Information
Sivert Høyem and Black Needle Noise - - Breathless Speechless
William Shatner - It Hasn't Happened Yet

18.
Artist Unknown – Anthem
Major Parkinson - Impermanence
The Holy - This Will Be the Day That I Die
Toma – Terraforming

19.
Daan - Friend
Princess Chelsea - Too Many People
Sad Lovers & Giants - 50:50
Valparaiso & Phoebe Killdeer - Wild Birds

20.
Howl At The Moon -Northern Push
Landlady - The Globe
Lewis del Mar - Loud(y)
Maná - En el muelle de San Blás

Ik wil absoluut niet de zuurpruim uithangen, maar wat vinden we van de veelheid aan meters die er de afgelopen maand zijn bijgekomen? Ik ben zeer voor nieuwe initiatieven maar misschien tijd voor wat meer variatie weer in de spellen? (En voor wie zegt: het staat je vrij zelf wat op te starten: dat ga ik zeker doen binnenkort maar nogal druk momenteel:))

DjFrankie (moderator)
Scorpion_21 schreef:
Ik wil absoluut niet de zuurpruim uithangen, maar wat vinden we van de veelheid aan meters die er de afgelopen maand zijn bijgekomen? Ik ben zeer voor nieuwe initiatieven maar misschien tijd voor wat meer variatie weer in de spellen? (En voor wie zegt: het staat je vrij zelf wat op te starten: dat ga ik zeker doen binnenkort maar nogal druk momenteel:))

Veel te veel idd ineens. Hierboven staat een ander spel, zit voor mij iig meerwaarde in dan ouwe meuk in te delen.
Paar jaar terug waren er ook popkwisje hoezenkwisjes, ook die vond ik erg leuk

Kan zoiets niet onder een apart kopje weggeschreven worden? Het is nu zo'n vervuiling van de muziekgames. Door al die topics raakt het overvol waardoor je eerder over de wel leuke topics heen leest.

Ik heb persoonlijk niets met die meters maar ja, als iemand anders het wel leuk vindt kun je het niet verbieden ze op te starten.

Op naar de 50 meters !!

Eens met bovenstaande reacties. Het is iets teveel wildgroei op het moment. Zo lopen er op het moment 7 verschillende 'jaar'meters, wat in feite allemaal verkapte 'lied van de dag'-topics zijn. Dat kun je beter spreiden over een langere periode. Of zoals Song / Album Top 10 per jaar (twee)wekelijks een jaargang behandelen, werkte ook uitstekend. Ik wil geenszins initiatieven de kop in drukken (zonder nieuwe topics zou MuMe immers langzaam dood sterven), maar zoals Scorpion_21 aangeeft is het wel belangrijk om origineel te blijven wanneer je besluit om een nieuw topic te openen. Op tientallen verschillende K.O. spellen tegelijk zit ook niemand te wachten.

Persoonlijk vind ik ook wel zinnig dat er in topics als De (Hiphop) Top 100, Artiesten KO's, Greatest Hits of en de Vs. K.O. met het principe van een wachtrij gewerkt wordt. Maximaal 1 artiest of user tegelijk. Zodat alles nog een beetje overzichtelijk blijft, en mensen hun aandacht niet over nog meer topics moeten verdelen waar ze toch al nauwelijks de tijd voor hebben.

DjFrankie (moderator)
Wellicht kan ArthurDZ hier schoonmaken

DjFrankie (moderator)
Ronde 3 Alt 152

1. Nostalghia - Sunshiny Milk
LAKSHMI - Ahaa

2. Keep Razors Sharp – The Lioness
Tocotronic vs Console - Freiburg V3.0
The Sleeplings – Dead Horse
Kohann - Friantiz

3. Skip&Die - Burning Bridges
William Shatner - It Hasn't Happened Yet
Daan - Friend
The Luxembourg Signal - Let It Go

4. Wolfsheim - Everyone Who Casts a Shadow
Ninet Tayeb - Paper Parachute
The Bronze Medal - Walls

5. French for Rabbits - The Other Side
Mammút - Blóðberg
Kirlian Camera -Heldenplatz

6. Josefin Öhrn + The Liberation -Take Me Beyond
Gazelle Twin -Obelisk
Mo-dettes – White Mice
Madredeus – O Labirinto Parado

7. Fairmont - Last Dance
The Field Mice - When Morning Comes To Town

8. Salad - Drink The Elixir
Second Still - Sleep
Vesper Sails – Fields of Crows
Landlady - The Globe

9. Jovanotti - Ora
Retrospective -Lunch (Live session)
Das Kinø - Ton Exil
Tom Hickox - The Pretty Pride of Russia

10. Howl At The Moon -Northern Push
Toma – Terraforming
Valparaiso & Phoebe Killdeer - Wild Birds

DjFrankie (moderator)
Ronde 4

1. Kohann - Friantiz
Josefin Öhrn + The Liberation -Take Me Beyond
Skip&Die - Burning Bridges

2. Jovanotti - Ora
Howl At The Moon -Northern Push
Second Still - Sleep
Daan - Friend

3. Mammút - Blóðberg
Gazelle Twin -Obelisk
Wolfsheim - Everyone Who Casts a Shadow

4. Salad - Drink The Elixir
Keep Razors Sharp – The Lioness
Das Kinø - Ton Exil

Ikzelf heb er ook een handje van, maar gaat het niet te snel qua meters? Als ik snel tel, dan zijn er ruim 18 meters momenteel actief. Is het niet beter een maximum op te stellen of net als bij de artiesten KO’s een wachtrij te hanteren? Want de magie is er een beetje af en de ontdekkingswaarde vermindert, omdat ik geen zin meer heb om de nummers te luisteren, dat doe ik alleen nog maar bij de R&Bmeter eigenlijk.

Ik dacht, ik gooi even een balletje op. Wat vinden jullie?

Ik zie het zo. Zo lang een jaarmeter de 100 nummers is gepasseerd dan vind ik het niet zo interessant meer. Ik heb mijn 1996meter ingevoerd omdat de 1981 en 1984 die 100 nummers al waren gepasseerd en de 1982 en 2000 meter zitten daar ook zo ver niet meer vanaf. Je kunt wel eindeloos doorgaan maar de kwaliteit wordt dan duidelijk minder. Ik heb geen zin namelijk om allemaal toppop, hitparade, MTV muziek en meer van dat soort bagger te gaan beluisteren.

Probleem is dus dat die meters gewoon doorgaan, ondanks dat ze de 100 voorbij zijn. Daardoor zie ik door de bomen het bos niet meer en vind ik dat er een overkill is.

Ja, ik ben het er wel mee eens. Maar wie begon er onlangs een Curemeter terwijl vele andere artiestenmeters nog niet af zijn

Qua jaartallen vind ik ook dat het beter is 1 jaartal (of desnoods 1 jaar per decennium) tegelijk te spelen. Blijft het leuker, en overzichtelijker, voor iedereen.

Verder zou het ook fijn zijn als er op een (ongeveer) vast tijdstip per dag een nieuwe geplaatst wordt zodat je niet iedere keer hoeft te kijken of er al een nieuwe is, en/of je er al op gestemd hebt.

jordidj1 schreef:
Ikzelf heb er ook een handje van, maar gaat het niet te snel qua meters? Als ik snel tel, dan zijn er ruim 18 meters momenteel actief. Is het niet beter een maximum op te stellen of net als bij de artiesten KO’s een wachtrij te hanteren? Want de magie is er een beetje af en de ontdekkingswaarde vermindert, omdat ik geen zin meer heb om de nummers te luisteren, dat doe ik alleen nog maar bij de R&Bmeter eigenlijk.

Helemaal eens. Ik zou zeggen dat MuMe beter kan streven naar maximaal 5 meters die tegelijk lopen. Dat aantal is nog relatief goed bij te houden voor de mensen die met alle meters willen spelen (20-25 min. luistertijd). Leuker en overzichtelijker en het komt bovendien de hele site ten goede als er geen wildgroei aan games is. Er lopen immers ook geen 30 knock-out spellen tegelijk. Volgens mij is niemand gebaat bij zoveel meters tegelijk. Stel je voor dat er ook 18 artiesten KO's zouden lopen en nog eens 10 Greatest Hits-edities per week, het forum zou snel leeglopen dan.

Gewoon dan een wachtrij instellen wat mij betreft en een meter tot maximaal 100 nummers laten lopen. Als je het op deze manier een beetje verspreid kan de MeterMania veel langer actief blijven, ipv dat opeens alle topics doodbloedden zoals met Lied van de Dag en aanverwanten gebeurde. Wat betekent dat we langer plezier kunnen hebben van het uitdelen van cijfers.

Voor de mensen die niet genoeg hebben aan ca. 5 meters zijn er nog zat andere, goed- en langlopende topics waar ze actief in kunnen worden. Ik noem bijvoorbeeld de MuMeLadder, Song van het Jaar (2x), Witte Trui, MuMeAfrekening, Greatest Hits, Artiesten K.O., Alternatieve Top 152, Maak Kennis Met...., de Top 100 van..., Introquiz, Essentiële Albums Voor je Eigen Muzikale Reis enz. Of gewoon een eigen origineel topic openen wat nog niet bestond. Zie bijv. De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz , een reeks die minder dan een jaar oud is, maar intussen al wel bijna 750 pagina's telt.

Ik vind wel dat we de artiestenmeters en de jaarmeters los van elkaar moeten zien. Aan de eerste doe ik overigens nóóit mee. Om erachter te komen wat het mooiste nummer is van een artiest, daar heb ik zo'n meter niet voor nodig. Het ontdekken van muziek die destijds aan je aandacht is ontsnapt, daar gaat het bij mij om. En daar zijn de jaarmeters een mooi hulpmiddel voor. Voor de rest moet iedereen eigenlijk zelf weten wat hij doet. Wat de door mij georganiseerde 1996Meter betreft: Ik ga tot de 50 nummers. Daarna is de koek voor mij wel op denk ik. Vanaf nummer 51 heeft iedereen de vrijheid om te nomineren. Ik ga mijn energie niet verspillen om de lijst vol te krijgen met allemaal commerciële Hitparade, Top of the Pops, MTV zooi of "the worst of all" songfestival bagger.

Iemand anders hier nog een mening over?

Ik vind het eigenlijk wel frappant dat een onschuldige vraag als 'Voor welk land ga je nu supporten deze maand?' (of iets in diezelfde trant) in Vraag van de Dag (dat toch al niet zo lekker loopt) binnen no-time wordt weg gebezemd, terwijl er wel onnodig veel muziekgames van exact hetzelfde format mogen bestaan.

Misschien dat we eens een poging kunnen doen om meer leven te brengen in de algemene / off-topic sectie van het forum, als de inspiratie voor nieuwe muziektopics een beetje aan z'n eind lijkt te zijn gekomen.

Ach, ik stoor me niet zo aan de metertopics. En creatieve armoede of niet, ik kan me voorstellen dat je graag een metertopic van jouw favoriete artiest(en) ziet. Ik ervaar het zelf ook meer als een ludieke manier om je favoriete artiest(en) te eren en alle nummers daarvan tegen het licht te houden. Om muziek te ontdekken gebruik ik andere topics. Vandaar dat ik de jaartallen- en genremeters minder interessant vind.

Nee, als ik dan een minder aspect moest noemen, zou ik eerder zeggen dat voor mij de lol er gauw af is als er 0 interactie is. Er zijn maar weinig mensen die een keer een leuke anekdote vertellen of in ieder geval een poging doen iets over de muziek te zeggen. Wat is de lol eraan om één keer per dag een cijfertje te plaatsen en dan 10 andere topics af te gaan en daar hetzelfde te doen?

chevy93 schreef:
Nee, als ik dan een minder aspect moest noemen, zou ik eerder zeggen dat voor mij de lol er gauw af is als er 0 interactie is. Er zijn maar weinig mensen die een keer een leuke anekdote vertellen of in ieder geval een poging doen iets over de muziek te zeggen. Wat is de lol eraan om één keer per dag een cijfertje te plaatsen en dan 10 andere topics af te gaan en daar hetzelfde te doen?
Spijker op zijn kop. Gelukkig wordt er in het That's Soul topic wel regelmatig toelichting gegeven bij de puntenverdeling. Verder is het op veel plekken op dit forum inderdaad een nogal statisch geheel.

Wat betreft de metertopics: dat slaat volledig door. Belachelijk dat het er een stuk of twintig van die dingen bestaan. Maar, iedereen heeft de vrijheid er één te starten dus wat doet mijn mening ertoe. Het muziekgames gedeelte wordt er nogal onoverzichtelijk van en ik vind het een beetje treurig dat iedereen meteen zijn keuteltje wil leggen maar als andere het wel leuk vinden, veel plezier .

Ach ik zal er ook geen moment minder om slapen als er nog 10 meters extra worden opgestart, maar ik vind het persoonlijk niet geheel logisch dat er oneindig veel dezelfde soort topics mogen worden geopend. Die topics moeten immers wel allemaal gemodereerd worden en ik kan me voorstellen dat het de mods werk bespaart wanneer er maar max. 5 tegelijk lopen of iets dergelijks.

We vormen hier samen een mooie gemeenschap. De meeste mensen hebben niet voor 99% interesse in muziek. Ik vind lichtelijk jammer dat er zo weinig gebeurd nu in het niet-muziek gedeelte.

Eerlijk gezegd begrijp ik niet helemaal waarom de Meter-wildgroei totaal geen probleem is, terwijl er nog niet zo lang geleden met klem is gezegd dat 1 topic over (televisie)sport ruim voldoende is en dat users vooral geen nieuwe topic mogen aanmaken omdat ze direct verwijderd worden.

Terwijl er toch genoeg voor te zeggen valt om in ieder geval een aparte topics aan te maken over wielrennen, basketbal, tennis, auto-motorsport, de Olympische Spelen en elke andere sport waar voldoende geïnteresseerden in zijn. In het Algemene Sporttopic gaat het nu voortdurend van de hak op de tak, wat voor de volgers/liefhebbers van een bepaalde sport niet heel erg prettig is. Ik zou zelf veel eerder iets over tennis, basketbal of een andere sport plaatsen als ik gewoon direct kan reageren op het bericht boven me, ipv zoals nu dat er weer 20 berichten over F1 tussen staan. Uiteraard weet ik dat dit de komende tijd niet gaat veranderen, maar just my two cents.

Maar dus om een wildgroei aan metertopics tegen te gaan wil je dus een wildgroei aan sporttopics gaan openen?

Ik snap zelf overigens het probleem niet zo waarom er niet tig topics geopend mogen worden. Qua serverruimte zal het nauwelijks wat uitmaken. Als een topic doodbloedt, bloedt het dood. Blijkbaar was er dan niet genoeg animo voor. Fair enough, toch?

chevy93 schreef:
Maar dus om een wildgroei aan metertopics tegen te gaan wil je dus een wildgroei aan sporttopics gaan openen?

Nee, ik wilde eerder suggereren dat ik het beleid in deze inconsequent vind. In principe ben ik erg voor persoonlijke vrijheid

Een wildgroei aan sporttopics is natuurlijk volstrekt onnodig, maar een topic over het WK voetbal zou toch moeten kunnen. Nederland doet niet mee, dus van verhitte discussies kan nauwelijks sprake zijn.
Maar ik ga nu off-topic.

De jaarmeters vind ik wel leuk maar alleen maar een cijfer geven zonder verdere toelichting maakt het natuurlijk wel een beetje saai. Af en toe is het trouwens best lachen geblazen als er van die Nederlandse hitparade bagger of hoe je het noemen wilt de revu passeert.

Maar nu zijn er ook jaarmeters die ver over de 100 nummer zitten. Ik volg ze niet meer intensief, maar er komt meer crap langs dan echt goede muziek, als ik 't vluchtig doorlees. Een maximum van 100 nummers vind ik niet eens zo'n heel slecht idee.

Gretz schreef:
Ach ik zal er ook geen moment minder om slapen als er nog 10 meters extra worden opgestart, maar ik vind het persoonlijk niet geheel logisch dat er oneindig veel dezelfde soort topics mogen worden geopend. Die topics moeten immers wel allemaal gemodereerd worden en ik kan me voorstellen dat het de mods werk bespaart wanneer er maar max. 5 tegelijk lopen of iets dergelijks.

We vormen hier samen een mooie gemeenschap. De meeste mensen hebben niet voor 99% interesse in muziek. Ik vind lichtelijk jammer dat er zo weinig gebeurd nu in het niet-muziek gedeelte.

Eerlijk gezegd begrijp ik niet helemaal waarom de Meter-wildgroei totaal geen probleem is, terwijl er nog niet zo lang geleden met klem is gezegd dat 1 topic over (televisie)sport ruim voldoende is en dat users vooral geen nieuwe topic mogen aanmaken omdat ze direct verwijderd worden.

Terwijl er toch genoeg voor te zeggen valt om in ieder geval een aparte topics aan te maken over wielrennen, basketbal, tennis, auto-motorsport, de Olympische Spelen en elke andere sport waar voldoende geïnteresseerden in zijn. In het Algemene Sporttopic gaat het nu voortdurend van de hak op de tak, wat voor de volgers/liefhebbers van een bepaalde sport niet heel erg prettig is. Ik zou zelf veel eerder iets over tennis, basketbal of een andere sport plaatsen als ik gewoon direct kan reageren op het bericht boven me, ipv zoals nu dat er weer 20 berichten over F1 tussen staan. Uiteraard weet ik dat dit de komende tijd niet gaat veranderen, maar just my two cents.

Metertopics kosten wel tig keer minder tijd om te modereren dan sporttopics, zeker zoals het sporttopic was toen er over voetbal werd gesproken.

Arrie schreef:
(quote)

Metertopics kosten wel tig keer minder tijd om te modereren dan sporttopics, zeker zoals het sporttopic was toen er over voetbal werd gesproken.

Dat is pertinente onzin. Op BoekMeter wordt nu al ruim een jaar in het daar bestaande sporttopic intensief over vb gepraat. In al die tijd hebben de moderators nog geen enkel bericht hoeven wijzigen/weg te halen. Voor het voetbalmeterforum, de spin-off van MoviMeter geldt hetzelfde, daar is ook nooit gedoe. Op MuMe werd eigenlijk vooral van een mug steeds een olifant gemaakt

Pertinente onzin? Topics waarin voornamelijk cijfers en af en toe een opmerkkng wordt geplaatst zijn toch logischerwijs veel makkelijker te modereren dan topics waarin continu wordt gediscussieerd?

Verder vind ik niet dat er van een mug een olifant werd gemaakt, maar daar gaan we toch niet uitkomen.

Gretz schreef:
(quote)

Voor het voetbalmeterforum, de spin-off van MoviMeter geldt hetzelfde, daar is ook nooit gedoe. Op MuMe werd eigenlijk vooral van een mug steeds een olifant gemaakt
Ook op MovieMeter hebben ze het voetbaltopic er afgegooid, dit omdat het alleen maar verhitte discussies opleverde. Dus, het klopt niet wat je zegt.

Arrie schreef:
Pertinente onzin? Topics waarin voornamelijk cijfers en af en toe een opmerkkng wordt geplaatst zijn toch logischerwijs veel makkelijker te modereren dan topics waarin continu wordt gediscussieerd?

Mijn punt was dat er hier op MuMe zelden discussies plaatsvinden waarin daadwerkelijk gemodereerd hoeft te worden. Dit is een heel vredelievend forum waar zelden iemand uit de bocht schiet vergelijk dat eens met bijv. een FOK! waar moderators er soms wel een dagtaak aan hebben

Onweerwolf
Misschien wordt het tijd voor een metermeter waarin we één voor één alle meter topics met een cijfer beoordelen en de 50% slechts scorenden valt dan af in de tweede helft van het jaar en moeten worden gesloten.

Omdat praten over voetbal op MoMe - om voor mij onduidelijke redenen - ook al een tijdje niet meer is toegestaan (hoewel dit niet in de policy staat) hebben de leden daar een eigen subforum gemaakt die losstaat van MoMe. Maar ik vind dat eigenlijk geen oplossing. Binnen een internetgemeenschap moet er volgens mij gewoon de mogelijkheid zijn om over onschuldige offtopic-zaken te praten in het algemene deel van het forum

wibro schreef:
(quote)
Ook op MovieMeter hebben ze het voetbaltopic er afgegooid, dit omdat het alleen maar verhitte discussies opleverde. Dus, het klopt niet wat je zegt.

Naar ik begreep was het slechts een tweetal users die het daar verpest hebben voor de rest. Dat dit specifieke onderwerp constant verhitte discussies oplevert is echt schromelijk overdreven gesteld. 2 en 4 jaar geleden tijdens het eindtoernooi werd hier op MuMe ook met alle plezier over gepraat, zonder enige wanklank. Net zoals het nu met de andere sporten vergaat

Gast
geplaatst: vandaag om 16:19 uur

geplaatst: vandaag om 16:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.