MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Artiesten KO's #2 (Bloc Party)

zoeken in:
Casartelli schreef:
het was al een beetje een fangebeuren als er twee nummers tegenover elkaar stonden (en je als niet heel diep ingevoerde liefhebber er toch wel vaak ten minste één van moest beluisteren), maar dit slaat naar mijn smaak wel erg door.
Ik was toch wel in de veronderstelling dat de meeste Dire Straits-nummer bekend zijn bij het publiek hier (de stemmen liegen er ook zeker niet om) en dat ene nummer dat je dan moest (her)beluisteren, nam ik dan maar voor lief. Sowieso heb ik bewust de nadruk gelegd op de eerste paar rondes in de hoop dat men nog eens wat leuks ontdekt (dat er een voorspelbare winnaar uit was gekomen, had ik zelf ook wel kunnen bedenken en als het daarom gegaan was, had ik ook wel gewoon een KO van 8 nummers gespeeld).

Bij artiesten als Kansas en Yes (waar de bekendheid toch beduidend minder van is) ben ik ook niet zo'n van een laddersysteem (vooral omdat ik te veel zou moeten beluisteren), maar ook hier geldt dat het de persoon zelf vrij staat om de vorm te kiezen. Enige waar even rekening mee gehouden moet worden, is de tijd de KO in beslag neemt en dat was bij Yes toch niet bepaald lang.

Casartelli (moderator)
Ja... maar... hela... wie is er nou naast The Spider door in ladder 2?

Ladder 3
2 The Wall
1 Bells of Saint James
Lonely Street
All I Wanted (huh, wat doet Foreigner in deze KO? )

Ladder 3
4 The Wall 2
1 Bells of Saint James
1 Lonely Street 1
All I Wanted

Ik heb geen verstand van Kansas, maar luister voor Jester toch alle vier de linkjes af, om daarna een oordeel te vellen. Als ik dat niet doe kan ik niet meedoen.

Ik heb zo'n boxje met 5 albums uit de jaren '70 waar ik maar niet aan toe kom. Ondanks onmiskenbare kwaliteiten, zoals blijkt uit The Wall.

All I wanted is inderdaad een slappe Foreigner. Lonely street begint later wat op gang te komen maar maakt het dan goed af.

Casartelli (moderator)
Ladder 3

4 The Wall
3 Lonely Street +2
1 Bells of Saint James
1 All I Wanted +1

All I Wanted is natuurlijk erg zoet, maar in zijn soort stiekem ook wel erg goed.
Bells of Saint James is overigens ook best een fijne ontdekking van een album dat ik nog niet ken. De heren lijken zelfs een beetje naar Magnum geluisterd te hebben. Het refrein lost de belofte alleen niet helemaal in.

Ladder 3

6 The Wall +2
3 Lonely Street
2 All I Wanted +1
1 Bells of Saint James

Naast Dust in the wind kende ik alleen The wall al (en Carry on wayward son, geloof ik). The wall klinkt helemaal . Verder kan ik het nog niet inschatten...

Casartelli schreef:
Ja... maar... hela... wie is er nou naast The Spider door in ladder 2?

Normaal zou ik zeggen dat degen die als laatste voor stond doorgaat, maar daar zul je het wel niet mee eens zijn, wel? Ver zullen ze geen van tweeën komen, dat zal duidelijk zijn.

Ladder 3

8 The Wall +2
3 Lonely Street
2 All I Wanted
2 Bells of Saint James +1

The Wall is één van mijn favoriete Kansas-nummers. All I wanted is wel echt jaren '80 (en dat is geen compliment, al heeft dit nummer zijn momenten toch wel). Bells of Saint James is één van de betere nummers uit de periode waarin Livgren erg gemist werd.

En zo kom je dus na een jaar wachten precies aan de beurt als je op vakantie gaat
Ik haal mijn Prince-KO uit de lijst, heb Arrie al een bericht gestuurd dat hij na Kansas aan de beurt is...

01. Arrie - Bright Eyes
02. El Ninjo - Coldplay
03. Poeha - Toto
04. Snoeperd - Red Hot Chili Peppers/ AC/DC
05. itchy - Built to Spill
06. herman - Pulp
07. R&P: CunninLynguists of J Dilla
08. kemm - Gil Scott-Heron
09. Casartelli - Queensrÿche
10. dynamo d - The Alan Parsons Project/Alan Parsons/Eric Woolfson
11. Zephyr - Wipers/Greg Sage
12. Status Seeker - IQ
13. Laxus11 - Queen
14. vigil: Joe Jackson
15. dix - Swans
16. tip_of.yourstar: Joni Mitchell
17. dazzler: Cocteau Twins
18. Screenager - The Strokes
19. Kees-Jan - Eagles
20. DjFrankie - The Jesus and Mary Chain
21. ArthurDZ - Suede
22. stoepkrijt - Placebo
23. dumb_helicopter - Arcade Fire
24. uffing - Iron Maiden
25. Marty McFly - Creedence Clearwater Revival/John Fogerty
26. Chevy - Mark Knopfler
27. Justus18 - Frank Zappa/The Mothers of Invention
28. McSavah - Will Oldham / Bonnie "Prince" Billy / Bonny Billy / Palace (Song/Music/Brothers)
29. Arcade Monkeys - Nirvana

Maar dan kun je toch gewoon ruilen met Arrie en dan daarna met Prince komen? Of eventueel na El Ninjo (ik weet niet hoe lang je van plan bent weg te gaan!).

Als je zo lang hebt gewacht, heb je recht op die KO!

Jester schreef:
The Wall is één van mijn favoriete Kansas-nummers. All I wanted is wel echt jaren '80 (en dat is geen compliment, al heeft dit nummer zijn momenten toch wel). Bells of Saint James is één van de betere nummers uit de periode waarin Livgren erg gemist werd.

Graag doorgaan met die informatie want hoewel ik van de muziek niets zal zeggen, is Kansas bij uitstek een band waarvan de leden niet zo heel erg in de belangstelling stonden, heb ik het gevoel. In tegenstelling tot bijvoorbeeld verwanten als Yes, Genesis en Styx.

Ik weet al niet eens wie wie is, laat staan kennis of er ooit Hoekse en Kabeljouwse twisten binnen Kansas waren en wie er waarom de band is uitgegooid

Ladder 3

10 The Wall +2
4 Lonely Street +1
2 All I Wanted
2 Bells of Saint James

musician schreef:
Als je zo lang hebt gewacht, heb je recht op die KO!

ik val wel een keer in als het een keer zo uitkomt.

Casartelli (moderator)
Jester schreef:
Normaal zou ik zeggen dat degen die als laatste voor stond doorgaat, maar daar zul je het wel niet mee eens zijn, wel? Ver zullen ze geen van tweeën komen, dat zal duidelijk zijn.

Het is niet de uitkomst van mijn voorkeur, maar de regel is alleszins redelijk... je zou ook kunnen verdedigen dat het nummer dat het vaakst punten kreeg (en dus het minste aantal 2'en) door is, dan heb je als het ware de KO tussen beide nummers al gespeeld. Zou ook in mijn nadeel uitpakken. Maar... je kunt natuurlijk ook ter verheuging van de feestvreugde aan het eind van de ronde die beslissings-KO alsnog spelen.

Ach, als daar nog animo voor is mag het voor mij ook. Nogmaals, het zijn geen van beiden hoogvliegers.

Leuk in ieder geval om te zien dat er redelijk wat animo is voor Kansas, had ik nog wel een hard hoofd in, om eerlijk te zijn. Maar de nummer 2 heeft 4 punten gehaald, dus tijd voor de volgende set:

Ladder 4
Mysteries and Mayhem
Hope Once Again
Icarus II
A Glimpse of Home

Lastige keuze!

Pfff... de meeste van die nummers zijn me steeds zo onbekend dat ik pas kan stemmen na de clips gezien te hebben, wat hier op mijn werk niet gaat lukken

musician schreef:
(quote)

Graag doorgaan met die informatie want hoewel ik van de muziek niets zal zeggen, is Kansas bij uitstek een band waarvan de leden niet zo heel erg in de belangstelling stonden, heb ik het gevoel. In tegenstelling tot bijvoorbeeld verwanten als Yes, Genesis en Styx.

Styx en Kansas staan toch wel enigszins op dezelfde hoogte qua bekendheid? Dan vind ik Kansas qua sound nog wel herkenbaarder (vooral door het vioolwerk)

Ladder 4
2 Mysteries and Mayhem
1 Icarus II
Hope Once Again
A Glimpse of Home

vigil schreef:
Styx en Kansas staan toch wel enigszins op dezelfde hoogte qua bekendheid? Dan vind ik Kansas qua sound nog wel herkenbaarder (vooral door het vioolwerk)

Nee, het gaat mij eigenlijk om band-informatie. Iedereen weet veel af van de geschiedenis van bands als Yes, Genesis, Styx. Vooral ook omdat men elkaar regelmatig de hersens insloeg of vanwege vertrekkende (en terugkerende) bandleden.

Bij Kansas is mij daar helemaal niets van bekend. Vandaar het pleidooi voor wat band-info af en toe. Maar misschien waren ze het braafste jongetje van de klas, dat kan ook...

musician schreef:

Nee, het gaat mij eigenlijk om band-informatie. Iedereen weet veel af van de geschiedenis van bands als Yes, Genesis, Styx. Vooral ook omdat men elkaar regelmatig de hersens insloeg of vanwege vertrekkende (en terugkerende) bandleden.

generatiekloof...

Casartelli (moderator)
Ja, ik heb ook het vermoeden dat eigen voorkeur hier de beleving van de massa enigszins kleurt . Ik denk dat 99,9% niet zo veel verder komt dan "Styx, dat is toch van dat kwijlnummer Babe?", of zelfs dat nog niet.

Al zou je iets soortgelijks kunnen aanvoeren over Yes - Owner of a Lonely Heart of Genesis - vul-zelf-maar-in.

Voor mij is (was) Kansas op z'n sterkst met de driehoek Livgren, Walsh, Steinhardt. Als er één (of meer) van de drie ontbreekt is het evenwicht weg. Alle drie hebben ze de band op een gegeven moment verlaten (en zijn ook weer teruggekomen), en sindsdien (eind jaren '70) is het gewoon minder geworden. Al zie je bij de laatste 2 albums weer momenten dat de oude magie terugkeert. Probleem is nu alleen dat de stem van Walsh door jarenlang drugs- en drankgebruik behoorlijk minder is geworden. Dus het valt al met al nog wel mee met dat braafste jongetje van de klas, zeker bij Walsh.
Kansas (band) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Die Walsh is een tijdje flink het padje af geweest. Die heeft elk pilletje, snuifje en drankje wel naar binnen gewerkt.

Ladder 4

4 Mysteries and Mayhem 2
2 Icarus II 1
Hope Once Again
A Glimpse of Home

Heb braaf weer alles afgeluisterd en kom tot dezelfde conclusie in punten als Vigil.
Nummers zijn alle 4 niet slecht overigens.

Ladder 4

4 Mysteries and Mayhem
2 A Glimpse of Home +2
2 Icarus II
1 Hope Once Again +1

M&M vind ik duidelijk de minste van het kwartet, de andere 3 hadden punten van mij mogen krijgen. Icarus II en Hope Once Again zijn redelijk nieuw, en daar hoor je dat de stem van Walsh niet meer is wat ie ooit geweest is.

Ladder 4

6 Mysteries and Mayhem 2
3 A Glimpse of Home 1
2 Icarus II
1 Hope Once Again

Ladder 5
2 Lamplight Symphony
1 Journey from Mariabronn
Relentless
What's on My Mind

Casartelli (moderator)
Ik gok dezelfde score voor mij (of de 2 en 1 omgedraaid), maar ik moet eerst Relentless beluisteren. Misschien vanavond als-ie er dan nog staat...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:11 uur

geplaatst: vandaag om 14:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.