MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Nummers KO (#3)

zoeken in:
Wie kopt Painting even de volgende ronde in?

Mag ik nog één keer stemmen?

Was het maar zo!
We zijn weer 3 uur verder en zit ik hier op scherp

Ozric Spacefolk
Ferre Clabau schreef:
(quote)

Rush was gewoon een overgangsfase tussen de progressieve rockbands uit de jaren '70 (lees: Yes, Gentle Giant, ...) en de progressieve metal.

Die progressieve metal (lees: Pain Of Salvation, Dream Theater,...) was er nog niet direct - voorbode was de progressieve heavy metal, die nog niet echt vooruistrevend was (lees: Queensrÿche, Fates Warning).

voor die progressieve metal, maar dus NA de progressieve rock had men hardrockbands uit eind jaren '70 - cf. Rush - die de iets hardere rock mengden met symfonische rock.

Graag gedaan

Ja hoor. Ik heb weer wat geleerd. Onwijs bedankt voor de wijze les. Ik zal gelijk die bandjes die je noemt opzoeken en beluisteren. Ik kende ze nog niet. Yes, Gentle Giant, Pain of Salvation etc. Er gaat een wereld voor me open.

Lukk0
stoepkrijt schreef:
Wie kopt Painting even de volgende ronde in?

Doe ik wel eventjes dan:

7-9

124. Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water vs. Arcade Fire – Intervention

DjFrankie (moderator)
Ozric Spacefolk schreef:
(quote)

Ja hoor. Ik heb weer wat geleerd. Onwijs bedankt voor de wijze les. Ik zal gelijk die bandjes die je noemt opzoeken en beluisteren. Ik kende ze nog niet. Yes, Gentle Giant, Pain of Salvation etc. Er gaat een wereld voor me open.

Ken je Yes niet ?

Hij was sarcastisch.

0-1

0-2

Lukk0
0-3

Ozric Spacefolk
2-4

hoi123 schreef:
Hij was sarcastisch.

Nee hoor, ik weet niets van muziek en bandjes, en ik houd er van dingen te leren.

Vertel mee eens: wie zijn Simon & Garfunkel? Toch ook progmetal?

Yann Samsa
Ozric Spacefolk schreef:
2-4

(quote)

Nee hoor, ik weet niets van muziek en bandjes, en ik houd er van dingen te leren.

Vertel mee eens: wie zijn Simon & Garfunkel? Toch ook progmetal?

Niet op je teentjes getrapt voelen. Die uitleg was gewoon nodig iets aan te tonen, tuurlijk besef ik dat je dat al wist. Feit is gewoon dat, als Yes en consoorten progrock is, Rush dat niet kan zijn.

Rush is een hardrock band met een sterk symfonische inslag, geen progrock. Maar ah, al die vakjes - laten we luisteren en vriendjes blijven

Wie wil thee? Atmosphere door

3-6 beiden goed

Ik wil thee!

125. Jacques Brel- Ne Me Quitte Pas vs. Black Box - Ride On Time

1-0

Yann Samsa

Je hebt me eergisteren gedumpt man, geen thee voor jou!

Wel voor Ozric, met spacy kruiden; dat hebben die progrockers graag

Oké, ik heb zelf thee genoeg. In alle smaken ook.

3-0 Zak Brel.

3-1 jeugdsentimentpuntje

Ik had vanmiddag een verjaardag dus helaas heb ik niet kunnen stemmen op het geweldige Avalyn II van Slowdive (gisteravond alvast "voorgeluisterd"). Niet dat het had uitgemaakt, maar erg jammer dat ie niet door is. Daar ga ik zeker nog meer van beluisteren.

4-1

5-1

Ozric Spacefolk
7-1

ben overigens geen progrocker. Zie mij als een pysch-rocker. Ik doe geen drugs maar luister graag spacey muziek en geen Yes of Dream Theater of ander theatraal gedoe.
Ik luister naar de wat speelsere progressieve muziek en niet de mathematische...

Thee gaat er altijd in

Ferre Clabau schreef:
(quote)

Je hebt me eergisteren gedumpt man, geen thee voor jou!

Wel voor Ozric, met spacy kruiden; dat hebben die progrockers graag

Magic mushrooms aftreksel

126. Simple Minds - Hunter and the Hunted vs. Johnny Guitar Watson - A Real Mother For Ya

0-1

1-1

2-1

Gast
geplaatst: vandaag om 13:56 uur

geplaatst: vandaag om 13:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.