MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Knock-out: 1977

zoeken in:
5-3

5-4

Zephyr
6-4

9-4

Winnaar Knock-out: 77

(afbeelding)

"Low" - David Bowie

Was eigenlijk ook wel te verwachten. Ik denk dat de battle tegen "Rumours" toch wel beslissend was.

Zephyr
Dat denk ik ook.

Bedankt, Wibro, en kom maar met 1976

Ik vond het zeer leuk om een knock-out te organiseren. Of ik de Knock-Out 1976 wil organiseren, daar moet ik nog eens goed over nadenken omdat 1976 nu niet bepaald tot mijn favoriete jaren behoort.

Ook vond ik het door mij gehanteerde lotingssysteem zeer geslaagd.
Ik heb van deze site RANDOM.ORG - True Random Number Service gebruik gemaakt.
In de eerste ronde heb ik een verdeling gemaakt van 2 x 64 nominaties.
Nominaties A bevatte 64 albums met een gemiddelde van boven de 3,70
Nominaties B bevatte 64 albums met een gemiddelde van beneden de 3,70
Albums in het rijtje van A konden in de eerste ronde niet tegen elkaar loten. Dat gold eveneens voor albums in het rijtje van B.
Dit heb ik gedaan om te voorkomen dat in de eerste ronde al topalbums elkaar zouden treffen en daardoor vroegtijdig werden uitgeschakeld en om te voorkomen dat er te veel gebruik gemaakt moest worden van de 24 uurs regel (B) voor onbekende albums die tegen elkaar lootten en dat laatste houdt alleen maar op.
Vanaf Ronde 2 heb ik gewoon weer willekeurig geloot.

btw Als jullie het er niet mee eens zijn dan hanteer ik mocht ik 1976 organiseren gewoon weer het systeem van Dweijk_.

Bedankt wibro het was leuk om mee te doen.

DjFrankie (moderator)
Wim bedankt kerel.

Toch nog even een analyse;

Grootste ontdekking van deze 1977 K.O. was voor mij de ontdekking van "Suicide", een heel bijzonder album, dat o.a. weer leidde tot de ontdekking van "Silver Apples" dankzij een tip van 'Herman'. Zo zie je maar weer.

Verder heb ik zeer veel mailtjes gestuurd omdat ik zo veel mogelijk deelnemers wilde en die kreeg ik ook. Dus bedankt iedereen voor het meespelen.

Verder doet het mij zeer goed dat het voor mij beste album van 1977 "Marquee Moon" toch nog mooi tweede geworden is.

DjFrankie (moderator)
En nou allemaal hieraan meedoen, we zitten al bij de laatste 40 link

Gast
geplaatst: vandaag om 16:59 uur

geplaatst: vandaag om 16:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.