Muziek / Muziekgames / Knock-out: 1977
zoeken in:
0
geplaatst: 2 juli 2011, 13:22 uur
wibro schreef:
"Moonflower" van Santana heb ik niet opgevoerd omdat dit album op MusicMeter niet onder de reguliere albums staat maar onder de verzamel. Zou ik deze wel in de lijst toevoegen, dan zou dat ook moeten gelden voor "Seconds Out" van Genesis.
"Moonflower" van Santana heb ik niet opgevoerd omdat dit album op MusicMeter niet onder de reguliere albums staat maar onder de verzamel. Zou ik deze wel in de lijst toevoegen, dan zou dat ook moeten gelden voor "Seconds Out" van Genesis.
Hier nog even kort: Genesis heeft een puur live-album gemaakt. Als je geen live-albums mee wilt laten doen, is het logisch dat dat album afvalt. Net zo goed overigens als de Golden earring, die juist in 1977 ook een geweldig live-album (129 stemmen, 4,19!) heeft uitgebracht.
Santana met Moonflower ligt wat ingewikkelder, vandaar dat ik koos voor Festival. Ik begrijp de kreet verzamel er niet bij. Moonflower is een live album dat voor 30% wordt gevuld met nieuwe studio-nummers. Ja, hoe moet dat worden geadministreerd? Voor mijn gevoel mag het meedoen aan de K.O., maar wordt het gezien als een complete live-registratie, ligt het anders. Moeilijk geval.
0
geplaatst: 2 juli 2011, 13:34 uur
"Moonflower" was voor mij ook een zeer moeilijk geval. De MM toplijst van het jaar 1977 heeft voor mij uiteindelijk de doorslag gegeven. Het album van Santana (93 stemmen) staat namelijk niet in die lijst vermeld, hoewel dat album gezien het gemiddelde (3,90) er wel voor in aanmerking zou moeten komen. Voor mij een bewijs dat MM het niet ziet als een regulier album. Stond Moonflower wel in de lijst dan had ik het zonder meer in de lijst toegevoegd.
0
geplaatst: 2 juli 2011, 13:42 uur
Ja, maar MM zijn wij zelf. Ik zal het voorbeeld even neerleggen in het feedback...topic. Een verzamel album is Moonflower zeker niet.
0
geplaatst: 2 juli 2011, 15:07 uur
2. Joni Mitchell - Don Juan's Reckless Daughter vs Queen - News of the World
0-3
0-3
0
geplaatst: 2 juli 2011, 19:18 uur
4-2
Het was even wennen maar het klnkt toch zeker niet slecht. Brian Ferry heeft betere albums gemaakt.
Het was even wennen maar het klnkt toch zeker niet slecht. Brian Ferry heeft betere albums gemaakt.
0
geplaatst: 2 juli 2011, 19:20 uur
4. Billy Joel - The Stranger vs Lynyrd Skynyrd - Street Survivors
0
geplaatst: 2 juli 2011, 19:53 uur
5. The Saints - (I'm) Stranded vs The Jam - This is the Modern World
0
geplaatst: 2 juli 2011, 21:06 uur
3-1
Ik heb er wel eerst dat Aussi punk album voor moeten beluisteren.
Ik heb er wel eerst dat Aussi punk album voor moeten beluisteren.

0
geplaatst: 3 juli 2011, 15:00 uur
6. The Babys - Broken Heart vs The Stranglers - No More Heroes
0-1
0-1
* denotes required fields.