MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Dance KO

zoeken in:
3-2 Cut Copy op 3FM, dat klinkt behoorlijk onrealistisch

Deze twee vind ik allebei erg sterk. Give it Up werd later nog als basistrack voor Simply Red's Fairground gebruikt, als ik me goed herinner.

herman schreef:

Give it Up werd later nog als basistrack voor Simply Red's Fairground gebruikt, als ik me goed herinner.

herman schreef:
3-2 Cut Copy op 3FM, dat klinkt behoorlijk onrealistisch

Waarom niet? Heb M83 ook wel eens op 3fm gehoord en dat ligt toch niet zo heel ver daar vanaf (al vind ik die een stuk beter dan Cut Copy)...

Titmeister schreef:
Tsja, voor mij was het duidelijk. Cut Copy is typisch van die 3fm-als-dance-vermomde-pop waar ik echt helemaal niks mee heb. Dat heb ik wel met happy hardcore, en in het bijzonder met Luv U More. net als bij iedereen gewoon puur jeugdsentiment...

Net als bij iedereen? Ik ben denk ik net te oud om die prut als jeugdsentiment te ervaren, sorry daarvoor. Het is eerder ietwat omgekeerd, ik vind in retrospect zulke nummers vandaag de dag minder vreselijk dan vroeger. Maar verder wil ik ook echt niet gaan...

/edit: nummer is van 1995 zie ik nu, toen luisterde ik vooral naar Bjork, Blur, PJ Harvey en oudere artiesten als Talk Talk, Pink Floyd, The Doors en Neil Young en begon ik d.m.v. albums van Leftfield en Underworld voorzichtig wat meer naar electronische muziek te luisteren. Happy hardcore was destijds voor m'n infantiele klasgenoten die 250 tot 350 gulden neerlegde voor een paar Nike's, daar keek ik als serieuze muziekliefhebber uiteraard op neer, voor dat geld kocht ik liever fatsoenlijke cd's

Voor mij zit het een beetje op het randje van jeugdsentiment. In 1994 vond ik happy hardcore nog erg leuk, maar het jaar daarna was ik er al grotendeels klaar mee.

Titmeister schreef:
(quote)

Waarom niet? Heb M83 ook wel eens op 3fm gehoord en dat ligt toch niet zo heel ver daar vanaf (al vind ik die een stuk beter dan Cut Copy)...

Ik heb M83 eigenlijk nog nooit gehoord op 3FM, terwijl ik het nota bene heb aangevraagd tijdens Serious Request. Doorgaans vind ik M83 ook wel beter, maar Cut Copy heeft net 3 of 4 nummers die echt top zijn en daar hoorde deze wel bij.

Wellicht kan ik zoiets als Paul Elstak juist zo goed hebben, omdat ik het niet beuwst mee heb gemaakt, hoe gek dat ook klinkt. Het is voor mij in ieder geval nooit stukgedraaid.

Ik bedoel natuurlijk iedereen die het kan waarderen Graf, dat snap je toch ook wel Ik denk wel dat happy hardcore een generatie-ding is (alhoewel Graf en herman volgens mij ook nog binnen die generatiegrens vallen). Dat merkte ik heel erg toen ik laatst weer eens in de kroeg was, waar ik als beginnende student vaak kwam. Daar werd vroeger standaard aan het eind van de avond een happy hardcore-kwartiertje gedraaid, en dan ging iedereen los. Nu kwam er één happy hardcore-nummer langs, en alle 19-jarigen daar hadden echt zoiets van: 'Wat is dit voor herrie? Wij willen David Guetta!' Heb me zelden zo oud gevoeld als toen...

Titmeister schreef:
Ik bedoel natuurlijk iedereen die het kan waarderen Graf, dat snap je toch ook wel Ik denk wel dat happy hardcore een generatie-ding is (alhoewel Graf en herman volgens mij ook nog binnen die generatiegrens vallen). Dat merkte ik heel erg toen ik laatst weer eens in de kroeg was, waar ik als beginnende student vaak kwam. Daar werd vroeger standaard aan het eind van de avond een happy hardcore-kwartiertje gedraaid, en dan ging iedereen los. Nu kwam er één happy hardcore-nummer langs, en alle 19-jarigen daar hadden echt zoiets van: 'Wat is dit voor herrie? Wij willen David Guetta!' Heb me zelden zo oud gevoeld als toen...

Ik denk dat het verschil is dat 'wij' weten dat het gewoon lekker fout is, terwijl de wat jongeren oordelen naar kwaliteit Ik vond het vroeger ook vreselijk, maar als je iets maar vaak genoeg hoort krijg je er automatisch een band mee.

Ach, er is best wat happy hardcore die ik ook leuk tot soms zelfs erg leuk vind, en ik ben nog maar twintig... Maar wellicht ben ik de uitzondering.

Nee hoor, ik kan soms ook erg genieten van dat soort muziek (met name Paul Elstak) en met mij veel van mijn vrienden.

4-5

149 Chic – Good Times vs. Mirwais - Naive song

1-1 Chic is ook fantastisch

150 Paul Kalkbrenner ft. Fritz Kalkbrenner – Sky and Sand vs. Djuma Soundsystem - Les Djinns (Trentemøller Mix)

1-0

Lastig. Ondanks de doodgedraaidheid heeft Sky and Sand altijd iets bijzonders voor mij gehad... Die andere is een erg fijne remix, we zijn niet Anders gewend...

2-1

Erg fraaie ontdekking

Titmeister schreef:
Die andere is een erg fijne remix, we zijn niet Anders gewend...

i see what you did there...

GrafGantz schreef:
(quote)

i see what you did there...

Ja, maar hij bedoelt natuurlijk dat hij wel Anders gewend is. Als in:

Ben je wel Anders gewend
Dan is het een Trent

of zoiets.

Even goed wel denk ik

Ik maak er 3-3 van om het spannend te houden.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:03 uur

geplaatst: vandaag om 10:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.