Muziek / Muziekgames / Soul Songs KO 2011
zoeken in:
0
geplaatst: 10 november 2012, 13:42 uur
9-4
Punten voor Stevie door Angelo. Dat komt niet heel vaak voor (volgens mij 1 keer eerder in deze K.O.).
Mee eens dat beiden betee nummers hebben gemaakt, maar dit zijn desondanks ook sterke tracks (dit zegt ook heel veel over de kwaliteit & kwantiteit die deze heren af hebben geleverd).
Punten voor Stevie door Angelo. Dat komt niet heel vaak voor (volgens mij 1 keer eerder in deze K.O.).
Mee eens dat beiden betee nummers hebben gemaakt, maar dit zijn desondanks ook sterke tracks (dit zegt ook heel veel over de kwaliteit & kwantiteit die deze heren af hebben geleverd).
0
geplaatst: 10 november 2012, 16:56 uur
Ik ben bezig met het voorbereiden van de finale, straks meer....
0
geplaatst: 10 november 2012, 17:13 uur

THE SOUL FINALE!!!!
Het werkt als volgt:
Ik geef iedere user t/m 16 november 2012 de tijd mij PER PM zijn/haar top10 toe te sturen. Hiervan houdt ik dan de stand bij en zal in de daaropvolgende week de top10 per nummer presenteren.
Voor de aanvulling van de presentatie is het natuurlijk leuk als jullie ook korte uitleg geven bij de nummers.
LET OP!!!! Dus alleen per PM aan mij en NIET hier in het topic plaatsen. Dat houden we vrij voor discussie over de tien nummers die meedoen en de nummers die je mist.
Dit zijn de finalisten:
Ben E. King - Stand By Me
Nina Simone - Sinnerman
Sly & the Family Stone - Family Affair
Curtis Mayfield - Move On Up
Bobby Womack - Across 110th Street
Gil Scott-Heron - Home is Where the Hatred Is
The O'Jays - Backstabbers
Bill Withers - Harlem
Marvin Gaye - Inner City Blues (Makes Me Wanna Holler)
Stevie Wonder - I Wish
Zet ze in je persoonlijke volgorde en stuur dat per PM naar mij. Jullie hebben een week de tijd. Daarna zal de top10 gepresenteerd worden. Have fun!!!
0
geplaatst: 10 november 2012, 17:23 uur
Blijft voor mij toch een aparte finale zonder bijvoorbeeld Sam Cooke(A Change is Gonna Come), Otis Redding(I've Been Loving You Too Long), Donny Hathaway (genoeg topkeuze) en Aretha Franklin (kies er eentje uit). We missen natuurlijk veel grootheden, maar deze 4 vallen mij specifiek op.
0
geplaatst: 10 november 2012, 17:27 uur
Mijn lijstje is ingezonden, ik ben benieuwd wat de top 10 gaat worden uiteindelijk. 
Wat mij betreft is de top 4 die ik heb ingezonden niet minder dan perfect. Ik laat even in het midden om welke nummers het gaat. Toch mis ik ook wat tracks. Wat mij betreft hadden Erykah Badu en D'Angelo met hun toptracks (Didn't Cha Know? en Devils Pie) niet misstaan in deze lijst. Wat nieuwe soul kan geen kwaad tussen al deze klassiekers.
Ook ken ik van enkele artiesten in deze lijst nog betere nummers. Het gaat dan om Bill Withers en Stevie Wonder. Wat mij betreft hadden I Can't Write Left Handed en Village Ghetto Land de top 10 nog mooier gemaakt.
En inderdaad, geen Sam Cooke en Otis Redding is een absoluut gemis. Ik sluit me daarom ook graag aan bij Reijersen.

Wat mij betreft is de top 4 die ik heb ingezonden niet minder dan perfect. Ik laat even in het midden om welke nummers het gaat. Toch mis ik ook wat tracks. Wat mij betreft hadden Erykah Badu en D'Angelo met hun toptracks (Didn't Cha Know? en Devils Pie) niet misstaan in deze lijst. Wat nieuwe soul kan geen kwaad tussen al deze klassiekers.
Ook ken ik van enkele artiesten in deze lijst nog betere nummers. Het gaat dan om Bill Withers en Stevie Wonder. Wat mij betreft hadden I Can't Write Left Handed en Village Ghetto Land de top 10 nog mooier gemaakt.
En inderdaad, geen Sam Cooke en Otis Redding is een absoluut gemis. Ik sluit me daarom ook graag aan bij Reijersen.

0
geplaatst: 10 november 2012, 17:28 uur
De kans dat nieuwere soul het in dit soort KO's gaat redden zie ik als vrij klein. Niet omdat het niet goed is, maar de oudere soul komt toch altijd wel bovendrijven.
0
geplaatst: 10 november 2012, 17:40 uur
Het ontbreken van een aantal grote kanjers is wel eens interessant, anders was het wellicht toch maar A Change Is Gonna Come geworden. Hier heb ik echt geen idee wie het zou kunnen halen (de ene geef ik wat meer kans de andere, maar dan nog..), terwijl ze het toch stuk voor stuk verdienen, prachtig lijstje! Enkel Ben E. King had er voor mij niet per se bij moeten zijn...
Overigens ook leuk dat we 10 verschillende artiesten zijn bekomen, da's ook niet vanzelfsprekend met het beperkte groepje ongenaakbare soulgrootheden.
Overigens ook leuk dat we 10 verschillende artiesten zijn bekomen, da's ook niet vanzelfsprekend met het beperkte groepje ongenaakbare soulgrootheden.
0
geplaatst: 10 november 2012, 17:51 uur
Vanavond zend ik mijn top 10 in. 
Ondanks het ontbreken van de reeds genoemde Donny Hathaway, Otis Redding, Sam Cooke en Aretha Franklin vind ik de uitslag alsnog niet verrassend. De enige naam waarover ik verbaasd ben om die hier tegen te komen is The O'Jays; voor sommigen kennelijk een favoriet, voor mij 'slechts' een leuk liedje, maar verre van geweldig.
De nummers die ik mis zijn er te veel op te noemen, maar dat zijn dan ook veelal obscure nummers of nummers die bij voorbaat toch al weinig kans leken te hebben. Een recent nummer dat ik graag hoger zag eindigen (het is -denk ik- toch wel mijn favoriete soulnummer van de afgelopen tien jaar) is Rehab; al heeft mevrouw Winehouse volgens mij evenveel voor- als tegenstanders hier. (
).
Over de samenstelling van de top 10 moet ik nog even nadenken trouwens, alleen de nr.1 springt er heeeeeeeeeeeeeel duidelijk bovenuit!

Ondanks het ontbreken van de reeds genoemde Donny Hathaway, Otis Redding, Sam Cooke en Aretha Franklin vind ik de uitslag alsnog niet verrassend. De enige naam waarover ik verbaasd ben om die hier tegen te komen is The O'Jays; voor sommigen kennelijk een favoriet, voor mij 'slechts' een leuk liedje, maar verre van geweldig.
De nummers die ik mis zijn er te veel op te noemen, maar dat zijn dan ook veelal obscure nummers of nummers die bij voorbaat toch al weinig kans leken te hebben. Een recent nummer dat ik graag hoger zag eindigen (het is -denk ik- toch wel mijn favoriete soulnummer van de afgelopen tien jaar) is Rehab; al heeft mevrouw Winehouse volgens mij evenveel voor- als tegenstanders hier. (
).Over de samenstelling van de top 10 moet ik nog even nadenken trouwens, alleen de nr.1 springt er heeeeeeeeeeeeeel duidelijk bovenuit!
0
geplaatst: 10 november 2012, 18:05 uur
Niks mis met Amy Winehouse, maar Rehab is wel zo ongeveer haar minste nummer.
0
geplaatst: 10 november 2012, 20:58 uur
Ach, in iedere knockout mis ik wel veel favorieten. Het is inderdaad wel opmerkelijk dat 4 grootheden in de uiteindelijke top 10 ontbreken (Otis, Aretha, Sam & Al). Opmerkelijk omdat ze genoeg goede nummers hebben om in de top 10 te staan en ook omdat ze buiten de soul bekend zijn (het zijn gewoon erg grote namen).
Ik ben in ieder geval blij dat er nog een hoek is binnen MuMe waar ik het nog de moeite vind om mee te doen.
Ik ben in ieder geval blij dat er nog een hoek is binnen MuMe waar ik het nog de moeite vind om mee te doen.
0
geplaatst: 10 november 2012, 21:03 uur
Nog even mijn top 10 qua artiest die uiteindelijk met een nummer in de top 10 terecht zal komen. Dit is dus mijn persoonlijke voorkeur voor deze artiesten:
01. Stevie Wonder
02. Marvin Gaye
03. Curtis Mayfield
04. Bill Withers
05. Gil Scott-Heron
06. Sly & the Family Stone
07. The O'Jays
08. Ben E. King
09. Bobby Womack
10. Nina Simone
01. Stevie Wonder
02. Marvin Gaye
03. Curtis Mayfield
04. Bill Withers
05. Gil Scott-Heron
06. Sly & the Family Stone
07. The O'Jays
08. Ben E. King
09. Bobby Womack
10. Nina Simone
0
geplaatst: 11 november 2012, 00:27 uur
Zo'n top 10 voor artiesten zou ik zo snel niet kunnen maken , een top 10 uit deze nummers wordt ook nog een hele opgave.
Ben zeer benieuwd wel nummer gaat winnen. Daniël alvast bedankt voor de organisatie, mijn top 10 komt zondag of maandag.
Ben zeer benieuwd wel nummer gaat winnen. Daniël alvast bedankt voor de organisatie, mijn top 10 komt zondag of maandag.
0
geplaatst: 11 november 2012, 00:34 uur
De nummer 1 lijkt me toch redelijk vast te staan, al weet je het met die gasten hier (lees": aktieve stemmers) maar nooit 
Ik mis eigenlijk wel iets van Sharon Jones en haar Dap Kings en iets van Marlena Shaw (geweldige ontdekking), of Billy Preston.

Ik mis eigenlijk wel iets van Sharon Jones en haar Dap Kings en iets van Marlena Shaw (geweldige ontdekking), of Billy Preston.
0
geplaatst: 11 november 2012, 09:32 uur
Naast het gemis van Otis, Sam, Donny en Aretha mis ik ook James, Ray, Wilson en Candi, van de 10 overgebleven ben ik blij dat er 2 zijn die ook daad werkelijk met hun beste song in de finale staan en verder vind ik de popularisering van Nina wel opmerkelijk die nu al ruim een jaar gaande is hier op MuMe ingezet door haar finale notering in de MuMe Ladder 2011.
Top 10 komt er aan.
Blijf het vreemd vinden dat Sam Cooke - A Change is Gonna Come er al zo vroeg uitlag en dan te bedenken dat het nummer dat hier verantwoordelijk voor was niet eens bij de beste 10 is gekomen.
Top 10 komt er aan.
Blijf het vreemd vinden dat Sam Cooke - A Change is Gonna Come er al zo vroeg uitlag en dan te bedenken dat het nummer dat hier verantwoordelijk voor was niet eens bij de beste 10 is gekomen.
0
geplaatst: 11 november 2012, 11:29 uur
Isaac Hayes mis ik trouwens ook. Gek genoeg ging Theme From Shaft lang mee, terwijl ik juist geen genoeg kan krijgen van zijn muziek op Hot Buttered Soul.
En als verrassing had Terry Callier van mij in de finale mogen staan. Ordinary Joe is dan mijn favoriete nummer.
En als verrassing had Terry Callier van mij in de finale mogen staan. Ordinary Joe is dan mijn favoriete nummer.
0
geplaatst: 11 november 2012, 11:29 uur
Nog 6 dagen om je top10 in te brengen. Om jullie warm te houden voor de finale uitslag houd ik jullie warm met een leuk live-filmpje van Billy Preston en Ray Charles
EDIT: vaag, het linken van het filmpje doet het niet. Mensen dan maar even de URL kopiëren
EDIT: vaag, het linken van het filmpje doet het niet. Mensen dan maar even de URL kopiëren

0
geplaatst: 11 november 2012, 13:38 uur
Ik ben dus echt de enige die Al Green in de top 10 mist. Vreemd, zeker gezien het feit dat hij een veel constantere kwaliteit heeft gebracht dan menig andere soullegende, zijn recent werk ook goed is en hij ook nog steeds onder de levenden is.
Er zijn nog wel meer artiesten die ik "mis": The Meters, Earth, Wind & Fire, Funkadelic / Parliament, Swamp Dogg (!
) en inderdaad Donny Hathaway. Maar deze artiesten zijn meer richting funk of te onbekend bij het grotere publiek (op EWF na).
En natuurlijk is er maar ruimte voor 10 nummers en dus maximaal 10 artiesten.
Er zijn nog wel meer artiesten die ik "mis": The Meters, Earth, Wind & Fire, Funkadelic / Parliament, Swamp Dogg (!
) en inderdaad Donny Hathaway. Maar deze artiesten zijn meer richting funk of te onbekend bij het grotere publiek (op EWF na).En natuurlijk is er maar ruimte voor 10 nummers en dus maximaal 10 artiesten.
0
geplaatst: 11 november 2012, 13:56 uur
Oja Al en Isaac mis ik ook.......
Een top 10 van "alternative" finale artiesten (hun gehele ouvre in oogenschauw genomen) zou dan zijn:
1. Otis Redding
2. Candi Staton
3. Ray Charles
4. James Brown
5. Al Green
6. Sam Cooke
7. Wilson Pickett
8. Aretha Franklin
9. Isaac Hayes
10. Donny Hathaway
Van de uiteindelijke finalisten is het:
1. Marvin Gaye
2. Nina Simone
3. Stevie Wonder
4. Bill Withers
5. Ben E. King
6. Curtis Mayfield
7. Bobby Womack
8. Sly & The Family Stone
9. O'Jays
10. Gil Scott-Heron
Een top 10 van "alternative" finale artiesten (hun gehele ouvre in oogenschauw genomen) zou dan zijn:
1. Otis Redding
2. Candi Staton
3. Ray Charles
4. James Brown
5. Al Green
6. Sam Cooke
7. Wilson Pickett
8. Aretha Franklin
9. Isaac Hayes
10. Donny Hathaway
Van de uiteindelijke finalisten is het:
1. Marvin Gaye
2. Nina Simone
3. Stevie Wonder
4. Bill Withers
5. Ben E. King
6. Curtis Mayfield
7. Bobby Womack
8. Sly & The Family Stone
9. O'Jays
10. Gil Scott-Heron
0
geplaatst: 11 november 2012, 14:01 uur
Mijn top 10 soulartiesten (algemeen):
1. Gil Scott-Heron
2. Terry Callier
3. Curtis Mayfield
4. Bill Withers
5. Marvin Gaye
6. Otis Redding
7. Erykah Badu
8. Isaac Hayes
9. Bobby Womack
10. Sam Cooke
1. Gil Scott-Heron
2. Terry Callier
3. Curtis Mayfield
4. Bill Withers
5. Marvin Gaye
6. Otis Redding
7. Erykah Badu
8. Isaac Hayes
9. Bobby Womack
10. Sam Cooke
0
geplaatst: 11 november 2012, 14:06 uur
Oja een algemene Soul-artiesten Top 10 nog moeilijker
1. Otis Redding
2. Marvin Gaye
3. Candi Staton
4. Nina Simone
5. Ray Charles
6. Stevie Wonder
7. James Brown
8. Al Green
9. Bill Withers
10. Sam Cooke
1. Otis Redding
2. Marvin Gaye
3. Candi Staton
4. Nina Simone
5. Ray Charles
6. Stevie Wonder
7. James Brown
8. Al Green
9. Bill Withers
10. Sam Cooke
0
geplaatst: 11 november 2012, 14:41 uur
Na 10 lijstjes begint er al wat onderscheid te komen:
1. 80pnt
2. 66pnt
3. 64pnt
4. 62pnt
5. 58pnt
6. 53pnt
7. 50pnt
8. 44pnt
9. 39pnt
10. 34pnt
1. 80pnt
2. 66pnt
3. 64pnt
4. 62pnt
5. 58pnt
6. 53pnt
7. 50pnt
8. 44pnt
9. 39pnt
10. 34pnt
0
geplaatst: 11 november 2012, 16:07 uur
nr 1. 10 punten, nr. 2 9 punten, nr 3. 8 punten enz........
0
geplaatst: 11 november 2012, 16:34 uur
Mijn top 10 soulstemmen:
01. Sam Cooke
02. Otis Redding
03. Marvin Gaye
04. Al Green
05. Aretha Franklin
06. Curtis Mayfield
07. Candi Staton
08. Bill Whithers
09. Donny Hathaway
10. Anthony Hamilton (om dan toch een nu-soul artiest erin te hebben
)
01. Sam Cooke
02. Otis Redding
03. Marvin Gaye
04. Al Green
05. Aretha Franklin
06. Curtis Mayfield
07. Candi Staton
08. Bill Whithers
09. Donny Hathaway
10. Anthony Hamilton (om dan toch een nu-soul artiest erin te hebben
)
0
geplaatst: 12 november 2012, 01:59 uur
Reijersen schreef:
(embed)
(embed)
Komt door de 's' na 'http'.
* denotes required fields.