MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Knock-out: 1974

zoeken in:

2. Bad Company - Bad Company vs Stanley Clarke - Stanley Clarke

tangmaster
0-1

Zephyr
1-1

1-2

Bad Company is eh... not bad , maar Stanley Clarke is écht een lekkere ontdekking voor me.

2MY
Kleine vraag - en als 'nieuweling' op dit forum lijkt het me logisch dat deze vraag ook al eens zou zijn beantwoord, maar waarom worden live-albums en compilaties systematisch uitgesloten van deelname?

Zoals hierboven reeds terecht werd opgemerkt: soms zijn live-albums meer dan 'compilatie-albums met publiek' en soms zijn compilaties simpelweg een zinvollere verzameling van singles die samen een sterker geheel vormen dan de albums apart...

Puur objectief gezien zouden ze zeker een kans mogen krijgen in jullie beginlijst. Zijn er meer tegenstanders dan medestanders, dan zullen ze er snel uitgeflikkerd worden in de eliminatieronde, en dan zegeviert de democratie. Nu lijkt me dit een beetje een subjectieve regel van iemand die live-albums en compilaties minderwaardige albums vindt (aan de top 10's te zien bij de forumleden lijk ik één van de weinigen met een 'best of' album in z'n lijst...)

ik hoop dat ik nu geen massa verwensingen naar mijn hoofd geslingerd krijg, 't is ook maar een mening. 'k Ben wel benieuwd naar de motivatie.

2MY schreef:
Zoals hierboven reeds terecht werd opgemerkt: soms zijn live-albums meer dan 'compilatie-albums met publiek' en soms zijn compilaties simpelweg een zinvollere verzameling van singles die samen een sterker geheel vormen dan de albums apart...

Je zegt 't eigenlijk zelf al ... soms ...

Op basis van uitzonderingen kun je geen regels maken. En zonder regels zul je altijd de discussie houden over wat nu - net wel of net niet - meetelt. Dat betekent dat je dus een lijn moet trekken. Pech voor dat kleine percentage dat er dan (wellicht onterecht) buiten valt, maar beter zo dan continu gezeur over alle compilaties.

Dit is overigens mijn mening ... ik weet niet of dit de officiële lezing is.

(Als je helemaal geen beperking aan live/verzamelplaten oplegt zou je overigens in theorie bij de laatste 8 dan 3 live-verzamelaars van band X, 2 van band Y, en 3 van band Z kunnen krijgen)

Salvadore heeft het imo goed verwoord. Ik die nu voor de derde keer een Knock-Out organiseer ben uitgegaan van de toplijsten voor albums zoals die door MM worden samengesteld. In die lijsten staan geen verzamel- en live-albums maar alleen reguliere albums en scores. Met dat laatste heb ik zelf grote moeite omdat scores moeilijk te beoordelen zijn. Ik kan ze als groot filmliefhebber niet los zien van de film zelf. Film en score vormen voor mij nu eenmaal een eenheid. Voor de Knock-Out: 1974 heb ik de scores daarom ook achterwege gelaten. In de vorige KO's zijn ze er ook bij de eerste ronde al uitgevlogen. Een discussiepunt blijft het wel natuurlijk omdat MM ze wel in de toplijst 1974 heeft staan.

2MY
oke, merci voor de antwoorden!

2MY schreef:
oke, merci voor de antwoorden!

Graag gedaan.

3-4

3. Queen - Queen II vs Miles Davis - Big Fun

tangmaster
2-2

4. Peter Hammill - In Camera vs Bachman-Turner Overdrive - Not Fragile

1-0

5. Yes - Relayer vs Herbie Hancock - Thrust

Gast
geplaatst: vandaag om 05:16 uur

geplaatst: vandaag om 05:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.