Muziek / Muziekgames / Prog Songs KO
zoeken in:
0
geplaatst: 29 februari 2012, 06:38 uur
4-2
Laat ik jullie even een avond alleen, gaan jullie Firth of Fifth eruit stemmen
Laat ik jullie even een avond alleen, gaan jullie Firth of Fifth eruit stemmen

0
geplaatst: 29 februari 2012, 08:18 uur
Mike Oldfield is zeker te gek, maar Firth of Fifth is van een andere planeet. Vreemde uitslag ...
5-2
5-2
0
geplaatst: 29 februari 2012, 09:21 uur
Casartelli schreef:
Ik zat eigenlijk te denken aan vanaf 1980. De echte oer-neoprog (kortom: er is meer dan alleen Marillion-met-Fish) is toch vaak een wat ondergeschoven kindje, om maar te zwijgen over de niet-angelsaksische prog die met name in de jaren '80 wat fraai cultwerk opgeleverd heeft.
.
(quote)
Ik zat eigenlijk te denken aan vanaf 1980. De echte oer-neoprog (kortom: er is meer dan alleen Marillion-met-Fish) is toch vaak een wat ondergeschoven kindje, om maar te zwijgen over de niet-angelsaksische prog die met name in de jaren '80 wat fraai cultwerk opgeleverd heeft.
.
Vind ik niet zo'n goed idee. Ik zou het vanaf 1 januari1990 doen. Anders krijg je nog lijsten vol met dezelfde artiesten als uit de jaren 70 (supertramp, yes, genesis, pink floyd. king crimson plus driekwart van Misplaced Childhood). Vanaf de jaren '90 waren deze bands eigenlijk over of zodannig veranderd (bv. Marillion) dat het voor een hoop mensen niet meer interessant was of juist wel interessant.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 29 februari 2012, 09:40 uur
vigil schreef:
Vind ik niet zo'n goed idee. Ik zou het vanaf 1 januari1990 doen. Anders krijg je nog lijsten vol met dezelfde artiesten als uit de jaren 70 (supertramp, yes, genesis, pink floyd. king crimson plus driekwart van Misplaced Childhood). vanaf de jaren '90 waren deze bands eigenlijk over of zodannig veranderd (bv. Marillion) dat het voor een hoop mensen niet meer interessant was of juist wel interessant.
(quote)
Vind ik niet zo'n goed idee. Ik zou het vanaf 1 januari1990 doen. Anders krijg je nog lijsten vol met dezelfde artiesten als uit de jaren 70 (supertramp, yes, genesis, pink floyd. king crimson plus driekwart van Misplaced Childhood). vanaf de jaren '90 waren deze bands eigenlijk over of zodannig veranderd (bv. Marillion) dat het voor een hoop mensen niet meer interessant was of juist wel interessant.
Ik vind een continentale of scandinavische (of combi daarvan) prog k.o. ook geen slecht idee.
Ik zie alleeen maar Britten, wat verdwaalde Amerikanen en een trio Canadezen.
Waar zijn de Fransen, Duitsers, Hongaren, Italianen, Zweden, Finnen, Russen, Nederlanders, Belgen usw.!??
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 februari 2012, 09:52 uur
Eerst deze stand even repareren - al is dit voor mij zonder meer de lastigste battle van deze ronde...
7-7
7-7
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 29 februari 2012, 09:54 uur
Schitterend nummer van Marillion. Maar ik snap niet dat mensen die drumpartijen kunnen aanhoren....
0
geplaatst: 29 februari 2012, 10:07 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Ik vind een continentale of scandinavische (of combi daarvan) prog k.o. ook geen slecht idee.
Geef mij maar een Italoprog K.O. maar die zal wel onvoldoende draagvlak hebben
. 'Vanaf '90' K.O. vind ik een beter idee dan 'Vanaf '80' om de redenen die vigil geeft.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 29 februari 2012, 10:12 uur
Svendra schreef:
.
'Vanaf '90' K.O. vind ik een beter idee dan 'Vanaf '80' om de redenen die vigil geeft.
(quote)
. 'Vanaf '90' K.O. vind ik een beter idee dan 'Vanaf '80' om de redenen die vigil geeft.
Ik ken alleen Le Orme, Banco, Balletto di Bronzo (of zoiets), PFM en wat bandjes die maar 1 plaat hebben gemaakt...
Scandinavoprog (leuke term) van '70 tot nu ben ik meer in thuis...
Maar van '90 is ook een ideetje...
0
geplaatst: 29 februari 2012, 10:24 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Ik ken alleen Le Orme, Banco, Balletto di Bronzo (of zoiets), PFM en wat bandjes die maar 1 plaat hebben gemaakt...
De laatste jaren lijkt er een opleving te zijn van uitstekende Italiaanse prog. Soms uit bekende hoek, maar vooral ook door nieuwe onbekende bands. Neo-prog, avantprog, fusion, noem maar op. Verbazingwekkend hoeveel kwaliteit er uit dat land komt. Overigens weet ik dat ook pas sinds een jaar ofzo.
0
geplaatst: 29 februari 2012, 10:50 uur
3
Camel - Lady Fantasy
vs.
Renaissance - A Song for All Seasons
0-1
En ook deze is weer niet makkelijk. Ik stem om mijn ontdekking van deze KO dan maar.
Camel - Lady Fantasy
vs.
Renaissance - A Song for All Seasons
0-1
En ook deze is weer niet makkelijk. Ik stem om mijn ontdekking van deze KO dan maar.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 29 februari 2012, 10:53 uur
superlastig...
Maar aangezien Camel er bij de andere k.o. uitgestemd is...
1-2
Maar aangezien Camel er bij de andere k.o. uitgestemd is...
1-2
0
geplaatst: 29 februari 2012, 11:09 uur
Svendra schreef:
.
(quote)
. Ik doe mee!
(als we nog iemand vinden dan kunnen we 'tot de 2, 1 verschil' doen
)* denotes required fields.