Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2012 [De Top 2000 van MusicMeter]
zoeken in:
0
geplaatst: 21 november 2012, 13:20 uur
En met 6 nominaties pp?
btw...7 nominaties pp....van hoeveel gebruikers ga je dan uit die een lijstje inleveren?
btw...7 nominaties pp....van hoeveel gebruikers ga je dan uit die een lijstje inleveren?
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 november 2012, 13:21 uur
Casartelli schreef:
Bovendien hebben we het nu over mensen die na R1 afhaken. Volgens mij haken er heel wat mensen al na een aantal ladders in R1 af (vroeger evengoed als dit jaar) en dat resulteert domweg in nogal verschillende resultaten voor ladders voorin R1 en ladders achterin R1. Alleen al daarom vind ik het basisbeginsel dat elk nummer minstens 2x meedoet een heel waardevol beginsel (naast het beginsel dat elk nummer dat de eindlijst haalt minstens 3x in een (niet-herkansings)ladder) gestreden heeft.
Bovendien hebben we het nu over mensen die na R1 afhaken. Volgens mij haken er heel wat mensen al na een aantal ladders in R1 af (vroeger evengoed als dit jaar) en dat resulteert domweg in nogal verschillende resultaten voor ladders voorin R1 en ladders achterin R1. Alleen al daarom vind ik het basisbeginsel dat elk nummer minstens 2x meedoet een heel waardevol beginsel (naast het beginsel dat elk nummer dat de eindlijst haalt minstens 3x in een (niet-herkansings)ladder) gestreden heeft.
Ik ben ook absoluut voorstander van deze twee principes. Ik denk echt dat dit de ladder zeer ten goede komt en het is voor mij belangrijker dan het aantal nominaties.
Het is inderdaad zo dat gedurende de 1e ronde ook al mensen afhaakten. Het dieptepunt lag echter wel duidelijk bij de ladders van 16. 16 is duidelijk te veel, 13 is veel, maar ik vind het moeilijk in te schatten of het te veel is. Voor mij persoonlijk niet, maar goed ik ken dan ook minstens 1800 platen van de huidige 2000 goed genoeg om ze niet te hoeven herluisteren. Maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 november 2012, 13:23 uur
El Ninjo schreef:
En met 6 nominaties pp?
En met 6 nominaties pp?
6 staat een stukje terug al.
Dat laatste systeem komt neer op 574 nieuwe nominaties, dus precies 82, toevallig.
0
geplaatst: 21 november 2012, 13:32 uur
Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)
Herkansingsronde 6 - Ladder 3:
76 Neil Young - Heart Of Gold +3
71 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face
65 Supertramp - School
65 The xx - Crystalised +2
56 Mazzy Star - Fade Into You +1
52 Led Zeppelin - Whole Lotta Love
52 Pearl Jam - Better Man +4
43 AC/DC - Whole Lotta Rosie
--------------------------
Herkansingsronde 6 - Ladder 4:
78 Bill Withers - Ain't No Sunshine +2
77 Kate Bush - Cloudbusting
73 Deep Purple - Child In Time
59 Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water
57 Massive Attack - Angel +1
55 The Verve - The Drugs Don't Work
49 Sigur Rós - Untitled #8. +3
32 Massive Attack - Inertia Creeps +4
Deadline: 17:00
76 Neil Young - Heart Of Gold +3
71 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face
65 Supertramp - School
65 The xx - Crystalised +2
56 Mazzy Star - Fade Into You +1
52 Led Zeppelin - Whole Lotta Love
52 Pearl Jam - Better Man +4
43 AC/DC - Whole Lotta Rosie
78 Bill Withers - Ain't No Sunshine +2
73 Deep Purple - Child In Time
57 Massive Attack - Angel +1
55 The Verve - The Drugs Don't Work
49 Sigur Rós - Untitled #8. +3
32 Massive Attack - Inertia Creeps +4
0
geplaatst: 21 november 2012, 13:49 uur
Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)
80 Neil Young - Heart Of Gold 4
73 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face 2
65 Supertramp - School
65 The xx - Crystalised
56 Mazzy Star - Fade Into You
55 Led Zeppelin - Whole Lotta Love 3
52 Pearl Jam - Better Man
44 AC/DC - Whole Lotta Rosie 1
78 Bill Withers - Ain't No Sunshine
75 Deep Purple - Child In Time 2
60 Massive Attack - Angel 3
59 The Verve - The Drugs Don't Work 4
49 Sigur Rós - Untitled #8.
33 Massive Attack - Inertia Creeps 1
80 Neil Young - Heart Of Gold 4
73 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face 2
65 Supertramp - School
65 The xx - Crystalised
55 Led Zeppelin - Whole Lotta Love 3
52 Pearl Jam - Better Man
44 AC/DC - Whole Lotta Rosie 1
75 Deep Purple - Child In Time 2
60 Massive Attack - Angel 3
59 The Verve - The Drugs Don't Work 4
33 Massive Attack - Inertia Creeps 1
0
geplaatst: 21 november 2012, 13:52 uur
De sterkte van dit spel zit voor een groot stuk in het aantal deelnemers.
Het is een spel dat muzikale vriend en vijand samenbrengt op deze muzieksite.
Het is dus verstandig om al die mensen voldoende bij het spel betrokken te houden.
Ik krijg soms (herlees het woord "soms) het gevoel dat we elk jaar met dezelfde nummers spelen.
Dan is het leuk als er toch af en toe nieuwe nummers opduiken die zorgen voor wat zuurstof in het spel.
Als je zelf nummers mag nomineren, leef je nog intenser mee, denk ik.
Dus, wees voorzichtig met het snoeien van het aantal nominaties. Dat wou ik maar kwijt.
Automatisch niet neen.
Je eindigt elk jaar toch met een eindstand.
De laatste nummers behoren tot de verliezers.
Dus je laat evenveel nummers die achteraan eindigden vallen dan dat je er nieuwe laat nomineren.
Dan blijft het aantal songs gelijk en hoef je dus niet te piekeren op het aantal songs.
En het is natuurlijk nooit verboden om een nummer dat afvalt
tegen beter weten in of uit fanatieke liefde opnieuw te nomineren.
Het is een spel dat muzikale vriend en vijand samenbrengt op deze muzieksite.
Het is dus verstandig om al die mensen voldoende bij het spel betrokken te houden.
Ik krijg soms (herlees het woord "soms) het gevoel dat we elk jaar met dezelfde nummers spelen.
Dan is het leuk als er toch af en toe nieuwe nummers opduiken die zorgen voor wat zuurstof in het spel.
Als je zelf nummers mag nomineren, leef je nog intenser mee, denk ik.
Dus, wees voorzichtig met het snoeien van het aantal nominaties. Dat wou ik maar kwijt.
Onweerwolf schreef:
Je bedoelt om automatisch nummers uit de huidige lijst weg te gooien?
Daar ben ik absoluut geen voorstander van.
Je bedoelt om automatisch nummers uit de huidige lijst weg te gooien?
Daar ben ik absoluut geen voorstander van.
Automatisch niet neen.
Je eindigt elk jaar toch met een eindstand.
De laatste nummers behoren tot de verliezers.
Dus je laat evenveel nummers die achteraan eindigden vallen dan dat je er nieuwe laat nomineren.
Dan blijft het aantal songs gelijk en hoef je dus niet te piekeren op het aantal songs.
En het is natuurlijk nooit verboden om een nummer dat afvalt
tegen beter weten in of uit fanatieke liefde opnieuw te nomineren.
0
geplaatst: 21 november 2012, 13:53 uur
81 Neil Young - Heart Of Gold +1
73 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face
69 Supertramp - School +4
65 The xx - Crystalised
58 Led Zeppelin - Whole Lotta Love +3
54 Pearl Jam - Better Man +2
44 AC/DC - Whole Lotta Rosie
81 Kate Bush - Cloudbusting +4
78 Deep Purple - Child In Time +3
61 Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water +2
60 The Verve - The Drugs Don't Work +1
60 Massive Attack - Angel
33 Massive Attack - Inertia Creeps
81 Neil Young - Heart Of Gold +1
73 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face
69 Supertramp - School +4
65 The xx - Crystalised
58 Led Zeppelin - Whole Lotta Love +3
54 Pearl Jam - Better Man +2
81 Kate Bush - Cloudbusting +4
78 Deep Purple - Child In Time +3
61 Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water +2
60 The Verve - The Drugs Don't Work +1
60 Massive Attack - Angel
0
geplaatst: 21 november 2012, 13:54 uur
Is het geen idee om naast (of eigenlijk onder) de top 2000 een tip 500 (ofzo) in te voeren?
Je zou dan iedereen 5 vrije nominaties voor de top 2000 kunnen laten doen en 5 unieke nominaties, dwz artiesten die nog niet in de top 2000 staan, voor de tip 500.
Op die manier kun je de grootte van de ladders bij de eerste ronde van de top 2000 aanzienlijk verkleinen en dus de instapdrempel verlagen, leidend tot een zo groot mogelijk aantal deelnemers. Een zo constant mogelijk groot aantal deelnemers lijk mij belangrijk voor een zo representatief mogelijke lijst.
Daarnaast heb je voor de fanatiekelingen gedurende het hele jaar kleine ladders met relatief veel luisterwerk (cq -plezier) voor iets wat uiteindelijk tot een bubbling under van zo'n 500 nummers moet leiden.
Je zou zelfs kunnen afspreken om de top zoveel van die tipparade automatisch mee te laten doen bij de top 2000 van het jaar daarop. Daarmee worden je laddertjes wel weer iets groter, maar voor een (hopelijk) flink aantal deelnemers zijn dat dan inmiddels nummers die ze goed kennen en dat vereenvoudigt wel het stemmen.
Je zou dan iedereen 5 vrije nominaties voor de top 2000 kunnen laten doen en 5 unieke nominaties, dwz artiesten die nog niet in de top 2000 staan, voor de tip 500.
Op die manier kun je de grootte van de ladders bij de eerste ronde van de top 2000 aanzienlijk verkleinen en dus de instapdrempel verlagen, leidend tot een zo groot mogelijk aantal deelnemers. Een zo constant mogelijk groot aantal deelnemers lijk mij belangrijk voor een zo representatief mogelijke lijst.
Daarnaast heb je voor de fanatiekelingen gedurende het hele jaar kleine ladders met relatief veel luisterwerk (cq -plezier) voor iets wat uiteindelijk tot een bubbling under van zo'n 500 nummers moet leiden.
Je zou zelfs kunnen afspreken om de top zoveel van die tipparade automatisch mee te laten doen bij de top 2000 van het jaar daarop. Daarmee worden je laddertjes wel weer iets groter, maar voor een (hopelijk) flink aantal deelnemers zijn dat dan inmiddels nummers die ze goed kennen en dat vereenvoudigt wel het stemmen.
0
geplaatst: 21 november 2012, 14:01 uur
Eigenlijk verdienen alle nummers in deze ladders punten. Wel geldt voor een paar artiesten (Led Zeppelin, Kate Bush en met name Neil Young) dat het lang niet hun beste werk is. Verder is het gewoon moeilijk kiezen
81 Neil Young - Heart Of Gold
74 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face +1
73 Supertramp - School +4
68 The xx - Crystalised +3
58 Led Zeppelin - Whole Lotta Love
58 Mazzy Star - Fade Into You +2
54 Pearl Jam - Better Man
81 Kate Bush - Cloudbusting
81 Deep Purple - Child In Time +3
64 Massive Attack - Angel +4
62 Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water +1
60 The Verve - The Drugs Don't Work
51 Sigur Rós - Untitled #8. +2
81 Neil Young - Heart Of Gold
74 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face +1
73 Supertramp - School +4
68 The xx - Crystalised +3
58 Led Zeppelin - Whole Lotta Love
58 Mazzy Star - Fade Into You +2

81 Kate Bush - Cloudbusting
81 Deep Purple - Child In Time +3
64 Massive Attack - Angel +4
62 Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water +1
51 Sigur Rós - Untitled #8. +2
0
geplaatst: 21 november 2012, 14:02 uur
Waarom veranderen, ik vind het eigenlijk wel prima zo. Ik weet niet of er cijfers bij de hand zijn van het aantal stemmers door het jaar heen, maar dat is nooit heel laag geweest volgens mij?
0
geplaatst: 21 november 2012, 14:03 uur
Valt natuurlijk wel wat voor te zeggen om te stellen, dat er genoeg andere topics zijn om nieuwe/andere muziek te ontdekken.
Alleen ik zou zo snel niet weten, bij welk ander topic zoveel verschillende users bereikt worden met het aanbieden van wat nieuwe/andere/alternatieve muziek als deze. En dan ook meteen een indicatie te verkrijgen, hoe zulke nummers het doen ten opzichte van de MuMe topnummers.
Ik zat te denken om ronde 1 om te dopen naar een soort voorronde met nieuwe nominaties, pak 'm beet zo'n 800, aangevuld met de nrs 1001 tm 2000 van afgelopen jaar. Speel dan 90 x 2 ladders van 10. Nrs 1 t/m 6 door laten gaan = 1080 songs.
Nog eens 120 van 720 afvallers via herkansing door laten gaan, dit betekent 60 ladders van 12, waarvan alleen de beste 2 doorgaan. Lijkt weinig en is misschien keihard, maar alle nummers hebben dan 2 kansen gehad, typisch geval van pech hebben; U wordt bedankt, U kunt wel gaan!
De complete 1e ronde bestaat dan uit 240 ladders. Dat is 40 minder dan in de post van Onweerwolf om 12.51 uur.
Ronde 2 bestaat dan uit 1080 + 120 = 1200 + de nu instromende nrs. 1 t/m 1000 (die hebben een streepje voor; net bekervoetbal) van afgelopen ladderjaar = 2200
Alleen ik zou zo snel niet weten, bij welk ander topic zoveel verschillende users bereikt worden met het aanbieden van wat nieuwe/andere/alternatieve muziek als deze. En dan ook meteen een indicatie te verkrijgen, hoe zulke nummers het doen ten opzichte van de MuMe topnummers.
Ik zat te denken om ronde 1 om te dopen naar een soort voorronde met nieuwe nominaties, pak 'm beet zo'n 800, aangevuld met de nrs 1001 tm 2000 van afgelopen jaar. Speel dan 90 x 2 ladders van 10. Nrs 1 t/m 6 door laten gaan = 1080 songs.
Nog eens 120 van 720 afvallers via herkansing door laten gaan, dit betekent 60 ladders van 12, waarvan alleen de beste 2 doorgaan. Lijkt weinig en is misschien keihard, maar alle nummers hebben dan 2 kansen gehad, typisch geval van pech hebben; U wordt bedankt, U kunt wel gaan!
De complete 1e ronde bestaat dan uit 240 ladders. Dat is 40 minder dan in de post van Onweerwolf om 12.51 uur.
Ronde 2 bestaat dan uit 1080 + 120 = 1200 + de nu instromende nrs. 1 t/m 1000 (die hebben een streepje voor; net bekervoetbal) van afgelopen ladderjaar = 2200
0
geplaatst: 21 november 2012, 14:06 uur
In ieder geval lijkt het me geen goed idee om nu nog te gaan snijden in het aantal nominaties voor 2013. Dat is te kort dag. Aan alle pre-2013 topics is duidelijk te zien dat veel users al een tijdje druk bezig zijn met het selecteren van hun nominaties. Beetje jammer als er op het laatste moment dan nog allerlei beperkingen worden ingevoerd. Beperkingen dus graag pas minimaal vanaf 2014 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 november 2012, 14:08 uur
Outlaw104 schreef:
De bovenste 1000 van vorig jaar slaan dan ronde 1 over? Vind ik eigenlijk ook wel een fris voorstel om wat te bezuinigen in de tijd. (En ze lopen in ronde 2 nog steeds wel een kleine kans om af te vallen)
0
geplaatst: 21 november 2012, 14:09 uur
82 Neil Young - Heart Of Gold +1
74 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face
73 Supertramp - School
72 The xx - Crystalised +4

60 Led Zeppelin - Whole Lotta Love +2
58 Mazzy Star - Fade Into You
47 AC/DC - Whole Lotta Rosie +3
84 Kate Bush - Cloudbusting +3
82 Bill Withers - Ain't No Sunshine +4
81 Deep Purple - Child In Time
66 Massive Attack - Angel +2
62 Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water
52 Sigur Rós - Untitled #8. +1
82 Neil Young - Heart Of Gold +1
74 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face
73 Supertramp - School
72 The xx - Crystalised +4

60 Led Zeppelin - Whole Lotta Love +2

47 AC/DC - Whole Lotta Rosie +3

84 Kate Bush - Cloudbusting +3
82 Bill Withers - Ain't No Sunshine +4
81 Deep Purple - Child In Time
66 Massive Attack - Angel +2
62 Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water
52 Sigur Rós - Untitled #8. +1
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 november 2012, 14:13 uur
El Ninjo schreef:
We moeten ook niet vergeten dat de MuMeladder in principe een "toplijst" is (weliswaar denken we een betere en alternatievere te kunnen maken dan bijv. de Radio 2 Top 2000, maar het blijft een toplijst).....daarbij is het leuk dat je nieuwe ontdekkingen doet, maar voor het aan de man brengen / promoten van echt alternatieve nummers hebben we in principe ook andere MuMeter topics lopen waar je aan mee kan doen...zoals bijv. het topic de alternatieve top 152 en zo lopen er nog meer.
Om het even heel zwart wit te stellen, in principe moet het niet zo zijn dat de MuMeLadder primair een speeltuin is voor het ontdekken van nieuwe muziek...dat is een bijkomend leuk voordeel...maar het blijft in principe een toplijst. Vanuit dat oogpunt bekeken vind ik het dus ook best acceptabel en verkoopbaar om het aantal nominaties in te dammen als dat de problemen met het speelschema oplost.
Er zijn genoeg andere topics / spelletjes op MuMeter waar mensen met hun andere nominaties en het ontdekken van minder bekende muziek terecht kunnen.
We moeten ook niet vergeten dat de MuMeladder in principe een "toplijst" is (weliswaar denken we een betere en alternatievere te kunnen maken dan bijv. de Radio 2 Top 2000, maar het blijft een toplijst).....daarbij is het leuk dat je nieuwe ontdekkingen doet, maar voor het aan de man brengen / promoten van echt alternatieve nummers hebben we in principe ook andere MuMeter topics lopen waar je aan mee kan doen...zoals bijv. het topic de alternatieve top 152 en zo lopen er nog meer.
Om het even heel zwart wit te stellen, in principe moet het niet zo zijn dat de MuMeLadder primair een speeltuin is voor het ontdekken van nieuwe muziek...dat is een bijkomend leuk voordeel...maar het blijft in principe een toplijst. Vanuit dat oogpunt bekeken vind ik het dus ook best acceptabel en verkoopbaar om het aantal nominaties in te dammen als dat de problemen met het speelschema oplost.
Er zijn genoeg andere topics / spelletjes op MuMeter waar mensen met hun andere nominaties en het ontdekken van minder bekende muziek terecht kunnen.
Ik wil hier nog even op reageren voordat ik even kort pauzeer in deze discussie en het bedenken van nieuwe systemen.
Ik ben het volledig eens met bovenstaand standpunt. De MuMeLadder is een toplijst, de enige op MM die allesomvattend is. Dat is het basisprincipe en daar moeten we niet van afwijken. Er zijn genoeg concepten voor alternatieve doelstellingen en er is altijd ruimte voor iets nieuws.
Maar, ik ben wel van mening dat een project als de MML staat of valt bij het aantal mensen dat er plezier aan beleefd. Dat lijkt me op zich duidelijk, maar het houdt ook in dat er geconstateerd moet worden dat er veel plezier wordt beleefd aan het ontdekken van nieuwe muziek via de MuMeLadder. Met andere woorden, dat is een serieuze factor die bijdraagt aan het succes. Neem je deze factor weg dan lever je logischerwijze ook succes in. Dat valt misschien via een andere weg terug te verdienen maar misschien ook niet. Die factor is dus wel degelijk van belang en moet m.i. dan ook niet genegeerd worden. Die factor moet gewogen worden en invloed hebben op het systeem, niet teveel, ook niet te weinig.
Vandaar dus ook dat het 'perfecte systeem' een echte legpuzzel is.
Tenslotte, en dit heb ik vorig jaar ook gezegd, wat het systeem ook wordt, er zijn denk ik drie dingen die van belang zijn en die iedereen ook moet accepteren.
Ten eerste moet het systeem beheersbaar zijn, dat wil zeggen dat het organisatorisch uitvoerbaar moet zijn op een manier die geen stress oplevert. Het is en blijft een hobby. Er zit veel werk in, maar zolang dat zonder stress en druk uitgevoerd kan worden is dat geen enkel probleem.
Het tweede sluit daar bij aan, namelijk dat de mensen die het organiseren, dus El Ninjo en ik echt persoonlijk achter het systeem moeten staan. Ik kan wel proberen om een systeem te organiseren wat ik zelf echt niet aantrekkelijk vind en dat hou ik wellicht een hele tijd vol op basis van wat ik in het verleden al heb gedaan maar op een gegeven moment zal het me gaan tegenstaan, dat is gewoon een garantie die ik nu al kan geven. Ik ben er vrij zeker van dat dit voor El Ninjo ook geldt.
(Voor mij persoonlijk houdt dat in dat ik geen systeem wil waarbij platen die nu in de Top 2000 staan volgend jaar weggegooid worden, bijvoorbeeld de onderste 500 oid. Daarnaast wil ik ook niet terug naar het poule-systeem van de afgelopen jaren waarbij we veel tijd besteden aan wie de nummer 1795 of 1025 oid wordt.)
Die eerste twee aandachtspunten geven wat mij betreft het kader weer waarbinnen gewerkt kan worden. Als derde is het dan gewoon een kwestie van wat de meerderheid wil en daar een werkend systeem van maken.
0
Ik mag toch hopen dat Lz een inhaalslag gaat maken tegenover The XX
0
82 Neil Young - Heart Of Gold
75 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face +1
75 Supertramp - School +2
72 The xx - Crystalised
63 Led Zeppelin - Whole Lotta Love +3
51 AC/DC - Whole Lotta Rosie +4
86 Bill Withers - Ain't No Sunshine +4
84 Kate Bush - Cloudbusting
82 Deep Purple - Child In Time +1
66 Massive Attack - Angel
65 Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water +3
62 The Verve - The Drugs Don't Work +2
52 Sigur Rós - Untitled #8.
82 Neil Young - Heart Of Gold
75 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face +1
75 Supertramp - School +2
72 The xx - Crystalised
63 Led Zeppelin - Whole Lotta Love +3
51 AC/DC - Whole Lotta Rosie +4
86 Bill Withers - Ain't No Sunshine +4
84 Kate Bush - Cloudbusting
82 Deep Purple - Child In Time +1
66 Massive Attack - Angel
65 Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water +3
62 The Verve - The Drugs Don't Work +2
52 Sigur Rós - Untitled #8.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 november 2012, 14:19 uur
laxus11 schreef:
The xx is ook niet mijn favoriete nieuwe bloed, maar Led Zeppelin heeft toch ook wel tientallen betere nummers dan dit dommige bonknummer. Staat wat mij betreft dus wel ok zo.
0
geplaatst: 21 november 2012, 14:21 uur
Ben wel met je eens dat ze betere hebben maar ja bijna alle LZ nummers zijn beter dan The XX 

0
geplaatst: 21 november 2012, 14:22 uur
Jammer van het minder aantal nominaties, ik kom nu al tekort met 10. 

0
geplaatst: 21 november 2012, 14:27 uur
Casartelli schreef:
De bovenste 1000 van vorig jaar slaan dan ronde 1 over? Vind ik eigenlijk ook wel een fris voorstel om wat te bezuinigen in de tijd. (En ze lopen in ronde 2 nog steeds wel een kleine kans om af te vallen)
(quote)
Hier kan ik me zelf ook wel in vinden....een systeem wat de bovenste top xxxx vrijloot voor ronde 1 en die pas in ronde 2 weer aansluiten, zeker als dat leidt tot en een beter speelschema en geen verlies aan nominaties (of minder verlies aan nominaties dan bijv teruggaan tot 6).
0
geplaatst: 21 november 2012, 14:32 uur
Ik zou met al dat gediscussieer bijna nog vergeten te stemmen 
Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - docs.google.com (dit laten staan!)
Herkansingsronde 6 - Ladder 3: punten van Axel tussen ( ), punten van Corn1holio1 tussen { }
84 Neil Young - Heart Of Gold {2}
81 The xx - Crystalised 3 (2) {4}
77 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face 2
75 Supertramp - School
64 Mazzy Star - Fade Into You 4 (1) {1}
63 Led Zeppelin - Whole Lotta Love
62 Pearl Jam - Better Man 1 (4) {3}
54 AC/DC - Whole Lotta Rosie (3)
Herkansingsronde 6 - Ladder 4: punten van Axel tussen ( ), punten van Corn1holio1 tussen { }
88 Kate Bush - Cloudbusting (4)
87 Bill Withers - Ain't No Sunshine {1}
83 Deep Purple - Child In Time (1)
72 Massive Attack - Angel 2 {4}
67 Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water {2}
65 The Verve - The Drugs Don't Work 1 (2)
62 Sigur Rós - Untitled #8. 4 (3) {3}
36 Massive Attack - Inertia Creeps 3

Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - docs.google.com (dit laten staan!)
Herkansingsronde 6 - Ladder 3: punten van Axel tussen ( ), punten van Corn1holio1 tussen { }
84 Neil Young - Heart Of Gold {2}
81 The xx - Crystalised 3 (2) {4}
77 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face 2
75 Supertramp - School
64 Mazzy Star - Fade Into You 4 (1) {1}
63 Led Zeppelin - Whole Lotta Love
62 Pearl Jam - Better Man 1 (4) {3}
54 AC/DC - Whole Lotta Rosie (3)
Herkansingsronde 6 - Ladder 4: punten van Axel tussen ( ), punten van Corn1holio1 tussen { }
88 Kate Bush - Cloudbusting (4)
87 Bill Withers - Ain't No Sunshine {1}
83 Deep Purple - Child In Time (1)
72 Massive Attack - Angel 2 {4}
67 Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water {2}
65 The Verve - The Drugs Don't Work 1 (2)
62 Sigur Rós - Untitled #8. 4 (3) {3}
36 Massive Attack - Inertia Creeps 3
0
geplaatst: 21 november 2012, 14:33 uur
El Ninjo schreef:
bizzie...ik zou met alle discussies bijna nog vergeten te stemmen
bizzie...ik zou met alle discussies bijna nog vergeten te stemmen

0
geplaatst: 21 november 2012, 14:36 uur
laxus11 schreef:
Ik ben meer voorstander van een inhaalslag van LZ tov School
...en liever nog van een inhaalslag van Mazzy Star 
Herkansingsladder 4 verloopt eigenlijk tot nu toe nog wel het meest dramatisch van alle herkansingsladders in deze ronde.
0
geplaatst: 21 november 2012, 14:36 uur
laxus11 schreef:
Ben wel met je eens dat ze betere hebben maar ja bijna alle LZ nummers zijn beter dan The XX
Hoe vaak heb je nu al gezegd dat je The XX slecht vind?
We weten het inmiddels wel.Edit: Inderdaad El Ninjo, daar ben ik ook voorstander van.
0
geplaatst: 21 november 2012, 14:37 uur
Kan het niet vaak genoeg zeggen
en nee vind ze niet echt slecht alleen ze staan te hoog in de lijst naar mijn mening
Gewoon lekker zeuren over de ladder, heerlijk af en toe
ook al is het af en toe een herhaling 
en nee vind ze niet echt slecht alleen ze staan te hoog in de lijst naar mijn meningGewoon lekker zeuren over de ladder, heerlijk af en toe
ook al is het af en toe een herhaling 
0
geplaatst: 21 november 2012, 14:40 uur
84 The xx - Crystalised +3
84 Neil Young - Heart Of Gold
79 Supertramp - School +4
77 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face
65 Led Zeppelin - Whole Lotta Love +2
64 Mazzy Star - Fade Into You
63 Pearl Jam - Better Man +1
54 AC/DC - Whole Lotta Rosie
89 Kate Bush - Cloudbusting +1
87 Bill Withers - Ain't No Sunshine
86 Deep Purple - Child In Time +3
76 Massive Attack - Angel +4
67 Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water
65 The Verve - The Drugs Don't Work
62 Sigur Rós - Untitled #8.
38 Massive Attack - Inertia Creeps +2
84 The xx - Crystalised +3
84 Neil Young - Heart Of Gold
79 Supertramp - School +4
77 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face
65 Led Zeppelin - Whole Lotta Love +2
64 Mazzy Star - Fade Into You
63 Pearl Jam - Better Man +1
54 AC/DC - Whole Lotta Rosie
89 Kate Bush - Cloudbusting +1
87 Bill Withers - Ain't No Sunshine
86 Deep Purple - Child In Time +3
76 Massive Attack - Angel +4
67 Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water
65 The Verve - The Drugs Don't Work
62 Sigur Rós - Untitled #8.
38 Massive Attack - Inertia Creeps +2
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 november 2012, 14:43 uur
El Ninjo schreef:
Hier kan ik me zelf ook wel in vinden....een systeem wat de bovenste top xxxx vrijloot voor ronde 1 en die pas in ronde 2 weer aansluiten, zeker als dat leidt tot en een beter speelschema en geen verlies aan nominaties (of minder verlies aan nominaties dan bijv teruggaan tot 6).
(quote)
Ik moet zeggen dat ik hier gevoelsmatig niet een groot fan van ben, maar het is de moeite waard om zo'n mogelijkheid te onderzoeken. Dat gaat wel wat tijd kosten. Het heeft echter een groot probleem waar ik zo geen oplossing voor weet en dat is het feit dat bij een eindrangschikking niet alle platen hetzelfde aantal rondes hebben gespeeld en dus de percentages voor de eindrangschikking niet vergelijkbaar zijn.
Een ander, kleiner, issue is dat het kan leiden tot misbruik van het systeem icm de max-16 regel. Namelijk, iemand kan dan een plaat nomineren van een act die er vaker dat 16 in keer in komt en dus een voorronde moet spelen. Als dat resulteert in het afvallen van een plaat die bij de hoogste 1000 stond dan is de nummer 1001 bevoordeeld omdat die dan alsnog vrijgeloot wordt van ronde 1, als je uitgaat van een systeem waarbij de bovenste 100 zijn vrijgeloot.
0
geplaatst: 21 november 2012, 14:45 uur
Bovenste xxxx een vrije ronde geven vind ik het beste voorstel tot nu toe. Bespaart enorm veel tijd (bij 1000 meer dan een derde van de eerste ronde van nu, dus ongeveer een maand schat ik) en deze nummers overleven de eerste ronde normaal toch wel. Zo wordt de eerste ronde een mooie ontdekkingsronde met relatief veel nieuwe nominaties (die dan uiteraard op 10 per persoon kunnen blijven staan).
0
geplaatst: 21 november 2012, 14:45 uur
Ik zou het heel jammer vinden als er gesnoeid wordt in het aantal nieuwe nominaties, dat is juist de jus die het spel levendig houdt.
Verder hoop ik dat de herkansingsronde van ronde 1 in ieder geval behouden blijft. Dat vind ik juist de meest positieve verandering in de opzet van de ladder. Op die manier komt elk nummer in ieder geval twee keer in een ladder, zodat je twee keer de kans krijgt om naar het nummer te luisteren en je twee keer de kans krijgt op een mooie ontdekking.
Ik kan me ook heel goed vinden in het voorstel van Outlaw. Als je de top 768 alvast doorsluist naar ronde 2 en je houdt het aantal nominaties gelijk, dan krijg je in ronde 1 256 ladders van 8 nummers per ladder. Hoe dit verder moet in de volgende rondes vind ik moeilijk om te overzien, daar moeten Onweerwolf en El Ninjo naar kijken, die zitten veel beter in deze materie.
Verder hoop ik dat de herkansingsronde van ronde 1 in ieder geval behouden blijft. Dat vind ik juist de meest positieve verandering in de opzet van de ladder. Op die manier komt elk nummer in ieder geval twee keer in een ladder, zodat je twee keer de kans krijgt om naar het nummer te luisteren en je twee keer de kans krijgt op een mooie ontdekking.
Ik kan me ook heel goed vinden in het voorstel van Outlaw. Als je de top 768 alvast doorsluist naar ronde 2 en je houdt het aantal nominaties gelijk, dan krijg je in ronde 1 256 ladders van 8 nummers per ladder. Hoe dit verder moet in de volgende rondes vind ik moeilijk om te overzien, daar moeten Onweerwolf en El Ninjo naar kijken, die zitten veel beter in deze materie.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.