Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2012 [De Top 2000 van MusicMeter]
zoeken in:
0
geplaatst: 21 november 2012, 14:47 uur
laxus11 schreef:
Ben wel met je eens dat ze betere hebben maar ja bijna alle LZ nummers zijn beter dan The XX
Ben wel met je eens dat ze betere hebben maar ja bijna alle LZ nummers zijn beter dan The XX
Doe anders eens mee met het Song v/h Jaar-topic of het Maak Kennis met 2012-topic, dan leer je misschien eindelijk wat recente muziek kennen die je kan appreciëren of héél misschien zelfs gewoonweg goed vindt.
0
geplaatst: 21 november 2012, 14:48 uur
Onweerwolf schreef:
Het heeft echter een groot probleem waar ik zo geen oplossing voor weet en dat is het feit dat bij een eindrangschikking niet alle platen hetzelfde aantal rondes hebben gespeeld en dus de percentages voor de eindrangschikking niet vergelijkbaar zijn.
Een ander, kleiner, issue is dat het kan leiden tot misbruik van het systeem icm de max-16 regel. Namelijk, iemand kan dan een plaat nomineren van een act die er vaker dat 16 in keer in komt en dus een voorronde moet spelen. Als dat resulteert in het afvallen van een plaat die bij de hoogste 1000 stond dan is de nummer 1001 bevoordeeld omdat die dan alsnog vrijgeloot wordt van ronde 1, als je uitgaat van een systeem waarbij de bovenste 100 zijn vrijgeloot.
Je zou de eerste ronde buiten beschouwing kunnen laten voor het percentage. Het tweede lijkt me in de praktijk niet echt een probleem, eerlijk gezegd. Ook nummer 1001 overleeft een eerste ronde normaal gesproken moeiteloos.Het heeft echter een groot probleem waar ik zo geen oplossing voor weet en dat is het feit dat bij een eindrangschikking niet alle platen hetzelfde aantal rondes hebben gespeeld en dus de percentages voor de eindrangschikking niet vergelijkbaar zijn.
Een ander, kleiner, issue is dat het kan leiden tot misbruik van het systeem icm de max-16 regel. Namelijk, iemand kan dan een plaat nomineren van een act die er vaker dat 16 in keer in komt en dus een voorronde moet spelen. Als dat resulteert in het afvallen van een plaat die bij de hoogste 1000 stond dan is de nummer 1001 bevoordeeld omdat die dan alsnog vrijgeloot wordt van ronde 1, als je uitgaat van een systeem waarbij de bovenste 100 zijn vrijgeloot.
0
geplaatst: 21 november 2012, 14:48 uur
laxus11 schreef:
Gewoon lekker zeuren over de ladder, heerlijk af en toe
ook al is het af en toe een herhaling
Gewoon lekker zeuren over de ladder, heerlijk af en toe
ook al is het af en toe een herhaling
Dat is ook lekker
Maar als het om the xx gaat ben ik natuurlijk snel op mijn teentjes getrapt 
0
geplaatst: 21 november 2012, 14:49 uur
dumb_helicopter schreef:
Doe anders eens mee met het Song v/h Jaar-topic of het Maak Kennis met 2012-topic, dan leer je misschien eindelijk wat recente muziek kennen die je kan appreciëren of héél misschien zelfs gewoonweg goed vindt.
(quote)
Ik zal het in overweging nemen, maar ik beloof niks.

0
geplaatst: 21 november 2012, 14:49 uur
yeahyeahyeah schreef:
In ieder geval lijkt het me geen goed idee om nu nog te gaan snijden in het aantal nominaties voor 2013. Dat is te kort dag. Aan alle pre-2013 topics is duidelijk te zien dat veel users al een tijdje druk bezig zijn met het selecteren van hun nominaties. Beetje jammer als er op het laatste moment dan nog allerlei beperkingen worden ingevoerd. Beperkingen dus graag pas minimaal vanaf 2014
In ieder geval lijkt het me geen goed idee om nu nog te gaan snijden in het aantal nominaties voor 2013. Dat is te kort dag. Aan alle pre-2013 topics is duidelijk te zien dat veel users al een tijdje druk bezig zijn met het selecteren van hun nominaties. Beetje jammer als er op het laatste moment dan nog allerlei beperkingen worden ingevoerd. Beperkingen dus graag pas minimaal vanaf 2014
Vind ik zelf minder een probleem...ik heb nu ook al 7 nominaties min of meer deifnitief klaar staan en van de overige 12 wilde ik de overige 3 via het pre-2013 topic bepalen....dat ga ik nog steeds doen en als er dan uiteindelijk 6 vd 10 overblijven dan wordt het maar pijnlijk snijden...heel jammer dan maar als we daardoor de druk vh speelschema kunnen afhalen dan moet dat maar.
0
geplaatst: 21 november 2012, 14:53 uur
Snoeperd schreef:
Dat is ook lekker
(quote)
Dat is ook lekker
Haha zo heeft iedereen wel een band die men in bescherming neemt dus ik neem je niks kwalijk

0
geplaatst: 21 november 2012, 14:55 uur
Onweerwolf schreef:
Het heeft echter een groot probleem waar ik zo geen oplossing voor weet en dat is het feit dat bij een eindrangschikking niet alle platen hetzelfde aantal rondes hebben gespeeld en dus de percentages voor de eindrangschikking niet vergelijkbaar zijn.
Dat is wel een issue waar ik even niet aan gedacht had....dat zou je dan inderdaad alleen kunnen ondervangen door de percentages van ronde 1 niet mee te laten tellen want anders kun je geen goede eindrangschikking meer maken.
0
El Ninjo schreef:
Vind ik zelf minder een probleem...ik heb nu ook al 7 nominaties min of meer deifnitief klaar staan en van de overige 12 wilde ik de overige 3 via het pre-2013 topic bepalen....dat ga ik nog steeds doen en als er dan uiteindelijk 6 vd 10 overblijven dan wordt het maar pijnlijk snijden...heel jammer dan maar als we daardoor de druk vh speelschema kunnen afhalen dan moet dat maar.
Klopt, je zal uiteindelijk èrgens moeten snijden. Maar wat mij betreft liever een eerste ronde zonder de eerste 1000 van vorig jaar dan minder nominaties.Vind ik zelf minder een probleem...ik heb nu ook al 7 nominaties min of meer deifnitief klaar staan en van de overige 12 wilde ik de overige 3 via het pre-2013 topic bepalen....dat ga ik nog steeds doen en als er dan uiteindelijk 6 vd 10 overblijven dan wordt het maar pijnlijk snijden...heel jammer dan maar als we daardoor de druk vh speelschema kunnen afhalen dan moet dat maar.
0
Voor mij mag de ladder gewoon hetzelfde blijven als het voorbije jaar, ik vond dat een erg goed systeem. Als er dan toch per se minder nummers per keer in de ladders van de eerste 2 rondes mogen dan zou ik liefst van al hebben dat er vanaf ronde 3 gewoon met 3 ladders wordt gewerkt. Normaalgezien heb je dan toch al een goed beeld van de nummers en moet je er niet al te veel meer herbeluisteren.
Nominaties laten vallen vind ik zeker geen slim idee doordat dit de boel wat levendiger houdt, er veel mensen nieuwe nummers hier willen ontdekken en dus misschien minder geneigd zijn nog naar dit topic te komen, de users met hun nominaties vaker op safe gaan spelen ipv iets obscuurder en onbekender en sowieso leeft iedereen erg mee met z'n eigen nominaties.
Conclusie: Behoud het systeem van vorig jaar, het is misschien ergens even doorbijten met een aantal rondes met vrij grote ladders, maar daarna is het vrij snel minder en terug te doen.
Nominaties laten vallen vind ik zeker geen slim idee doordat dit de boel wat levendiger houdt, er veel mensen nieuwe nummers hier willen ontdekken en dus misschien minder geneigd zijn nog naar dit topic te komen, de users met hun nominaties vaker op safe gaan spelen ipv iets obscuurder en onbekender en sowieso leeft iedereen erg mee met z'n eigen nominaties.
Conclusie: Behoud het systeem van vorig jaar, het is misschien ergens even doorbijten met een aantal rondes met vrij grote ladders, maar daarna is het vrij snel minder en terug te doen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 november 2012, 14:59 uur
Onweerwolf schreef:
Ik moet zeggen dat ik hier gevoelsmatig niet een groot fan van ben, maar het is de moeite waard om zo'n mogelijkheid te onderzoeken. Dat gaat wel wat tijd kosten. Het heeft echter een groot probleem waar ik zo geen oplossing voor weet en dat is het feit dat bij een eindrangschikking niet alle platen hetzelfde aantal rondes hebben gespeeld en dus de percentages voor de eindrangschikking niet vergelijkbaar zijn.
Ik moet zeggen dat ik hier gevoelsmatig niet een groot fan van ben, maar het is de moeite waard om zo'n mogelijkheid te onderzoeken. Dat gaat wel wat tijd kosten. Het heeft echter een groot probleem waar ik zo geen oplossing voor weet en dat is het feit dat bij een eindrangschikking niet alle platen hetzelfde aantal rondes hebben gespeeld en dus de percentages voor de eindrangschikking niet vergelijkbaar zijn.
Je kunt die top-xxxx allemaal een dummy-stempercentage uit de 1e ronde meegeven. Dat kan bijvoorbeeld het maximale stempercentage zijn (maar dan worden ze misschien onevenredig bevoordeeld) of het gemiddelde stempercentage. Als ze allemaal hetzelfde stempercentage krijgen, zouden ze daardoor alvast gelijkmatig over de ladders in R2 verdeeld worden, maar als ze vervolgens in R2 afvallen of in R3 stranden is hun uitval cq. eindnotering inderdaad op relatief weinig data gebaseerd. Dat betekent dat de rangschikking van pakweg 1620 t/m 1640 iets minder nauwkeurig geworden is. Jammer, maar geen levensgroot bezwaar. Van de nummers uit die groep die het wel ver schoppen (wat normaalgesproken de overgrote meerderheid zal zijn), is het hebben van een dummy-stempercentage uit ronde 1 niet zo erg, omdat het toch maar voor 1/5 of 1/6 ofzo meetelt.
Onweerwolf schreef:
Klopt. Maar dat lijkt me toch een vrij marginaal issue.
0
geplaatst: 21 november 2012, 15:00 uur
@ dumb_helicopter: Dat vind ik ook. En zoals dumb_helicopter zegt is het nomineren juist het leuke aan dit spel. Ik denk dat ik niet alleen voor me zelf spreek als ik zeg dat ik altijd wel een beetje toeleef naar de finale en het nieuwe nominatieproces. Dat vind ik een van de leuke dingen aan de ladder. En of nou pietje of jantje op welke plek tussen de 2000 en 1000 staat vind ik dan weer minder wegen. Dus liever in die ladders snijden dan in de nominaties.
0
geplaatst: 21 november 2012, 15:06 uur
Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - docs.google.com (dit laten staan!)
Herkansingsronde 6 - Ladder 3:
88 Neil Young - Heart Of Gold +4
87 The xx - Crystalised +3
79 Supertramp - School
77 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face
66 Led Zeppelin - Whole Lotta Love +1
64 Mazzy Star - Fade Into You
63 Pearl Jam - Better Man +1
56 AC/DC - Whole Lotta Rosie +2
--------------------------
Herkansingsronde 6 - Ladder 4:
89 Kate Bush - Cloudbusting
88 Bill Withers - Ain't No Sunshine +1
90 Deep Purple - Child In Time +4
78 Massive Attack - Angel +2
67 Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water
65 The Verve - The Drugs Don't Work
65 Sigur Rós - Untitled #8. +3
38 Massive Attack - Inertia Creeps
Deadline: 17:00
88 Neil Young - Heart Of Gold +4

87 The xx - Crystalised +3
79 Supertramp - School
66 Led Zeppelin - Whole Lotta Love +1
64 Mazzy Star - Fade Into You
63 Pearl Jam - Better Man +1
56 AC/DC - Whole Lotta Rosie +2
88 Bill Withers - Ain't No Sunshine +1
90 Deep Purple - Child In Time +4
78 Massive Attack - Angel +2
65 The Verve - The Drugs Don't Work
65 Sigur Rós - Untitled #8. +3
0
geplaatst: 21 november 2012, 15:10 uur
Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - docs.google.com (dit laten staan!)
88 Neil Young - Heart Of Gold
87 The xx - Crystalised
81 Supertramp - School +2
67 Led Zeppelin - Whole Lotta Love +1
67 Mazzy Star - Fade Into You +3
67 Pearl Jam - Better Man +4
56 AC/DC - Whole Lotta Rosie
91 Deep Purple - Child In Time +1
88 Bill Withers - Ain't No Sunshine
82 Massive Attack - Angel +4
68 The Verve - The Drugs Don't Work +3
67 Sigur Rós - Untitled #8. +2
88 Neil Young - Heart Of Gold
87 The xx - Crystalised
81 Supertramp - School +2
67 Led Zeppelin - Whole Lotta Love +1
67 Mazzy Star - Fade Into You +3
67 Pearl Jam - Better Man +4
56 AC/DC - Whole Lotta Rosie
91 Deep Purple - Child In Time +1
82 Massive Attack - Angel +4
68 The Verve - The Drugs Don't Work +3
67 Sigur Rós - Untitled #8. +2
0
geplaatst: 21 november 2012, 15:12 uur
Ik moet zeggen dat ik de eerste ronde ook altijd het leukste vind van de ladder, vanwege het ontdek-gehalte. Met de helft of zelfs 60% minder nominaties wordt dit ook wat minder. Anderzijds is dit ook niet het primaire ladderdoel en kun je ook nog ontdekkingen doen door de ladder van vorig jaar door te luisteren.
Een aantal nummers een wildcard geven voor ronde 1 vind ik ook geen slecht idee, en het maken van een tip 500 overigens ook niet. Ik kan me wel voorstellen dat dit laatste iets is dat Onweerwolf en El Ninjo graag delegeren.
Maar het maken van een toplijstje met nummers van artiesten die helemaal nog niet in de ladder staan heeft ook wel wat. Daarmee zou je dan kunnen beginnen als alle afvallers bekend zijn.
Een aantal nummers een wildcard geven voor ronde 1 vind ik ook geen slecht idee, en het maken van een tip 500 overigens ook niet. Ik kan me wel voorstellen dat dit laatste iets is dat Onweerwolf en El Ninjo graag delegeren.
Maar het maken van een toplijstje met nummers van artiesten die helemaal nog niet in de ladder staan heeft ook wel wat. Daarmee zou je dan kunnen beginnen als alle afvallers bekend zijn.
0
geplaatst: 21 november 2012, 15:15 uur
herman schreef:
Ik moet zeggen dat ik de eerste ronde ook altijd het leukste vind van de ladder, vanwege het ontdek-gehalte. Met de helft of zelfs 60% minder nominaties wordt dit ook wat minder. Anderzijds is dit ook niet het primaire ladderdoel en kun je ook nog ontdekkingen doen door de ladder van vorig jaar door te luisteren.
Maar het maken van een toplijstje met nummers van artiesten die helemaal nog niet in de ladder staan heeft ook wel wat. Daarmee zou je dan kunnen beginnen als alle afvallers bekend zijn. Ik ben bedelegeerbaar

0
geplaatst: 21 november 2012, 15:19 uur
92 Neil Young - Heart Of Gold +4
88 The xx - Crystalised +1
83 Supertramp - School +2
67 Led Zeppelin - Whole Lotta Love
67 Mazzy Star - Fade Into You
67 Pearl Jam - Better Man
59 AC/DC - Whole Lotta Rosie +3
95 Deep Purple - Child In Time +4
83 Massive Attack - Angel +1
70 Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water +3
69 Sigur Rós - Untitled #8. +2
68 The Verve - The Drugs Don't Work
92 Neil Young - Heart Of Gold +4
88 The xx - Crystalised +1
83 Supertramp - School +2
67 Led Zeppelin - Whole Lotta Love
59 AC/DC - Whole Lotta Rosie +3
95 Deep Purple - Child In Time +4
83 Massive Attack - Angel +1
70 Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water +3
69 Sigur Rós - Untitled #8. +2
68 The Verve - The Drugs Don't Work
0
geplaatst: 21 november 2012, 15:21 uur
96 Neil Young - Heart Of Gold +4
89 The xx - Crystalised +1
83 Supertramp - School
79 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face +2
70 Led Zeppelin - Whole Lotta Love +3
59 AC/DC - Whole Lotta Rosie
99 Deep Purple - Child In Time +4
91 Kate Bush - Cloudbusting +2
84 Massive Attack - Angel +1
71 The Verve - The Drugs Don't Work +3
70 Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water
69 Sigur Rós - Untitled #8.
96 Neil Young - Heart Of Gold +4
89 The xx - Crystalised +1
83 Supertramp - School
79 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face +2
70 Led Zeppelin - Whole Lotta Love +3
99 Deep Purple - Child In Time +4
91 Kate Bush - Cloudbusting +2
84 Massive Attack - Angel +1
71 The Verve - The Drugs Don't Work +3
69 Sigur Rós - Untitled #8.
0
geplaatst: 21 november 2012, 15:22 uur
97 Neil Young - Heart Of Gold 1
93 The xx - Crystalised 4
83 Supertramp - School
82 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face 3
70 Led Zeppelin - Whole Lotta Love
69 Mazzy Star - Fade Into You 2
99 Deep Purple - Child In Time
91 Kate Bush - Cloudbusting
90 Bill Withers - Ain't No Sunshine 2
87 Massive Attack - Angel 3
73 Sigur Rós - Untitled #8. 4
71 The Verve - The Drugs Don't Work
39 Massive Attack - Inertia Creeps 1
97 Neil Young - Heart Of Gold 1
93 The xx - Crystalised 4
83 Supertramp - School
82 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face 3
69 Mazzy Star - Fade Into You 2
91 Kate Bush - Cloudbusting
90 Bill Withers - Ain't No Sunshine 2
87 Massive Attack - Angel 3
73 Sigur Rós - Untitled #8. 4
71 The Verve - The Drugs Don't Work
39 Massive Attack - Inertia Creeps 1
0
geplaatst: 21 november 2012, 15:27 uur
Even mijn bescheiden en volledig te negeren mening over een paar hier lopende zaken:
- Minder nominaties per persoon? Liever niet; ook voor mij geldt dat het nomineren en supporten van de 'eigen' nummers en het ontdekken van nieuwe muziek meer plezier oplevert dan bijhouden welk nummer er op 1628 terechtkomt.
- X aantal nummers wildcard voor Ronde 1? Klinkt als een goed plan! Dat maakt Ronde 1 lekker spannend voor de liefhebbers, hoeven nieuwe nominaties niet direct tegen de mastodonten op te boksen en het bespaart tijd.
- Tip 500? Ook een leuk idee, als die er komt ben ik van de partij
- Minder nominaties per persoon? Liever niet; ook voor mij geldt dat het nomineren en supporten van de 'eigen' nummers en het ontdekken van nieuwe muziek meer plezier oplevert dan bijhouden welk nummer er op 1628 terechtkomt.
- X aantal nummers wildcard voor Ronde 1? Klinkt als een goed plan! Dat maakt Ronde 1 lekker spannend voor de liefhebbers, hoeven nieuwe nominaties niet direct tegen de mastodonten op te boksen en het bespaart tijd.
- Tip 500? Ook een leuk idee, als die er komt ben ik van de partij

0
geplaatst: 21 november 2012, 15:29 uur
Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)
99 Neil Young - Heart Of Gold +2
94 The xx - Crystalised +1
87 Supertramp - School +4
82 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face
72 Mazzy Star - Fade Into You +3
94 Kate Bush - Cloudbusting +3
90 Bill Withers - Ain't No Sunshine
87 Massive Attack - Angel
75 The Verve - The Drugs Don't Work +4
74 Sigur Rós - Untitled #8. +1
72 Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water +2
39 Massive Attack - Inertia Creeps
99 Neil Young - Heart Of Gold +2
94 The xx - Crystalised +1
87 Supertramp - School +4
72 Mazzy Star - Fade Into You +3
94 Kate Bush - Cloudbusting +3
90 Bill Withers - Ain't No Sunshine
87 Massive Attack - Angel
75 The Verve - The Drugs Don't Work +4
74 Sigur Rós - Untitled #8. +1
72 Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water +2
0
geplaatst: 21 november 2012, 15:42 uur
Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)
99 Neil Young - Heart Of Gold
94 The xx - Crystalised
89 Supertramp - School +2
73 Led Zeppelin - Whole Lotta Love +3
72 Mazzy Star - Fade Into You
68 Pearl Jam - Better Man +1
63 AC/DC - Whole Lotta Rosie +4
103 Deep Purple - Child In Time +4
94 Kate Bush - Cloudbusting
92 Bill Withers - Ain't No Sunshine +2
88 Massive Attack - Angel +1
75 The Verve - The Drugs Don't Work
75 Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water +3
74 Sigur Rós - Untitled #8.
99 Neil Young - Heart Of Gold
94 The xx - Crystalised
89 Supertramp - School +2
73 Led Zeppelin - Whole Lotta Love +3
68 Pearl Jam - Better Man +1
63 AC/DC - Whole Lotta Rosie +4
103 Deep Purple - Child In Time +4
92 Bill Withers - Ain't No Sunshine +2
88 Massive Attack - Angel +1
75 Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water +3
74 Sigur Rós - Untitled #8.
0
geplaatst: 21 november 2012, 15:48 uur
100 Neil Young - Heart Of Gold +1
94 The xx - Crystalised
891Supertramp - School +2
76 Led Zeppelin - Whole Lotta Love +3
68 Pearl Jam - Better Man
67 AC/DC - Whole Lotta Rosie +4
107 Deep Purple - Child In Time +4
93 Bill Withers - Ain't No Sunshine +1
88 Massive Attack - Angel
78 Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water +3
77 Sigur Rós - Untitled #8. +3
100 Neil Young - Heart Of Gold +1
94 The xx - Crystalised
891Supertramp - School +2
76 Led Zeppelin - Whole Lotta Love +3
67 AC/DC - Whole Lotta Rosie +4
107 Deep Purple - Child In Time +4
93 Bill Withers - Ain't No Sunshine +1
88 Massive Attack - Angel
78 Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water +3
77 Sigur Rós - Untitled #8. +3
0
geplaatst: 21 november 2012, 15:56 uur
101 Neil Young - Heart Of Gold +1
97 The xx - Crystalised +3
91Supertramp - School
84 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face +2
76 Led Zeppelin - Whole Lotta Love
76 Mazzy Star - Fade Into You +4
67 AC/DC - Whole Lotta Rosie
107 Deep Purple - Child In Time
93 Bill Withers - Ain't No Sunshine
92 Massive Attack - Angel +4
80 Sigur Rós - Untitled #8. +3
79 Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water +1
41 Massive Attack - Inertia Creeps +2
101 Neil Young - Heart Of Gold +1
97 The xx - Crystalised +3
91Supertramp - School
84 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face +2
76 Led Zeppelin - Whole Lotta Love
76 Mazzy Star - Fade Into You +4
67 AC/DC - Whole Lotta Rosie
93 Bill Withers - Ain't No Sunshine
92 Massive Attack - Angel +4
80 Sigur Rós - Untitled #8. +3
79 Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water +1
41 Massive Attack - Inertia Creeps +2
0
geplaatst: 21 november 2012, 15:59 uur
103 Neil Young - Heart Of Gold +2
97 The xx - Crystalised
95 Supertramp - School +4
84 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face
77 Led Zeppelin - Whole Lotta Love +1
76 Mazzy Star - Fade Into You
70 AC/DC - Whole Lotta Rosie +3
Herkansingsronde 6 - Ladder 4: Eindigt op 1
gukker deelt tweemaal +3 uit, PM verstuurd
96 Kate Bush - Cloudbusting +2
94 Bill Withers - Ain't No Sunshine +1
92 Massive Attack - Angel
83 Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water +4
80 Sigur Rós - Untitled #8.
78 The Verve - The Drugs Don't Work +3
41 Massive Attack - Inertia Creeps
103 Neil Young - Heart Of Gold +2
97 The xx - Crystalised
95 Supertramp - School +4
84 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face
77 Led Zeppelin - Whole Lotta Love +1
70 AC/DC - Whole Lotta Rosie +3
Herkansingsronde 6 - Ladder 4: Eindigt op 1
gukker deelt tweemaal +3 uit, PM verstuurd107 Deep Purple - Child In Time
96 Kate Bush - Cloudbusting +2
94 Bill Withers - Ain't No Sunshine +1
92 Massive Attack - Angel
83 Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water +4
80 Sigur Rós - Untitled #8.
78 The Verve - The Drugs Don't Work +3
41 Massive Attack - Inertia Creeps
0
geplaatst: 21 november 2012, 16:05 uur
[permalink] geplaatst op 21 november 2012, 15:59 uurPuntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)
106 Neil Young - Heart Of Gold +3
97 The xx - Crystalised +1
95 Supertramp - School
88 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face +4
77 Led Zeppelin - Whole Lotta Love
70 Pearl Jam - Better Man +2
70 AC/DC - Whole Lotta Rosie
Herkansingsronde 6 - Ladder 4: Eindigt op 1 gukker deelt tweemaal +3 uit, PM gestuurd
96 Massive Attack - Angel +4
96 Kate Bush - Cloudbusting
94 Bill Withers - Ain't No Sunshine
84 Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water +1
83 Sigur Rós - Untitled #8. +3
78 The Verve - The Drugs Don't Work
43 Massive Attack - Inertia Creeps +2
106 Neil Young - Heart Of Gold +3
97 The xx - Crystalised +1
95 Supertramp - School
88 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face +4

77 Led Zeppelin - Whole Lotta Love
70 Pearl Jam - Better Man +2
70 AC/DC - Whole Lotta Rosie
Herkansingsronde 6 - Ladder 4: Eindigt op 1 gukker deelt tweemaal +3 uit, PM gestuurd
96 Massive Attack - Angel +4
96 Kate Bush - Cloudbusting
94 Bill Withers - Ain't No Sunshine
84 Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water +1
83 Sigur Rós - Untitled #8. +3
78 The Verve - The Drugs Don't Work
43 Massive Attack - Inertia Creeps +2
0
titan (crew)
geplaatst: 21 november 2012, 16:14 uur
Ik vind het vrijwaren van de top 1000 ook een goed idee, maar zou toch willen pleiten voor niet te veel nieuwe nominaties (per persoon). Wanneer dat er bijvoorbeeld maximaal 8 per persoon zijn dwingt dit je er beter over na te denken. Kwaliteit vind ik belangrijker dan kwantiteit. Als er straks weer 800 (of misschien wel nog meer) nieuwe nominaties zijn kost dat weer veel tijd om ze allemaal te beluisteren en komt er van de beoogde tijdswinst weinig terecht.
0
geplaatst: 21 november 2012, 16:18 uur
Ik geloof dat 8 of 10 liedjes niet veel uitmaakt voor het dwingen om beter na te denken. Dat doet iedereen al. Zie het topic waarin de mensen op je nominaties kunnen stemmen, bijvoorbeeld.
0
geplaatst: 21 november 2012, 16:31 uur
Ja, maar je moet ergens een grens trekken....en wat dat betreft kan ik me wel vinden in Titan's opmerkingen. Bovendien, als het niet veel uitmaakt of je 8 of 10 liedjes nomineert dan snap ik het probleem niet zo goed om er slechts 8 te nomineren als dat het speelschema ten goede zou komen...de eerste jaren hebben we het ook met veel minder nominaties gedaan en daar werd destijds ook niet over geklaagd...de reden dat we met een grotere startlijst zijn gaan werken kwam met name door het feit dat het topic zo populair werd dat steeds meer mensen een lijstje wilden indienen of dat we in ieder geval meer mensen de kans wilden geven om een lijstje in te dienen en kwam niet omdat er primair behoefte was aan een grotere startlijst. Dat was een bijkomend voordeel.
Maar ik begrijp dat het altijd moeilijk is om eenmaal veroverde verworvenheden weer af te staan
Maar ik begrijp dat het altijd moeilijk is om eenmaal veroverde verworvenheden weer af te staan

0
geplaatst: 21 november 2012, 16:33 uur
Onweerwolf schreef:
Dit werkt in ieder geval niet, dan krijg je namelijk percentages die niet vergelijkbaar zijn en dus ook niet bruikbaar voor een rangschikking.
Sla jij (of slaan wij) niet een beetje door als het gaat om die schijnnauwkeurigheid? Ik bedoel.. je kan toch ook iets verzinnen, zodat in een ladder van 11 de nummer 6 automatisch doorgaat (ongeacht percentage)? En ook het getal 256 is arbitrair, lijkt me. Neem je 252, dan zou je het door 12 kunnen delen (21 rondes).Dit werkt in ieder geval niet, dan krijg je namelijk percentages die niet vergelijkbaar zijn en dus ook niet bruikbaar voor een rangschikking.
0
titan (crew)
geplaatst: 21 november 2012, 16:35 uur
Je zou de top 980 kunnen vrijwaren. Daarna mogen 85 personen 8 liedjes nomineren. Dat heb je 1700 nummers voor de eerste ronde. In 170 rondes van 10 gaan vervolgens steeds de eerste 6 door. Op die manier kom je aan 1020 liedjes die samen met de 980 gevrijwaarde nummers de top 2000 zullen vormen.
Ik ben het met chevy93 eens dat nu wel erg star denken in eenheden van 256. Dat is wat mij betreft geen heilig getal. Met tientallen werken is veel makkelijker en eenduidiger.
Ik ben het met chevy93 eens dat nu wel erg star denken in eenheden van 256. Dat is wat mij betreft geen heilig getal. Met tientallen werken is veel makkelijker en eenduidiger.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.