MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2012 [De Top 2000 van MusicMeter]

zoeken in:
dumb_helicopter schreef:
(quote)

Ik ben alleszins tegen. Dit doet net alle spanning teniet die er het laatste uur van de ladder is.

Ik vind het ook niet nodig. Een beetje meer vertrouwen in de mensen mag wel. Ik denk ook niet dat er hier types zijn die vrijwel zonder uitzondering in het laatste half uur ofzo stemmen?

ik ben ook tegen !

ArthurDZ schreef:
(quote)

Ik vind het ook niet nodig. Een beetje meer vertrouwen in de mensen mag wel. Ik denk ook niet dat er hier types zijn die vrijwel zonder uitzondering in het laatste half uur ofzo stemmen?

Ik denk het niet, achterdochtig als we hier wel zijn voor mogelijke intriges had iemand dit allang aangekaart.

Enerzijds is het leuk dat een post van El Ninjo (die standaard voor 2 en meestal zelfs 3 mensen tegelijk stemt) alles overhoop kan gooien, maar ergens is het ook frustrerend dat bijvoorbeeld Shine On van een zekere finaleplaats ineens naar een hopen-op-herkansing-positie zakt. Maar voor degenen die Shine On liever buiten de finale zien, zal dat ongetwijfeld weer andersom zijn. Ergo: het maakt me niet zo veel uit. Als El Ninjo nou altijd de laatste stemmer zou zijn, zou ik er misschien anders over denken, maar dat is ook lang niet altijd zo.

Nicolage Rico schreef:
Zit net naar het eindresultaat van ladder 2 te kijken. Is het niet een goed idee om stemmen van anderen (Axel in dit geval) niet mee te nemen in het laatste half uur van een ladder? Of anders in de laatste 15 minuten? Nu heeft de laatste stemmer teveel vrijheid om zaken door elkaar te schudden op het allerlaatste moment.

Gisteravond was ik weg en dus niet online en normaal had ik vanochtend al eerder gestemd zo rond 8.30u, maar ik had een redelijk urgent issue op m'n werk meteen toen ik binnenkwam, dus het was direct stress en ik had pas rond 10.50u tijd om even snel in te loggen...vandaar.

Maar waarom je dan stemmen die voor aanvang vd ladder al bepaald zijn en doorgestuurd zijn niet mag meenemen is mij een compleet raadsel.
Ik heb Axel wel al verteld dat ik dit tot het einde vh jaar afmaak voor hem maar dat ik dit volgend jaar niet van plan ben een heel jaar te doen omdat MuMeter nu op z'n werk geblokkeerd is en hij daarnaast ook veel weg is....grote kans bij hem dat hij dan vraagt om alleen de U2 ladders nog aan hem door te sturen voor z'n stemmen

Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - docs.google.com (dit laten staan!)

Ronde 8 - Ladder 3:

115 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) +2
82 The National - Bloodbuzz Ohio
79 U2 - The Unforgettable Fire
77 Fleetwood Mac - Go Your Own Way +3
75 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)
75 The Doors - The Crystal Ship +4
59 Pink Floyd - Wish You Were Here
58 Radiohead - Fake Plastic Trees +1

Deadline 23:00

Onweerwolf schreef:
Tenzij iemand (niet ik!) dat zonder uitzondering na elke stemronde exact op het juiste moment doet ga ik dit veto-en.
Ik ben echt niet te beroerd om dat te doen. Kwestie van een handig Excel-tooltje bouwen en dan is het even wat getallen invoeren (zoveel mensen stemmen er nou ook weer niet in het laatste uur). Alleen exact op het juiste moment? Alleen bij de laatste ladder van de ronde is het zaak om dit direct te doen, lijkt me.

ArthurDZ schreef:
Ik denk ook niet dat er hier types zijn die vrijwel zonder uitzondering in het laatste half uur ofzo stemmen?
Maar is één keer dan niet eigenlijk al één keer te veel? En persoonlijk vind ik 10 mensen die het een keer doen een groter 'probleem' (let op de haakjes) dan 1 persoon die het 10 keer doet. Of het veelvuldig gebeurt weet ik niet, maar ik zal niet ontkennen dat ik het nooit doe. Eigenlijk ook een reden dat ik vaak vroeg(er) wil stemmen, zodat ik mezelf niet in de verleiding kan brengen. Zoals ik al zei gaat het er vooral om om de illusie weg te halen.

dumb_helicopter schreef:
Dit doet net alle spanning teniet die er het laatste uur van de ladder is.
En het is niet spannend om als de deadline verstreken is nagelbijtend te wachten tot iemand eindelijk die officiële uitslag bekend komt maken?

Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - docs.google.com (dit laten staan!)

Ronde 8 - Ladder 3:

116 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) 1
81U2 - The Unforgettable Fire 2
81 Fleetwood Mac - Go Your Own Way 4
78 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc) 3
75 The Doors - The Crystal Ship
58 Radiohead - Fake Plastic Trees

Onweerwolf schreef:
U2 heeft 3 gouden nummers: New Years Day, I Will Follow en op een afstandje One,

One dat is juist 1 vd mindere nummers, zelfs al van Achtung Baby laat staan van het hele oeuvre.

Ronde 8 - Ladder 3:

120 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) +4
82 U2 - The Unforgettable Fire +1
81 Fleetwood Mac - Go Your Own Way
78 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)
77 The Doors - The Crystal Ship +2
61 Radiohead - Fake Plastic Trees +3

Drama dat the Crystal Ship bij TUF en Street Spirit zit zodat ik maar 2pt kwijt kon maar van mij mag juist dit Doors nummer wel de finale in...en dan mag het zelfs het enige Doors nummer in de finale zijn ook.

chevy93 schreef:

(quote)
Maar is één keer dan niet eigenlijk al één keer te veel? En persoonlijk vind ik 10 mensen die het een keer doen een groter 'probleem' (let op de haakjes) dan 1 persoon die het 10 keer doet. Of het veelvuldig gebeurt weet ik niet, maar ik zal niet ontkennen dat ik het nooit doe. Eigenlijk ook een reden dat ik vaak vroeg(er) wil stemmen, zodat ik mezelf niet in de verleiding kan brengen. Zoals ik al zei gaat het er vooral om om de illusie weg te halen.

Er zijn, als je kijkt, een pak meer mensen die in het eerste uur stemmen dan in het laatste uur. Ik vind je idee een beetje uit proportie getrokken en waarschijnlijk met wat rancuneusheid door die laattijdige uitschakeling van Shine On. Het systeem doet het goed en ik vind dan ook niet dat er aan gesleuteld moet worden.

chevy93 schreef:

(quote)
En het is niet spannend om als de deadline verstreken is nagelbijtend te wachten tot iemand eindelijk die officiële uitslag bekend komt maken?

Vind ik eigenlijk helemaal niet, want dan komt al die spanning op het moment dat de uitslag bekend wordt gemaakt en niet in vlagen ervoor zoals nu. Het gevoel van meeleven met een nummer naarmate je dichter komt tegen die plaats die uitzicht geeft op de finale, haal je hiermee onderuit.

Het lijkt er trouwens op dat de Bloodbuzz lobby best wel eens succesvol kan gaan worden

El Ninjo schreef:
Drama dat the Crystal Ship bij TUF en Street Spirit zit zodat ik maar 2pt kwijt kon maar van mij mag juist dit Doors nummer wel de finale in...en dan mag het zelfs het enige Doors nummer in de finale zijn ook.

Zoals wel vaker zijn we het eens.

Ronde 8 - Ladder 3:

124 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) +4
83 U2 - The Unforgettable Fire +1
81 Fleetwood Mac - Go Your Own Way
80 The Doors - The Crystal Ship +3
78 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)
61 Radiohead - Fake Plastic Trees
61 Pink Floyd - Wish You Were Here +2

El Ninjo, heb je nog zo'n mooi overzichtje van de mogelijke herkansers en definitieve afvallers na de vorige ladder? Of heb ik 'm in de flinke hoeveelheid berichten hier over het hoofd gezien

Onweerwolf
chevy93 schreef:
(quote)
Ik ben echt niet te beroerd om dat te doen. Kwestie van een handig Excel-tooltje bouwen en dan is het even wat getallen invoeren (zoveel mensen stemmen er nou ook weer niet in het laatste uur). Alleen exact op het juiste moment? Alleen bij de laatste ladder van de ronde is het zaak om dit direct te doen, lijkt me.

Mja, dan moeten El Ninjo en ik maar afwachten of jij al zover bent na elke ladder om onze bestanden te updaten. Dat gaat dus niet werken. Momenteel weet ik dat ik om 11:00, 17:00 of 23:00 info kan verwerken, dat is planbaar. Kwart over half Chevy is niet planbaar.

dumb_helicopter schreef:
Er zijn, als je kijkt, een pak meer mensen die in het eerste uur stemmen dan in het laatste uur. Ik vind je idee een beetje uit proportie getrokken en waarschijnlijk met wat rancuneusheid door die laattijdige uitschakeling van Shine On. Het systeem doet het goed en ik vind dan ook niet dat er aan gesleuteld moet worden.
Ik hebt het al vaker geroepen. Ook in eerdere jaargangen. Nu hoef ik ook niet te liegen, want als de laatste stemmers in mijn voordeel werken, hou ik natuurlijk mijn mond. De ene keer werkt het in iemands voordeel, de andere keer niet. Maar momenteel is er toch altijd iemand die toch met een schuin oog kijkt naar de laatste stemmers. Zeker als dat inhoudt dat er op het laatste moment op één of twee punten nummers wel/niet doorgaan.

Onweerwolf schreef:
Mja, dan moeten El Ninjo en ik maar afwachten of jij al zover bent na elke ladder om onze bestanden te updaten. Dat gaat dus niet werken. Momenteel weet ik dat ik om 11:00, 17:00 of 23:00 info kan verwerken, dat is planbaar. Kwart over half Chevy is niet planbaar.
Je kan precies hetzelfde systeem hanteren. Alleen dan weet je dat als een ladder om 11.00 uur afgelopen is, dat je die uiterlijk om 23.00 uur kan updaten.

Ronde 8 - Ladder 3: Vier poteintiële finalisten, helaas gaat minimaal één daarvan het niet redden door dat suffe nummer van Radiohead

124 Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
86 U2 - The Unforgettable Fire +3
83 Fleetwood Mac - Go Your Own Way +2
83 The National - Bloodbuzz Ohio +1
82 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc) +4
80 The Doors - The Crystal Ship
61 Pink Floyd - Wish You Were Here

Onweerwolf
chevy93 schreef:
Je kan precies hetzelfde systeem hanteren. Alleen dan weet je dat als een ladder om 11.00 uur afgelopen is, dat je die uiterlijk om 23.00 uur kan updaten.

Nope! Veto!

aERodynamIC schreef:
Zoals wel vaker zijn we het eens.

....ik vrees echter dat het echter wel weer Riders on the Storm gaat worden en niet the Crystal Ship, nu ben ik een groot Doors fan en maar Riders is nu juist een nummer waar ik minder mee heb in het Doors oeuvre.

Ronde 8 - Ladder 3:

124 Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
89 U2 - The Unforgettable Fire +3
87 The National - Bloodbuzz Ohio +4
85 Fleetwood Mac - Go Your Own Way +2
83 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc) +1

Kees-Jan schreef:
El Ninjo, heb je nog zo'n mooi overzichtje van de mogelijke herkansers en definitieve afvallers na de vorige ladder? Of heb ik 'm in de flinke hoeveelheid berichten hier over het hoofd gezien

El Ninjo heeft een groot probleem....omdat ik continu onderweg ben (en op verschillende laptops werk) heb ik mijn bestand op een externe harddisk staan...nu is m'n kabeltje stuk gegaan en heb net een nieuw universeel kabeltje gekocht...maar nu krijg ik steeds de melding USB device not recognized (althans op de laptop van de klant waar ik nu voor werk....ik hoop nog stiekem dat ik vrijdag thuis op m'n eigen laptop meer succes heb).

Mijn +1 punt stond 1 regel te hoog

Ronde 8 - Ladder 3:

123 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) -1
89 U2 - The Unforgettable Fire
88 The National - Bloodbuzz Ohio +1
85 Fleetwood Mac - Go Your Own Way
83 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)

DjFrankie (moderator)

Ronde 8 - Ladder 3:

123 Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
93 U2 - The Unforgettable Fire 4
90 The National - Bloodbuzz Ohio 2
86 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc) 3
62 Radiohead - Fake Plastic Trees 1

Ronde 8 - Ladder 3:

126 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) +3
93 U2 - The Unforgettable Fire
92 The National - Bloodbuzz Ohio +2
86 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)
66 Radiohead - Fake Plastic Trees +4
62 Pink Floyd - Wish You Were Here +1

Ronde 8 - Ladder 3:

127 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) 1
95 U2 - The Unforgettable Fire 2
92 The National - Bloodbuzz Ohio
89 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc) 3
84 The Doors - The Crystal Ship 4
66 Radiohead - Fake Plastic Trees
62 Pink Floyd - Wish You Were Here

Ronde 8 - Ladder 3:

129 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) 2
98 U2 - The Unforgettable Fire 3
89 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)
86 Fleetwood Mac - Go Your Own Way 1
84 The Doors - The Crystal Ship
70 Radiohead - Fake Plastic Trees 4

Ronde 8 - Ladder 3:

132 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) 3
100 U2 - The Unforgettable Fire 2
89 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)
87 Fleetwood Mac - Go Your Own Way 1
84 The Doors - The Crystal Ship
74 Radiohead - Fake Plastic Trees 4

Jammer dat het bij The National en OMD deze nummers zijn die de halve finale halen, ik ben van beide zeker wel fan maar respectievelijk Slow show en Electricity of Enola Gay had ik een pak leuker gevonden... (en nu we toch bezig zijn, bij Radiohead mocht Idioteque ook wel in de halve finale )

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:39 uur

geplaatst: vandaag om 06:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.