MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2012 [De Top 2000 van MusicMeter]

zoeken in:
Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - docs.google.com (dit laten staan!)

Ronde 8 - Ladder 3:

133 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) +1
103 U2 - The Unforgettable Fire +3
93 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc) +4
92 The National - Bloodbuzz Ohio
87 Fleetwood Mac - Go Your Own Way
84 The Doors - The Crystal Ship
74 Radiohead - Fake Plastic Trees
64 Pink Floyd - Wish You Were Here +2

Deadline 23:00

Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - docs.google.com (dit laten staan!)

Ronde 8 - Ladder 3:De minste ladder deze ronde

133 Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
106 U2 - The Unforgettable Fire 3 (het beste U2 nummer ooit)
94 The National - Bloodbuzz Ohio 2 (niet het beste van The National)
93 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)
88 Fleetwood Mac - Go Your Own Way 1 (Heb een zwak voor break up songs)
84 The Doors - The Crystal Ship
78 Radiohead - Fake Plastic Trees 4 (Een van mijn mooiste live herinneringen is van dit nummer)
64 Pink Floyd - Wish You Were Here

(The XX Nu nog de herkansingen ontlopen )

Herkansingstechnisch doet de huidige nummer 5 het momenteel wat minder dan de nummers 5 uit voorgaande ladders, for whatever that's worth... De top-5 die er nu staat vind ik allemaal super, maar Fleetwood Mac toch net nog wat superder dan enkele nummers die erboven staan, dus kom op mensen, Go Your Own Way, Go the Fleetwood Mac way!

Silent_shout schreef:
Jammer dat het bij The National en OMD deze nummers zijn die de halve finale halen, ik ben van beide zeker wel fan maar respectievelijk Slow show en Electricity of Enola Gay had ik een pak leuker gevonden...

Slow Show idd, maar nog liever 'gewoon' Fake Empire. Of About Today, of Mr November, of Afraid of Everyone, of England, of .... nou ja, laat ik het er op houden dat ik Bloodbuzz Ohio - hoewel heel erg fijn - niet bij de beste nummers van The National vind horen.

Ronde 8 - Ladder 3: Moeten we hiervoor in deze fase van het spel zijn beland..?

137 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) +4
106 U2 - The Unforgettable Fire
94 The National - Bloodbuzz Ohio
91 Fleetwood Mac - Go Your Own Way +3
86 The Doors - The Crystal Ship +2
79 Radiohead - Fake Plastic Trees +1
64 Pink Floyd - Wish You Were Here

De gevoerde discussie over de laatste stemmers verbaast me.
Dat maakt elke ladder toch juist spannend als de deadline nadert?

Go your own way doet t altijd goed in lijstjes,
maar hebben andere muziekfreaks niet ook
bij het evt grijsdraaien van Rumours
dat dit nr dan als 1 vd eerste gaat vervelen?

Ik hoop overigens wel dat FM over OMD heenwipt,
liever nog Crystal Ship,
want zo hoog verdient Joan of Arc nou ook weer niet te komen

Als OMD het niet verdient, dan die andere nummers al helemaal niet. Het is jammer dat deze nummers van Radiohead en U2 zo onomstreden zijn in de ladder momenteel, de 4 nummers eronder zijn veel beter.

Ronde 8 - Ladder 3: nooit een plaat grijsdraaien, altijd eerst even een andere, er zijn er genoeg

140 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) +3
107 U2 - The Unforgettable Fire +1
94 The National - Bloodbuzz Ohio
91 Fleetwood Mac - Go Your Own Way
90 The Doors - The Crystal Ship +4
79 Radiohead - Fake Plastic Trees
66 Pink Floyd - Wish You Were Here +2

Ronde 8 - Ladder 3: Hele fijne ladder dit.

143 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) +3
111 U2 - The Unforgettable Fire +4
96 The National - Bloodbuzz Ohio +2
92 Fleetwood Mac - Go Your Own Way +1
90 The Doors - The Crystal Ship
66 Pink Floyd - Wish You Were Here

Edit: Ik zag dat er net iemand voor was gekomen.

En nu klopt het niet meer. Maurice, aub even aankondigen dat je bezig bent voor je begint je punten uit te delen, want nu heeft Orbilin jouw punten niet meegenomen en jij de zijne niet...

edit: en nu klopt ie al weer

Ik ben flexibeler dan ik lijk Kaj Had het scherm nog open, dus was zo aangepast.

Ronde 8 - Ladder 3:

143 Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
111 U2 - The Unforgettable Fire
100 The National - Bloodbuzz Ohio +4
95 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc) +2
93 The Doors - The Crystal Ship +3
92 Fleetwood Mac - Go Your Own Way
67 Pink Floyd - Wish You Were Here +1

Silent_shout schreef:
Jammer dat het bij The National en OMD deze nummers zijn die de halve finale halen, ik ben van beide zeker wel fan maar respectievelijk Slow show en Electricity of Enola Gay had ik een pak leuker gevonden...

Enola Gay heeft inderdaad een net iets grotere classic status dan Maid of Orleans.
Dat laatste nummer is vooral in de Benelux en Duitsland de grote OMD hit geweest.
Enola Gay was een top 3 single in Zuid-Europa (nummer 1 in Italië zelfs).

Het zou jammer zijn als OMD de finale niet haalt.
Want ik had bij mezelf gezworen dat ik dan alle deelnemers zou trakteren.

mauricedegier schreef:
Had het scherm nog open, dus was zo aangepast.
Een geluk dat je sneller was dan de volgende stemmer...

sokra schreef:
De gevoerde discussie over de laatste stemmers verbaast me.
Dat maakt elke ladder toch juist spannend als de deadline nadert?

Ik snap de commotie ook niet echt. Alsof mensen hier echt om 22.59 uur staan te F5'en totdat ze zeker weten dat ze de laatste stemmer zijn? En dan gaan ze zeker stiekem niet op hun favoriete nummers stemmen, maar gaan ze mensen plagen door een nummer op het laatste moment eruit te stemmen? En dan heel gemeen lachen en met hun handen wrijven?

De laatste twee uur van een ladder wordt er telkens steeds minder gestemd, terwijl er zometeen om 23.00 uur weer een hele file zal gaan ontstaan voor ladder 4. Dus niet zo complotdenken en gewoon vertrouwen hebben in je mede-MuMe'er.

cosmic kid (moderator)
The national hard op weg naar een finale plaats en daar zou ik zeer blij mee zijn

dazzler schreef:
Enola Gay heeft inderdaad een net iets grotere classic status dan Maid of Orleans.
Dat laatste nummer is vooral in de Benelux en Duitsland de grote OMD hit geweest.
Enola Gay was een top 3 single in Zuid-Europa (nummer 1 in Italië zelfs).
[edit]Interessant. Waarom zouden protestante volkeren meer interesse hebben voor een voorvechtster van het katholicisme die sterft door protestants toedoen, terwijl zuid-europese volkeren meer interesse hebben voor de geweldadige bedwinging van fascisten door kapitalisten?

herman schreef:
Als OMD het niet verdient, dan die andere nummers al helemaal niet. Het is jammer dat deze nummers van Radiohead en U2 zo onomstreden zijn in de ladder momenteel, de 4 nummers eronder zijn veel beter.

Ronde 8 - Ladder 3:

145 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) +2
114 U2 - The Unforgettable Fire +3
100 The National - Bloodbuzz Ohio
96 Fleetwood Mac - Go Your Own Way +4
96 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc) +1
93 The Doors - The Crystal Ship
67 Pink Floyd - Wish You Were Here

Kom op Fleetwood Mac!
The Doors, Radiohead...het staat er al genoeg in, normaal ook Pink Floyd, maar dat wordt nu lastig.

Ronde 8 - Ladder 3:

145 Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
115 U2 - The Unforgettable Fire +1
100 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc) +4
100 The National - Bloodbuzz Ohio
98 Fleetwood Mac - Go Your Own Way +2
70 Pink Floyd - Wish You Were Here +3

Kan me uitstekend vinden in de bovenste 4 nu

Ik ook wel.

Ja, zullen we het maar zo laten?

Orbilin schreef:
(quote)
[edit]Interessant. Waarom zouden protestante volkeren meer interesse hebben voor een voorvechtster van het katholicisme die sterft door protestants toedoen, terwijl zuid-europese volkeren meer interesse hebben voor de geweldadige bedwinging van fascisten door kapitalisten?
Geschiedenisles van ome Bertus: Jeanne d'Arc verdween in 1431 op de brandstapel, het protestantisme ontstond pas 86 jaar later en de Engelsen werden in 1533 Anglicaans - The Maid of Orleans werd dus gewoon door medekatholieken in de hens gestoken

Nee, liever geen nieuwkomers in de finale.

Ik voel een finaleplaats voor the National aankomen.

Ronde 8 - Ladder 3:

148 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) +3
117 U2 - The Unforgettable Fire +2
104 The National - Bloodbuzz Ohio +4
100 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)
98 Fleetwood Mac - Go Your Own Way
80 Radiohead - Fake Plastic Trees +1
70 Pink Floyd - Wish You Were Here

Ik vrees een finaleplaats voor the National. Dat die beter zouden zijn dan Fleetwood Mac, the Doors of Radiohead ontgaat mij volkomen

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ah, ik had niet door dat het ging om stemmen die door andere mensen werden geplaatst.

Tsja, ik heb daar persoonlijk niet veel moeite mee. Het enige punt voor mij is dat de haakjes van El Ninjo mijn automatische berekening in Excel teniet doen als hij de laatste stemmer is. Maar goed, er zijn ergere dingen.

Het ging inderdaad om meerdere stemmen in 1 bericht. Dit is toch manipuleer gevoelig, en bevorderd vooral het tactisch stemmen.

Anders ga ik er ook een MuMe-maatje bij zoeken, die de stemmen aan me doorgeeft.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:02 uur

geplaatst: vandaag om 13:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.