Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2012 [De Top 2000 van MusicMeter]
zoeken in:
0
geplaatst: 12 december 2012, 17:27 uur
Onweerwolf schreef:
Wat natuurlijk vooral opvalt; allemaal grote namen en allemaal acts die al in de lijst stonden met andere nummers. Vastgeroest vs. Variatie 1-0
Wat natuurlijk vooral opvalt; allemaal grote namen en allemaal acts die al in de lijst stonden met andere nummers. Vastgeroest vs. Variatie 1-0
Beetje suf ook om Arcade Fire te nomineren terwijl ze vorig jaar 3 keer in de top 32 stonden.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 december 2012, 17:35 uur
herman schreef:
Beetje suf ook om Arcade Fire te nomineren terwijl ze vorig jaar 3 keer in de top 32 stonden.
(quote)
Mja, van de andere kant, dat die platen de lijst haalden rechtvaardigt natuurlijk de nominatie.
Niet alles van Arcade Fire haalde de lijst trouwens.
0
geplaatst: 12 december 2012, 17:50 uur
herman schreef:
Jij bent er waarschijnlijk medeverantwoordelijk voor dat ze zo hoog komen, dus wie is er nou suf? Beetje suf ook om Arcade Fire te nomineren terwijl ze vorig jaar 3 keer in de top 32 stonden.

Onweerwolf schreef:
01. 1-32 The National - Bloodbuzz Ohio [Magick1]
02. 112 Radiohead - Let Down [Nicolage Rico]
03. 138 U2 - Where The Streets Have No Name [Choconas]
04. 209 Arcade Fire - Neighborhood #2 (Laïka) [The Eraser]
05. 241 The Cure - Lovesong [Magick1]
06. 309 Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) [Kees-Jan]
08. 336 Marillion - Script For A Jester's Tear [Axel]
09. 345 Sigur Rós - Untitled #1 [dumb_helicopter]
10. 346 Queen - Somebody To Love [laxus11]
11. 347 Muse - Plug In Baby [Nicolage Rico]
The National is vooral een leuke binnenkomer, omdat het 1. de finale haalt en 2. nog geen jaar oud was toen het genomineerd werd.01. 1-32 The National - Bloodbuzz Ohio [Magick1]
02. 112 Radiohead - Let Down [Nicolage Rico]
03. 138 U2 - Where The Streets Have No Name [Choconas]
04. 209 Arcade Fire - Neighborhood #2 (Laïka) [The Eraser]
05. 241 The Cure - Lovesong [Magick1]
06. 309 Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) [Kees-Jan]
08. 336 Marillion - Script For A Jester's Tear [Axel]
09. 345 Sigur Rós - Untitled #1 [dumb_helicopter]
10. 346 Queen - Somebody To Love [laxus11]
11. 347 Muse - Plug In Baby [Nicolage Rico]
Verder zie ik wat klassiekers die wat mij betreft eerder genomineerd hadden mogen worden (U2, Queen, Muse, Sigur Rós). De nominaties van The Cure, Radiohead en Arcade Fire vind ik suf, maar dan vooral dat iedere scheet zo hoog komt. Met Script for a Jester's Tear ben ik zeer blij, wat een nummer.
Van Heart of Lothian snap ik dan weer niks. Die zou niet eens een Marillion top 30 halen bij mij.Uiteraard ben ik content met de 15e plek voor the Chain. Ondanks dat het ook iets van het 15e nummer van Fleetwood Mac was, vind ik deze wel veruit hun beste (samen met Go Your Own Way).
0
geplaatst: 12 december 2012, 19:09 uur
chevy93 schreef:
Jij bent er waarschijnlijk medeverantwoordelijk voor dat ze zo hoog komen, dus wie is er nou suf?
Jij bent er waarschijnlijk medeverantwoordelijk voor dat ze zo hoog komen, dus wie is er nou suf?
Valt wel mee, ik stem niet blind op mijn favoriete artiesten.
0
geplaatst: 12 december 2012, 19:12 uur
Ik begrijp nog steeds niet wat er nou zo goed is aan The Chain. Vind dat nummer echt niks aan, misschien wel minste nummer van dat album.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 december 2012, 19:19 uur
Arrie schreef:
Ik begrijp nog steeds niet wat er nou zo goed is aan The Chain. Vind dat nummer echt niks aan, misschien wel minste nummer van dat album.
Ik ben het lichtjes met je eens. An sich vind ik Fleetwood Mac heel erg goed, dus ook dit nummer kan ik prima smaken, maar ik vind het zeker niet beter dan tig andere nummers van de band. Maar misschien is dit typisch een geval waar het kwartje nog moet vallen.
0
geplaatst: 12 december 2012, 19:47 uur
herman schreef:
Valt wel mee, ik stem niet blind op mijn favoriete artiesten.
Met Funeral in je top 10 kan ik toch moeilijk geloven dat jij niet meegeholpen hebt en al zo'n beetje het hele Funeral-album in de top 500. Bovendien:Valt wel mee, ik stem niet blind op mijn favoriete artiesten.
herman schreef:
Gelukkig is de rest van Arcade Fire's Funeral bij deze ook genomineerd.
Gelukkig is de rest van Arcade Fire's Funeral bij deze ook genomineerd.

Onweerwolf schreef:
Maar misschien is dit typisch een geval waar het kwartje nog moet vallen.
Fleetwood Mac is één van de weinige nummers waar de emotie tussen Stevie en Lindsey echt naar voren komt. Een weergaloze baslijn door McVie door het hele nummer heen, de scherpe tekst van Stevie en als ultieme climax de scheurende gitaarsolo van Lindsey.Maar misschien is dit typisch een geval waar het kwartje nog moet vallen.
Als je mij niet gelooft, kijk(!) en luister dit dan eens:
0
geplaatst: 12 december 2012, 22:47 uur
Allen,
Er zijn al wat vragen gesteld vanaf wanneer er weer genomineerd kan worden dus bij deze alvast de mededeling dat we van plan zijn om a.s. maandag 17 december het MuMeLadder 2013 te openen (hoogstwaarschijnlijk ergens laat in de namiddag).
Meer details zullen volgen mbt het nomineren als het topic geopend wordt, wat we wel al kunnen mededelen zijn de volgende nominatieregels die volgend jaar van toepassing zullen zijn.
Nominatieregels 2013:
Door de jaren heen hebben we geconcludeerd dat de ladder het leukste is als iedereen zo veel mogelijk vrij is in zijn nominaties. Toch zijn er enkele regels verbonden aan het nomineren die we hier voor het gemak ook alvast even opnoemen.
- We zouden graag zien dat iedereen in zijn lijstje van 10 nominaties minimaal 3 nominaties opneemt van acts die niet of slechts 1 maal in de lijst van vorig jaar staan. De reden hiervoor is om variatie te stimuleren.
- Er geldt een maximum aantal nominaties per artiest van 16 nummers. Het is geen enkel probleem om nummers te nomineren van artiesten die al 16 nummers in de race hebben, bedenk wel dat deze nominaties dan een voorronde moeten spelen. Als je nominatie deze voorronde verliest mag je hem vervangen, deze vervanger moet echter dit jaar ook een unieke nominatie zijn, dus van een act die niet of slechts 1x voorkomt in de lijst van vorig jaar.
- We accepteren geen klassieke muziek in de MuMeLadder. De reden hiervoor ligt in het feit dat het dan te lastig is om vast te stellen om welke 'versie' van een track het gaat. Bij klassieke muziek ligt immers een focus op de uitvoering door een orkest, zoals dat bij popmuziek niet het geval is.
- Er kan geen tweede versie worden genomineerd van een plaat die al in de lijst staat of eerder is genomineerd. Dus geen live-versie van A Forest of een remix Paranoid Android, etc. Ook dit is om de variatie te behouden. NB: er kunnen wel covers worden genomineerd, zolang de uitvoerende artiest maar een volledig andere is.
- Een song moet officieel zijn uitgebracht, dus geen bootlegs, e.d.
Onweerwolf en ondergetekende zullen volgend jaar alles weer in goede banen proberen te leiden.
Er zijn al wat vragen gesteld vanaf wanneer er weer genomineerd kan worden dus bij deze alvast de mededeling dat we van plan zijn om a.s. maandag 17 december het MuMeLadder 2013 te openen (hoogstwaarschijnlijk ergens laat in de namiddag).
Meer details zullen volgen mbt het nomineren als het topic geopend wordt, wat we wel al kunnen mededelen zijn de volgende nominatieregels die volgend jaar van toepassing zullen zijn.
Nominatieregels 2013:
Door de jaren heen hebben we geconcludeerd dat de ladder het leukste is als iedereen zo veel mogelijk vrij is in zijn nominaties. Toch zijn er enkele regels verbonden aan het nomineren die we hier voor het gemak ook alvast even opnoemen.
- We zouden graag zien dat iedereen in zijn lijstje van 10 nominaties minimaal 3 nominaties opneemt van acts die niet of slechts 1 maal in de lijst van vorig jaar staan. De reden hiervoor is om variatie te stimuleren.
- Er geldt een maximum aantal nominaties per artiest van 16 nummers. Het is geen enkel probleem om nummers te nomineren van artiesten die al 16 nummers in de race hebben, bedenk wel dat deze nominaties dan een voorronde moeten spelen. Als je nominatie deze voorronde verliest mag je hem vervangen, deze vervanger moet echter dit jaar ook een unieke nominatie zijn, dus van een act die niet of slechts 1x voorkomt in de lijst van vorig jaar.
- We accepteren geen klassieke muziek in de MuMeLadder. De reden hiervoor ligt in het feit dat het dan te lastig is om vast te stellen om welke 'versie' van een track het gaat. Bij klassieke muziek ligt immers een focus op de uitvoering door een orkest, zoals dat bij popmuziek niet het geval is.
- Er kan geen tweede versie worden genomineerd van een plaat die al in de lijst staat of eerder is genomineerd. Dus geen live-versie van A Forest of een remix Paranoid Android, etc. Ook dit is om de variatie te behouden. NB: er kunnen wel covers worden genomineerd, zolang de uitvoerende artiest maar een volledig andere is.
- Een song moet officieel zijn uitgebracht, dus geen bootlegs, e.d.
Onweerwolf en ondergetekende zullen volgend jaar alles weer in goede banen proberen te leiden.
0
geplaatst: 12 december 2012, 23:33 uur
En wat is de deadline voor je lijstje in te leveren voor de finale van dit jaar?
Kwestie dat ik op tijd nog eens ga herbeluisteren.
0
geplaatst: 12 december 2012, 23:35 uur
81, maar vanwege geboden hand en span diensten krijgen een drietal mensen een "vrijkaartje" tot de nomiatielijst...dus als ik ook mezelf en Onweerwolf er ook even afhaal zal de vrije inschrijving zal als ik correct ben zijn weggelegd voor de eerste 76 users die een lijstje plaatsen.
0
geplaatst: 12 december 2012, 23:36 uur
Ploppesteksel schreef:
En wat is de deadline voor je lijstje in te leveren voor de finale van dit jaar?
Dat is volgende week vrijdag 21 december 21.00u...maar graag een stukje eerder, dan kan ik vrijdagavond op tijd aan het bekendmaken van de uitslag van de finale beginnen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 december 2012, 23:37 uur
aERodynamIC schreef:
Hoeveel users krijgen de kans iets te nomineren?
Hoeveel users krijgen de kans iets te nomineren?
Er komen 808 nominaties. Die 8 zullen El Ninjo en ik vullen met 'klassiekers' volgens de nieuwe 'uniek'-regel.
Er blijven dan 800 nominaties over, gedeeld door 10 geeft dat ruimte aan 80 lijstjes van 10. Er zijn 5 lijstjes gereserveerd. 1 voor Snoeperd, voor het zoeken van de reviews, 1 voor Kees-Jan voor het bijhouden van de youtube linkjes en 1 voor Dazzler voor het zoeken van de single hoezen. En tenslotte natuurlijk 1 voor El Ninjo en 1 voor mijzelf.
Een snelle rekensom leert dan dat de 75 mensen die het eerst hun lijstje presenteren geluk zullen hebben.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 december 2012, 23:37 uur
El Ninjo schreef:
81, maar vanwege geboden hand en span diensten krijgen een drietal mensen een "vrijkaartje" tot de nomiatielijst...dus als ik ook mezelf en Onweerwolf er ook even afhaal zal de vrije inschrijving zal als ik correct ben zijn weggelegd voor de eerste 76 users die een lijstje plaatsen.
Eentje minder dus.

0
geplaatst: 12 december 2012, 23:45 uur
chevy93 schreef:
Met Funeral in je top 10 kan ik toch moeilijk geloven dat jij niet meegeholpen hebt en al zo'n beetje het hele Funeral-album in de top 500.
Met Funeral in je top 10 kan ik toch moeilijk geloven dat jij niet meegeholpen hebt en al zo'n beetje het hele Funeral-album in de top 500.
Tsja, dat betekent niet dat ik alle nummers even goed vind toch? Toen er drie Funeral-nummers in de finale stonden had ik er eentje op 25 gezet ofzo. Met Common People even zo: afkomstig van mijn #1-album, maar ik heb het volgens mij nog nooit het volle pond gegeven in een ladder.
Wat The Chain betreft ben ik het wel met je eens. Veruit het beste nummer van Rumours.
0
geplaatst: 12 december 2012, 23:59 uur
Ik blijf de remixregel belachelijk vinden. Volgens mij zijn er zowel mensen van plan om Opus IIi - It's a Fine Day als de James Holden-remix daarvan te nomineren. Dat zou in mijn ogen gewoon moeten kunnen (en zorgt niet voor minder variatie ofzo...).
0
geplaatst: 13 december 2012, 00:10 uur
Ah 2013 is coming...
Ben al bezig met potentiele nominaties verzamelen.
Ben al bezig met potentiele nominaties verzamelen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 december 2012, 00:19 uur
Arrie schreef:
Ik blijf de remixregel belachelijk vinden. Volgens mij zijn er zowel mensen van plan om Opus IIi - It's a Fine Day als de James Holden-remix daarvan te nomineren. Dat zou in mijn ogen gewoon moeten kunnen (en zorgt niet voor minder variatie ofzo...).
Maar dat doen we dus niet, de eerste die de plaat nomineert kan, indien gewenst, een specifieke versie nomineren, anders nemen we de albumversie. De tweede heeft dan pech.
Ik snap persoonlijk niet waarom twee remixen van hetzelfde nummer geen afbreuk zouden doen aan de variatie. Dat doen het volgens mij juist wel.
Maar goed, als deze grens niet wordt getrokken dan heb je kans dat er volgend jaar maar 16 platen in de finale staan, 16 originelen en 16 mixen van die platen. Daar vind ik niets aan. Dat is theoretisch natuurlijk, maar derhalve toch, net als vorig jaar, deze regel.
edit: overigens is het natuurlijk wel zo dat iedereen vrij is om zijn of haar favoriete versie van een nummer in gedachten te houden bij het stemmen.
0
geplaatst: 13 december 2012, 00:20 uur
Arrie schreef:
Juist daarom moet die remix-regel zeker gehandhaafd blijven. Die remix doet geen goed aan het origineel. Vaak is een originele versie uiteindelijk ook beter dan welke remix dan ook.
0
geplaatst: 13 december 2012, 00:27 uur
Maar vaak genoeg ook niet. En dat is een persoonlijke mening.
Het punt is dat deze regel voor mijn gevoel bedacht wordt door mensen die (met alle respect) niet thuis zijn in de wereld van de elektronische muziek en de dance. Dan zou ik inderdaad ook totaal anders tegen remixen aankijken. Erg jammer imo.
Het punt is dat deze regel voor mijn gevoel bedacht wordt door mensen die (met alle respect) niet thuis zijn in de wereld van de elektronische muziek en de dance. Dan zou ik inderdaad ook totaal anders tegen remixen aankijken. Erg jammer imo.
0
geplaatst: 13 december 2012, 01:10 uur
Arrie schreef:
Wie wil Opus III dan gaan nomineren
O wee!Maareh, we hebben het nu over deze twee:
Opus III - It's a Fine Day
Kirsty Hawkshaw - It's a Fine Day [James Holden Remix]
Andere uitvoerende artiest he

Maar zonder grappen en grollen, als we inderdaad zo strikt de remix regel uitvoeren, mag ik dus ook heel strikt doen met de artiestnaam die ervoor staat.
Onweerwolf schreef:
Ik snap persoonlijk niet waarom twee remixen van hetzelfde nummer geen afbreuk zouden doen aan de variatie. Dat doen het volgens mij juist wel.
James Holden's remix van Britney Spears is toch echt wel compleet anders. Denk niet dat er veel Britney-fans naar Holden luisteren. Al geef ik toe dat dit eerder een uitzondering is en dat een remix vaak niet compleet anders is.
0
geplaatst: 13 december 2012, 01:12 uur
Oh ik dacht dat ik daar wat van meegekregen had. Ik weet niet precies wie. Wat mij betreft horen ze gewoon allebei in de lijst. 

0
geplaatst: 13 december 2012, 01:16 uur

Covers (FYI: Jane is het origineel, Opus III een cover en Kirsty Hawkshaw de zangeres van Opus III) mogen gewoon, dus ga je gang. Denk niet echt dat Jane een groot succes gaat worden

Kans dat Silent_shout Orbital met Halcyon + On + On gaat nomineren, daarin een nogal aanwezige sample van It's a Fine Day

0
geplaatst: 13 december 2012, 01:23 uur
Onweerwolf schreef:
Die 8 zullen El Ninjo en ik vullen met 'klassiekers' volgens de nieuwe 'uniek'-regel.
Die 8 zullen El Ninjo en ik vullen met 'klassiekers' volgens de nieuwe 'uniek'-regel.
Wat houdt die nieuwe 'uniek'-regel precies in?
0
geplaatst: 13 december 2012, 01:45 uur
Teunnis schreef:
James Holden's remix van Britney Spears is toch echt wel compleet anders. Denk niet dat er veel Britney-fans naar Holden luisteren. Al geef ik toe dat dit eerder een uitzondering is en dat een remix vaak niet compleet anders is.
Er heeft wel lang een Trentemoller-remix in de lijst gestaan (ooit door mij genomineerd), weet niet of ie er nog steeds in staat. Ik denk wel dat alleen dit soort uitzonderingen genomineerd zullen worden.
Vind het ook jammer en ook wel rockistisch gedacht, zeker bij Holden ontstijgen de remixen vaak de originele uitvoeringen en zijn het soms complete verbouwingen. Ik was ook van plan een Holden-remix te nomineren mits Teunnis dat niet deed.
Overigens is de Britney-remix (inderdaad een complete verbouwing van het origineel) nooit officieel uitgebracht, dus die zou daarom ook niet mee mogen doen.
En zeg nou zelf, lijken deze nummers nog echt zoveel op elkaar?
YouTube - Breathe On Me - Britney Spears
YouTube - Britney Spears - Breathe on me (James Holden remix)
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 december 2012, 01:46 uur
Gretz schreef:
(quote)
El Ninjo schreef:
Uniek is dus een een nummer van een act die er nog niet of slechts één keer in staat.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.