MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2012 [De Top 2000 van MusicMeter]

zoeken in:
Cured
Inderdaad, geweldig idee. Ik vind sowieso al een Toplijst waar meer dan honderd users aan meedoen behoorlijk wat gewicht in de schaal legt en (relatief) invloedrijk is. Het zou mooi zijn als we zelfs naar de 150 deelnemers gaan, maar ik vind het nu al een succes en geweldig werk van OWW en El Ninjo om van dit topic zo'n succes te maken.

136 lijstjes verwerkt....en het verschil tussen de nr 1 en 2 is nu 7pt...maar de hele top 5 kan nog steeds winnen.

Er is trouwens 1 nummer in de top 5 wat nog door niemand in zijn lijstje op de laatste plaats gezet is.
In totaal zijn er 3 nummers die nog door niemand op de laatste plaats gezet zijn in hun individuele lijstje.
Er is nog steeds 1 nummer wat nog door niemand op of plaats 1 of op plaats 32 gezet is.
Dat is trouwens ook het enige nummer wat nog door niemand op plaats 1 gezet is...alle andere nummers prijken minimaal 1x bovenaan iemands lijstje.

Er is 1 nummer wat minder dan 10x in de top 5 vd individuele lijstjes voorkomt.
Er zijn 3 nummers die minder dan 10x in de bottom 5 vd individuele lijstjes voorkomen.

Er is 1 nummer wat nu al 40x in de bottom 5 vd individuele lijstjes voorkomt....dat nummer staat ook al 14x op plaats 32.
Er is 1 nummer wat nu al 37x in de top 5 vd individuelel lijstjes voorkomt....dat nummer staat ook al 13x op plaats 1.

Er zijn 4 nummers die er bovenuit steken in de love / hate competitie en een standaarddeviatie van boven de 10 scoren.
Er zijn 5 nummers die lager dan een standaarddeviatie van 8 scoren in de love / hate competitie.

El Ninjo schreef:
Er is 1 nummer wat nu al 40x in de bottom 5 vd individuele lijstjes voorkomt....dat nummer staat ook al 14x op plaats 32.
Dat moet Sigur Rós haast wel zijn. Dat nummer is echt een verschrikking voor niet-fans! De lengte van dat nummer werkt ook al niet echt in hun voordeel.

Ik dacht eigenlijk aan U2, maar dat kan ook wishful thinking zijn. Het zou ook Sinnerman kunnen zijn. Ik herinner me van vorig jaar dat veel mensen de soul strak onderaan hadden staan.

Ik denk dat Sinnerman best goed gaat scoren eigenlijk.
Ik denk (hoop) toch ook op U2 eigenlijk.

herman schreef:
Ik dacht eigenlijk aan U2, maar dat kan ook wishful thinking zijn. Het zou ook Sinnerman kunnen zijn. Ik herinner me van vorig jaar dat veel mensen de soul strak onderaan hadden staan.
Inderdaad, en aangezien het het enige soulnummer is dit jaar. Anderzijds zou het net zo goed Tubeway Army kunnen zijn.

Ik zou eerder denken dat die regel daarna over Sinnerman gaat:
Er is 1 nummer wat nu al 37x in de top 5 vd individuelel lijstjes voorkomt....dat nummer staat ook al 13x op plaats 1.

Ik heb trouwens eindelijk ook m'n lijstje ingestuurd, en zowel een nieuwe nummer als een nieuwe nummer 32. Allebei leuk, dat eerste omdat ik vanaf 2008 meedoe en vijf verschillende nummers 1 heb, en dat tweede omdat mijn vorige nummer 32 daar vier keer op rij stond, en nu naar buiten mijn bottom 5 is gestegen! Daar kan Ralph nog wat van leren.

Arrie schreef:
Ik heb trouwens eindelijk ook m'n lijstje ingestuurd, en zowel een nieuwe nummer als een nieuwe nummer 32. Allebei leuk, dat eerste omdat ik vanaf 2008 meedoe en vijf verschillende nummers 1 heb, en dat tweede omdat mijn vorige nummer 32 daar vier keer op rij stond, en nu naar buiten mijn bottom 5 is gestegen! Daar kan Ralph nog wat van leren.

Que??

Ralph. schreef:
(quote)

Je gaat de troep die je onderaan zet toch niet helemaal luisteren

Arrie schreef:
en dat tweede omdat mijn vorige nummer 32 daar vier keer op rij stond, en nu naar buiten mijn bottom 5 is gestegen!
Eindelijk het licht gezien?
Alleen nu hoop ik niet dat Sinnerman jouw nummer 32 wordt. Want die was jouw 30 en de 31 (Atmosphere) is afgevallen.

Edit: Precies andersom natuurlijk!
Je hebt nu toch niet Pearl Jam onderaan gezet, hè?

Ha, volgens mij bekijk je m'n lijstje van vorig jaar verkeerdom.

Edit: je hebt het al door. Ik verklap verder niets.

Ja, ik had het al verbeterd, maar blijkbaar te laat.
Ik vond 't al zo raar dat jij Sinnerman zo laag zou hebben gezet.

138 getelde lijstjes (inclusief startladder).....1pt verschil tussen de nummers 1 en 2

Spannend!!!

Ik zal er eens verandering in brengen dan!

Onweerwolf schreef:
(quote)

Hey! Inquestos is terug!

Ja, ik adem nog

Ik heb de top32 beluisterd. De lijst is er absoluut niet op vooruit gegaan (géén Marvin Gaye, géén Sam Cooke*), en nog altijd te veel jaren 80-meuk . Ja, dan moet je maar actief meedoen hé. Alleen Gimme Shelter is een aanwinst! Nu is mijn waardering voor vrijwel elk nummer het afgelopen jaar wél gestegen. Of misschien is het zo dat alles went, het scheelt in ieder geval.

*Gelukkig heb ik 'm wel in die andere veel mindere top2000 gekregen.

Die 149 lijstjes van vorig jaar gaan we waarschijnlijk wel overtreffen. 200 deelnemers zal er niet inzitten, maar 150 is ook een mooie mijlpaal.

Dit was vorig jaar.
El Ninjo schreef:
Sterker nog.....er waren 2 mensen te laat met hun lijstje, de eerste daarvan ongeveer 20 minuten (maar ik zag 'm pas toen ik de nummer 32 al ging plaatsen in het topic) en dan waren de nummers 1 en 2 nu omgewisseld....er was nog een 2e lijstje bijna een uur te laat en die gooide het weer terug in de volgorde zoals de lijst nu is.
Dus mensen... zorg dat je op tijd bent!

Onweerwolf
De Kortste Platen uit de MuMeLadder 2012

Pos. Lengte Artiest - Titel [User]

01. 01:43 The Undertones - Here Comes The Summer [El Ninjo]
02. 01:50 The White Stripes - Fell In Love With A Girl [Mojo Pin]
03. 02:03 The Beatles - Eleanor Rigby [Klassiekers '08]
04. 02:04 Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream? [the viking]
05. 01:57 Tim Hardin - Reason To Believe [starbright boy]
06. 02:05 The Beatles - Norwegian Wood (This Bird Has Flown) [Klassiekers '07]
07. 01:57 The Box Tops - The Letter [ArthurDZ]
08. 02:04 The Smiths - Girlfriend In A Coma [Strangeways]
09. 02:07 Bill Withers - Ain't No Sunshine [Reijersen]
10. 02:03 Neil Young - The Needle And The Damage Done [Klassiekers '07]
11. 02:03 Blur - Song 2 [Status Seeker]
12. 02:00 Neutral Milk Hotel - The King Of Carrot Flowers Pt. One [Arrie]
13. 02:04 Pixies - Wave Of Mutilation [El Ninjo]
14. 02:08 The xx - Intro [arcade monkeys]
15. 02:04 The Byrds - Wasn't Born To Follow [orbit]
16. 02:13 The Doors - People Are Strange [Klassiekers '07]

Wauw, dat zijn bijna allemaal prachtige liedjes!

Casartelli (moderator)
Mwah. Als ik dat zo zie ben ik meer geïnteresseerd in de 16 langste nummers.

Onweerwolf
De Langste Platen uit de MuMeLadder 2012

Pos. Lengte Artiest - Titel [User]

01. 23:44 Pink Floyd - Atom Heart Mother [ranboy]
02. 23:34 Rare Earth - Get Ready [Klassiekers '10]
03. 23:29 Pink Floyd - Echoes [Kasperbert]
04. 22:54 Genesis - Supper's Ready [Klassiekers '07]
05. 22:43 Kraftwerk - Autobahn [Klassiekers '10]
06. 22:27 Gazpacho - Tick Tock [Casartelli]
07. 18:45 Yes - Close To The Edge [cosmic kid]
08. 18:33 Can - Halleluhwah [Titmeister]
09. 18:35 The Decemberists - The Tain [Allmusic]
10. 18:29 Archive - Lights [meyer]
11. 18:24 Earth And Fire - Song Of The Marching Children [Klassiekers '11]
12. 17:58 Godspeed You! Black Emperor - East Hastings [Klassiekers '07]
13. 17:42 Porcupine Tree - Anesthetize [Kasperbert]
14. 17:27 The Velvet Underground - Sister Ray [Klassiekers '07]
15. 17:26 Nils Frahm - Tristana [Lukk0]
16. 17:23 Saybia - Untitled [Nicolage Rico]

Mooi rijtje dit. Maar staat Thick as a Brick ook niet in de lijst? Die verslaat met 43 minuten de rest dik...

Die staat er ook in ja.

Ik zie dat het prachtige Histoires Sans Paroles net 10 seconden te kort kwam voor dit rijtje. Waarom trouwens 16 platen?

Onweerwolf
Hmz, mijn versie duurt 3 minuten.

Dat is wel een héél erg ingekorte versie, zeg...

Onweerwolf
16 wegens het zijn van de helft van 32.

Titmeister schreef:
Mooi rijtje dit. Maar staat Thick as a Brick ook niet in de lijst? Die verslaat met 43 minuten de rest dik...

Het album Amarok van Mike Oldfield bestaat uit één nummer en duurt precies een uur.
Zou het in principe ook te nomineren zijn voor de MuMe Top 2000?

Waarom staat het overzicht van de korste nummers niet op volgorde van lengte van het nummer (doet mij meteen afvragen in welke volgorde de nummers dan staan )

Ik kom er wel weer achter dat ik korte nummers vele malen mooier vind dan die oeverloze lange

musician schreef:
(quote)

Het album Amarok van Mike Oldfield bestaat uit één nummer en duurt precies een uur.
Zou het in principe ook te nomineren zijn voor de MuMe Top 2000?

Natuurlijk.

Onweerwolf
Kees-Jan schreef:
Waarom staat het overzicht van de korste nummers niet op volgorde van lengte van het nummer (doet mij meteen afvragen in welke volgorde de nummers dan staan )

Goed punt. Geen idee, ik zal het eens nazoeken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:46 uur

geplaatst: vandaag om 18:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.