MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2012 [De Top 2000 van MusicMeter]

zoeken in:
Puntenverdeling: 7,5,4,3,1

The Cure Ladder:

De beste 4 gaan door:

91 Faith
87 Charlotte Sometimes
85 Lovesong
59 Push
48 Sinking
43 10:15 Saturday Night
34 Lament
33 Holy Hour

--------------

U2 Ladder:

De beste 4 gaan door:

106 Where The Streets Have No Name 7
104 One Tree Hill 3
82 One 5
79 The Electric Co. 4
70 Tomorrow 1
59 Zoo Station
44 Hands That Built America
16 Walk On

Deadline: 23.00 uur

El Ninjo schreef:

En met Caro Emerald maar eens kijken hoe (naar het schijnt) Neerlands grootste muzikale export product van dit moment het bij ons in de ladder gaat doen

dan vrees ik toch dat je iets van Andre Rieu moet toevoegen

maar Toad

Toad stond op m'n eerste shortlist

vigil schreef:

dan vrees ik toch dat je iets van Andre Rieu moet toevoegen

Dat is Muzak...dat is iets anders dan Muziek

Mooi schema, op het einde niet eindeloos doorladderen en alle tijd die je daarmee bespaard stoppen in het rangschikken van de hoge(re) platen.

Ik dacht eerst overigens dat het wel behoorlijk wat ladders waren, maar bij narekenen zag ik zelfs dat je meer tijd heb gewonnen, toch?

The Cure Ladder:

De beste 4 gaan door:

91 Faith
90 Lovesong +5
90 Charlotte Sometimes +3
66 Push +7
48 Sinking
47 10:15 Saturday Night +4
35 Lament +1
33 Holy Hour

--------------

U2 Ladder:

De beste 4 gaan door:

113 Where The Streets Have No Name +7
105 One Tree Hill +1
87 One +5
83 The Electric Co. +4
73 Tomorrow +3
59 Zoo Station
44 Hands That Built America
16 Walk On

Onweerwolf
El Ninjo schreef:
Er moesten nog 4 vervangers aangewezen worden voor de afvallers uit de Bruce Springsteen en R.E.M. rondes, aangezien de afvallers uit de huidige top 2000 kwamen heb ik samen met Onweerwolf overlegd en zijn we op de volgende 4 namen uitgekomen...zoals eerder aangegeven kiezen we hiervoor namen die momenteel nog niet in de top 2000 of de nieuwe nominaties voorkomen en proberen we verder een zo gevarieerd mogelijk aanbod toe te voegen.

Na eerder Minnie Ripperton - Lovin' You worden nu toegevoegd:

Cubik - 808 State
Caro Emerald - Back It Up
Toad the Wet Sprocket - Walk on the Ocean
Zucchero - Madre Dolcissima

Bij 808 State is de link naar (volgens mij) de albumversie maar iedereen is vrij om hier zijn favoriete remix in gedachten te hebben als ie gaat stemmen

En met Caro Emerald maar eens kijken hoe (naar het schijnt) Neerlands grootste muzikale export product van dit moment het bij ons in de ladder gaat doen

Een kleine aanpassing hier.

Across The Border was een nieuwe nominatie. Dat had ik even over het hoofd gezien in 1e instantie. Die wordt daarom vervangen door Eagles - The Last Resort.

Zucchero komt er dan een volgende keer bij, indien nodig.

Onweerwolf
chevy93 schreef:
Mooi schema, op het einde niet eindeloos doorladderen en alle tijd die je daarmee bespaard stoppen in het rangschikken van de hoge(re) platen.

Ik dacht eerst overigens dat het wel behoorlijk wat ladders waren, maar bij narekenen zag ik zelfs dat je meer tijd heb gewonnen, toch?

Er is idd wat tijd gewonnen. Ik heb een compleet schema gemaakt waarop voor elke dag in 2012 staat waar we dan mee bezig 'moeten' zijn. Dat schema heeft na elke (herkansings)ronde een lege speelronde van 12 uur ingelast zodat we rustig kunnen rekenen en loten indien nodig. Zijn we sneller dan kunnen we daar nog weer wat extra tijd winnen en die marge wellicht gebruiken voor een punt waar aanwezigheid lastiger wordt. Zo zit er 1 plek in het schema in augustus waar de kans bestaat dat El Ninjo en ik allebei niet aanwezig zijn dus als we daar wat marge hebben is dat weer handig.

Misschien een tipje voor de klassiekers die er misschien nog bij kunnen gevoegd worden, want ik merk weeral dat het metalgenre weeral schromelijk over het hoofd wordt gezien. Enkele echte klassieke metalbands die ook nog niet in de MuMeLadder staan en waarvan er meer stemmen zijn op de albums dan de platen die nu net aangereikt werden: Opeth, Dream Theater, Pantera, Anthrax, Megadeth, Mastodon, Judas Priest, en ga zo maar even verder.
Hopelijk wordt er alsnog met Metal wat meer rekening gehouden, het zou jammer zijn voor de volledigheid van deze MuMeLadder.

Onweerwolf
dumb_helicopter schreef:
Misschien een tipje voor de klassiekers die er misschien nog bij kunnen gevoegd worden, want ik merk weeral dat het metalgenre weeral schromelijk over het hoofd wordt gezien. Enkele echte klassieke metalbands die ook nog niet in de MuMeLadder staan en waarvan er meer stemmen zijn op de albums dan de platen die nu net aangereikt werden: Opeth, Dream Theater, Pantera, Anthrax, Megadeth, Mastodon, Judas Priest, en ga zo maar even verder.
Hopelijk wordt er alsnog met Metal wat meer rekening gehouden, het zou jammer zijn voor de volledigheid van deze MuMeLadder.

Opeth, Dream Theater en Pantera hebben iig al in de lijst gestaan of staan er nog steeds in.

Ik ben zelf een groot metalfan maar Anthrax, Megadeth en Mastodon vind ik vreselijk en dus heb ik ook geen kijk op welk nummer van hen zou kunnen scoren.

Priest vind ik wel ok, maar ook daar heb ik weinig kijk op. Wellicht 'Beyond The Realms Of Death'?

Anders wellicht King Diamond - The 7Th Day Of July 1777?

Vind ik zelf vreselijk gaaf, maar ik betwijfel ten zeerste of de stem van King gewaardeerd gaat worden hier.

Vorig jaar heb ik Dio - Holy Diver nog ingebracht maar dat was al volledig kansloos, dus ik betwijfel of het zin heeft.

The Cure Ladder:

ontzettend sterk, ik kan mijn eigen nominatie zelfs niet de volle pot geven

De beste 4 gaan door:

98 Faith +7
93 Lovesong +3
90 Charlotte Sometimes
66 Push
52 Sinking +4
48 10:15 Saturday Night +1
38 Holy Hour +5
35 Lament

--------------

U2 Ladder:

De beste 4 gaan door:

Blijft absoluut niet mijn ding, toch alle nummers minimaal 2 keer beluisterd

113 Where The Streets Have No Name 4
105 One Tree Hill
87 One
86 The Electric Co. 3
80 Tomorrow 7
59 Zoo Station
49 Hands That Built America 5
17 Walk On 1

DjFrankie (moderator)
dumb_helicopter schreef:

Er zijn te weinig metal liefhebbers die actief aan de MuMe ladder meedoen, daarom scoren die niet. Anders waren die al lang genomineerd. Echte liefhebbers als Sir spamalot, Kronos, Dieter en Odi bijvoorbeeld zie je zelden meedoen aan de Mume ladder, die zouden wel een positieve inbreng kunnen hebben in de ladder door ander stemgedrag.

Magick1

The Cure Ladder:

De beste 4 gaan door:

102 Faith +4
98 Lovesong +5
93 Charlotte Sometimes +3
67 Push +1
55 10:15 Saturday Night +7
52 Sinking
38 Holy Hour
35 Lament

--------------

U2 Ladder:

De beste 4 gaan door:

124 Where The Streets Have No Name +7 (+ de punten van The Eraser)
108 One Tree Hill +3
92 One +5
87 The Electric Co. +1
84 Tomorrow +4
59 Zoo Station
49 Hands That Built America
17 Walk On

The Cure Ladder:

De beste 4 gaan door:

104 Faith 1
103 Lovesong +5
96 Charlotte Sometimes +3
67 Push
56 Sinking 4
55 10:15 Saturday Night
42 Lament 7
38 Holy Hour

--------------

U2 Ladder:

De beste 4 gaan door: - Van mij mogen er wel meer dan 4 afvallen, blegh... Vooral One, Walk On en Hands That Built America zijn echt draken

125 Where The Streets Have No Name 1
112 One Tree Hill 4
94 The Electric Co. 7
92 One
89 Tomorrow 5
62 Zoo Station 3
17 Walk On

The Cure Ladder:

De beste 4 gaan door:

108 Faith +4
104 Lovesong +1
103 Charlotte Sometimes +7
67 Push
56 Sinking
55 10:15 Saturday Night
45 Lament +3
43 Holy Hour +5

--------------

U2 Ladder:

De beste 4 gaan door:

125 Where The Streets Have No Name
112 One Tree Hill
94 The Electric Co.
92 One
89 Tomorrow
62 Zoo Station
17 Walk On

dumb_helicopter schreef:

Naast de metal, waarvan er van mij zeker een nominatie bij de klassiekers mag, hoop ik ook dat er een nummer Kyuss bij de klassiekers kan komen. Die hebben het stonerrock genre redelijk gedefinieerd en verdienen dus een plaatsje bij de klassiekers. Het is dat ik mijn nominatielijstje dit jaar democratisch heb laten invullen, anders zou Demon Cleaner er sowieso ingestaan hebben. Bij deze hoop ik dus op de organisatie

Verder mijn complimenten voor de nieuwe opzet, veel beter zo Ten eerste ben ik blij dat alle nummers een herkansing krijgen, waardoor onbekendere nummers meer kans krijgen en de frustatie van de helft van je zorgvuldig uitgezochte nominatie binnen een paar weken kwijtspelen wordt zo ook minder. Hierdoor blijven denk ik meer stemmers hangen.

Bovenal blijven in dit systeem ook daadwerkelijk de beste nummers over. In het oude systeem had je de rare gewaarwording dat de nummer 257 9 ladders moest spelen en de nummer 256 maar 3. Bovendien had je wel eens nummers die toevalligerwijs een groep (of wat) te hoog eindigden en daar niet meer uit konden... Nu moeten nummers zich elke ronde bewijzen. Het enige nadeel is dat het nieuwe systeem het risico op tactisch stemmen verhoogd, zeker in de eerste rondes, waar mensen eerder op een randgevalletje zullen stemmen dan op een nummer dat toch wel doorgaat... Maar over het algemeen lijkt het me een flinke verbetering!

Onweerwolf
Titmeister schreef:
Verder mijn complimenten voor de nieuwe opzet, veel beter zo Ten eerste ben ik blij dat alle nummers een herkansing krijgen, waardoor onbekendere nummers meer kans krijgen en de frustatie van de helft van je zorgvuldig uitgezochte nominatie binnen een paar weken kwijtspelen wordt zo ook minder. Hierdoor blijven denk ik meer stemmers hangen.

Let wel dat die herkansing uberzwaar wordt. Ladders van 16 platen en alleen de 1e 5 halen het alsnog. Bovendien komt een plaat dan met z'n lage ronde 1 percentage in ronde 2 wat dus een moeilijke loting oplevert. Maar de platen die over het hoofd werden gezien kunnen zo wel boven komen drijven.

Bovenal blijven in dit systeem ook daadwerkelijk de beste nummers over. In het oude systeem had je de rare gewaarwording dat de nummer 257 9 ladders moest spelen en de nummer 256 maar 3. Bovendien had je wel eens nummers die toevalligerwijs een groep (of wat) te hoog eindigden en daar niet meer uit konden... Nu moeten nummers zich elke ronde bewijzen.

Dat was ook mijn voornaamste insteek bij het ontwerp.

Het enige nadeel is dat het nieuwe systeem het risico op tactisch stemmen verhoogd, zeker in de eerste rondes, waar mensen eerder op een randgevalletje zullen stemmen dan op een nummer dat toch wel doorgaat... Maar over het algemeen lijkt het me een flinke verbetering!

Dat zal de praktijk ook moeten uitwijzen inderdaad.

The Cure Ladder [Titmeister geeft 1 punt teveel aan Faith]

De beste 4 gaan door:

110 Faith +3 [-1 punt, correctie Titmeister]
109 Lovesong +5
103 Charlotte Sometimes
68 Push +1
62 10:15 Saturday Night +7
56 Sinking
47 Holy Hour +4
45 Lament

--------------

U2 Ladder:

De beste 4 gaan door:

132 Where The Streets Have No Name +7
112 One Tree Hill
98 The Electric Co. +4
97 One +5
90 Tomorrow +1
65 Zoo Station +3
17 Walk On

Onweerwolf schreef:
(quote)

Opeth, Dream Theater en Pantera hebben iig al in de lijst gestaan of staan er nog steeds in.

Ik ben zelf een groot metalfan maar Anthrax, Megadeth en Mastodon vind ik vreselijk en dus heb ik ook geen kijk op welk nummer van hen zou kunnen scoren.

Priest vind ik wel ok, maar ook daar heb ik weinig kijk op. Wellicht 'Beyond The Realms Of Death'?

Anders wellicht King Diamond - The 7Th Day Of July 1777?

Vind ik zelf vreselijk gaaf, maar ik betwijfel ten zeerste of de stem van King gewaardeerd gaat worden hier.

Vorig jaar heb ik Dio - Holy Diver nog ingebracht maar dat was al volledig kansloos, dus ik betwijfel of het zin heeft.

Anders eens in Metaltoplijstjes gaan kijken wat daar zoal bovenaan eindigt van de net vermelde bands. Voor Judas Priest zou ik alleszins Painkiller of Breaking The Law nemen, die zijn het bekendst en kunnen aldus op waarschijnlijk het meest stemmen rekenen. En voor Megadeth zou ik voor Symphony of Destruction of Peace Sells opteren. Anthrax en Mastodon ken ik eigenlijk zelf ook te weinig, ik was gewoon even Metalbands opnoemen die het toch ver hebben geschopt in hun genre.

The Cure Ladder

De beste 4 gaan door: kolere, moeilijk!! Horen er allemaal wel in

113 Faith 3
109 Lovesong
107 Charlotte Sometimes 4
68 Push
63 Sinking 7
62 10:15 Saturday Night
50 Lament 5
48 Holy Hour 1

--------------

U2 Ladder:

De beste 4 gaan door:

133 Where The Streets Have No Name 1
115 One Tree Hill 3
101 One 4
98 The Electric Co.
95 Tomorrow 5
72 Zoo Station 7
17 Walk On

The Eraser schreef:

The Cure Ladder:

ontzettend sterk, ik kan mijn eigen nominatie zelfs niet de volle pot geven

Geldt voor mij ook

Misterfool

The Cure Ladder

De beste 4 gaan door:

117 Faith+4
114 Lovesong +5
110 Charlotte Sometimes+3
69 10:15 Saturday Night +7
68 Push
64 Sinking+1
50 Lament
48 Holy Hour

--------------

U2 Ladder:

De beste 4 gaan door:

133 Where The Streets Have No Name
115 One Tree Hill
101 One
98 The Electric Co.
95 Tomorrow
72 Zoo Station
17 Walk On

pas.

Onweerwolf
dumb_helicopter schreef:
(quote)

Anders eens in Metaltoplijstjes gaan kijken wat daar zoal bovenaan eindigt van de net vermelde bands. Voor Judas Priest zou ik alleszins Painkiller of Breaking The Law nemen, die zijn het bekendst en kunnen aldus op waarschijnlijk het meest stemmen rekenen. En voor Megadeth zou ik voor Symphony of Destruction of Peace Sells opteren. Anthrax en Mastodon ken ik eigenlijk zelf ook te weinig, ik was gewoon even Metalbands opnoemen die het toch ver hebben geschopt in hun genre.

We hebben intern nu Fear Factory - Self Bias Resistor staan. Gaaf/Niet gaaf?

Ik zag dat Painkiller ook al eens in de lijst had gestaan.

Ik, als niet-metalliefhebber, zou in ieder geval op Breaking The Law of Painkiller van Judas Priest stemmen. Die mogen er van mij zeker in

The Cure Ladder

De beste 4 gaan door:

122 Faith +5
117 Lovesong +3
110 Charlotte Sometimes
75 Push +7
70 10:15 Saturday Night +1
64 Sinking
52 Holy Hour +4
50 Lament

--------------

U2 Ladder:

De beste 4 gaan door:

140 Where The Streets Have No Name +7
118 One Tree Hill +3
106 One +5
98 The Electric Co.
96 Tomorrow +1
72 Zoo Station
53 Hands That Built America +4
17 Walk On

Aquila
Ik stel voor dat als er uberhaupt meer dan 16 metal nummers genomineerd worden we eerst een KO-ladder spelen, zoals deze ronde nu, dat er niet teveel van hetzelfde in de lijst komt

Titmeister schreef:

Helemaal mee eens. Fijne opzet, gaan we proberen!

cosmic kid (moderator)
bezig

cosmic kid (moderator)

The Cure Ladder

De beste 4 gaan door: pas

122 Faith
117 Lovesong
110 Charlotte Sometimes
75 Push
70 10:15 Saturday Night
64 Sinking
52 Holy Hour
50 Lament

--------------

U2 Ladder:

De beste 4 gaan door: erg sterk, zelfs mijn eigen nominatie (Walk on) geef ik geen punten,,,

144 Where The Streets Have No Name +4
125 One Tree Hill +7
111 One +5
101 The Electric Co. +3
96 Tomorrow
72 Zoo Station
54 Hands That Built America +1
17 Walk On

Onweerwolf schreef:
We hebben intern nu Fear Factory - Self Bias Resistor staan. Gaaf/Niet gaaf?
Yes! Soort van jeugdcement (Dynamo 1999 etc)... ik ga meteen Demanufacture maar eens onder het stof vandaan halen!

Zelf ben ik zeker voor metal in de lijst, al is mijn diehard metalfase al van ruim een jaar of tien geleden. Af en toe een knaller zoals FF of bijvoorbeeld Slayer zou ik zeker toejuichen. Of natuurlijk Slaget Om Lindisfarne

Met de strakkebroekmetal en progmetal zoals eerder hier geopperd heb ik dan weer minder.

[permalink] geplaatst op 28 december 2011, 20:14 uur

The Cure Ladder: Onmogelijke ladder, horen er allemaal wel in

De beste 4 gaan door: pas

129 Faith 7
121 Lovesong 4
115 Charlotte Sometimes 5
75 Push
70 10:15 Saturday Night
65 Sinking 1
53 Lament 3
52 Holy Hour

--------------

U2 Ladder:

De beste 4 gaan door:

149 Where The Streets Have No Name +5
125 One Tree Hill
115 One +4
101 The Electric Co.
103 Tomorrow +7
73 Zoo Station +1
57 Hands That Built America +3
17 Walk On

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:39 uur

geplaatst: vandaag om 16:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.